Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    http://www.shiftech.eu/fr/actualites/affaire-volkswagen

    Wel in het frans, maar soit. Shiftech klanten krijgen al gratis terug een chip na de update.
    niet maar een beetje hypocriet...het tunen heeft juist als doel dat het vermogen stijgt, dus op basis van de demonstratie van Shiftech mits verhoogde uitstoot.
    het voorstel is commercieel prima, maar hun tussenkomst komt er op neer dat de tuning-afstellingen opnieuw de regularisatie van VAG overschrijft. Het verschil ligt enkel op niveau van het officieel attest dat de wagen zal dragen. Ben nieuwsgierig of Heinz een dergelijk voorstel zal durven publiceren ;-)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Eerlijk, VW kan zich niet veroorloven om daar aan te raken.
      Er gaan zeker automagazines zijn die dat gaan testen. Rollenbank voor en na de update en dan maar nummers verkopen.

      Als ze dat doen krijgen ze heel de autowereld over hun.
      Vermogen stijgen kan ook niet, omdat eigenaars dan mogelijk meer taksen en verzekering moeten betalen.
      .
      In feite klopt het wel, wat je zegt.
      Vermogenverlies of significant meer verbruik brandstof kunnen ze zich niet permitteren.

      Maar als je het nu via simpele aanpassing motorsettings ( enkel software ) krijgt opgelost zonder voorgenoemde nadelen, waarom dan initieel een dergelijk hoog risico nemen bij de 1.2 en 2.0 tdi?

      Voor de 1.6 tdi kan ik het enigszins begrijpen, hier zijn bijkomend dure ingrepen aan hardware nodig...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        niet maar een beetje hypocriet...het tunen heeft juist als doel dat het vermogen stijgt, dus op basis van de demonstratie van Shiftech mits verhoogde uitstoot.
        het voorstel is commercieel prima, maar hun tussenkomst komt er op neer dat de tuning-afstellingen opnieuw de regularisatie van VAG overschrijft. Het verschil ligt enkel op niveau van het officieel attest dat de wagen zal dragen. Ben nieuwsgierig of Heinz een dergelijk voorstel zal durven publiceren ;-)
        In de BMW nota over de M Performance Power Kit staat duidelijk geschreven dat, ondanks de vermogenstoename, er geen verhoging is van de CO2 uitstoot.

        Nu ja, wat is nog waar tegenwoordig.

        Comment


        • En dat klopt ook. Als ge letterlijk identiek hetzelfde rijdt als ervoor gaat die niet meer uitstoten, pas als ge dat extra vermogen gebruikt gaat ge meer vervuilen. Maarja wie laat zijn auto nu chippen om erna het niet te gebruiken?

          Het klopt wat ze beweren enkel gewoon wat misleidend aangezien het niet volledig is.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            In de BMW nota over de M Performance Power Kit staat duidelijk geschreven dat, ondanks de vermogenstoename, er geen verhoging is van de CO2 uitstoot.
            Nu ja, wat is nog waar tegenwoordig.
            Ajaa ! Dertig pk's erbij die niets meers verbruiken als je ze tot de laatste gebruikt... Wie gelooft dat ? In een zelfde zin zou een tuner als Heinz in zijn hoek beter doen dat de leger ingenieurs van de construkteur zelf... Raar, neen ?

            Comment


            • Mazda 6 was wel de1 ste personenwagen die voldeed aan de euronorm 6, maar ja zij plaatsen nog motoren met een normale cilinderinhoud ipv 3cilinder naaimachinemotortjes met een turbootje.

              Comment


              • sinds wanneer de mazda 6 eu 6 ? ik vind het niet, maar ik ben wel kurjeus

                toen ik in 2009 (model 2010) mijn smartje kocht was die eu5 en dat was vroeg, ik weet dat de mercedes 350 bluetec sedert model 2010 eu 6 is

                Comment


                • Mazda 6 is met zijn Euro 6 Skyactiv in 2012 gekomen. BIV op zo'n auto was iets van een lachwekkende 60 Euro ofzo. Die tijden zijn straks ook voorbij.

                  Comment


                  • Zal mij een zorg wezen .ik rijd met cx5 sport benzine, mijn echtgenote met nieuwe mazda 2 benzine en mijn zoon met mx5(en Porsche), dus ook met benzine.Men zou bijna zeggen datwij groenen zijn.

                    Comment


                    • ja, maar je stoot dan weer meer co² uit

                      mensen in be leven lang genoeg, ook met al die smerigheid on de lucht
                      ik zeg dat omdat mijn oma +100 is en veel in het rusthuis kom, mensen zijn niet meer gelukkig op hun 100 maar ik mag natuurlijk niet veralgemenen

                      Comment


                      • Ik zelf zal geen 100 jaar worden door slechte longen.Deoorzaak was echter roken tot een tiental jaren geleden.Dus maak van deauto niet de grote boosdoener.Het is bewezen dathoutkachels schadelijker zijn dan auto's.
                        PS:Ik rijd ook met een (electrische fiets) en dan valt maar eerdt op hoeveel vuiligheid een fiesel uitstoot

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door acx Bekijk Berichten
                          een fiesel
                          Is dat een vélo op diesel ?

                          Comment


                          • Zie net dit hier: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151...5-de307245eb66

                            Comment


                            • Mijn Q5 is een 2009 model gebouwd in november 2008, norm EURO 4
                              Begin oktober raadpleegde ik de site waar men het chassisnummer kan intikken, en ik kreeg als antwoord "niet betrokken". Deze morgen toch de brief gekregen dat de soft moet aangepast worden, en na dubbel-check op de site ook bevestigd. Behalve vergissing is het dus duidelijk dat de sjoemeloperatie nog vroeger begon dan in de pers gemeld...
                              Raar is dat mijn motormangement geupdated werd verleden maand in het raam van een probleeem van startrelais juist op niveau van de ECU. Wat hebben ze uiteindelijk allemaal niet op hun kerfstok ??

                              Comment


                              • Sorry diesel (hersenen waarschijnlijk al beschadigd door de roetuitstoot van diesels en houtkachels

                                Comment


                                • Cours CDS CDS-5A VOLKSWAGEN VZ VW en temps réel sur Boursorama: historique de la cotation à la bourse de Paris, actualités et consensus des analystes


                                  Voor wie het moest interesseren : grafiekje Credit default swap vw

                                  Het geeft een indicatie over de waarde van verzekeringspremies voor uitgegeven obligaties vw.
                                  En dus ook een indruk van de risico's ervan, dagelijks ingeschat door de financiële markten.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                    http://www.boursorama.com/bourse/tau...SWAGEN_VZ-3xVW

                                    Voor wie het moest interesseren : grafiekje Credit default swap vw

                                    Het geeft een indicatie over de waarde van verzekeringspremies voor uitgegeven obligaties vw.
                                    En dus ook een indruk van de risico's ervan, dagelijks ingeschat door de financiële markten.
                                    Stevig maar is toch een groot deel psychologie hé... Zakt bijna 60 punten op 2 weken terwijl de situatie nu niet echt rooskleuriger is tov dag 1 van de crisis.
                                    Peugeot doet nog slechter.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Mijn Q5 is een 2009 model gebouwd in november 2008, norm EURO 4
                                      Begin oktober raadpleegde ik de site waar men het chassisnummer kan intikken, en ik kreeg als antwoord "niet betrokken". Deze morgen toch de brief gekregen dat de soft moet aangepast worden, en na dubbel-check op de site ook bevestigd. Behalve vergissing is het dus duidelijk dat de sjoemeloperatie nog vroeger begon dan in de pers gemeld...
                                      Raar is dat mijn motormangement geupdated werd verleden maand in het raam van een probleeem van startrelais juist op niveau van de ECU. Wat hebben ze uiteindelijk allemaal niet op hun kerfstok ??
                                      Mijn vorige auto, een Audi A6 uit eind 2008, model 2009 (faceliftmodel), had ook al die sjoemelsoftware, heb ik van de nieuwe eigenaar gehoord.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                      Comment


                                      • Dispute over rigged ship engine tests adds to Volkswagen's woes

                                        The purpose seemed to be the same, to conceal the fact that these engines do not meet the promised standards, whether it is fuel consumption or emissions.”A VW spokesman contacted by Reuters declined to comment. VW acquired a controlling 55 percent stake in MAN in 2011, up from almost 30 it had held since 2007, and now owns 75 percent. MAN admitted in 2011 that some of its factory tests of four-stroke marine diesel engines may have been rigged to show artificially low fuel use. A MAN spokesman said the company has worked to compensate clients since but has not published a list of those affected and has been unable to settle with I.M. Skaugen.

                                        Last edited by ; 23/10/2015, 10:07.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X