Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Zoals ik al zei: we moesten al 100x dood zijn en we zijn nog niet dood. Ook onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen zullen hun ding doen op deze bol.
Alle doemdenkerij ten spijt. Het enige waar al die prietpraat goed voor is, is om geld uit onze zakken te kloppen.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Bedacht mij nog dat vag eigenlijk wel weet hoe het moet. In 2000 brachten ze twee diesels op de markt met een uitstoot van minder dan 90 gram.
Uit eigen ervaring weet ik dat je die als een gek moet rijden om aan een verbruik van 4 liter diesel te geraken ...
Toen was de markt er niet rijp voor en eigenlijk denk ik dat de markt nog steeds niet rijp is voor zoveel compromissen. Al zou het in mijn ogen een geniale zet zijn om 15 jaar na datum met een soort 3L v2 project te komen als antwoord op heel de commotie die er nu is ...
Bedacht mij nog dat vag eigenlijk wel weet hoe het moet. In 2000 brachten ze twee diesels op de markt met een uitstoot van minder dan 90 gram.
Uit eigen ervaring weet ik dat je die als een gek moet rijden om aan een verbruik van 4 liter diesel te geraken ...
Toen was de markt er niet rijp voor en eigenlijk denk ik dat de markt nog steeds niet rijp is voor zoveel compromissen. Al zou het in mijn ogen een geniale zet zijn om 15 jaar na datum met een soort 3L v2 project te komen als antwoord op heel de commotie die er nu is ...
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
Lupo 3L en A2 1.2 TDI waren geniale autotjes. Mochten ze nu een Up/Polo en een A1 uitbrengen, zuinig en zeer betaalbaar, zou het zeker lonen.
En waarom zouden ze geen benzinevariant ervan bouwen? Met alle hedendaagse technologie moet je dat ook op 4 liter krijgen.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
zet op een g3 tdi met de vp 44 pomp een start stop systeem en die zit onder het verbruik (reeel) van de g7 bleumotion...de eu5 en 6 normen laten de auto's terug meer verbruiken om de rest van de schadelijke stofen te doen zakken
Het is zoals Elon Musk heeft gezegd: de tijd van de verbrandingsmotor loopt op zijn einde. De limieten zijn al lang bereikt, ze proberen enkel nog met kunstingrepen en bedrog de uitstoot omlaag te krijgen.
Ik denk dat de tijd van ongelimiteerd verplaatsen zowat voorbij gaat zijn. Ik zie momenteel voor geen enkel van de beschikbare mogelijkheden een echte oplossing. Als we allemaal elektrisch gaan rijden dan zitten we heel veel in't donker, waterstof is nog lange niet klaar,...
Musk kan veel vertellen maar maakt voorlopig enkel maar auto's voor de happy few aan €100000 en maakt zelfs dan nog verlies. Dat lijkt me ook geen oplossing imo.
Zever jullie hier nog maar wat verder, ik ga ondertussen nog wat Adblue in mijn Euro6 BiT machien kappen...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Van de week lang aan het Warandepark stationaire laten draaien terwijl er flink wat aan't joggen waren, en dan verbruikt ie nogal wat van dat spul. Maar het is niet van alleen stil te staan hoor...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Van de week lang aan het Warandepark stationaire laten draaien terwijl er flink wat aan't joggen waren, en dan verbruikt ie nogal wat van dat spul. Maar het is niet van alleen stil te staan hoor...
iedereen slaat hier de bal mis door naar het verbruik en dus de rechtstreeks daarvan afhankelijke CO2 uitstoot te kijken. De fijnstof, roet en NOx cijfers zijn van belang. Een Astra G kan mogelijks zuiniger zijn dan een Astra J maar heeft zeker en vast geen lagere uitstoot van schadelijke stoffen. Met de huidige technologie kan een zeer zuinige motor gemaakt worden als alle emmisienormen overboord worden gegooid
O maar dat gebeurt wel hoor, op regelmatige basis.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Het is zoals Elon Musk heeft gezegd: de tijd van de verbrandingsmotor loopt op zijn einde. De limieten zijn al lang bereikt, ze proberen enkel nog met kunstingrepen en bedrog de uitstoot omlaag te krijgen.
De dag dat men de vervuiling van de electriciteitscentrales zullen toevoegen aan de score van een full electrowagen (wat al wel gebeurt voor de bepaling van de EPB van een woning die met electriciteit verwarmd wordt) zal het zuiver beeldje van een Tesla ook anders uitzien ;-)) . En deze tijd komt nog, zie wat er gebeurd is met de zonnepanelen !
De dag dat men de vervuiling van de electriciteitscentrales zullen toevoegen aan de score van een full electrowagen (wat al wel gebeurt voor de bepaling van de EPB van een woning die met electriciteit verwarmd wordt) zal het zuiver beeldje van een Tesla ook anders uitzien ;-)) . En deze tijd komt nog, zie wat er gebeurd is met de zonnepanelen !
dat is de dag dat electrische wagens ook zullen belast worden naar hun indirecte uitstoot
Zever jullie hier nog maar wat verder, ik ga ondertussen nog wat Adblue in mijn Euro6 BiT machien kappen...
Ben je zo zeker dat je machien zuiver tot op de graat is ? VW heeft al bekend dat de euro6-2016 modellen ook een vieze soft meegekregen hebben. En als ze dat deden voor de kleinere motoren, waarom dat niet voor de grotere, die nog meer vervuilend zijn ? T'is maar de eerste stap die moeite kost, nee ? Alleen is het misschien nog niet vastgesteld ...
Zo zouden ze boten en privéjets ook eens mogen controleren op uitstoot e.d. Ipv de gewone man met het kleine dieseltje te treffen. Want de transportsector aanpakken is steeds met schrik omdat ze de prijs toch naar de klant doorrekenen...
Ben je zo zeker dat je machien zuiver tot op de graat is ? VW heeft al bekend dat de euro6-2016 modellen ook een vieze soft meegekregen hebben. En als ze dat deden voor de kleinere motoren, waarom dat niet voor de grotere, die nog meer vervuilend zijn ? T'is maar de eerste stap die moeite kost, nee ? Alleen is het misschien nog niet vastgesteld ...
Neen, zo zeker ben ik daar niet van. 😀Evenzeer dat ik mijn grote twijfels heb dat enkel de VAG-group sjoemelaars zijn.. Wie gelooft dat nu.... 😁
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Im September ist die Zahl der verkauften Autos in Europa im Vergleich zum Vorjahr deutlich gestiegen. Trotz Abgasskandal konnte auch VW um 8,4 Prozent mehr Pkw an den Mann bringen. Das hat aber vor allem mit langen Lieferzeiten zu tun.
Zo zouden ze boten en privéjets ook eens mogen controleren op uitstoot e.d. Ipv de gewone man met het kleine dieseltje te treffen. Want de transportsector aanpakken is steeds met schrik omdat ze de prijs toch naar de klant doorrekenen...
O maar daar zijn ze al lang mee bezig hoor.
Vele rederijen hebben nog maar recent aanpassingen aan hun motoren mogen doen om hier in (N)-Europa te mogen blijven varen en de ontwikkelingen gaan nog verder dan dat.
In maart vorig jaar is in Houten NL hierover nog een conventie geweest met alle Europese grote scheepseigenaren.
Ze hebben nog even tijd....😉
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment