Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
    Bij de vroegere versies wel. Tegenwoordig zijn alle motoren standaard Euro 6 en toch zonder AdBlue.
    Ik denk dat m'n F30 uit 2013 wel nog euro 5 is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Zelf als die daar nooit geweest is bij een dealer weten ze u te vinden. Ze kunnen via chasis nr bij DIV opvragen wie de eigenaar is.

Een bedrijf kan dat helemaal niet want dat valt onder de privacy. Er wordt hier nogal wat onzin verkocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        en hoe ga je dat aantonen? als jij een auto koopt met 100pk en je zet die direct op de testbank, kan die evengoed 95 als 105pk hebben. je hebt dus al geen zekerheid dat eruit komt wat je op papier denkt te hebben. ook de 0-100 tijden zijn niet altijd gelijk aan die van de fabrikant (mijn golf zou 19,5sec doen over de 0-100, toen ik die kocht haalde die 33sec, en na zijn roetstop open te draaien geraakte ik zelf tot minder dan 18sec)
        als 2de komt u verbruik ook nooit overeen met wat de fabrikant beweerd.

hebt ge volgens mij al geen poot om op te staan.
        trouwens zijn er veel autos die hetzelfde hebben op papier, maar op een vermogenbank totaal anders. bij het ene merk is een 100pk sterke auto ééntje die op 3500rpm de 100pk aantik en op 4200rpm er pas weer onder gaat.
        bij een ander merk komt die op dat toerental in de buurt, maar gaat die slechts op 3850rpm ff naar 101pk. beide 100pk op papier, toch totaal verschillend op de weg
        Klagen bij de dealer over het vermogen eh.

De 911 van mijn baas moest normaal 400pk hebben. Op de testbank haalde die me moeite 350.

Klagen bij de dealer in Antwerpen, die er eens goed mee lachten en de auto met drank en sigaretten geur teruggaf, dan naar Aken geweest en op kosten van de fabrikant hebben ze die motor helemaal herbouwd en upgedate en foto's van gemaakt en meegegeven .
        BMW X5 45e

Comment

• ja, een auto van 400pk die 350 pk heeft. daar heb je een auto gekocht voor het vermogen.
          maar bij een oridinaire VW met 2.0diesel motor... de kans dat een motor EXACT heeft wat op papier staat is al heeeeeeel klein.

stel nu nog dat een 150pk motor 150pk heeft. en die heeft na de aanpassing nog 143pk. wie gaat dat weten (tenzij je 2x naar de testbank bent gegaan).
          en stel nu nog dat een ander model auto met diezelfde motor origineel 143pk had?
          je moet maar eens de testen zien van autos die ze tunen. een 90pk auto die bij de tuningfirma getest wordt en 83pk presteerd. na de tuning halen ze daar 105pk uit. die had origineel ook 7pk te kort dan. kan je dan ook gaan klagen bij de fabrikant?

t grootste deel zal toch wel tussen de oren zitten hoor en ge gaat er veel horen klagen na de update dat die zo traag geworden is, of lawaaierig, meer verbruikt, meer olie verbruikt, ...

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Een bedrijf kan dat helemaal niet want dat valt onder de privacy. Er wordt hier nogal wat onzin verkocht.
          dat is dan wel raar, want als ik een occasie auto van ford koop (ik heb capris staan), die zijn NOG NOOOIT bij een dealer geweest sinds ik die heb, en nogthans krijg ik reklame van ford in mijn bus.
          koop ik een VW golf 2 een paar jaar later, krijg ik nu wel reklame van VW in de bus. OP NAAM!!!. ze krijgen dus wel degelijk gegevens van DIV.
          zou met niet verwonderen als ik binnenkort reklame van mercedes ga krijgen
          Last edited by ; 04/10/2015, 09:10.

Comment

dat is dan wel raar, want als ik een occasie auto van ford koop (ik heb capris staan), die zijn NOG NOOOIT bij een dealer geweest sinds ik die heb, en nogthans krijg ik reklame van ford in mijn bus.
            koop ik een VW golf 2 een paar jaar later, krijg ik nu wel reklame van VW in de bus. OP NAAM!!!. ze krijgen dus wel degelijk gegevens van DIV.

Maar je bent toch al ooit naar één of andere garage geweest met die auto's? Vergeet niet dat veel bedrijven uw gegevens opslaan en die gewoon doorverkopen aan al wie de prijs wil betalen. Het zal eerder zo gebeuren dan dat de DIV jou gegevens zomaar doorspeelt al moet je de dag van vandaag van niks meer verschieten.

Ik heb ook al met heel veel verschillende merken gereden en ik kreeg telkens pas reclame op naam van het betreffende merk als ik in één van hun garages was langsgeweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Gaat wel hoor. voor recalls wel. Zelf op andere manieren geraken ze eraan. Met mijn vw's nooit bij een dealer binnen geweest maar krijg wel altijd vw mgazine op mijn naam en andere vag reclame.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Maar je bent toch al ooit naar één of andere garage geweest met die auto's? Vergeet niet dat veel bedrijven uw gegevens opslaan en die gewoon doorverkopen aan al wie de prijs wil betalen. Het zal eerder zo gebeuren dan dat de DIV jou gegevens zomaar doorspeelt al moet je de dag van vandaag van niks meer verschieten.

Ik heb ook al met heel veel verschillende merken gereden en ik kreeg telkens pas reclame op naam van het betreffende merk als ik in één van hun garages was langsgeweest.
                mijn capris zijn nog nooit naar een 'ford' garage geweest, alleen savonds bij men broer er na de uren eens aan gesleuteld (VW garage en die gaan dat echt niet doorgeven, want was zonder factuur).
                destijds ook nog reklame gekregen van chrysler/jeep terwijl mijn dodge echt nooit een garage heeft gezien. en sinds die auto werd uitgeschreven, stopt ook de reklame. ze kunnen dat volgens mij wel ergens opvragen.
                ik geloof dat één van mijn oldtimerclubs ook de mogelijkheid had om de namen te krijgen van diegenen die een capri hadden van DIV

Comment

ja, een auto van 400pk die 350 pk heeft. daar heb je een auto gekocht voor het vermogen.
                  maar bij een oridinaire VW met 2.0diesel motor... de kans dat een motor EXACT heeft wat op papier staat is al heeeeeeel klein.

stel nu nog dat een 150pk motor 150pk heeft. en die heeft na de aanpassing nog 143pk. wie gaat dat weten (tenzij je 2x naar de testbank bent gegaan).
                  en stel nu nog dat een ander model auto met diezelfde motor origineel 143pk had?
                  je moet maar eens de testen zien van autos die ze tunen. een 90pk auto die bij de tuningfirma getest wordt en 83pk presteerd. na de tuning halen ze daar 105pk uit. die had origineel ook 7pk te kort dan. kan je dan ook gaan klagen bij de fabrikant?

t grootste deel zal toch wel tussen de oren zitten hoor en ge gaat er veel horen klagen na de update dat die zo traag geworden is, of lawaaierig, meer verbruikt, meer olie verbruikt, ...

volgens u gaat vw die fraude doen voor 7pk ?
                  wees er maar zeker van dat ze buiten de marge zitten!
                  Last edited by ; 04/10/2015, 11:14.

Comment

• Kan zijn dat het toeval is, maar ik zag een drietal originele auto's uit de VAG-stal op verschillende vermogenbanken, ze behaalden allen tussen de 5 tot 10% meer vermogen dan het door de constructeur opgegeven cijfer.

Comment

mijn capris zijn nog nooit naar een 'ford' garage geweest, alleen savonds bij men broer er na de uren eens aan gesleuteld (VW garage en die gaan dat echt niet doorgeven, want was zonder factuur).
                      destijds ook nog reklame gekregen van chrysler/jeep terwijl mijn dodge echt nooit een garage heeft gezien. en sinds die auto werd uitgeschreven, stopt ook de reklame. ze kunnen dat volgens mij wel ergens opvragen.
                      ik geloof dat één van mijn oldtimerclubs ook de mogelijkheid had om de namen te krijgen van diegenen die een capri hadden van DIV
                      Kan goed zijn maar volgens mij is dat een inbreuk op de privacy.

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Kan zijn dat het toeval is, maar ik zag een drietal originele auto's uit de VAG-stal op verschillende vermogenbanken, ze behaalden allen tussen de 5 tot 10% meer vermogen dan het door de constructeur opgegeven cijfer.

TDI's hebben bij mijn weten altijd al meer vermogen geleverd dan opgegeven door de constructeur en chiptuners hebben ook altijd al een hoge vermogenswinst kunnen boeken met TDI's.

Comment

• Geen toeval dus ...

Comment

• Dat is hier zo stil ?

Comment

• iedereen is nog altijd de verontschuldiging aan het zoeken in de advertentie van VAG dit weekend.
                            Alle koppen in de media luiden 'VW zegt sorry'. In gans die tekst staat dus nergens een 'Entschuldigung'. Enkel dat ze het vertrouwen gaan terugwinnen.

Journalisten, pff

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              Dat is hier zo stil ?
                              we zijn weer allang met de vluchtelingen bezig, VW is oud nieuws
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• het aandeel blijft intussen wel lustig verder zakken
                                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  het aandeel blijft intussen wel lustig verder zakken
                                  En dat zal nog even voortduren me dunkt.

Comment

• Dus wachten we nog steeds met kopen
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• moeilijk te zeggen vind ik, de beurs is een raar beest, allemaal dag tot dag perceptie en weinig feiten, zoals iemand een paar pagina's terug schreef weten we nog niets over de totale kost voor VW
                                      misschien is die al driedubbel en dik ingeprijsd, maar misschien ook niet...
                                      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                        Dat is hier zo stil ?
                                        Tot 7/10 zal het stil blijven, pas dan wordt gecommuniceerd over de oplossingen en de uitwerking van een herstelplan.

Comment

• dat is ook wat mij bezighoud, de aanpassing om de motor conform te maken was miljarden, nu zouden ze het achteraf toch kunnen

Comment

Working...
                                          X