valt bij niet-rokende paarden nog mee
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAls ex werknemer in een Duits automotive bedrijf, kan ik me écht niet voorstellen hoe ze dit binnen het concern klaar gekregen hebben.
Als ik zag hoe wij destijds alles moesten verantwoorden, en dat er bij de minste verandering zooo veel mensen aan te pas kwamen om een beslissing te nemen, dan vind ik het een wonder dat dit niet eerder gelekt is.
Anderzijds bevestigt het voor mij nog maar eens de absolute arrogantie van de Duitsers als het op de bescherming van hun industrie aan komt.
Toevallig was ik gisteren nog in Wolfsburg en als je de mensen ter plaatse erover aanspreekt wikken ze hun woorden wel héél zorgvuldig. VW is daar echt heilig natuurlijk.
Ik ben toch wel erg benieuwd of dit uiteindelijk het tipje van de ijsberg zal zijn of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk BerichtenHet zou wel eens hip kunnen worden (zoals destijds de prius in de states) om met eco friendly kar rond te rijden ipv pk's etc...voor "niet autoliefhebbers"
Gans het Tesla succes is gebouwd op fiscale stimuli
No way dat zo'n kar 120k waard is met die afwerking en beperkingen
Lanceer zoiets in een budgetvriendelijk segment en je hebt een kaskoe eerste klas.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Met de klucht van de zonnepanelen en de groene certifikaten is de overheid wel geleerd. Massa's subsidies zullen niet meer toegekend worden als jan en alleman een electrische wagen gaat kunnen bestellen. Dan blijft de hoge kost van deze wagens een te hoge drempel, en stopt het verhaal. Hoe lang de mensen zich een toffe wagen kunnen veroorloven zonder ervoor de ware prijs te betalen is er vraag, anders hoeft deze mooie wagen plots niet meer. Remember de aanpassing van de VAA...Last edited by guyugy; 25/09/2015, 12:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOnrechtstreeks is dat wel met mekaar verbonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenpolitiek is idd hoofdschuldige in deze
eu wil de beste van zijn klas zijn, consumentenorganisaties schreeuwen om andere meetmethodes, politiek blijft oostindisch doof en draait een rad voor onze en de rest van de wereld hun ogen
allemaal gebaseerd op nonsens
36 mpg = 6.54 voor een golf tdi in us...4.4 in eu
33 mpg = 7.1 voor e250 bluetec in us...4.5 in eu
al onze kyoto beloftes...
Comment
-
Vind het toch een bizarre kwestie, lager verbruik (goed) door efficiëntere inspuiting is per definitie hogere Nox, wat dan weer niet goed is. Met z'n allen dan weer onzuinigere motoren gaan maken maar met een lage Nox? Is een beetje het pest vs. cholera verhaal... Of gewoon diesel verbieden voor passagiersvoertuigen?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenHet is een bedrijfsbeslissing binnen VAG. Ze hebben de wet overtreden, en niet zo'n klein beetje.
Denk dat er vele constructeurs het voor de moment bijna in de broek doen...MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenVind het toch een bizarre kwestie, lager verbruik (goed) door efficiëntere inspuiting is per definitie hogere Nox, wat dan weer niet goed is. Met z'n allen dan weer onzuinigere motoren gaan maken maar met een lage Nox? Is een beetje het pest vs. cholera verhaal... Of gewoon diesel verbieden voor passagiersvoertuigen?
Ik denk dat ze nox uitstoot laag konden houden door het vermogen te beperken. Met extra technologie in de nabehandeling kunt ge dan het vermogen weer een beetje opdrijven. Het is daarom niet gedaan met diesel, maar de vermogens kunnen wel zakken.
Comment
-
het is het één of het ander.
ofwel hedde ne propere tamme wagen
ofwel hebt ge een zuinige krachtige vervuiler. daarom dat getunede wagens wel zuiniger worden op vlak van verbruik en CO2, maar niet in NOx en andere schadelijke stoffen.
hoe hoger de drukken/temperaturen, hoe slechter het spul dat eruit komt maar hoe beter motorrendement er is. daarom wordt er nu wel veel gedaan om de compressie te verlagen, temperatuur te verlagen, maar niemand wil een wagen die 30pk levert uit zijn 1500cc.
daarom komen fabrikanten dan graag naar buiten met mooie prestaties.
ik zie niet in welke wet ze overtreden hebben. er wordt een testcyclus aangeboden waarin ze moeten slagen, en dat deden ze.
en daarbij moet je motor ook genoeg vermogen leveren (waar die dan wel meer bij vervuild).
anders kan je evengoed afkomen bij de fabrikant: jullie beweren dat die wagen op autosnelweg slechts 4liter verbruikt, maar als ik er op de autosnelweg mee rondvlieg, verbruikt die veel meer.
die wagen heeft 4liter verbruikt op de voorgestelde testcondities die een snelweg benaderen. ze zullen de andere merken ook wel onder de loep houden, en er zullen er nog neerkomen. de prestaties dat ze tegenwoordig allemaal rondgooien en toch terwijl propere resultaten geven...
de testen zijn gewoon fout. ze geven een merk de opdracht om een auto te bouwen die aan de volgende testen voldoet. en dat hebben ze dan ook precies gedaan.
als die motor ander presteerd als je op een andere manier rijd.
destijds kreeg ik ook opdrachten om tot punt Y te geraken waarbij A,B en C ook voldaan moeten zijn. en daar heb ik vaak genoeg ook de raarste kuren uitgehaald om exact aan de opdracht te voldoen, zij het op een ietswat verkeerde manier. maar ik deed wat gevraagd werd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik zie niet in welke wet ze overtreden hebben. er wordt een testcyclus aangeboden waarin ze moeten slagen, en dat deden ze.
en daarbij moet je motor ook genoeg vermogen leveren (waar die dan wel meer bij vervuild).
Wat VW deed is zorgen dat de sample in labocondities zich helemaal anders gedroeg dan dezelfde motorregimes in reeel verkeer. Dat was bedrog dat expliciet bij wet (Clean Air Act)verboden is en waarvoor al anderen zwaar veroordeeld zijn geweest.
Comment
-
Lost uit de pols twee voorstellen los van representatievere Euronormen
- Euronormen verbieden niet dat andere metingen gebeuren. Dus bv een consumentenorganisatie kan een testprocedure die ze zelf geschikt vinden toepassen en de resultaten publiceren.
Daar moeten ze dan heel duidelijk bij zeggen dat het niet gaat om het vinden van bedrog maar over het verschil tussen euronorm gegevens en reeele cijfers.
Denk maar dat ze spreken voor de milieubewuste gebruiker.
- Voer een metertje in gelijkaardig aan verbruikmetertje. Bij verbruik hebben we nu een real time meting zodat er feedback is naar de chauffeur. Die kan zijn rijgedrag aanpassen om zuinig te rijden.
Een realtime NOx meter zou hetzelfde doen. Want zoals de ene rijstijl verspillender is dan de andere kan die ook vervuilender zijn en het metertje, gecombineerd met adviezen, helpt u om NOx laag te houden. Euronorm testen mogen dan nog zo goed zijn - ooit - rijgedrag blijft relevant. Ook weer voor de milieubewuste gebruiker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenAlleen VAG?
Denk dat er vele constructeurs het voor de moment bijna in de broek doen...
Niet alleen diesels van Volkswagen zijn bovendien veel vervuilender dan gedacht, ook de nieuwste personenauto's van veel andere merken overschrijden de strengste Europese norm voor vervuiling fors. Auto's als de Opel Zafira, BMW X3 en Audi A8 stoten in het dagelijks gebruik 10 tot 21 keer meer kankerverwekkende stikstofoxiden uit dan volgens de limiet is toegestaan. Dat blijkt uit een recente steekproef door het Brusselse onderzoeksinstituut Transport & Environment (T&E). De namen van de betrokken dieselauto's zijn niet eerder geopenbaard.Het zijn niet alleen Duitse auto's die veel meer schadelijke stoffen uitstoten dan beloofd. De dieselversies van de Franse modellen Citroën C4 Picasso en de Peugeot 308 zitten bijvoorbeeld beide vijf maal boven de huidige normen. Duitsland en Groot-Brittannië, landen die eerder juist lobbyden voor een zachte aanpak van de auto-industrie op milieugebied, kondigden gisteren aan dat dieselmodellen van diverse merken gecontroleerd gaan worden op de uitstoot van vervuilende stoffen. Het lijkt waarschijnlijk dat de keurmeesters ook dan forse overschrijdingen zullen vinden.
Comment
-
Ergens volledig logisch dat het sprookje van almaar cleanere wagens nu volledig doorprikt is. Hier in dit topic staat ook ergens een link naar een artikel waarin staat dat op een bepaald moment dieselmotoren zo clean zullen zijn dat op bepaalde plaatsen de lucht die naar binnen wordt gezogen vuiler zal zijn dan hetgeen uit de uitlaat komt... Als men ziet hoe snel de CO2 uitstoot op papier gedaald is dan weet je gewoon dat dat niet kan. De constructeurs komen nu met zware diesels die soms 100-110g CO2/km zouden uitstoten maar dat dat een sprookje is is al lang duidelijk, daar is zelfs geen onderzoek voor nodig.
Comment
-
-
Haha, klucht van de dag, D'ieteren op hun website over de dieselgate:
Wij zijn geschokt en tegelijk bezorgd, want de vastgestelde onregelmatigheden gaan regelrecht in tegen onze ethische principes en waarden, alsook tegen die van onze concessiehouders.
Comment
Comment