Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ‘Er zijn zeker Duitse dieselwagens betrokken bij het milieuschandaal van Volkswagen’, zegt de Duitse minister van Transport, Alexander Dobrindt. ‘Er zijn naast 1.6- en 2.0-liter-motoren ook 1.2-liter-motoren voorzien van de software.’ Dobrindt kondigde eerder vandaag aan dat ook bestelwagens gemanipuleerd zijn om emissietests te omzeilen.


    Ook 1.2-liter-motoren en bestelwagens zijn betrokken bij dieselschandaal

    ‘Er zijn zeker Duitse dieselwagens betrokken bij het milieuschandaal van Volkswagen’, zegt de Duitse minister van Transport, Alexander Dobrindt. ‘Er zijn naast 1.6- en 2.0-liter-motoren ook 1.2-liter-motoren voorzien van de software.’ Dobrindt kondigde eerder vandaag aan dat ook bestelwagens gemanipuleerd zijn om emissietests te omzeilen.

    De Duitse minister van Transport Dobrindt heeft aangekondigd dat er zeker gesjoemeld is met Duitse dieselwagens van Volkswagen. Niet enkel de 1.6- en 2.0-liter-motoren zijn dus betrokken bij het schandaal, ook de 1.2-liter-motoren bevatten de software die de emissietests beïnvloedt.
    2.8 miljoen wagens in Duitsland 'besmet'
    De minister benadrukte nogmaals dat de manipulatie van de Duitse autofabrikant ‘onacceptabel’ en ‘illegaal’ is. Momenteel vermoedt hij dat er 2.8 miljoen voertuigen in Duitsland de software bevatten die de emissietests omzeilt.
    Experts voorspelden dat het aanvankelijke nieuws over Volkswagen slechts het topje van de ijsberg was. Momenteel worden steeds meer automerken en -types geviseerd in de 'dieselgate'.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Als ze VW een boete opleggen, voor tuningsoftware. Want dat is het uiteindelijk, dan mogen de tuners zich ook aan een boete verwachten...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Als ze VW een boete opleggen, voor tuningsoftware. Want dat is het uiteindelijk, dan mogen de tuners zich ook aan een boete verwachten...
        Een terechte boete overigens. Op elke manipulatie van de originele fabriekssoftware zouden zware straffen moeten staan (verbeurdverklaring van de auto).

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
          Een terechte boete overigens. Op elke manipulatie van de originele fabriekssoftware zouden zware straffen moeten staan (verbeurdverklaring van de auto).
          VW = de fabriek dus de software die ze leveren, al dan niet met geheimen, is dus fabriekssoftware. Dacht u dat we alles weten wat de software van een iphone doet ?

          Wat er met VW nu gebeurt is gewoon een uitwas van de onmogelijke eisen die er heden ten dage aan de fabrikanten gesteld worden. Auto's moeten snel, krachtig, zuinig en proper zijn... en als het even kan betaalbaar ook.
          Last edited by Elwood; 25/09/2015, 20:13.

          Comment


          • Lol, het is ook altijd wat met die 2.0 TDI.

            Lekkende koppakkingen, olielekken, kapotte injectoren, ...

            En nu komt daar nog vervalste software bij en een hoger verbruik en hogere uitstoot bij.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
              Lekkende koppakkingen, olielekken, kapotte injectoren, ...
              In VAG ligt TDI, geen HDI.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                In VAG ligt TDI, geen HDI.
                Ja, Ok, maar ge weet wat ik wil zeggen, de 1.9 was veel betrouwbaarder

                Comment


                • Beiden staan hier op de oprit ... de 20 TDI kwam er ter vervanging van een 19 TDI: motoren zijn qua aanvoelen totaal anders.

                  Bij de 19 TDI voel je het koppel veel beter dan bij de 20 TDI, da's meer lineair ... beiden rijden plezant, maar ik geef graag toe dat ik nog altijd dolgraag met de 19 TDI rondknots en wel hou van dat "duwke" in mijn onderrug.

                  Comment


                  • ligt gevoelig orange

                    Comment


                    • Ik reed destijds supergraag met mijn A6 1.9 TDI. Goed, supersnel was hij niet, maar daarvoor dient een diesel ook niet. Dat was ne salon op wielen. Maar hij heeft mij wel nen hoop geld gekost aan herstellingen. Mijn Golf daarentegen, ook een 1.9 TDI, nooit iets aan kapot gegaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ligt gevoelig orange
                        Ja, maar op dit moment moeten de VW-lovers maar tegen een grapje kunnen

                        Ik heb er ook mee moeten leren lachen dat ze tegen mij altijd zeggen of ik mijn Taxi-bordje niet vergeten ben. Of mijn trekhaak.

                        Comment


                        • Ik had een leraar met hoge diploma. Sinds common rail er is zijn de stofdeeltjes zo klein zodat ze in onze longblaasjes rechtstreeks in het bloed gaan . Zoals de zuurstof toegevoegd wordt.
                          Ouwe diesels hadden zwaardere dikkere roetdeeltjes die op de grond vielen.
                          Kijk maar eens naar na lange windstilte ,smogalarm. Die fijne roetdeeltjes van nu blijven dan hangen in de lucht.
                          Waar gaat het dus over,longkanker door het fijne stof of zure regen door nox ?
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                          Comment


                          • hoge NOx uitstoot heeft ook niet meteen met een hoog vermogen te maken. Het laatst een half uur in de garage gestaan naast een stationair draaiende Viano. Stinken niet normaal! In de stad ruik je de NOx ook enorm op bepaalde plekken en ook daar wordt niet het grootste vermogen aangesproken.

                            Comment


                            • voor 1 keer geen saaie bedoening van VAG
                              de VAG klanten gaan waarschijnlijk nog verschieten van de nieuwe "prestaties" na de software aanpassingen
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                Ja, Ok, maar ge weet wat ik wil zeggen, de 1.9 was veel betrouwbaarder
                                Idd. 377k km met de golf.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  In VAG ligt TDI, geen HDI.
                                  uw punt?
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Fijn stof is zo fijn dat het zelfs door je poriën in je lichaam binnendringt, dus niet enkel via de ademhaling ... het zijn ook niet alleen de Viano's die stinken: achter elke recente BMW-diesel kan je niet blijven staan wanneer die stationair draait, dat pakt gewoon op je adem.

                                    Comment


                                    • achter een vw met de dpf in reg kun je ook niet blijven staan hoor

                                      denk dat het regeneren de hoofdoorzaak van de stank is...bij alle merken

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        achter een vw met de dpf in reg kun je ook niet blijven staan hoor

                                        denk dat het regeneren de hoofdoorzaak van de stank is...bij alle merken
                                        Mijn GT jtd 16v 2004 heeft geen roetfilter en ik heb de precat vervangen door een free flow downpipe.Heb enkel de grote cat nog

                                        Stinkt enorm...(ik rij gelukkig er nog maar zo'n 5000km per jaar mee,jep 5000km per jaar met een diesel)

                                        Comment


                                        • dat zurige geraakt een mens al gewend, de rotte eieren geur is nog tamelijk nieuw

                                          Comment

                                          Working...
                                          X