Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    dat is ook wat mij bezighoud, de aanpassing om de motor conform te maken was miljarden, nu zouden ze het achteraf toch kunnen
    het is ongeveer rond die periode van het gesjoemel (euro 4 naar euro 5 overgang) dat ze overgeschakeld zijn van pompverstuivers naar common rail, waar ze tot dan toe nauwelijks ervaring mee hadden.
    Ik heb dat altijd bizar gevonden omdat je met Pumpe-düse een veel hogere inspuitdruk had en dus efficiënter was. Zelfs nu > 10 jaar later kunnen ze het praktijkverbruik van die PD's amper evenaren laat staan beter doen.
    Als ik me goed herinner waren het uitgerekend de emissienormen die dit vereisten. Maar blijkbaar kon ook hun CR niet voldoen zonder kunstgrepen. Het heeft ook een tijdje geduurd eer die CR op punt stond bij VAG, in het begin wat problemen mee gehad.
    Ik denk dat je daar de oorsprong van de problemen moet zoeken.
    2.0 JTDm

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      dat is ook wat mij bezighoud, de aanpassing om de motor conform te maken was miljarden, nu zouden ze het achteraf toch kunnen

      Ik geloof dat ook niet, toch zeker geen softwarematige oplossing.

      Comment


      • met de PD's kan men niet het inspuitmoment kiezen dat men wil, iets wat met de CR's wel mogelijk is
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Uit de Standaard

          Als Volkswagen een oplossing heeft, zal de terugroepactie beginnen. Maar invoerder D’Ieteren kan geen enkele klant verplichten zijn auto binnen te brengen voor een update van de software. De importeur raadt het wel aan om volledig in regel te zijn, maar zal geen enkele klant dwingen. Volgens de meeste experts verliest de wagen wat vermogen na de softwareaanpassing, al hangt dat sterk af van wat de uiteindelijke oplossing zal zijn.

          Als het zuiver vrijblijvend is, gaat er weinig gebeuren, dat hoopt zeker d'Ieteren alsook VW-AG...om de kosten te beperken. Als de overheid ook niets oplegt, wordt de hele zaak een ware klucht !

          Comment


          • Ik zou ook niet gaan als je (veel) vermogen verliest.
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

            Comment


            • persoonlijk ik wel, ik zou ook gaan moest benz een chip aanbieden die alles aftopt tenzij je vrijwillig over een soort kick-down gaat

              autocorrect maakt van benz bens

              Comment


              • Als het niet moet zou je maar gek zijn om het te laten uitvoeren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  alles aftopt
                  leg uit aub?
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    met de PD's kan men niet het inspuitmoment kiezen dat men wil, iets wat met de CR's wel mogelijk is
                    dat klopt, maar PD had initieel wel veel hogere inspuitdrukken, PD is ook grotendeels mechanische elementen tgov. de complexe regelsystemen van CR die al eens durfden 'lekken'

                    ik was wel fan van de PD eerlijk gezegd, herrie maken ze allemaal
                    2.0 JTDm

                    Comment


                    • ford heeft nog common sphere gehad: had tal van voordelen maar nooit van de grond geraakt precies
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                        Ik zou ook niet gaan als je (veel) vermogen verliest.
                        tja als je gekozen hebt voor VAG... er zou geen keuze mogen zijn imo
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          tja als je gekozen hebt voor VAG... er zou geen keuze mogen zijn imo
                          Dan moeten ze ze maar verplichten ofwel meer wegentaks te laten betalen
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                          Comment


                          • Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • Het is maar meer dan normaal dat je mag kiezen of je je eigen bezit, met je zuurverdiende centjes betaald, laat aanpassen of niet. Net zoals er sommige zijn die hun eigendom laten tunen of dergelijke.

                              Klant is tenslotte koning. Als hij zegt: doe dit niet bij mijn auto dan moet men dat respecteren.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • Je kan dus niemand verbieden om moedwillig het milieu te vervuilen ? Wat een egoisme ! Gewoon verplichten om de wagen te laten updaten en anders de wagens gewoon uit het verkeer nemen. Heb je geen attest ? Rode kaart op de technische controle. Best zou zijn dat ze daar extra op controleren en dat VW verplicht wordt om de testapparatuur gratis ter beschikking te stellen van alle Belgische controlestations.

                                Comment


                                • dat is wel een goei
                                  Volkswagen is lang niet de enige constructeur van wie de auto's de normen voor uitstoot van schadelijk stikstofoxide fel overschrijdt. Dat is nu ook bewezen in nieuw, Brits en officieel onderzoek. Maar Volkswagen blijft voorlopig wel de enige autobouwer die bewust fraudeerde met software om de hoge uitstoot te maskeren.
                                  dus hoe hebben die andere autobouwers er dan voor gezorgd dat hun 'teveel uitstotende wagen' op een NOx test dan wel ineens weinig uitstoot? ze zijn gewoon nog niet gepakt. VW had misschien een duidelijk herkenbaar veranderend patroon in de auto zijn gedrag dat het zo aan het licht kwam dat die in een andere setup draait en is dit bij andere fabrikanten niet zo duidelijk

                                  Comment


                                  • Het wordt stilaan tijd dat met afscheid neemt van de hopeloos verouderde dieseltechnologie die enkel enigszins schoon kan worden gehouden met complexe en dure filtersystemen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      dat is wel een goei


                                      dus hoe hebben die andere autobouwers er dan voor gezorgd dat hun 'teveel uitstotende wagen' op een NOx test dan wel ineens weinig uitstoot? ze zijn gewoon nog niet gepakt. VW had misschien een duidelijk herkenbaar veranderend patroon in de auto zijn gedrag dat het zo aan het licht kwam dat die in een andere setup draait en is dit bij andere fabrikanten niet zo duidelijk
                                      De tests zijn gewoon niet realistisch en daarvoor moet er naar Europa gekeken worden.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                      Je kan dus niemand verbieden om moedwillig het milieu te vervuilen ? Wat een egoisme ! Gewoon verplichten om de wagen te laten updaten en anders de wagens gewoon uit het verkeer nemen. Heb je geen attest ? Rode kaart op de technische controle. Best zou zijn dat ze daar extra op controleren en dat VW verplicht wordt om de testapparatuur gratis ter beschikking te stellen van alle Belgische controlestations.
                                      De mensen die zo'n motor in hun wagen hebben wisten niet dat er sjoemelsoftware in zat. Straf ze dan achteraf ook niet al ze niet willen aanpassen, VW is de enige die schuld treft in dit verhaal.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                        Het wordt stilaan tijd dat met afscheid neemt van de hopeloos verouderde dieseltechnologie die enkel enigszins schoon kan worden gehouden met complexe en dure filtersystemen.
                                        Maak je geen zorgen. De volgende aan de schandpaal is de benzine motor.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                          Ik zou ook niet gaan als je (veel) vermogen verliest.

                                          Ben het niet van zin als er vermogen verlies is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X