Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
    Thanks.

Heb er me wat verder in verdiept:
    Is je CR-diesel gebouwd op het MQB platform dan heeft ie geen sjoemelsoftware.
    Correct, enkel de EA189, dit zijn dus de common rails 1.2, 1.6 en 2.0 , modellen en motorcodes gepost op vorige pagina
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Weer uit de Standaard

ESELGATE Een software-update zal niet volstaan voor alle dieselauto's van het Duitse VW-concern die betrokken zijn bij het milieuschandaal rond de sjoemelsoftware. Technici zullen ook aanpassingen aan de motor moeten doen. Dat heeft de nieuwe VW-topman Matthias Müller vandaag gezegd in Wolfsburg.
      Een aanpassing van de software zal slechts bij een deel van de betrokken wagens volstaan, klinkt het. "Bij een ander deel van de auto's zal een ingreep aan de hardware van het voertuig noodzakelijk zijn."

De topman heeft ook een strikt financieel beheer aangekondigd: alle investeringen worden onder de loep genomen. "Wat niet absoluut noodzakelijk is, wordt geschrapt of uitgesteld", aldus Müller. "Ik ben heel eerlijk: dit zal niet pijnloos gebeuren." Ook het door zijn voorganger Martin Winterkorn opgestarte efficiëntieprogramma zal bijgesteld worden.

Het is nog niet duidelijk hoeveel het milieuschandaal Volkswagen zal kosten. Volgens topman Matthias Müller zal de provisie van 6,5 miljard euro die het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) aangelegd heeft voor het milieuschandaal met de sjoemelsoftware niet volstaan.

Na de zogenaamde Dieselgate, waarbij aan het licht kwam dat de Duitse autobouwer al jarenlang met geheime software sjoemelt met de uitstoot van dieselwagens, moest Volkswagen wereldwijd ruim 11 miljoen wagens terugroepen, waarvan acht miljoen in Europa. Voor België gaat het om bijna 400.000 wagens. De autobouwer kijkt aan tegen miljardenboetes en een resem rechtszaken.

weinig belovend....
      Ik ben erg benieuwd WAT PRECIES bepaalt of je een software update OF een hardware update nodig hebt. Er moeten dus nog grote verschillen zitten tussen die EA189's ??

Comment

Ik ga hoe dan ook niet langs voor de downdate
        Tot nu toe zag ik enkel speculaties over de update, niks concreet. Wacht gewoon even af tot er meer nieuws is.

Comment

• Minstens 2 jaar oud?
          De mijne is 9 maand en is er ook bij.
          Mijn pa de zijne, 7,5 maand is er ook bij
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Hopelijk trekt ons land ook een paar miljard van vw . Dan kunnen we dat uitgeven aan grieken en syriers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Minstens 2 jaar oud?
              Kan toch niet?
              Om welke modellen gaat het?
              Alles wat MQB is heeft al de EA288 en niet de EA189
              Kijk eens naar uw motorcode op de sticker.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Minstens 2 jaar oud?

Mijnen is 5 jaar en hangt er ook aan.

Comment

• Om alles in perspectief te zetten, ik las net dat het onderzoeks- en ontwikkelingsbudget bij VW 17 miljard euro bedroeg. Geen enkel bedrijf ter wereld spendeerde meer aan research. Het gaat Vw pijn doen maar op de knieen gaan zal echt niet gebeuren...

Comment

Ik ben erg benieuwd WAT PRECIES bepaalt of je een software update OF een hardware update nodig hebt. Er moeten dus nog grote verschillen zitten tussen die EA189's ??
                    Waarschijnlijk de datum van introductie. De sjoemelsoftware was in Europa nog niet nodig 2 jaar geleden...
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Hoogmoed komt voor de val ! Ze hadden beter de miljoenen of miljarden die ze in waanzinnige projecten zoals Bugatti hebben gestoken geinvesteerd in hun meest verkochte dieselmotor. Dan had dit allemaal vermeden kunnen worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Ben het niet van zin als er vermogen verlies is.
                        Onbegrijpelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                          Onbegrijpelijk
                          Jij rijdt toch ook diesel? Ook onbegrijpelijk als groene jongen.
                          Lpg is veel milieuvriendelijker.
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            Jij rijdt toch ook diesel? Ook onbegrijpelijk als groene jongen.
                            Lpg is veel milieuvriendelijker.

Waar zit dbr2 als ge hem nodig hebt !

Comment

• Onze caddy is er ook bij maar blijft lekker rijden en als er geen problemen met keuring en taksen zijn ga ik dat lekker zo laten VW gaat wel betalen en alles zal wel koelen zonder blazen

Comment

Hoogmoed komt voor de val ! Ze hadden beter de miljoenen of miljarden die ze in waanzinnige projecten zoals Bugatti hebben gestoken geinvesteerd in hun meest verkochte dieselmotor. Dan had dit allemaal vermeden kunnen worden.

De uitstoot van de Bugatti is misschien wel beter !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                  Mijn golf 7 variant 1.6 tdi van 2014 is niet getroffen volgens vw.de
                                  Ik had het anders verwacht
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Correct, enkel de EA189, dit zijn dus de common rails 1.2, 1.6 en 2.0 , modellen en motorcodes gepost op vorige pagina
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Minstens 2 jaar oud?

Mijn Golf 7 2.0 mqb euro 5 is er ook niet bij. die is van 08/2014 dus vreemd dat een nieuwer model dan de mijne dan wel die software heeft.

Ik heb het via de belgische site gedaan: http://info.volkswagen.com/be/nl/hom...=check-own-car

welke is dan die duitse?
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Onbegrijpelijk
                                    In jouw wereld wel ja, maar niet in de mijne.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Kan ook nagekeken worden op de site van D'ieteren.

De mijne is er ook bij ( audi a6 2013 )

Comment

• als ze de VAG'ers niet gaan verplichten ligt de weg naar legale chip tuning wel open want als zij het mogen...
                                        lets have some more member berries

Comment

• Toen ik las dat er toch Euro4 modellen zijn die wel in aanmerking komen, ben ik gaan checken voor de mijne, een Q5 163 pk gefabriceerd eind 2008; hij is er gelukkig niet bij...

Comment

Working...
                                          X