Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Duitsland en gassen gaan blijkbaar slecht samen...

(slecht grapje zeker )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      Niks want het gaat niet over CO2 zoals al meermaals gezegd Gaat vooral over NOx
      Hij voldoet niet eens meer aan de euro 5 norm, en daar berekenen ze wel de biv op!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Fora = HLN niveau.
        .Op fora zijn er veel posts die boven toogpraat uitkomen. HLN is euh, consistenter. Denk ik. Ik lees het niet. Wacht, dus is dit eigenlijk ook toogpraat. Dju.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Die concurrent zou dan wel goed gek moeten zijn, zeker als deze zelf boter op het hoofd zou hebben. Het zou zo aan het licht gekomen zijn:

http://www.autoblog.nl/nieuws/diesel...amp-liep-80496
          er staat:

Begin 2014 begint de International Council on Clean Transportation een onderzoek naar een aantal meldingen van Volkswagen dieselauto’s die niet lijken te voldoen aan de emissie-eisen van de Verenigde Staten.
          iemand moet die melding gemaakt hebben waardoor zij het zijn gaan onderzoeken

enfin, het blijft gespeculeer natuurlijk
          www.peugeotforum.be

Comment

• VW zou die met die fraude begonnen zijn omdat de ontwikkeling van die milieuvriendelijke motoren veel te duur zou zijn geweest. Maar om een Bugatti Veyron te ontwikkelen hadden ze wel een paar miljard €'s te veel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Een hoger verbruik is ook een hogere co2 uitstoot...
              Het schandaal draait rond de veel hogere uitstoot van stikfstofoxide, en een hoger verbruik zou toelaten om die waarden weer naar beneden te halen.

Comment

• Nogmaals, als consument, in welke mate stoort die "foute" software dan?
                Heb hier nog altijd geen antwoord op gekregen...
                De "juiste" software zal veel meer gaan storen.
                Denk je nu echt dat er een klant die zijn zinnen op een bepaald model heeft gezet gaat zeggen 'Goh bij nader inzien, deze stoot teveel Nox uit, deze moet ik niet hebben'. Euhm, ik dacht het niet.
                Wat denk je dat er met de Nox gebeurt als je gaat chiptunen, iets wat de helft van dit forum die met een turbomotor rijdt overweegt of al gedaan heeft.
                Maar neen, ineens zijn het allemaal groene jongens geworden, heiliger dan de paus zeg maar

Velen zien nu gewoon hun kans schoon om met VAG af te rekenen, iets waar ze om uiteenlopende redenen al jaren zitten op te wachten. Tot zelfs op dit forum toe, waar een ontslagen medewerker al maanden zijn gal komt spuwen en er zelfs Hitler bij sleurt...hoe laag kun je vallen vraag ik me dan af.
                Ben benieuwd hoe ze zullen reageren als hun "eigen" merk blijkt boter op het hoofd te hebben, want als dit echt tot op het bot gaat, dan zal er nog véééééééél meer uitkomen, en niet alleen van VAG...
                Graag een beetje consequent zijn aub.
                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Nogmaals, als consument, in welke mate stoort die "foute" software dan?
                  Heb hier nog altijd geen antwoord op gekregen...
                  De "juiste" software zal veel meer gaan storen.
                  Denk je nu echt dat er een klant die zijn zinnen op een bepaald model heeft gezet gaat zeggen 'Goh bij nader inzien, deze stoot teveel Nox uit, deze moet ik niet hebben'. Euhm, ik dacht het niet.
                  Wat denk je dat er met de Nox gebeurt als je gaat chiptunen, iets wat de helft van dit forum die met een turbomotor rijdt overweegt of al gedaan heeft.
                  Maar neen, ineens zijn het allemaal groene jongens geworden, heiliger dan de paus zeg maar
                  Dat is allemaal naast de kwestie.
                  Er is onmiskenbaar fraude gepleegd door het verkeerdelijk voorstellen dat een motor aan bepaalde, door bovenhand opgelegde, normen voldeed, terwijl dit niet het geval is.

En daar waar premies, steun en andere daaraan direct verbonden zijn, stelt VW zich bloot aan serieuze schadeclaims.

Wat je hierboven allemaal zegt doet daar niets aan af, dat snap je toch eindelijk ook, hoop ik.

Comment

• Kom Haddock, er zullen vast wel mensen zijn die daar naar kijken. Die een eco-moddelletje hebben gekocht om de juiste redenen. Die dagelijks op de E40 achter de vrachtwagens liggen te slipstreamen.
                    Die mensen worden zwaar belazerd.
                    Verbruik kan iedereen voor zichzelf checken, welke stoffen het juist zijn moet er vertrouwen zijn.

En wees maar gerust, als "mijn" merk hetzelfde blijkt gedaan te hebben vind ik dat ook niet correct.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Het schandaal draait rond de veel hogere uitstoot van stikfstofoxide, en een hoger verbruik zou toelaten om die waarden weer naar beneden te halen.
                      Klopt, met als gevolg dat de co2 omhoog gaat...
                      Dus niet echt een oplossing... misschien minder erg dan nox.
                      Maar de staat misloopt hiermee veel geld. En wie is de staat... wij
                      Zijn we betrokken partij? Ja!

Comment

• Bij mijn weten is er nergens ter wereld een fiscaal systeem dat Nox als referentie neemt voor taksen, co2 daarentegen wel, dus het premie-steun argument kun je al opbergen. Natuurlijk hebben ze de boel belazerd, dat betwist ik ook niet. Maar geef ze dan een miljardenboete en daarmee is de kous af.
                        Ik zie dag na dag met stijgende verbazing aan hoe dit allemaal opgeblazen wordt. En dan stel ik mij automatisch de vraag, wie heeft daar belang bij?
                        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Klopt, met als gevolg dat de co2 omhoog gaat...
                          Dus niet echt een oplossing... misschien minder erg dan nox.
                          Maar de staat misloopt hiermee veel geld. En wie is de staat... wij
                          Zijn we betrokken partij? Ja!
                          Ja Co2 omhoog, da's dan keuze maken zeker..
                          Maar misschien was die Co2 dan wel nog wel binnen de norm (weet ik niet)

Maar consument is allergisch aan hoog (of relatief hoger) verbruik, dus..

Comment

Bij mijn weten is er nergens ter wereld een fiscaal systeem dat Nox als referentie neemt voor taksen, co2 daarentegen wel, dus het premie-steun argument kun je al opbergen. Natuurlijk hebben ze de boel belazerd, dat betwist ik ook niet. Maar geef ze dan een miljardenboete en daarmee is de kous af.
                            Ik zie dag na dag met stijgende verbazing aan hoe dit allemaal opgeblazen wordt. En dan stel ik mij automatisch de vraag, wie heeft daar belang bij?
                            Dat dit niet meer mag gebeuren!!!! als we dit nu toelaten... doet de rest ook maar... Dat moeten we voorkomen!

Als jij morgen iets mispeutert, moet de straf evenredig zijn met de daad!!!! anders doe je gewoon verder en zet je anderen aan tot...

Dit opblazen noemen ze sociaal gedrag om mekaar te beschermen... ook al zijn er anderen met andere motieven.
                            Last edited by ; 28/09/2015, 11:06.

Comment

• Staat inderdaad ontegensprekelijk vast dat er fraude is gepleegd ... ben eigenlijk best wel eens benieuwd hoeveel Belgische "slachtoffers" er zijn en bij welk percentage van deze mensen de uitstoot van de auto bovenaan op het prioriteitenlijstje stond op het moment van aankoop ?

Comment

• Maar het is al lang gebeurd! Die wagens rijden al sinds 2008 rond en de vervuiling is er al, dit kun je niet meer terugdraaien, ook niet met een post factum heksenjacht zoals nu. Wees gerust, ze gaan dit voortaan niet meer doen.
                                Nogmaals, geef ze een paar miljard boete en let's move on. Maar laat die VW-arbeiders aub hun job behouden!
                                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Staat inderdaad ontegensprekelijk vast dat er fraude is gepleegd ... ben eigenlijk best wel eens benieuwd hoeveel Belgische "slachtoffers" er zijn en bij welk percentage van deze mensen de uitstoot van de auto bovenaan op het prioriteitenlijstje stond op het moment van aankoop ?
                                  Ik denk dat iedereen verwacht dat zijn voertuig voldoet aan de minimum eisen... waarom betaal je er anders zoveel voor...
                                  Zuinig rijden kan je aanpassen door je rijgedrag. nox uitstoot bepaalt de producent van de auto!

Comment

Bij mijn weten is er nergens ter wereld een fiscaal systeem dat Nox als referentie neemt voor taksen, co2 daarentegen wel, dus het premie-steun argument kun je al opbergen. Natuurlijk hebben ze de boel belazerd, dat betwist ik ook niet. Maar geef ze dan een miljardenboete en daarmee is de kous af.
                                    Wat zeg jij nu allemaal? Auto's moeten aan de Euro (5/6) normen voldoen waarbij gekeken wordt naar stikstof uitstoot.
                                    Ook onze verkeersbelasting houdt rekening met die Euronorm (uitstoot).

Als daarmee geknoeid is, kan de overheid zich verhalen voor steun of verlies aan verkeerstaksen.

Ik kijk met stijgende verbazing hoe gij uw hoofd in het zand wil blijven steken?

Comment

Maar het is al lang gebeurd! Die wagens rijden al sinds 2008 rond en de vervuiling is er al, dit kun je niet meer terugdraaien, ook niet met een post factum heksenjacht zoals nu. Wees gerust, ze gaan dit voortaan niet meer doen.
                                      Nogmaals, geef ze een paar miljard boete en let's move on. Maar laat die VW-arbeiders aub hun job behouden!
                                      als VAG overkop gaat is er gewoon uitverkoop en krijgen die arbeiders en bedienden een nieuwe baas... wat een redenering ook.
                                      bedrijf X mag zoveel vervuilen of frauderen als ze willen omdat anders de werknemers hun job verliezen? nice tijd om een firma op te starten die zich bezich houd met nucleair afval
                                      lets have some more member berries

Comment

• Verkeersbelasting is hier op basis van cilinderinhoud, dus een Peugeot 1.6d RCZ-R met 270pk betaalt evenveel als een 1.6d met 90pk
                                        Euronorm wordt enkel voor BIV weerhouden maar hier weegt co2 veel zwaarder door.
                                        Doe anders een een simulatie waarbij je achtereenvolgens euro 4-5-6 selecteert met voor de rest identieke parameters, je zal zien dat het verschil verwaarloosbaar is.
                                        Verder is er volgens mij geen wettelijke basis om taksen te gaan naheffen.

Ik steek helemaal mijn hoofd niet in het zand.
                                        Ja er is gefraudeerd, laat ze boeten, maar let's move on aub!
                                        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          nice tijd om een firma op te starten die zich bezich houd met nucleair afval
                                          oh maar die zijn er al hoor
                                          je moet eens gaan roadtrippen in oost-europa...
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X