Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De auto's hebben de homologatie doorstaan, de invoerder treft hier volgens mij geen fout.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Geweldige zet van de Waalse regering met het oog op de nakende beslissing ivm Audi Vorst

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150927_01889283
      Het zal de laatste overheid niet zijn die lastig gaat doen en terecht. De overheid gaat zich toch ook niet nog eens laten chanteren door een fraudeur zeker?

Comment

• En? De meeste producten hebben een ce keuring. Zijn ze daarom goed bij levering? Deze situatie bewijst dit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
          Het zal de laatste overheid niet zijn die lastig gaat doen en terecht. De overheid gaat zich toch ook niet nog eens laten chanteren door een fraudeur zeker?
          Misschien wel indien er vele honderdduizenden jobs aan vasthangen...

Comment

• Andere autofabrikanten en fabrieken genoeg. De algemene vraag naar auto's zakt hierdoor niet.

Trouwens in Duitsland heeft de overheid ook een deadline opgelegd op 7 oktober, wat gaan ze doen, alle fabrieken in Duitsland sluiten?
            Last edited by ; 27/09/2015, 19:34.

Comment

Andere autofabrikanten en fabrieken genoeg. De algemene vraag naar auto's zakt hierdoor niet.

Trouwens in Duitsland heeft de overheid ook een deadline opgelegd op 7 oktober, wat gaan ze doen, alle fabrieken in Duitsland sluiten?
              Serieus niveau
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Echt? Economische chantage vind men dus gewoon ok. Ik niet.

Is overigens niet aan de orde voor zover ik weet.
                Last edited by ; 27/09/2015, 19:40.

Comment

• VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                  Echt? Economische chantage vind men dus gewoon ok. Ik niet.
                  Neen, maar er hangen wereldwijd duizenden jobs aan vast.
                  Fabrieken met arbeiders en bedienden, toeleveranciers, ontwikkeling afdeling, helpdesk wereldwijd, transporteurs, distributeurs, invoerders, dealers, garages enz.
                  Al deze mensen hebben daar ook niet voor gekozen.
                  den borre

Int3x0r

Comment

• Intussen, achter de schermen:

Of dat faillissement er nu wel of niet van komt is even niet aan de orde (want wie weet dat nu helemaal). Maar dat er meer aan de hand is dan enkel de houding of opinie van de individuele Belgische consument met zijn door de geldbeugel gedreven voorkeur voor diesel, mag duidelijk zijn.

Comment

• Zo werkt de sjoemelsoftware bij VW en waarschijnlijk bij andere merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Neen, maar er hangen wereldwijd duizenden jobs aan vast.
                        Fabrieken met arbeiders en bedienden, toeleveranciers, ontwikkeling afdeling, helpdesk wereldwijd, transporteurs, distributeurs, invoerders, dealers, garages enz.
                        Al deze mensen hebben daar ook niet voor gekozen.
                        Dat is zeker waar, maar als VW minder produceert, gaan er anderen in het algemeen meer produceren want de algemene vraag naar auto's gaat niet dalen, dus daar dan meer werkgelegenheid ook. Maar allemaal momenteel dus niet aan de orde. VW zal er ongetwijfeld alles aan doen om gewoon verder te kunnen produceren.

Comment

Dat is zeker waar, maar als VW minder produceert, gaan er anderen in het algemeen meer produceren want de algemene vraag naar auto's gaat niet dalen, dus daar dan meer werkgelegenheid ook. Maar allemaal momenteel dus niet aan de orde. VW zal er ongetwijfeld alles aan doen om gewoon verder te kunnen produceren.
                          Ik kan niet geloven dat er niet meerdere door de mand zullen vallen.
                          Bij de laatste link lees je al dat ook de vrachtwagen bouwers niet clean zijn.
                          Herinner mij nog dat ze jaren geleden allemaal zeiden dat de normen niet haalbaar waren.
                          Het zou raar zijn mocht het hun opeens allemaal gelukt zijn.
                          den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                            Echt? Economische chantage vind men dus gewoon ok. Ik niet.

Is overigens niet aan de orde voor zover ik weet.
                            Er is een verschil tussen je te laten chanteren en wat hier gebeurt. Waalse regering zou dat ook over enkele maanden kunnen beslissen en communiceren bvb

Een tekst van een onwaarschijnlijk laag niveau vol speculaties.Aan de ene kant schrijven ze dat andere producenten naar AdBlue overstapten, en VW niet, en daarna concluderen ze dat alle merken sjoemelsoftware gebruiken.
                            BMW 420dA : >>>

Comment

• Andere merken zullen wel snel de klaar staande auto's wel upgraden naar veilige software. Ik kan nooit geloven dat enkel de VAG groep heeft gesjoemeld.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                Andere merken zullen wel snel de klaar staande auto's wel upgraden naar veilige software. Ik kan nooit geloven dat enkel de VAG groep heeft gesjoemeld.
                                Goh ja, maar eigenlijk sjoemelt Europa ook met de testen die zei opleggen aan de constructeurs en totaal niet overeenkomen met gebruik op de weg. Alleen is VW nog een stap verder gegaan. Andere merken zullen ook niet altijd even heilig zijn. Ik zou eigenlijk dezelfde test eens willen zien op uitstoot zoals die studenten met die VW hebben gedaan, maar dan met andere merken.

Comment

• Voorlopig geef ik de andere fabrikanten toch het voordeel van de twijfel.

1. Andere merken gebruiken bewezen oplossingen om NOx terug te schroeven, zoals AdBlue.
                                  Het feit dat dit een vrij kostelijk systeem is, moet extra aantonen dat het effectief helpt.

2. Geen enkele wagen verbruikt zoals aangegeven in de testen. Alleen gebruiken alle merken de trucs die toegelaten zijn bij de testprocedure.
                                  Hier gaat de regelgeving rond de testprocedure fout, maar doen de fabrikanten niks onwettigs, hoe vreemd het ook klinkt.

3. VW is voorlopig de enige die die regels overtrad en frauduleuze software implementeerde.

Dat een andere fabrikant dezelfde fout maakt, dat kan, maar laten we niet te vroeg kraaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                    Vw 2.0 tdi's (euro 5) gaan serieus zakken in prijs tweedehands
                                    Waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    die fout krijgt men simpel hersteld... alleen ga je een pak inboeten aan vermogen
                                    Waarom heeft iedereen het altijd over een 'fout'? Er is helemaal geen fout. Wat je hebt is een paar regels extra software die de boel in een testomgeving bedotten. Maar dat heeft dus geen hol te maken met hoe de auto in het dagelijkse verkeer rijdt. Ja hij stoot meer uit dan officieel opgegeven. Maar dat doen andere wagens ook (in meer of mindere mate). Gaan we dan nu van elk merk en elke wagen alle testresultaten in vraag beginnen stellen?

Ik zie hier eerder een politieke afrekening in.
                                    2.0 JTDm

Comment

• Nu je het zegt... In de politiek beloven ze vóór de verkiezingen ook vaak dingen die achteraf niet juist zijn of niet gebeuren.

Het klinkt familiair!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

Waarom heeft iedereen het altijd over een 'fout'? Er is helemaal geen fout. Wat je hebt is een paar regels extra software die de boel in een testomgeving bedotten. Maar dat heeft dus geen hol te maken met hoe de auto in het dagelijkse verkeer rijdt. Ja hij stoot meer uit dan officieel opgegeven. Maar dat doen andere wagens ook (in meer of mindere mate). Gaan we dan nu van elk merk en elke wagen alle testresultaten in vraag beginnen stellen?

mijn wagen verbruikt wat mercedes opgaf. pak nu nog dat de boordcomputer 0.5l/100km afliegt en je zit met kleine extra vervuiling. geen 10 tot 40 keer zoveel als opgegeven.
                                        denk ook niet dat een merk als mercedes of bmw de inspuiting en ontbranding laten aanpassen wanneer er testen op gebeuren. die hebben veel meer een deftig imago hoog te houden om zo'n vuile trukjes te gaan toepassen.
                                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          Waarom?

als ik nu een paar regels software in uw smartphone aanpas als fabrikant ervan (en enkele fabrikanten doen het mogelijks ook), die direct uw bankgegevens kopiëren en mij hiermee de kans geven met uw geld aankopen of afhandelingen te doen. is dat dan geen fout want het zijn maar een paar regels software EN andere done het ook?

fijne rechtszekerheid in uw utopische samenleving

Comment

Working...
                                          X