Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
    Als VW hun fout naar de overheid en de klant toe rechtzet door de software aan te passen, dan zal dat invloed hebben op hetzij verbruik, hetzij prestaties, hetzij allebei. En dan voldoet VW niet langer meer aan zijn afspraken met de klant - dan heeft de klant betaald voor een product dat, door fout van VW, niet meer voldoet aan wat er beloofd was op het moment van verkoop. In elk rechtssysteem is zoiets aanvechtbaar en, binnen bepaalde grenzen, strafbaar. Dus zelfs als VW de software aanpast, bestaat de kans dat ze schadevergoedingen moeten betalen.
    en hoe ga je dat aantonen? als jij een auto koopt met 100pk en je zet die direct op de testbank, kan die evengoed 95 als 105pk hebben. je hebt dus al geen zekerheid dat eruit komt wat je op papier denkt te hebben. ook de 0-100 tijden zijn niet altijd gelijk aan die van de fabrikant (mijn golf zou 19,5sec doen over de 0-100, toen ik die kocht haalde die 33sec, en na zijn roetstop open te draaien geraakte ik zelf tot minder dan 18sec)
    als 2de komt u verbruik ook nooit overeen met wat de fabrikant beweerd.

    hebt ge volgens mij al geen poot om op te staan.
    trouwens zijn er veel autos die hetzelfde hebben op papier, maar op een vermogenbank totaal anders. bij het ene merk is een 100pk sterke auto ééntje die op 3500rpm de 100pk aantik en op 4200rpm er pas weer onder gaat.
    bij een ander merk komt die op dat toerental in de buurt, maar gaat die slechts op 3850rpm ff naar 101pk. beide 100pk op papier, toch totaal verschillend op de weg

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      en hoe ga je dat aantonen? als jij een auto koopt met 100pk en je zet die direct op de testbank, kan die evengoed 95 als 105pk hebben. je hebt dus al geen zekerheid dat eruit komt wat je op papier denkt te hebben. ook de 0-100 tijden zijn niet altijd gelijk aan die van de fabrikant (mijn golf zou 19,5sec doen over de 0-100, toen ik die kocht haalde die 33sec, en na zijn roetstop open te draaien geraakte ik zelf tot minder dan 18sec)
      als 2de komt u verbruik ook nooit overeen met wat de fabrikant beweerd.

      hebt ge volgens mij al geen poot om op te staan.
      trouwens zijn er veel autos die hetzelfde hebben op papier, maar op een vermogenbank totaal anders. bij het ene merk is een 100pk sterke auto ééntje die op 3500rpm de 100pk aantik en op 4200rpm er pas weer onder gaat.
      bij een ander merk komt die op dat toerental in de buurt, maar gaat die slechts op 3850rpm ff naar 101pk. beide 100pk op papier, toch totaal verschillend op de weg
      Er zijn al rechtszaken ingespannen door particulieren tegen constructeurs omdat hun auto's veel meer verbruikten dan opgegeven. In veel gevallen hebben de aangeklaagde constructeurs die rechtszaken afgekocht. Die particulieren hadden volgens u dan ook geen poot om op te staan maar hebben toch gewonnen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Hoe zou het intussen eigenlijk zijn met de fabrikant van deze "besmette" stuurdozen ? ...
        Met Bosch gaat het prima. En waarom niet, Bosch levert hardware en softwareplatform* aan VAG, VAG ontwikkelt een stuk besturingssoftware en levert dat in binaire vorm terug aan Bosch om in productie te nemen. In tegenstelling tot wat sommige media beweren weet Bosch *niet* van de exacte inhoud van die software - dat is VAG closed source.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          en hoe ga je dat aantonen? als jij een auto koopt met 100pk en je zet die direct op de testbank, kan die evengoed 95 als 105pk hebben. je hebt dus al geen zekerheid dat eruit komt wat je op papier denkt te hebben. ook de 0-100 tijden zijn niet altijd gelijk aan die van de fabrikant (mijn golf zou 19,5sec doen over de 0-100, toen ik die kocht haalde die 33sec, en na zijn roetstop open te draaien geraakte ik zelf tot minder dan 18sec)
          als 2de komt u verbruik ook nooit overeen met wat de fabrikant beweerd.

          hebt ge volgens mij al geen poot om op te staan.
          trouwens zijn er veel autos die hetzelfde hebben op papier, maar op een vermogenbank totaal anders. bij het ene merk is een 100pk sterke auto ééntje die op 3500rpm de 100pk aantik en op 4200rpm er pas weer onder gaat.
          bij een ander merk komt die op dat toerental in de buurt, maar gaat die slechts op 3850rpm ff naar 101pk. beide 100pk op papier, toch totaal verschillend op de weg
          Ga er maarvanuit dat een aantal tijdschriften enkele wagens voor en na de aanpassing op een geijkte testbank gaan zetten... Vergeet dat de wagens sowieso niet conform zijn vandaag de dag (iedere consument kan in theorie nu al een rechtszaak starten)
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • '
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            en hoe ga je dat aantonen? als jij een auto koopt met 100pk en je zet die direct op de testbank, kan die evengoed 95 als 105pk hebben. je hebt dus al geen zekerheid dat eruit komt wat je op papier denkt te hebben. ook de 0-100 tijden zijn niet altijd gelijk aan die van de fabrikant (mijn golf zou 19,5sec doen over de 0-100, toen ik die kocht haalde die 33sec, en na zijn roetstop open te draaien geraakte ik zelf tot minder dan 18sec)
            als 2de komt u verbruik ook nooit overeen met wat de fabrikant beweerd.

            hebt ge volgens mij al geen poot om op te staan.
            trouwens zijn er veel autos die hetzelfde hebben op papier, maar op een vermogenbank totaal anders. bij het ene merk is een 100pk sterke auto ééntje die op 3500rpm de 100pk aantik en op 4200rpm er pas weer onder gaat.
            bij een ander merk komt die op dat toerental in de buurt, maar gaat die slechts op 3850rpm ff naar 101pk. beide 100pk op papier, toch totaal verschillend op de weg
            als er geen nadelige gevolgen waren, waarom hebben ze de schoemmel software dan gebruikt?

            Comment


            • Wat eigenlijk met de mensen die een occasie VW/Audi hebben gekocht bij een autoverkoper op de hoek van de straat? Zullen die ook een brief ontvangen?

              Comment


              • hopelijk komt deze mogelijkheid in Belgie ook:

                Some sort of massive, international Volkswagen recall is coming over its #dieselgate #cheating #scandal. But in the #United #Kingdom, you won’t actually be penalized if you don’t feel like bringing your car in for whatever fix VW offers, mostly because it’s not really your fault, according to a report from the Telegraph.
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • hopelijk niet...
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cezar Bekijk Berichten
                    Wat eigenlijk met de mensen die een occasie VW/Audi hebben gekocht bij een autoverkoper op de hoek van de straat? Zullen die ook een brief ontvangen?

                    Als deze ook maar één keer in een garage van het VAG netwerk is gepasseerd wel ja. Is met alle terugroepacties van ieder merk zo.

                    Comment


                    • Zelf als die daar nooit geweest is bij een dealer weten ze u te vinden. Ze kunnen via chasis nr bij DIV opvragen wie de eigenaar is.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                      Comment


                      • Da's gewoon de EGR die ze er meer uitlaten toch hé?

                        Zo'n verschil gaat dat niet maken denk ik. Wellicht is het ook nog wel mogelijk om de auto het gehomologeerde vermogen te bezorgen dan en het koppel wellicht ook wel, hetzij aan een hoger toerental.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Aha maar waarom zie ik nergens hoe vol dat zit en wanneer ik dat moet verversen of aanvullen?
                          Een F30 heeft geen AdBlue nodig om aan de Euro 6 norm te voldoen. En als een BMW er toch met uitgerust is dan kan je het resterend niveau nakijken via het menuonderdeel waaronder je bandenspanning en motoroliepijl enzo kan terugvinden.

                          Comment


                          • Mijn F30 is gewoon EU5 en geen 6? Dacht dat adblue een optie was
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              Mijn F30 is gewoon EU5 en geen 6? Dacht dat adblue een optie was
                              Bij de vroegere versies wel. Tegenwoordig zijn alle motoren standaard Euro 6 en toch zonder AdBlue.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                denk niet dat die van jou adblue heeft. bij mercedes zit dat achteraan en wanneer die tank bijna leeg is krijg je een melding. wanneer er geen adblue meer is kan je gewoon niet meer verder rijden.
                                in theorie moet je zelf nooit bijvullen en kan dit telkens bij de onderhoudsbeurten gebeuren maar in realiteit gaat die adblue er toch wat rapper door, zeker na wat km's in een stad
                                Ik heb adblue in mijn vrachtwagen en ik heb eerder de indruk dat ik rapper moet bijvullen bij veel snelwegverkeer en minder bij rijden op een gewone weg en in de stad.

                                Comment


                                • vandaag deze mail ontvangen (voor de golf van mijn vrouw)

                                  Beste klant,

                                  De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.

                                  De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.

                                  Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.

                                  Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.

                                  Met vriendelijke groeten,

                                  Het Customer Care-team

                                  Ben benieuwd naar de verdere afhandeling

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                    hopelijk komt deze mogelijkheid in Belgie ook:

                                    http://jalopnik.com/the-uk-wont-make...ium=socialflow
                                    Interessant artikel !

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                      vandaag deze mail ontvangen (voor de golf van mijn vrouw)

                                      Beste klant,

                                      De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.

                                      De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.

                                      Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.

                                      Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.

                                      Met vriendelijke groeten,

                                      Het Customer Care-team

                                      Ben benieuwd naar de verdere afhandeling
                                      Weggedrag , dus ik veronderstel dat ze er niet mee gaan wegkomen als er vermogensverlies zou optreden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ollytje Bekijk Berichten
                                        Beste allen. Ik bezoek deze website vaak maar ben zelf niet aktief op het forum. Nu zit ik met volgend probleem. Ik rij zelf met een VW passat VII 1.6 tdi en gezien de onheilspellende berichten in verschillende media van de laatste dagen heb ik zelf ook contact opgenomen met de customercare van D'Ieteren. Ik kreeg vandaag bericht dat mijn voertuig 'besmet' is met deze software. Ik had in mijn mail specifiek gevraagd of het verwijderen van deze software nefast zou zijn voor het verbruik en de prestaties omdat dit volgens mij de grootste troeven waren van mijn voertuig. Ik kreeg een vriendelijke mail terug met de nodige excuses en de belofte dat de technische veiligheid en het weggedrag van mijn voertuig niet in het gedrang zullen komen en dat VW de volledige kosten zal dragen. Ze reppen echter met geen woord over mijn initiële vraag. Dus, had ik graag even jullie mening. Zal deze aanpassing invloed hebben op prestaties en verbruik?
                                        Dat is een standaard brief die je 3 minuten na het doorsturen van het formulier krijgt.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                                        Zonet antwoord ontvangen van Customer Care :

                                        'Beste klant,

                                        De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.

                                        De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.

                                        Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.

                                        Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.

                                        Met vriendelijke groeten,

                                        Het Customer Care-team'
                                        Idem

                                        Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                        Heb daarstraks naar de garage gebeld. De octavia heeft ook prijs. Beste wat ze nu kunnen doen is de boekwaarde geven als overnameprijs en ze verkopen zo een nieuwe superb combi die wel euro6 is. Garage kon wel nog niet zeggen welke maatregelen er getroffen zullen worden. Wie weet bouwen ze wel een adblue systeem na om hem ineens euro6 te maken. Dan zijn ze met mijn voorstel beter af.
                                        Dat is niet mogelijk hebben ze al herhaaldelijk gezegd.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                        Nu als het verbruik na hun ingreep hoger is. Of als er minder vermogen is dan kan je ze in gebreke stellen omdat ze je een andere auto geven als op de bestelbon. Denk persoonlijk dat ze in al die auto's adblue gaan installeren.
                                        Idem

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                        vandaag deze mail ontvangen (voor de golf van mijn vrouw)

                                        Beste klant,

                                        De Volkswagen-groep heeft recent verklaard dat hij op zijn voertuigen met een dieselmotor van het type EA 189, EU5-norm, software heeft geïnstalleerd die toelaat om de reële uitstoot van stikstofoxides te beperken wanneer de wagens getest worden.

                                        De Volkswagen-groep heeft nauwgezet bepaald om welke voertuigen het gaat. Op basis van de meegedeelde chassisnummers stellen wij vandaag vast dat uw voertuig helaas is uitgerust met deze niet-conforme software.

                                        Hoewel noch onze concessiehouders noch wijzelf op de hoogte waren van deze onregelmatigheden, betreuren wij deze situatie ten zeerste.

                                        Zodra de Volkswagen-groep ons geïnformeerd heeft over de te volgen technische procedure, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij herinneren eraan dat de Volkswagen-groep zich geëngageerd heeft om de kosten te dragen die voortvloeien uit de nodige interventies voor uw voertuig en garandeert dat er geen enkele impact is op de technische veiligheid of het weggedrag van uw voertuig.

                                        Met vriendelijke groeten,

                                        Het Customer Care-team

                                        Ben benieuwd naar de verdere afhandeling

                                        Nog eens dezelfde brief,
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Dat is een standaard brief die je 3 minuten na het doorsturen van het formulier krijgt.



                                          Idem



                                          Dat is niet mogelijk hebben ze al herhaaldelijk gezegd.



                                          Idem




                                          Nog eens dezelfde brief,
                                          En de volgende brief die alle "gelukkigen" zullen ontvangen zal ook dezelfde zijn, en tenslotte zal de aanpassing bij elke wagen ook dezelfde zijn....................

                                          Comment

                                          Working...
                                          X