Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tot hiertoe heeft de eu nog niet veel gecontroleerd, de uitstoot van auto's niet, de boekhouding van griekenland, de buitengrenzen

    in regeltjes maken en de keuze van hun servies zijn ze precies wat beter

    Comment


    • nl blijft niet bij de pakken zitten en gaat zelf de andere constructeurs hun uitstoot testen op gesjoemel

      De Nederlandse toezichthouder RDW gaat onderzoeken of andere autofabrikanten dan Volkswagen ook gesjoemeld hebben met de uitstootwaarden van hun auto's. Het gaat om 22 autobouwers, onder meer Volvo, Kia en Hyundai, waarvan RDW zelf voertuigen een zogeheten typegoedkeuring heeft gegeven.

      Comment


      • De vraag is nu: wanneer komen andere schandalen uit bij andere constructeurs?
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • onze eu-bobo's met hun co² boekhouding gesteund op sjoemelcijfers krijgen wel een opsteker in de vorm dat china's co² uitstoot stuk hoger ligt dan aangenomen

          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


          lekker warm vannacht

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            onze eu-bobo's met hun co² boekhouding gesteund op sjoemelcijfers krijgen wel een opsteker in de vorm dat china's co² uitstoot stuk hoger ligt dan aangenomen

            HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


            lekker warm vannacht
            Zal wel zijn, 't is 12 graden buiten! 😀


            Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              De vraag is nu: wanneer komen andere schandalen uit bij andere constructeurs?
              De grap zou zijn dat zij geen sjoemelsoftware gebruiken lol.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                De vraag is nu: wanneer komen andere schandalen uit bij andere constructeurs?

                Ofwel lachen die andere constructeurs zich momenteel een breuk met wat VW nu overkomt ofwel zitten ze nu te nagelbijten en te zweten tot hun bedrog ook uitkomt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Ofwel lachen die andere constructeurs zich momenteel een breuk met wat VW nu overkomt ofwel zitten ze nu te nagelbijten en te zweten tot hun bedrog ook uitkomt.
                  Ik denk dat het bij de anderen al langer crisisberaad is. 😄


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • ik gok toch ook dat't eerder zweten is

                    Comment


                    • Ik denk het niet eerlijk gezeged. Denk niet dat er nog (veel) andere merken doelbewust gesjoemeld hebben met software. Die stoten gewoon altijd teveel uit, er is/was toch geen controle naar dus waarom zouden ze het?
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                      Comment


                      • En hoe dom is het ook om op die manier te frauderen met de software van motoren? Dat is toch vragen om problemen. De mensen die er in de fabriek bij betrokken zijn kunnen hun mond voorbij praten en er kunnen andere testen worden gedaan waarbij ze door de mand vallen zoals bij VW is gebeurd.

                        Comment


                        • Op een zeker moment is zwemmen of verdrinken. We zullen nooit echt weten wat de beweegredenen waren van de betrokken mensen... Bedrijfsinfiltratie door derden, met als doel VW laten zinken?Een afrekening binnen het milieu? De druk van de concurrentie en winstmarge? Persoonlijk gewin? ...
                          Last edited by ; 05/11/2015, 08:46.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Op een zeker moment is zwemmen of verdrinken. We zullen nooit echt weten wat de beweegredenen waren van de betrokken mensen... Bedrijfsinfiltratie door derden, met als doel VW laten zinken?Een afrekening binnen het milieu? De druk van de concurrentie en winstmarge? Persoonlijk gewin? ...
                            Iedereen ontwerpt uiteraard zijn auto's met het oog op het slagen in de ridicuul onrealistische testprocedures (hernemen van 10 naar 70 in meer dan 40 seconden en van die zever). En iedereen past de bekende truuken van de foor toe: te hard opgepompte banden, alle stroomverbruikers uitgeschakeld, zelfs de alternator afgekoppeld (dat mag dan ook nog in de huidige testprocedure!). Bij een verstrenging van de testprocedure gaat elk merk dus ook problemen hebben.

                            Of iedereen ook zoals Volkswagen er nog een schepje bovenop deed, en speciaal voor de testprocedure een apart programma schreef om nog minder uit te stoten, ten koste van de prestaties, terwijl de auto's op straat voluit presteren, is een andere vraag.

                            De reden voor dit gedrag moet m.i. niet ver gezocht worden: de over-mijn-lijk-mentaliteit en de ongebreidelde competitiedrift van Ferdinand Piëch en zijn voormalige rechterhand Martin Winterkorn. Geen enkel middel was voor die heren off-limits om de concurrentie een hak te zetten. Geen wonder dat jarenlang uit vergelijkende tests bleek dat een VW-product met een op papier gelijkaardige motor als de concurrentie beter presteerde. En geen wonder dat VW er schijnbaar als enige in slaagde om zonder dure SCR een 2.0-liter diesel aan de Californische ULEV 2-norm te laten voldoen. Dat was gewoon in pure Lance Armstrong-stijl de Tour winnen...

                            Comment


                            • chippeuh

                              Comment


                              • ik zie het probleem niet, alleen een foutief opgestelde testmethode.

                                bekijk het zoals een schoolopleiding. 20leerlingen slagen voor hun opleiding en krijgen een diploma.
                                5ervan hebben de kennis echt begrepen en zijn specialist ter zake en hoefden amper te studeren
                                13 ervan hebben goed gestudeerd om de helft te halen en zijn ook geslaagd.
                                2 hebben er niks van begrepen en hebben gewoon alles vanbuiten geleerd om te slagen. 2jaar later kennen die niks meer van de materie.
                                nogthans zijn ze allemaal geslaagd en hebben ze een documentje die dat bewijst. Maar in praktijk zijn die 2 nutteloos in die richting, die 13 kunnen 'iets' doen in die richting en die 5 hebben kans op een mooie job. je hoeft ook maar 1x te slagen voor je opleiding hé (net zoals een motor maar één keer hoeft te slagen voor zijn homologatie).

                                de overheid heeft een bepaalde test ontworpen waar de autos moeten aan voldoen, en doen dat ook vollop. zo heeft Amerika andere testen als Europa, en heeft VW het opgelost met een kleine softwaretruuk. gefoefel: ok, maar waar trek je de grens?
                                als je in praktijk 10% meer uitstoot? 25% meer uitstoot? dubbel zoveel uitstoot? of trek je er niks van aan zolang je maar door de test geraakt (en dat laatste was PRECIES wat er gedaan werd door die opgelegde testen).
                                zou je zeggen dat een auto CONTINUE moet voldoen aan de uitstootnorm, dan zijn er geen nieuwe autos meer op de markt.
                                test eens alle personeel in een bedrijf en wie niet voldoende kent volgens zijn ooit behaalde diplomas, gooi je maar buiten...
                                Last edited by ; 05/11/2015, 09:35.

                                Comment


                                • jij ziet idd het prob niet

                                  in us gelden andere regels zowel naar etiek als naar recht

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    jij ziet idd het prob niet

                                    in us gelden andere regels zowel naar etiek als naar recht
                                    beetje het ambtenaar werknemer zelfstandige syndroom

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      beetje het ambtenaar werknemer zelfstandige syndroom
                                      De ambtenaren regeren het land!

                                      Comment


                                      • ik hoop dat ze met de rest meedenken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                          Iedereen ontwerpt uiteraard zijn auto's met het oog op het slagen in de ridicuul onrealistische testprocedures (hernemen van 10 naar 70 in meer dan 40 seconden en van die zever). En iedereen past de bekende truuken van de foor toe: te hard opgepompte banden, alle stroomverbruikers uitgeschakeld, zelfs de alternator afgekoppeld (dat mag dan ook nog in de huidige testprocedure!). Bij een verstrenging van de testprocedure gaat elk merk dus ook problemen hebben.

                                          Of iedereen ook zoals Volkswagen er nog een schepje bovenop deed, en speciaal voor de testprocedure een apart programma schreef om nog minder uit te stoten, ten koste van de prestaties, terwijl de auto's op straat voluit presteren, is een andere vraag.

                                          De reden voor dit gedrag moet m.i. niet ver gezocht worden: de over-mijn-lijk-mentaliteit en de ongebreidelde competitiedrift van Ferdinand Piëch en zijn voormalige rechterhand Martin Winterkorn. Geen enkel middel was voor die heren off-limits om de concurrentie een hak te zetten. Geen wonder dat jarenlang uit vergelijkende tests bleek dat een VW-product met een op papier gelijkaardige motor als de concurrentie beter presteerde. En geen wonder dat VW er schijnbaar als enige in slaagde om zonder dure SCR een 2.0-liter diesel aan de Californische ULEV 2-norm te laten voldoen. Dat was gewoon in pure Lance Armstrong-stijl de Tour winnen...
                                          Andere constructeurs zijn waarschijnlijk ook druk in de weer geweest met de limieten op te zoeken. Het feit dat andere constructeurs hun mond houden heeft echter te maken met de gepaste terughoudendheid dat elk verstandig bedrijf in deze situatie aan de dag zou leggen: overigens hebben de meeste grote constructeurs officieel meegedeeld dat ze niet op dergelijke schaal gesjoemeld hebben. Onze 'vrienden' (valt toch af te leiden uit de vele verdedigers van dit merk) van het VAG concern zijn echter bereid de legale spelregels te overtreden en de reden ligt inderdaad aan de bedrijfscultuur van dit concern, cfr bovenstaande post. Dit bedrijf kon en mocht alles en had de autojournalisten in hun spreekwoordelijke zak. Wat wil je ook als deelstaatpolitici in de raad van bestuur zitten?
                                          Het grappige is dat mensen alweer een complottheorie zien in de boze USA die de Duitse industrie aanpakt...het is notabene een soort NGO die het gesjoemel op het spoor kwam...een Jetta stootte ettelijke keren zoveel NOx uit als toegelaten terwijl een grote X5 netjes binnen de lijntjes kleurde...
                                          Ter illustratie van de ethiek van onze 'vrienden', maar dan op het vlak van CO2:


                                          Dit concern zit in zeer slechte papieren en dreigt de GM weg op te gaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X