D'Ieteren ging een website opzetten waar je op chassisnummer kon checken of je wagen uitgerust is met de zogenaamde sjoemelsoftware. Iemand een idee of deze al online is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenD'Ieteren ging een website opzetten waar je op chassisnummer kon checken of je wagen uitgerust is met de zogenaamde sjoemelsoftware. Iemand een idee of deze al online is.
De betrokken voertuigen in België zijn geïdentificeerd door de Volkswagen-groep. D’Ieteren Auto zal via post de klanten informeren die eigenaar zijn van een betrokken voertuig. Indien u echter nu al wenst na te gaan of uw voertuig betrokken is, vul dan op het ‘Mijn voertuig’ formulier het chassisnummer van uw voertuig in. Dit vindt u op het inschrijvingsbewijs van uw voertuig of, bij bepaalde van onze modellen, zichtbaar onderaan achter de voorruit. Indien u ons al een aanvraag stuurde voor we over de volledige lijst met betrokken voertuigen beschikten, dient u geen nieuwe aanvraag in te vullen. Wij nemen zo snel mogelijk opnieuw contact met u op via e-mail.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenAl lang gedaan joengeuh!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk BerichtenMercedes heeft daar ook last van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenErgste voorbij? Voorzichting blijven hé, er is nog over niets uitspraak gedaan!Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenVanwaar heb je die info?
Als ik het goed gesnopen heb, EU6 stoot zo goed als evenveel NOx uit als Alle andere EU normen omdat het systeem wordt uitgeschakeld in reëel verbruik?
Maw Porsche/Audi et al zullen ook wel boter op het hoofd hebben?
Nu dat die tests EPA/NEDC belachelijk zijn wist iedereen maar het kwam natuurlijk heel goed uit voor de EU, omdat de uitstoot zogezegd sterk naar om laag ging.
Dat er nooit een instantie is geweest die effectief na heeft gegaan wat de werkelijke NOx uitstoot is, is te zot voor woorden.
Natuurlijk hangt veel af van uw rechtervoet ( iets waar ze in de media blijkbaar te dom voor zijn om dat te snappen????) en je kan effectief wel in de buurt van het opgegeven verbruik komen en zelfs beter doen (bv bij 90km/u op de snelweg haal je gegarandeerd betere cijfers dan die van de constructeur)
Maar dat die NOx nog steeds dezelfde is als 20 jaar geleden is wel erg en waarschijnlijk kan het niet beter.
Enkel de normen zijn strenger geworden)
Denk persoonlijk dat er zelfs bij een fluweel voetje geen enkele diesel nog maar in de buurt komt van de EU6 norm wat NOx betreft.
En ik heb godverdomme zo een EU6 diesel in bestelling staat waarvan ik al vermoed dat de regering in de waan van de dag de VAA nog eens mooi zal verhogen en de verkeersbelasting en de prijs van de diesel. Uit miserie zou je nog een elektrische kopen en dan zit iedereen in de winter zonder stroom
Dringend aandelen van kaars-producenten kopen
1 . Een genormeerde test is een representatieve test die toelaat te vergelijken. De test wordt uitgevoerd aan lage snelheid. Indien wagens daaraan voldoen is de kous af. Dat die dan 2, 3 of 5x meer NOx verbruikt op de autostrade betekent niet dat de wagen niet aan de normen voldoen
2. Moderne Euro VI wagens voldoen aan limiet van 80g NOX/km, zelfs in onafhankelijke tests (T&E). Onder meer de Golf VI en de 320d van BMW blijven onder de 80g NOx /km bij wegtesten (zijn dus veel beter dan de norm vooropstelt).
NOx kan dus wel beter, en wordt door een aantal producenten bewezen. Zelfs een pak beter dan de huidige norm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenAan hoeveel t stuk?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten5 miljoen miljard, koopke!
Comment
-
-
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk denk dat je je helemaal vergist.
1 . Een genormeerde test is een representatieve test die toelaat te vergelijken. De test wordt uitgevoerd aan lage snelheid. Indien wagens daaraan voldoen is de kous af. Dat die dan 2, 3 of 5x meer NOx verbruikt op de autostrade betekent niet dat de wagen niet aan de normen voldoen
2. Moderne Euro VI wagens voldoen aan limiet van 80g NOX/km, zelfs in onafhankelijke tests (T&E). Onder meer de Golf VI en de 320d van BMW blijven onder de 80g NOx /km bij wegtesten (zijn dus veel beter dan de norm vooropstelt).
NOx kan dus wel beter, en wordt door een aantal producenten bewezen. Zelfs een pak beter dan de huidige norm.
Volgens andere bronnen zou de NOx ( 80milligram/km) met een factor 6 worden overschreden in reëel gebruik.Last edited by germinal; 01/10/2015, 20:48.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten96 ofzoiets
dat het maar rap terug 250 gaat worden dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenHet probleem is net dat die test allesbehalve representatief zijn!
Volgens andere bronnen zou de NOx ( 80milligram/km) met een factor 6 worden overschreden in reëel gebruik.
Ik spreek over nieuwe onafhankelijke tests, onder meer van T&E, in echt verkeer. En geen enkele on the road test is repetitief. Daarvoor heb je een genormeerde test...Last edited by BertVS; 01/10/2015, 22:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenDealers kunnen nu reeds zien of je auto al dan niet betrokken is bij actie code 23Q4 ... wat dat voor jouw auto precies inhoudt (enkel software update en/of extra werkzaamheden) is momenteel nog niet bekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenmet 393.000 wagens te bewerken zal het een mooi staaltje organisatie zijn om de klus te klaren. Reken dat elke wagen aan de server moet hangen, en dat is niet in een handomdraai gebeurd. Het zal nog druk worden aan de desks ! Niet precies het moment om nog tientallen dealers te schrappen ;-)
Heb er geen ervaring mee, ik rij nog met een carburateur...
Comment
Comment