Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtendaar zit al zeker geen Nox bij...
tja illegale modificaties, dat kom je hier ook tegen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk BerichtenWaarom zou daar bij zo'n pick-up op diesel geen NOx bijzitten? Lijkt me juist een halve NOx-bom.
Nox onstaat enkel als er een overschot aan zuurstof in de cilinder zit. de zwarte rook getuigt dat er GEEN extra zuurstof meer was.
Dat is ook het dilemma bij diesels:
- Of je maakt weinig NOx door een relatief rijk mengsel (via egr bij lage belasting of beperking van de boost anders), maar dan maak je extra roet.
- of je maakt weinig roet maar meer NOx (door arm te draaien). dat is wat VW deed als hun auto's niet getest werden.
je kan nog een beetje spelen met de injectiemomenten, maar zelfs dan moet je kiezen tussen roet of NOx.
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenEn geen van de 2 merken die ik onderhoud heeft software updates uitgebracht voor de motor ECU sinds september...
Aha, en mogen we weten welke :-)
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAha, en mogen we weten welke :-)
natuurlijk.
Comment
-
-
Net als je denkt dat VW het moreel dieptepunt bereikt heeft:
Oorspronkelijk geplaatst door autoblog.nl‘Volkswagen vernietigde bewijs over dieselgate’
Gepost op 13-03-2016 om 15:24 door Dizono - 29 Reacties »
Hebben de Duitsers geprobeerd schijfjes met sjoemelsoftware te wissen?
Met dat nieuws pakt de Süddeutsche Seitung vandaag uit. De zaak is aan het licht gekomen door een rechtszaak die is aangespannen door een IT’er tegen zijn voormalig werkgever. In de aanklacht tegen Volkswagen beweert de oud medewerker eind vorig jaar ontslagen te zijn omdat hij dwars ging liggen toen hij van hoger hand belangrijke data en mogelijk bewijs rondom dieselgate moest wissen.
Nadat op 18 september 2015 het gesjoemel van Volkswagen naar buiten werd gebracht, heeft het Amerikaanse Ministerie van Justitie bevolen direct te stoppen met het wissen van data dat mogelijk bewijs zou kunnen bevatten. Dit is volgens de voormalige werknemer echter genegeerd, tot 21 september zouden nog diverse schijven gewist zijn. Ook daarna zou Volkswagen, tot aan begin oktober, data hebben gewist. Dat zou intern verklaard zijn als ‘routinematig’ en noodzakelijk zijn omdat de Amerikaanse afdeling van Volkswagen niet voldoende vrije schrijfruimte zou hebben.
Vooralsnog gaat het hier om het woord van een enkel persoon ten opzichte van zijn voormalige werkgever, waar het hof zich nog over moet buigen. Mochten dergelijke praktijken inderdaad hebben plaatsgevonden, dan zijn VAG’s problemen wellicht nog groter dan aanvankelijk gedacht…
Comment
-
FRANKFURT -- Volkswagen's diesel recall is being delayed in Germany because the automaker's fix for rigged engines results in higher fuel consumption, reports said.
VW began recalling its Amarok pickup truck with emissions-cheating 2.0-liter diesel engines in January to make them compliant with type approval law. The recall was the first stage in a Europewide action to fix 8.5 million VW, Audi, Skoda and Seat models with engines altered to fool tests for harmful NOx emissions.
A VW spokesman said a second wave of diesel recalls in Germany covering about 250,000 VW Passat midsize models has been delayed because authorities are checking whether a proposed change to engine software will affect CO2 emissions and fuel consumption.
He said German media reports that the delay is due to a rise in fuel consumption following changes to the Passat's engine software was "speculation."
"We have to guarantee that noise and especially CO2 emissions are exactly the same as before the fix," the spokesman told Automotive News Europe.
He said the checks conducted by Germany's Federal Motor Transport Authority (KBA) were due to be concluded before Easter, but would now likely end next week or the week after.
A decision by the KBA to replace VW technicians with independent technicians part way through testing had also delayed the recall, the spokesman said. The move had been made to ensure exactness in the testing process, he said.
Audi, Skoda recalls
The next recall will include about 160,000 Passat models and 90,000 Audi A4, A5 and Skoda Superb vehicles, the spokesman said. All are fitted with 2.0-liter engines.
VW plans to recall about 2.5 million diesel cars in Germany with 2.0-liter, 1.6-liter and 1.2-liter Euro 5 diesel engines that have manipulated software. The 2.0- and 1.2-liter engines will get a software upgrade that requires about 30 minutes of labor time. The 1.6-liter engine will require the installation of a piece of mesh to regulate air flow in addition to a software upgrade, a process that VW said will take less than an hour.
Recalls will be rolled out to the European Union's other 27 member states following KBA approval, the spokesman said. VW aims to conduct 13 separate recalls this year, he said.
In the U.S., where VW's emissions cheating was initially uncovered, regulators have given the automaker until April 21 to reach a fix covering about 600,000 vehicles.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcaprivorige donderdag met een paar collegas nog over gehad.
ze gaan die software aanpassen zodat die in 'testcondities' met normale rij-software ook voldoet aan de norm.
vraag me dan wel af hoe dat met al die autos zitten die zo een knopje hebben sport/ECO modus. als je die op sportmodus zet en je doet dan nog eens die testcyclus, passeert die auto dan ook nog de norm?
want eigenlijk rijd die auto ook op 2 verschillende softwares in de ECU. een eco modus voor zuinig te rijden (en minder uitstoot) en een sportmodus om prestaties neer te zetten.
alleen heeft VW dat destijds verborgen en rijd de auto continue op sportmodus, tenzij die detecteerde dat die getest werd en dan ging die over naar een 'onrealistische' eco modus
Comment
Comment