Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mooi stukje tekst:
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • . In de periode 1971-74 werden alle Amerikaanse merken én Toyota betrapt met sjoemelsoftware die gelinked was aan de buitentemperatuur.*
      Software in een begin jaren 70 bak met carbu


      Ook hun verhaal ivm die f350.
      Een pickup is ook in amerika een truck/lichte vracht en gelden net als hier andere regels voor.

      Hier mag je lv ook een v10 hebben en een co van 1000.
      Je betaald maar 140 euro.
      Last edited by Timmie; 26/10/2015, 20:11.

      Comment


      • 1.7 Miljard verlies vorig kwartaal maar het aandeel gaat +3%

        Comment


        • de nieuwe eu-dieselnormen, zucht

          1) in elk eu-land vonden de consumentenorganisties dat de oude testen niet deugden
          2) eu-commisie was op de hoogte van de sjoemelsoftware van vw sinds enige tijd
          3) wachten tot us-collega's het uitbrengen

          geloofwaardigheid 0, en kameraad van brempt maar schuddebollen: het gaat wel om de mensen hun gezondheid he

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
            1.7 Miljard verlies vorig kwartaal maar het aandeel gaat +3%
            Maar ze hadden het kwartaal ervoor dan weer 1,3 miljard winst hoorde ik dus dat is een druppel op een hete plaat.
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            de nieuwe eu-dieselnormen, zucht

            1) in elk eu-land vonden de consumentenorganisties dat de oude testen niet deugden
            2) eu-commisie was op de hoogte van de sjoemelsoftware van vw sinds enige tijd
            3) wachten tot us-collega's het uitbrengen

            geloofwaardigheid 0, en kameraad van brempt maar schuddebollen: het gaat wel om de mensen hun gezondheid he
            Alsof ze zelf niet met de auto rijden. Het was altijd al 2020 voor de milieunormen en dat is nu nog altijd.
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • Als ze dat nu onmiddellijk al te streng maken, voldoet geen enkele auto meer. Dan zitten de fabrikanten allemaal (allemaal) in diepe moeilijkheden.

              Straks volgt de nieuwe uitstoot test en dan zullen we een pak meer betalen. Dan zien we terug auto's met 200 gram Co2 waar dat vroeger 120 of minder was.

              Comment


              • Zo'n vaart zal het zeker niet lopen.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Ik zou trouwens eens willen weten (dat moet toch kunnen opgezocht worden door iemand die wat meer kan met een computer dan mij? ) wat de impact is van de uitstoot van auto's wereldwijd ten opzichte van de totale uitstoot van 'alles' (industrie, boten, vrachtwagens, koeien, honden, brommers, insecten, houtvuren,...).

                  En dan zou ik eens willen weten hoeveel auto's er rondrijden op de wereld.

                  En dan zou ik eens willen weten hoeveel impact een VW of 11 miljoen heeft met sjoemelsoftware (dat MOET toch het woord van 2015 worden?).

                  Wedden dat het een impact van ettelijke cijfers na de komma is waarover we hier al 70 pagina's volschrijven...?
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Heeft hier toch pas nog een voorbeeld gestaan van die oceaanstomers die evenveel uitstoten als enorme hoeveelheden auto's.
                    20-tal schepen die evenveel uitstoten als alle auto's oid.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                      Heeft hier toch pas nog een voorbeeld gestaan van die oceaanstomers die evenveel uitstoten als enorme hoeveelheden auto's.
                      20-tal schepen die evenveel uitstoten als alle auto's oid.
                      En dan zijn ze nog maar kortelings overgeschakeld van heavy fuel naar diesel, voor uitsluitend hier in de contreien. De toekomst voor hen zal met LNG zijn maar dan spreken we al over 2025.


                      Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Ik zal toch niet op de eerste rij zijn om aan de mijne te laten prutsen. Hij heeft onlangs zijn onderhoud gehad, en het volgende zal kloppen met de volgende keuring in 2017. Tegen dan zullen wij meer weten over de gevolgen van de ingrepen...
                        Last edited by guyugy; 29/10/2015, 10:15.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Ik zou trouwens eens willen weten (dat moet toch kunnen opgezocht worden door iemand die wat meer kan met een computer dan mij? ) wat de impact is van de uitstoot van auto's wereldwijd ten opzichte van de totale uitstoot van 'alles' (industrie, boten, vrachtwagens, koeien, honden, brommers, insecten, houtvuren,...).

                          En dan zou ik eens willen weten hoeveel auto's er rondrijden op de wereld.

                          En dan zou ik eens willen weten hoeveel impact een VW of 11 miljoen heeft met sjoemelsoftware (dat MOET toch het woord van 2015 worden?).

                          Wedden dat het een impact van ettelijke cijfers na de komma is waarover we hier al 70 pagina's volschrijven...?
                          ik heb het hier al eens vermeld, maar vergelijkingen maken tussen uitstoot van industrie, personenwagens, vrachtwagens, landbouw enz. zijn irrelevant voor de milieuproblematiek, net zoals vergelijkingen met vroeger.
                          Vergelijkingen zijn enkel relevant wanneer je iets vergelijkt dat eenzelfde functie heeft. Als het over personenvervoer gaat, dan vergelijk je impact tussen individuele wagens, openbaar vervoer, ... Een vergelijking tussen vrachtwagenuitstoot en personenwagens bv. is totaal irrelevant want niemand kiest voor zijn rit naar de supermarkt om te gaan winkelen tussen een personenwagen of een vrachtwagen bv.
                          Net zoals je niet wil kiezen tussen rijden met de wagen of je huis verwarmen. Of tussen rijden met de wagen en een TV kopen die door een fabriek met uitstoot wordt gefabriceerd.

                          Die statistieken die je wil zien zijn goed als je op globaal beleid keuzes moet maken waar je het meest kan winnen. Maar uitstoot blijft uitstoot en heeft altijd een impact op het milieu.
                          Maar voor een individu zijn ze totaal irrelevant en worden enkel gebruikt om gewetens te sussen of om aan den toog de slimme uit te hangen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Ik zou trouwens eens willen weten (dat moet toch kunnen opgezocht worden door iemand die wat meer kan met een computer dan mij? ) wat de impact is van de uitstoot van auto's wereldwijd ten opzichte van de totale uitstoot van 'alles' (industrie, boten, vrachtwagens, koeien, honden, brommers, insecten, houtvuren,...).

                            En dan zou ik eens willen weten hoeveel auto's er rondrijden op de wereld.

                            En dan zou ik eens willen weten hoeveel impact een VW of 11 miljoen heeft met sjoemelsoftware (dat MOET toch het woord van 2015 worden?).

                            Wedden dat het een impact van ettelijke cijfers na de komma is waarover we hier al 70 pagina's volschrijven...?
                            Dat is toch allemaal in het nieuws geweest.
                            Onderzoek van de nobel prijs winnaar dacht ik.
                            3 jaar lange co uitstoot van 800 milj wagens heeft hetzelfde effect als 1 lucifer in een voetbal kantine.
                            De grootste vervuiling in Vlaanderen kwam van over de grenzen naar hier gewaaid.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                              ik heb het hier al eens vermeld, maar vergelijkingen maken tussen uitstoot van industrie, personenwagens, vrachtwagens, landbouw enz. zijn irrelevant voor de milieuproblematiek, net zoals vergelijkingen met vroeger.
                              Vergelijkingen zijn enkel relevant wanneer je iets vergelijkt dat eenzelfde functie heeft. Als het over personenvervoer gaat, dan vergelijk je impact tussen individuele wagens, openbaar vervoer, ... Een vergelijking tussen vrachtwagenuitstoot en personenwagens bv. is totaal irrelevant want niemand kiest voor zijn rit naar de supermarkt om te gaan winkelen tussen een personenwagen of een vrachtwagen bv.
                              Net zoals je niet wil kiezen tussen rijden met de wagen of je huis verwarmen. Of tussen rijden met de wagen en een TV kopen die door een fabriek met uitstoot wordt gefabriceerd.

                              Die statistieken die je wil zien zijn goed als je op globaal beleid keuzes moet maken waar je het meest kan winnen. Maar uitstoot blijft uitstoot en heeft altijd een impact op het milieu.
                              Maar voor een individu zijn ze totaal irrelevant en worden enkel gebruikt om gewetens te sussen of om aan den toog de slimme uit te hangen.
                              Is toch wel relevant. Het toont aan dat we beter onze spullen hier zouden produceren ipv ze van overal te halen. Hier moeten de fabrieken dicht voor slechte uitstootnormen en dan gaan we't van 't andere eind van de wereld laten afkomen uit verouderde fabrieken via roetboten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                ik heb het hier al eens vermeld, maar vergelijkingen maken tussen uitstoot van industrie, personenwagens, vrachtwagens, landbouw enz. zijn irrelevant voor de milieuproblematiek, net zoals vergelijkingen met vroeger.
                                Vergelijkingen zijn enkel relevant wanneer je iets vergelijkt dat eenzelfde functie heeft. Als het over personenvervoer gaat, dan vergelijk je impact tussen individuele wagens, openbaar vervoer, ... Een vergelijking tussen vrachtwagenuitstoot en personenwagens bv. is totaal irrelevant want niemand kiest voor zijn rit naar de supermarkt om te gaan winkelen tussen een personenwagen of een vrachtwagen bv.
                                Net zoals je niet wil kiezen tussen rijden met de wagen of je huis verwarmen. Of tussen rijden met de wagen en een TV kopen die door een fabriek met uitstoot wordt gefabriceerd.

                                Die statistieken die je wil zien zijn goed als je op globaal beleid keuzes moet maken waar je het meest kan winnen. Maar uitstoot blijft uitstoot en heeft altijd een impact op het milieu.
                                Maar voor een individu zijn ze totaal irrelevant en worden enkel gebruikt om gewetens te sussen of om aan den toog de slimme uit te hangen.
                                Ikzelf vind het heel zeker relevant. Als in: laat ons gerust, en dan een spreekwoord met sop en kolen.

                                Wat boeit het nu echt dat één of twee of tien of tienduizend wagens 50% meer uitstoten...

                                Er komt nog een spreekwoord: eentje met een druppel en een hete plaat!
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • en dan nog.
                                  als je met zo een VW zuinig rijd, zou die ecu ook kunnen denken dat die in testcondities zit en dus niet meer uitstoten.
                                  als bedrijven meer uit steden zou wegblijven, zouden er minder files zijn en minder uitstoot

                                  Comment


                                  • Voor zover ik weet van horen zeggen �� is de testsituatie gedetecteerd door het feit dat de wielen draaien (dus op rollen) zonder dat de teller een snelheid aangeeft

                                    Comment


                                    • Die ecu merkt t als de achterwielen niet meedraaien op de testbank, abs sensoren op de achteras loskoppelen
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Ikzelf vind het heel zeker relevant. Als in: laat ons gerust, en dan een spreekwoord met sop en kolen.

                                        Wat boeit het nu echt dat één of twee of tien of tienduizend wagens 50% meer uitstoten...

                                        Er komt nog een spreekwoord: eentje met een druppel en een hete plaat!
                                        dan is jouw standpunt : het is de verantwoordelijkheid van een ander om de plaat af te koelen, en dat terwijl je er zelf op staat ..
                                        Dat heet struisvogelpolitiek. Kijk, ik wil niet heiliger zijn dan de paus. Maar in zowat alle sectoren worden maatregelen opgelegd om de uitstoot terug te dringen : industrie, transport, bouw, ...
                                        Maar wat zou je zeggen als ondernemers ook redeneren van : mijn stukje is ook maar een druppel op een hete plaat. Want dat is het : ieder INDIVIDUELE situatie is maar een druppel. Maar het is maar door de som van alle individuele verbeteringen dat er verandering kan komen. Wie denkt dat er opeens een wondertechnologie zal komen die alles in 1 klap oplost, die gelooft in sprookjes.
                                        Verandering komt er door wijziging in technologie + individueel gedrag (= gebruik maken van de betere technologie) op zoveel mogelijk gebieden.
                                        Last edited by ; 29/10/2015, 13:28.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                          Die ecu merkt t als de achterwielen niet meedraaien op de testbank, abs sensoren op de achteras loskoppelen

                                          Klopt, heb daar eens een filmpje van gepost.


                                          dat een vw jetta op een testbank met 2wd minder pk's zou hebben dan dezelfde jetta op een 4wd bank.


                                          Dan vraag ik mij af, als een bepaalde tuner x zo'n sjoemelbak op zijn 2wd testbank zet, hoe kan het dan dat die toch zijn standaard vermogen zou halen
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X