Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtengrootste financiële risico zit in hun liquiditeit. Als de geldkraan op de obligatie- en kredietmarkt voor VW sterk dichtgedraaid wordt, hebben ze een probleem.
Ik vermoed dat er gekeken wordt of duitse overheden als garantor kunnen optreden, maar niet zeker of dit in deze situatie zo makkelijk zal kunnen.
Ik heb hun rating nog niet bekeken, maar ik vermoed dat die al is bijgestuurd of dat dit weldra zal gebeuren. Vraag is wat de rating binnen nu en pakweg 3 maand zal zijn.
Het is misschien best om externe hulp in te roepen zodat de financiële fundering van het bedrijf stabiel blijft.
Anders wordt VW voor de geldschieters een te hoog risico en dreigt dat de toekomstige financieringen droog te leggen.
VW dreigt dan terecht te komen in een neerwaartse spiraal.
Huidige ratings zijn abominabel laag. Verzekeringspremies op hun uitstaande obligaties (relatief) peperduur.
Die moeten absoluut omlaag...voor uitgave van nieuwe...
Comment
-
[QUOTE=fuxhound;5682815]http://www.standaard.be/cnt/dmf20151009_01911166[/QUOTE
Echte "expertenpraat" de Standaard waardig... Instappen, nu nog niet maar als het stijgen gaat...
Daar is diep over nagedacht!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenDenk wel dat je hiermee de gevoeligste snaar hebt geraakt.
Huidige ratings zijn abominabel laag. Verzekeringspremies op hun uitstaande obligaties (relatief) peperduur.
Die moeten absoluut omlaag...voor uitgave van nieuwe...
Comment
-
[QUOTE=Elwood;5682820]Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichtenhttp://www.standaard.be/cnt/dmf20151009_01911166[/QUOTE
Echte "expertenpraat" de Standaard waardig... Instappen, nu nog niet maar als het stijgen gaat...
Daar is diep over nagedacht!
Comment
-
banken hanteren hun eigen interne rating modellen en spelen veel korter op de bal dan externe rating bureaus. Voor kredieten is dat de bepalende factor. Da's op dit ogenblik vooral voor korte termijn financiering van belang. Publieke obligatie uitgiftes voor lange termijn financiering reageert trager.
VW heeft naar ik begrepen heb wel serieus wat cashreserves, maar die worden nu volop aangesproken om provisies aan te leggen. Als de banken lastig beginnen doen, dan komt liquiditeitspositie van VAG toch in de problemen. Dat is waar ze nu vooral moeten op letten. Dat wordt meerdere keren per dag geëvalueerd in zo'n concern. Maar veel scenarios zijn er niet en ze zitten in zowat alle situaties met weinig troefkaarten aan tafel ..
Toch benieuwd hoe het de komende weken evolueert.
Comment
-
VW is über-Duits, dus heeft het voordeel dat als het werkelijk bergaf gaat, het altijd zal kunnen rekenen op steun van de Duitse overheid die een nationale trots als dat merk nooit zal laten verkommeren.
De maak-industrie, en zeker een symbool als VW is de nationale Duitse trots, dat gaat men niet overkop laten gaan. Ook als er overnemers op de loer zou liggen, zal de overheid niet toestaan dat dit zomaar aan eender wie verpatst wordt, of dat het feitelijke beslissingscentrum in het buitenland zou komen te liggen.
Dat op zich kan al voldoende vertrouwen wekken op de markten dat het ondanks zijn slechte papieren, kan blijven genieten van kredieten.
Wat wél vaststaat dat een miljardenkost voor het bedrijf er zit aan te komen -terugroepacties, boetes, gerechtelijke veroordelingen - en ze zijn ongetwijfeld al grote sommen aan het reserveren in hun boekhouding om dit al in te cijferen.Last edited by Vitus; 10/10/2015, 00:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenbanken hanteren hun eigen interne rating modellen en spelen veel korter op de bal dan externe rating bureaus. Voor kredieten is dat de bepalende factor. Da's op dit ogenblik vooral voor korte termijn financiering van belang. Publieke obligatie uitgiftes voor lange termijn financiering reageert trager.
VW heeft naar ik begrepen heb wel serieus wat cashreserves, maar die worden nu volop aangesproken om provisies aan te leggen. Als de banken lastig beginnen doen, dan komt liquiditeitspositie van VAG toch in de problemen. Dat is waar ze nu vooral moeten op letten. Dat wordt meerdere keren per dag geëvalueerd in zo'n concern. Maar veel scenarios zijn er niet en ze zitten in zowat alle situaties met weinig troefkaarten aan tafel ..
Toch benieuwd hoe het de komende weken evolueert.Last edited by BertVS; 10/10/2015, 00:20.
Comment
-
Terugroep acties overleeft een automerk wel. En de juridische strijd over die boetes moet nog starten. Deze is bijlage nog niet gestreden. Exonn Valdez en Shell weten daar alles van. Ze hebben boetes via juridische achterpoorten kunnen terugdringen van exuberant hoog naar bemiddeld.
Er worden dan "overeenkomsten" gesloten. Of denk je dat ze in de US zitten te wachten tot VW daar vertrekt wegens failliet? Economisch gezien geen goede zaak voor de zwakke Amerkiaanse economie. Zelfde in andere delen van de wereld...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Vergis je niet in de VS, die zijn zeer protectionistisch voor hun eigen industrie. En ze hebben nog altijd een grote en machtige autolobby. Anderzijds zal er zeker ook iets positiefs uit dit schandaal voortvloeien want de werkelijke uitstoot van wagens wordt nu constant onder de loep genomen. Misschien een begin naar meer realistische verbruiks- en uitsootcijfers die de constructeurs opgeven.
Comment
-
Aan ieder negatief verhaal is er ook steeds een positieve kant.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Onderzoek naar tweede programma met sjoemelsoftware bij Volkswagen
nu blijkbaar ook de nieuwe modellen
~Het Amerikaanse milieubeschermingsagentschap EPA voert een onderzoek naar een tweede softwareprogramma dat door Volkswagen gebruikt zou zijn om de uitstoot van zijn wagens te controlen. Dat meldt het financiële persbureau Bloomberg. De software zou gebruikt zijn in de EA 189-dieselmotoren die sinds 2009 ook al uitgerust zijn met de software waarmee de labotests gemanipuleerd werden
~http://www.standaard.be/cnt/dmf20151010_01912469
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenAuteur geeft les aan Hogeschool West-Vlaanderen. Hopelijk soms toch iets meer inhoud
Een echte beursexpert geeft doorgaans geen les maar pakt de poen waar hij echt zit.
Het zijn meestal de would-be gasten die in de scholen zitten en blaadjes uitgeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenTerugroep acties overleeft een automerk wel. En de juridische strijd over die boetes moet nog starten. Deze is bijlage nog niet gestreden. Exonn Valdez en Shell weten daar alles van. Ze hebben boetes via juridische achterpoorten kunnen terugdringen van exuberant hoog naar bemiddeld.
Er worden dan "overeenkomsten" gesloten. Of denk je dat ze in de US zitten te wachten tot VW daar vertrekt wegens failliet? Economisch gezien geen goede zaak voor de zwakke Amerkiaanse economie. Zelfde in andere delen van de wereld...
Wat betreft de steun door de Duitse overheid, ik denk ook wel dat als het nodig is dat ze zullen willen inspringen. Maar, dat betekent wel dat het VAG concern zal moeten activiteiten afstoten als tegenprestatie want anders is het concurrentievervalsend.
Dan zullen een aantal merken in de vitrine komen te staan. Persoonlijk denk ik dan in de eerste plaats aan Seat, Bentley, in mindere mate Skoda en Bugatti. Deze laatste vooral omdat er geen volume aan verbonden is. Ik weet niet of er motoren- en vrachtwagen merken in aanmerking zullen komen.
Alle divisies bij VAG draaien op dit moment overuren :
- ingenieurs : oplossingen zoeken voor bestaande wagens, maar ook aanpassing van nieuw te produceren wagens en de produktielijnen. Als ze ad blue moeten inbouwen moeten alle lijnen aangepast worden.
- financiën
- logisitiek
- marketing
- legal
Ik vrees alleen dat als puntje bij paaltje komt, het vooral een aantal arbeiders zullen zijn die dit het meest gaan voelen. Ik denk dat een aantal produktielijnen het niet zullen overleven op middellange en lange termijn. Ofwel door pure kostenbesparing, ofwel door een vermindering van het aanbod van VAG produkten en dus ook minder nood aan de diverse produktielijnen. Ik vrees dat Vorst daar redelijk hoog op het lijstje van kandidaten staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenVW is über-Duits, dus heeft het voordeel dat als het werkelijk bergaf gaat, het altijd zal kunnen rekenen op steun van de Duitse overheid die een nationale trots als dat merk nooit zal laten verkommeren.
De maak-industrie, en zeker een symbool als VW is de nationale Duitse trots, dat gaat men niet overkop laten gaan. Ook als er overnemers op de loer zou liggen, zal de overheid niet toestaan dat dit zomaar aan eender wie verpatst wordt, of dat het feitelijke beslissingscentrum in het buitenland zou komen te liggen.
In 1938 heeft Adolf de eerste steen gelegd voor de KdF ofte de VW fabriek, en in 1940 rolden de eerste wagens van de band.
Nog Duitser kan dit merk dus onmogelijk zijn, en zo een mooi stuk geschiedenis zal men dan ook nooit verloren laten gaan.
Comment
-
Wat feitelijk toch grappig is, dat ze vanuit de USA "ons" met de vinger wijzen terwijl er daar 100.000-den wagens rijden die hier zouden gelijk gesteld worden met Euro-norm 3 of 2...
Een eenvoudige Lexus RC 350 V6-3,5L AWD (hier niet verkrijgbaar) bvb zou hier gehomologeerd worden met Euro-norm 2.
Hypocrisie ten top laat ons zeggen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat feitelijk toch grappig is, dat ze vanuit de USA "ons" met de vinger wijzen terwijl er daar 100.000-den wagens rijden die hier zouden gelijk gesteld worden met Euro-norm 3 of 2...
Een eenvoudige Lexus RC 350 V6-3,5L AWD (hier niet verkrijgbaar) bvb zou hier gehomologeerd worden met Euro-norm 2.
Hypocrisie ten top laat ons zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat feitelijk toch grappig is, dat ze vanuit de USA "ons" met de vinger wijzen terwijl er daar 100.000-den wagens rijden die hier zouden gelijk gesteld worden met Euro-norm 3 of 2...
Een eenvoudige Lexus RC 350 V6-3,5L AWD (hier niet verkrijgbaar) bvb zou hier gehomologeerd worden met Euro-norm 2.
Hypocrisie ten top laat ons zeggen.
trouwens ook hier in België zeer populair wegens onbeduidende taksen voor BTW-plichtigen, ondanks een CO2 richting 300gr
Comment
Comment