Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Laat ons maar hopen dat bedrijven er niet op failliet gaan. De economische schade zal dan wel de milieuschade overstijgen.
    Ironisch genoeg gaat onze Belgische overheid 150 mio euro investeren in Audi Brussels. Om de werkgelengheid te verzekeren in de plant in België.
    Zoals bij ford zeker, daar zijn we ver mee gekomen.

    Sent from my D5803 using Tapatalk

    Comment


    • Mijn Golf 1.4 tgi rijdt zeker niet slechter dan zijn voorganger , een 'vuile' rumoerige Golf 6 2.0 tdi , eerder integendeel. Met het Antwerpse L-gas is de reikwijdte inderdaad slechts 300 km. Met het Limburgse en Duitse H-gas is 400 km geen probleem en kom je makkelijk aan een verbruik van 3.5-4 kg/100 km. Ik ga één keer per week tanken dus dat lijkt me ook niet onoverkomelijk. In Duitsland/Oostenrijk zijn er , in tegenstelling tot in dit apenland , ruim voldoende CNG stations te vinden. Die 150 miljoen kunnen ze dan in mindering brengen van de ten onrechte toegekende milieupremies op VW wagens die ze moeten terugeisen van VW.

      Comment


      • Met open source zou het niet gebeurd zijn. Eigenlijk, moest de code toegankelijk zijn. Dat betekent nog niet dat ge ze moogt kopieren.

        Eerlijk gezegd denk ik dat de ramp nog maar begint voor VW. Dit is nog maar een boete. Maar nu kan iedereen geld gaan terugvragen, bv de minuscule Belgische staat om gemiste inkomsten bij aankoop en bij wegentaks wegens fraude. Rekening voor milieukosten? De eigenaars wanneer hun auto vermogen verliest na correctie. Eww. En als er dan nog merken zijn. Eww. Wat zouden de totale kosten zijn alleen in de VS? Volkswagen gaat uitverkoop mogen doen.
        Last edited by Den Paarse Capri; 26/09/2015, 10:49.
        30 jaar Mr Yuge!

        Comment


        • Wat ik eigenlijk niet goed begrijp is dat men niet op hetzelfde moment uitstoot + vermogen en ineens verbruik kon meten, dan ziet men toch dat die variabelen bij de uitstootmetingen ineens veranderden tegenover het opgegeven vermogen / eerder getest verbruik?

          Kan toch niet technisch onmogelijk zijn..

          Comment


          • Autobild verspreidde het gerucht dat BMW ook hieraan meedeed. Bleek uiteindelijk toch niet zo en autobild heeft z'n artikel dan ook aangepast. De rest van de media nam het maar al te graag over zonder de bronnen de checken. Journalistiek op zen best !

            Voor de rest.. Ik ben benieuwd naar de uitstoot van Mazda's. Zij gaan de andere kant op, grotere inhoud (en turboloos voor benzines). Zouden deze wél schoner zijn als op het op CC's aankomt ?
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
              Het verschil met andere constructeurs (tot er eventueel andere door de mand vallen) is dat dit softwarematige truuken zijn; de rest pleegt subtieler bedrog door de testen te doen onder onrealistische omstandigheden zoals geen airco, geen lichten, ingeklapte spiegels, afgeplakte ventilatieroosters en zo.
              Een hoop constructeurs heeft ook een eco-modus die weinig verbruikt bij constante snelheid - ideaal voor tijdens tests - maar de motor vleugellam maakt tijdens acceleratie.
              De test gebeurt op de rollen en de luchtweerstandscoëfficiënt en het frontaal oppervlak worden ingegeven in de computer. Spiegels inklappen zal dus geen invloed hebben op de resultaten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Autobild verspreidde het gerucht dat BMW ook hieraan meedeed. Bleek uiteindelijk toch niet zo en autobild heeft z'n artikel dan ook aangepast. De rest van de media nam het maar al te graag over zonder de bronnen de checken. Journalistiek op zen best !
                Dat is geen goede beschrijving van wat gebeurd is. Bild rapporteerde dat de BMW X3 ook grote waardenoverschrijding had bij de testen. Ze zeiden niets expliciet over fraude. Het effect is dat iedereen denkt aan fraude. De andere pers nam dat bericht over en hoedde er zich meestal voor ook niet expliciet BMW te beschuldigen van fraude. Ze hebben allemaal geruchten gevoed zonder expliciet in de fout te gaan. Ze kunnen dus terecht volhouden dat ge geen expliciete fout gemaakt hebben. Wat Bild nu gedaan heeft is expliciet zeggen wat ze in het begin al moesten zeggen. De media hebben hun werk niet goed gedaan, maar ze(de betere dan toch) hebben geen van de fouten gemaakt waar ge hun van beschuldigt.
                Last edited by Den Paarse Capri; 26/09/2015, 12:31.
                30 jaar Mr Yuge!

                Comment


                • Op HLN.be melden ze dat D'ieteren ook stopt met de verkoop van de getroffen modellen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ellen-op.dhtml

                  Comment


                  • Hopelijk stopt VW nu ook met die megaloname geldverslindende projecten zoals Bugatti , Bentley ...waar de modale klant totaal geen boodschap aan heeft en steken ze hun geld in betaalbare propere technologie.

                    Comment


                    • Er is een markt voor exotische wagens. Hopelijk blijft die bestaan, zodat wij, petrolheads, ons daar kunnen blijven aan vergapen.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                        Hopelijk stopt VW nu ook met die megaloname geldverslindende projecten zoals Bugatti , Bentley ...waar de modale klant totaal geen boodschap aan heeft en steken ze hun geld in betaalbare propere technologie.
                        dan liever die projecten houden en de oersaaie merken die toch maar 13 in een dozijn zijn dumpen...
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          Hopelijk stopt VW nu ook met die megaloname geldverslindende projecten zoals Bugatti , Bentley ...waar de modale klant totaal geen boodschap aan heeft en steken ze hun geld in betaalbare propere technologie.
                          We zullen al die mensen die daarvoor werken uw mening en adres eens geven.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Iets zegt me dat Toyota dit jaar de meeste auto's zal verkopen...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              dan liever die projecten houden en de oersaaie merken die toch maar 13 in een dozijn zijn dumpen...
                              spijtig genoeg worden die projecten betaalt met de opbrengsten van die oersaaie merken :-)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Met alternatieven zijn er ook nog,wel,wat problemen.

                                Hybride en plug-in hybride zijn niet persé schoner. De ecologische voetafdruk is vaak hoger dan een vuile diesel. Bij die laatste ligt dat aan het rijden, bij de hybride aan de productie. De outlander pehv zou 1,9 liter verbruiken en 45gr co2. Maar testverbruik ligtbuiteindelijk op 6,6 liter. Dat isneenpak meer dan een zuinige diesel. Het is dan wel benzine.
                                Dat verschil is omdat journalisten niet competent zijn . Een outlander verbruikt maar 2,0 liter per 100 km als je er niet al te lange afstanden mee aflegt. Dan een test over 300-400 km doen en zeggen dat het verbruik hoger is. Alsof iedereen iedere dag 300 km rijdt.

                                Deze heeft 13000 km afgelegd op 7 maanden met een benzineverbruik van 0,4 l/100 km... hangt dus gewoon af van 't gebruik, maar voor de meeste mensen verbruikt zo'n plug-in niet meer dan de testcyclus


                                Electrisch: nog te beperkte radius
                                Dat is toch aan 't veranderen hoor

                                CNG: te weinig tankgelegenheid waardoor er een combinatie blijft van benzine en gas, te weinig aanbod en het aanbod dat er is, zou niet zo super rijden. Desondanks de 150pk, zou het minder indrukwekkend zijn als een andere wagen met 150pk. Maar het leuke voordeel ervan is dat ge een thuspomp kunt installeren en aan de prijs van uw aardgas thuis kunt tanken. Installatie zou rond de 5000 euro kosten. Aan de pomp is CNG duurder omwille de accijnzen.
                                CNG heeft wat tijd nodig om zich verder door te zetten
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Vw 2.0 tdi's (euro 5) gaan serieus zakken in prijs tweedehands
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                  Comment


                                  • Of net stijgen wegens collectors-item omdat ze niet meer verkocht worden...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                                      Dat auto's in de praktijk zo veel slechter presteren dan in het lab, komt doordat fabrikanten in Europa creatief mogen omgaan met de regels. In de VS zijn tests veel strenger en wordt de uitstoot gecontroleerd door toezichthouders van de overheid. In Europa mogen autofabrikanten hun eigen instituten uitkiezen. Ook worden auto's die eenmaal zijn goedgekeurd niet onderworpen aan een praktijktest. Pogingen de tests strenger te maken, zijn de afgelopen jaren tegengewerkt door de machtige Europese autolobby.
                                      We zien hier nu wel zeer duidelijk hoeveel macht de autolobby in Europa heeft. Het is in feite niet minder dan een maffiabende.

                                      Comment


                                      • Wat ik al jaren zeg, de nieuwe autos zijn geen gram properder dan een oude. maar die oude wagens mogen dan wel de stad niet meer binnen. heeft allemaal met geld te maken. ofwel betaald ge boetes ofwel moet ge en nieuwe auto kopen. zowieso inkomsten voor de staat. wat ik me nu afvraag, als ik met men benz van 2003 in antwerpen rij volgend jaar, en ik krijg een boete...
                                        eigenlijk vervuild mijn euro3 auto in de praktijk niet meer dan een euro5 auto, dus die boetes (die wetgeving eigenlijk) is gebaseerd op foutieve feiten.

                                        Uit het onderzoek blijkt dat veel van de allernieuwste 'schone' diesels (bouwjaar 2015) zelfs slechter presteren dan de oude, soepele uitstootnormen die vanaf het jaar 2000 golden.
                                        ...
                                        Dit betekent dat sommige diesels die nu worden verkocht zo vervuilend zijn dat ze bijvoorbeeld de binnenstad van Utrecht niet in zouden mogen. Utrecht sloot dit jaar het centrum af voor personenwagens met een dieselmotor van voor 2001, omdat deze te smerig zijn.

                                        en mijn golf uit 1988 haalt IN DE PRAKTIJK in het gewone verkeer 4.46L/100km en ben hiermee nog niet eens de zuinigste op spritmonitor. ik stond er dan ook elke dag mee op de brusselse ring. mijn laagste GEHAALDE verbruiken in een tank is 3.43, 3.46, 3.43 en 3.48L (+1400km met minder dan 50liter. de rest zat boven de 3.5L/100km). ik heb dat verbruik NOG NIET gehaald met een jonge auto. de zuinigste firmawagen die ik had verbruikte toch 4.2L/100km (renault kangoo 1.5tdci 69pk)

                                        Eerder bleken grote verschillen ook te bestaan bij brandstofverbruik. Auto's halen in de praktijk zelden de officiële verbruikscijfers. Fabrikanten wordt toegestaan 'creatief' te opereren tijdens de tests. Zo mogen ze smallere banden monteren, naden afplakken om een lagere luchtweerstand te bereiken en mag bijvoorbeeld alle apparatuur aan boord, zoals de energievretende airco, worden uitgeschakeld.
                                        Hierdoor is het gat tussen de officiële verbruikscijfers en de waarden die automobilisten in het dagelijks leven halen, opgelopen tot gemiddeld 40 procent. Auto's verbruiken dus bijna de helft meer brandstof dan kopers wordt voorgespiegeld, stelt T&E.

                                        ik blijf erbij, ik KAN NIET properder rijden dan gewoon mijn oude golf tot het einde te verslijten. de produktie van een nieuwe + het hogere onderhoud zijn zowieso slechter voor het milieu (bijkomend moet de oude golf dan ook nog gerecycleerd worden)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X