Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    http://www.vroom.be/nl/autonieuws/ge..._content=blok1

Zou het dan toch aan de ezel achter het stuur liggen, meerbepaald mensen die niet weten hoe te anticiperen (ja, ik heb het tegen jou, jij die met het licht op rood binnen 200 meter me voorbijsnelt om dan stil te gaan staan, terwijl ik snelheid minder het licht kan passeren in 4de aan 50 km/h).

Leuke resultaten. Sluiten ook aan bij mijn ervaringen: geef me gelijk welke auto, laat me er 100 km mee rijden om hem te leren kennen, en ik haal steeds het normverbruik TIJDENS woon-werk verkeer. (soms eens een half litertje meer als er veel file is, als ik dezelfde rit doe 's nachts duik ik er vaak onder).

Ge bedoelt dat gij er zo enen zijt die zich laat uitbollen als het bergaf gaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Zou wel moeten, ik krijg mijn 500 1.2 benzine gemakkelijk onder de 5 op woon-werk verkeer.

Ik merk wel één immens verschil: als ik met Doblo echt doorrij op het gebruikelijke traject, komt daar hooguit een half litertje bij. Als ik met de 500 zo ga rijden, gaat hij snel naar 7 liter en meer (continu toeren maken).

Ik zou er durven uit afleiden dat het, voor iemand die niets geeft om auto's, rijtechniek en/of ecodrive, gemakkelijker is relatief zuinig te rijden met een diesel dan met een benzine.

Of omgekeerd, dat het veel meer oplevert om met een benzine te anticiperen/zuinig te rijden.
      Ik denk daar hetzelfde over.

Comment

• Heb thuis ook een brief ontvangen ivm terugroepactie van D'ieteren. Mij niet gezien, PKs inleveren om minder uitstoot te hebben? I don't think soooo.

Comment

• Klopt, ik haalde met mijn saab 9000 2.3 7.5l en die was zwaar en had een grote motor.
          Gewone rijstijl was t 10.5l
          Probeer eens 3 l minder te rijden met een diesel, dan ga je veel meer moeite moeten doen.
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Ze doen dat wel bij een onderhoud...

VW zal ook moeten aantonen dat ze een bepaald "uitvoeringspercentage" halen, en mogelijk zal je dus verplicht worden.
            Hoe, dat is nog een andere vraag. Mogelijk dwingen ze je via een bijkomende taks, of een herberekening als je weigert.
            Of ze controleren het bij de volgende TC.

Comment

• Toekomststrategie VW groep:

- Dieselmotoren voor de EU en VS zo snel mogelijk voorzien van SCR katalysatoren en AdBlue.
              - Doorontwikkeling MQB platform: meer plug-inhybrides, zuiver elektrische voertuigen met een actieradius van ca 300 km en zogenaamde milde hybrides met een 48 Volt systeem.
              - Ontwikkeling van een MEB platform voor zuiver elektrische voertuigen in het compacte segment, geschikt voor zowel personenwagens als lichte bedrijfsvoertuigen. Actieradius van 250 tot 500 km.
              - Een volledig elektrische VW Pheaton.
              - Verdere optimalisatie van zowel benzine, diesel als CNG motoren.

The Volkswagen Newsroom is a service of Volkswagen AG for journalists, bloggers, and multipliers. It offers the latest news for press and media.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                Heb thuis ook een brief ontvangen ivm terugroepactie van D'ieteren. Mij niet gezien, PKs inleveren om minder uitstoot te hebben? I don't think soooo.
                Staat er dan in die brief dat ze pk's gaan minderen in uw geval?
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                  Staat er dan in die brief dat ze pk's gaan minderen in uw geval?
                  Staat niks in detail in, maar hoe anders gaan ze de uitstoot verminderen :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                    Staat niks in detail in, maar hoe anders gaan ze de uitstoot verminderen :p
                    Had al gelezen dat de verschillende motorisaties een aparte behandeling kregen en dat vermindering van pk en koppel zoveel mogelijk vermeden ging worden.
                    Ze zouden teveel claims krijgen dan.
                    Dacht al dat ze er een oplossing bij hadden gezet.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Als't er zonder kon zouden ze't in't begin al gedaan hebben volgens mij. Bij mij zou't in ieder geval niet pakken, daar betaalt ge toch helemaal niet voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Had al gelezen dat de verschillende motorisaties een aparte behandeling kregen en dat vermindering van pk en koppel zoveel mogelijk vermeden ging worden.
                        Ze zouden teveel claims krijgen dan.
                        Dacht al dat ze er een oplossing bij hadden gezet.
                        Laten we er een SDI van maken!

Comment

• hoe zou de reactie zijn als ze bij de software aanpassing ook voor vermogenswinst zouden zorgen ?
                          'k denk dat er hier een paar stats-fetishisten snel op zoek zouden gaan naar een tweedehands en nog zouden betalen om als eerste aan de beurt te zijn

Comment

• Ik wil de 170pk software

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Ik wil de 170pk software
                              Haha you wish :p

Comment

• Mocht dat eens mogelijk zijn. Direct.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                  Haha you wish :p
                                  Een foutje is rap gebeurd he

Comment

• Ze zullen wel heel goed moeten doorgeven welke software ze aan welk chassisnummer koppelen. En zouden ze volledig nieuwe software installeren of enkel een patch inladen.

Comment

• Gisteren brief van Audi Import ontvangen.

Comment

• Hier nog niks, mss omdat hij geïmporteerd is dat het langer duurt?

Comment

• Mijne brief vandaag ook gekregen.
                                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
                                          X