Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Je kan dus niemand verbieden om moedwillig het milieu te vervuilen ? Wat een egoisme ! Gewoon verplichten om de wagen te laten updaten en anders de wagens gewoon uit het verkeer nemen. Heb je geen attest ? Rode kaart op de technische controle. Best zou zijn dat ze daar extra op controleren en dat VW verplicht wordt om de testapparatuur gratis ter beschikking te stellen van alle Belgische controlestations.
    Als ze het prijsverschil in aankoop en biv terug betalen kan je zoiets eisen.
    Zo niet kan je niemand verplichten.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Morgen zullen we meer weten over hoe en wat ze gaan 'fixen'.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
        Morgen zullen we meer weten over hoe en wat ze gaan 'fixen'.
        Op Audiforum dromen ze van een Adblue installatie....

        Comment


        • dan hoop ik dat ze eerder elke 'vervuiler' gaan terug kopen en ne nieuwe in de plaats geven.

          Ad-blue inbouw gaat serieus kostelijk zijn om dat achteraf in te bouwen. Daar gaan ze niet mee beginnen.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

          Comment


          • Dat dacht ik ook, maar ik wil die jongens hun droom niet stuk slaan.

            Comment


            • Braaf Jonthan. ben curieus of de mijne er tussen zit ook.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

              Comment


              • Vraag me af hoe ze gaan reageren als je met een gechipte wagen binnenkomt. Zouden ze dan de verantwoordelijkheid bij de klant kunnen leggen?

                Comment


                • Een gechipte auto is, volgens een groot ingenieur die graag witte blokskes tekent, evenzuinig of zelfs zuiniger bij zelfde rijstijl dan een niet gechipte dus vervuilender dan een standaard vw kan niet.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                    ben curieus of de mijne er tussen zit ook.
                    Belgische VAG-dealers kunnen sedert vorige donderdag al zien of je auto al dan niet betrokken is bij actie code 23Q4.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Vraag me af hoe ze gaan reageren als je met een gechipte wagen binnenkomt. Zouden ze dan de verantwoordelijkheid bij de klant kunnen leggen?
                      Tuurlijk niet. Wat kan de klant eraan doen dat de wagen uit de fabriek al zo is geleverd met die slechte software? Dat hij erna nog mee gefoefeld heeft doet niet meer aan de orde omdat hij oorspronkelijk al niet legaal meer was.

                      De Chiptuners gaan gouden zaken doen als blijkt dat er effectief vermogensverlies is. Iedereen naar daar om er weer extra pk bij te steken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        Belgische VAG-dealers kunnen sedert vorige donderdag al zien of je auto al dan niet betrokken is bij actie code 23Q4.
                        Den uwen ook zeker?

                        Comment


                        • A4 B8 2011 ... yep !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Den uwen ook zeker?
                            Heb jij nog niet gekeken?
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Heb jij nog niet gekeken?

                              Ik wist het van vorige week woensdag toen ik bij de dealer was.

                              Comment


                              • Wie zijn Audi zelf wil checken op chassisnummer en niet wil wachten op antwoord via mail van D'Ieteren kan dat via deze link: scrol naar beneden en klik op Fahrgestellnummer prüfen ... voer in het pop-up scherm dat opent je chassisnummer in, klik op Suchen en je weet meteen of actiecode 23Q4 al dan niet van toepassing op jouw auto.

                                Comment


                                • Hallo iedereen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Wie zijn Audi zelf wil checken op chassisnummer en niet wil wachten op antwoord via mail van D'Ieteren kan dat via deze link: scrol naar beneden en klik op Fahrgestellnummer prüfen ... voer in het pop-up scherm dat opent je chassisnummer in, klik op Suchen en je weet meteen of actiecode 23Q4 al dan niet van toepassing op jouw auto.


                                    Ik heb alvast prijs. Zeer vreemd gezien mijn wagen een Euro 4 (cfr mijn inschrijvingsbewijs) is en het volgens VAG over de Euro 5 wagens gaat ??
                                    Ik heb een 2.0 TDI CR CAGB van 2010...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                      Een gechipte auto is, volgens een groot ingenieur die graag witte blokskes tekent, evenzuinig of zelfs zuiniger bij zelfde rijstijl dan een niet gechipte dus vervuilender dan een standaard vw kan niet.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
                                        Ik heb alvast prijs. Zeer vreemd gezien mijn wagen een Euro 4 (cfr mijn inschrijvingsbewijs) is en het volgens VAG over de Euro 5 wagens gaat ??
                                        Ik heb een 2.0 TDI CR CAGB van 2010...
                                        CAGB is ook een EA189
                                        Als het een CR is heb je sowieso prijs, de PD's niet

                                        2.0 R4 16v TDI CR 81-176kW

                                        identificationMotor type: EA 189 / parts code prefix: 03L, ID codes: CAGA, CAGC, CAHA, CBEA, CBAB, CFFB, CBBB, CBDB, CBDC, CEGA, CFGB, CFCA, CJAA, CLJAengine configuration & engine displacementinline four-cylinder (R4/I4) Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel; 1,968 cubic centimetres (120.1 cu in); bore x stroke: 81.0 by 95.5 millimetres (3.19 in × 3.76 in), stroke ratio: 0.85:1 - undersquare/long-stroke, 492.1 cc per cylinder, compression ratio: 18:1 (103 kW), 16.5:1 (125 kW)cylinder block & crankcasegrey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft, fracture-split forged steel connecting rods, two counter-rotating gear-driven balance shafts turning at half crankshaft speed, Alcan or Federal-Mogul pistons, cast aluminium alloy oil sumpcylinder head & valvetraincast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, timing belt and gear-driven (relay method: belt drives exhaust camshaft from front of engine, inlet camshaft is driven at rear of engine by gear from exhaust camshaft) double overhead camshaft (DOHC)aspirationhot-film air mass meter, electronically regulated variable geometry turbocharger integrated into cast iron exhaust manifold, central front-mounted intercooler (FMIC)aspiration (147 kW)twin registered turbochargers with different diameters[citation needed]fuel system & engine managementlow-pressure fuel tank mounted fuel lift pump with underfloor electric fuel relay pump, timing belt-driven high-pressure injection pump delivering up to 1,850-bar (26,830 psi) pressure for the common rail (CR) fuel rail, direct injection (DI) with eight-nozzle outputpiezo fuel injectors; Bosch EDC 17 electronic engine control unit (ECU)exhaust systemwater-cooled exhaust gas recirculation (EGR), catalytic converter, diesel particulate filter (DPF)DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes, applications81 kilowatts (110 PS; 109 bhp) @ 4,200 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 1,500–2,500 rpm — CBDC88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 4,000 rpm; 290 newton metres (214 lbf·ft) @ 1,750–2,500 rpm — CAGC SEAT Exeo (09/09->)100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) — CAGB(AUDI A6 C6 CR)103 kilowatts (140 PS; 138 bhp) @ 3,750-4,150 rpm; 320 newton metres (236 lbf·ft) @ 1,750–2,800 rpm — CFHC, CBEA, CBAB, CFFB, CBDB, CJAA Volkswagen Golf Mk6105 kilowatts (143 PS; 141 bhp) @ 4,200 rpm; 320 newton metres (236 lbf·ft) @ 1,750–2,500 rpm — Audi B8 A4, Audi Q5, SEAT Exeo (CAGA: 12/08->)110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 3,500 rpm; 320 newton metres (236 lbf·ft) @ 1,750–3,000 rpm — CRBC Audi A3, Golf VII, SEAT Leon125 kilowatts (170 PS; 168 bhp) @ 4,200 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 1,750–2,500 rpm — CBBB VW passat cc, CFGB Audi TT 2.0 TDI quattro, Audi 8P A3, Volkswagen Golf Mk6, Škoda Octavia RS TDI (CEGA: 2008->), SEAT Exeo (CAHA: 02/09->), CEGA SEAT Leon130 kilowatts (177 PS; 174 bhp) @ 4,200 rpm; 380 newton metres (280 lbf·ft) @ 1,750–2,500 rpm— CGLC Audi A4, Audi A5, Audi A6,132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ 4,000 rpm; 400 newton metres (295 lbf·ft) @ 1,500–2,000 rpm — CFCA Volkswagen Transporter (T5) GP biturbo135 kilowatts (184 PS; 181 bhp) @ 4,000 rpm; 380 newton metres (280 lbf·ft) @ 1,750–3,000 rpm — CUNA Audi A3, Golf VII, SEAT Leon140 kilowatts (190 PS; 188 bhp) @ 3,800 rpm; 400 newton metres (300 lbf·ft) — CNHA Audi B8 A4, Volkswagen Passat 2015[16]176 kilowatts (239 PS; 236 bhp) @ 4,000 rpm; 500 newton metres (369 lbf·ft) — CUAA Volkswagen Passat 2015 TDI BiTurbo[16]applicationsAudi TT Mk2 2.0 TDI quattro (CBBB: 06/08-05/10), Audi 8P A3 (CBBB: 07/08->), Audi B8 A4, Audi Q5, SEAT Leon Mk2 (1P), SEAT Altea, SEAT Toledo Mk3 (5P), SEAT Exeo, Škoda Octavia Mk2 (1Z) (125 kW), Škoda Superb Mk2 (3T) (103/125 kW), Škoda Yeti(81/103/125 kW), Volkswagen Golf Mk6, VW Jetta Mk5 TDI CleanDiesel (103 kW), Volkswagen Tiguan, Volkswagen Passat CC, Volkswagen Passat, Volkswagen Transporter (T5)
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • De SEAT Leon 2.0 TDI 110KW 2013 van mijn vader zou ok zijn.. Dat is toch ook een CR.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X