Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • D'Ieteren ging een website opzetten waar je op chassisnummer kon checken of je wagen uitgerust is met de zogenaamde sjoemelsoftware. Iemand een idee of deze al online is.

    Comment


    • Ergste voorbij? Voorzichting blijven hé, er is nog over niets uitspraak gedaan!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        D'Ieteren ging een website opzetten waar je op chassisnummer kon checken of je wagen uitgerust is met de zogenaamde sjoemelsoftware. Iemand een idee of deze al online is.
        Deze is nog niet olien dacht ik maar je kunt altijd eens kijken op http://www.customercare.dieteren.be/nl/dienstberichten/ om te zien of die site al actief is. Daar kun je ook lezen:
        De betrokken voertuigen in België zijn geïdentificeerd door de Volkswagen-groep. D’Ieteren Auto zal via post de klanten informeren die eigenaar zijn van een betrokken voertuig. Indien u echter nu al wenst na te gaan of uw voertuig betrokken is, vul dan op het ‘Mijn voertuig’ formulier het chassisnummer van uw voertuig in. Dit vindt u op het inschrijvingsbewijs van uw voertuig of, bij bepaalde van onze modellen, zichtbaar onderaan achter de voorruit. Indien u ons al een aanvraag stuurde voor we over de volledige lijst met betrokken voertuigen beschikten, dient u geen nieuwe aanvraag in te vullen. Wij nemen zo snel mogelijk opnieuw contact met u op via e-mail.
        Mijn voertuig kun je hier vinden: http://www.customercare.dieteren.be/...ct-mijn-wagen/
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

        Comment


        • den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Al lang gedaan joengeuh!
            Aan hoeveel t stuk?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Mercedes heeft daar ook last van

              Comment


              • Dealers kunnen nu reeds zien of je auto al dan niet betrokken is bij actie code 23Q4 ... wat dat voor jouw auto precies inhoudt (enkel software update en/of extra werkzaamheden) is momenteel nog niet bekend.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                  Mercedes heeft daar ook last van
                  Kun je veralgemenen naar, de meeste mensen hebben er last van.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Ergste voorbij? Voorzichting blijven hé, er is nog over niets uitspraak gedaan!
                    Klopt wel, ik had ergens gelezen dat ze een dochtermerk gingen verkopen om te kunnen betalen, ducati en bugatti kwamen ter sprake
                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Vanwaar heb je die info?

                      Als ik het goed gesnopen heb, EU6 stoot zo goed als evenveel NOx uit als Alle andere EU normen omdat het systeem wordt uitgeschakeld in reëel verbruik?

                      Maw Porsche/Audi et al zullen ook wel boter op het hoofd hebben?

                      Nu dat die tests EPA/NEDC belachelijk zijn wist iedereen maar het kwam natuurlijk heel goed uit voor de EU, omdat de uitstoot zogezegd sterk naar om laag ging.

                      Dat er nooit een instantie is geweest die effectief na heeft gegaan wat de werkelijke NOx uitstoot is, is te zot voor woorden.

                      Natuurlijk hangt veel af van uw rechtervoet ( iets waar ze in de media blijkbaar te dom voor zijn om dat te snappen????) en je kan effectief wel in de buurt van het opgegeven verbruik komen en zelfs beter doen (bv bij 90km/u op de snelweg haal je gegarandeerd betere cijfers dan die van de constructeur)

                      Maar dat die NOx nog steeds dezelfde is als 20 jaar geleden is wel erg en waarschijnlijk kan het niet beter.

                      Enkel de normen zijn strenger geworden )

                      Denk persoonlijk dat er zelfs bij een fluweel voetje geen enkele diesel nog maar in de buurt komt van de EU6 norm wat NOx betreft.

                      En ik heb godverdomme zo een EU6 diesel in bestelling staat waarvan ik al vermoed dat de regering in de waan van de dag de VAA nog eens mooi zal verhogen en de verkeersbelasting en de prijs van de diesel. Uit miserie zou je nog een elektrische kopen en dan zit iedereen in de winter zonder stroom

                      Dringend aandelen van kaars-producenten kopen
                      Ik denk dat je je helemaal vergist.
                      1 . Een genormeerde test is een representatieve test die toelaat te vergelijken. De test wordt uitgevoerd aan lage snelheid. Indien wagens daaraan voldoen is de kous af. Dat die dan 2, 3 of 5x meer NOx verbruikt op de autostrade betekent niet dat de wagen niet aan de normen voldoen
                      2. Moderne Euro VI wagens voldoen aan limiet van 80g NOX/km, zelfs in onafhankelijke tests (T&E). Onder meer de Golf VI en de 320d van BMW blijven onder de 80g NOx /km bij wegtesten (zijn dus veel beter dan de norm vooropstelt).
                      NOx kan dus wel beter, en wordt door een aantal producenten bewezen. Zelfs een pak beter dan de huidige norm.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                        Aan hoeveel t stuk?
                        5 miljoen miljard, koopke!
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Zo erg stoort de Amerikaanse consument zich aan de affaire :

                          The German automaker saw its US sales increase 0.6 percent during the month of September, the company said on Thursday.



                          Zaken lopen lekker, dank u...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            5 miljoen miljard, koopke!
                            En nu serieus?

                            Comment


                            • elke reclame is goed, de slechte ook
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • 96 ofzoiets
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

                                  Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat je je helemaal vergist.
                                  1 . Een genormeerde test is een representatieve test die toelaat te vergelijken. De test wordt uitgevoerd aan lage snelheid. Indien wagens daaraan voldoen is de kous af. Dat die dan 2, 3 of 5x meer NOx verbruikt op de autostrade betekent niet dat de wagen niet aan de normen voldoen
                                  2. Moderne Euro VI wagens voldoen aan limiet van 80g NOX/km, zelfs in onafhankelijke tests (T&E). Onder meer de Golf VI en de 320d van BMW blijven onder de 80g NOx /km bij wegtesten (zijn dus veel beter dan de norm vooropstelt).
                                  NOx kan dus wel beter, en wordt door een aantal producenten bewezen. Zelfs een pak beter dan de huidige norm.
                                  Het probleem is net dat die test allesbehalve representatief zijn!

                                  Volgens andere bronnen zou de NOx ( 80milligram/km) met een factor 6 worden overschreden in reëel gebruik.
                                  Last edited by germinal; 01/10/2015, 20:48.
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    96 ofzoiets

                                    dat het maar rap terug 250 gaat worden dan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                      Het probleem is net dat die test allesbehalve representatief zijn!

                                      Volgens andere bronnen zou de NOx ( 80milligram/km) met een factor 6 worden overschreden in reëel gebruik.

                                      Ik spreek over nieuwe onafhankelijke tests, onder meer van T&E, in echt verkeer. En geen enkele on the road test is repetitief. Daarvoor heb je een genormeerde test...
                                      Last edited by BertVS; 01/10/2015, 22:48.
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                        Dealers kunnen nu reeds zien of je auto al dan niet betrokken is bij actie code 23Q4 ... wat dat voor jouw auto precies inhoudt (enkel software update en/of extra werkzaamheden) is momenteel nog niet bekend.
                                        met 393.000 wagens te bewerken zal het een mooi staaltje organisatie zijn om de klus te klaren. Reken dat elke wagen aan de server moet hangen, en dat is niet in een handomdraai gebeurd. Het zal nog druk worden aan de desks ! Niet precies het moment om nog tientallen dealers te schrappen ;-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          met 393.000 wagens te bewerken zal het een mooi staaltje organisatie zijn om de klus te klaren. Reken dat elke wagen aan de server moet hangen, en dat is niet in een handomdraai gebeurd. Het zal nog druk worden aan de desks ! Niet precies het moment om nog tientallen dealers te schrappen ;-)
                                          Hoe lang duurt zoiets wanneer je dat perfect inplant dwz alles in gereedheid en dan de ene na de andere auto aan de stekker ? Is dat klaar op 15 min ?
                                          Heb er geen ervaring mee, ik rij nog met een carburateur...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X