Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ik zie het probleem niet, alleen een foutief opgestelde testmethode.

    de overheid heeft een bepaalde test ontworpen waar de autos moeten aan voldoen, en doen dat ook vollop. zo heeft Amerika andere testen als Europa, en heeft VW het opgelost met een kleine softwaretruuk. gefoefel: ok, maar waar trek je de grens?
    als je in praktijk 10% meer uitstoot? 25% meer uitstoot? dubbel zoveel uitstoot? of trek je er niks van aan zolang je maar door de test geraakt (en dat laatste was PRECIES wat er gedaan werd door die opgelegde testen).
    zou je zeggen dat een auto CONTINUE moet voldoen aan de uitstootnorm, dan zijn er geen nieuwe autos meer op de markt.
    test eens alle personeel in een bedrijf en wie niet voldoende kent volgens zijn ooit behaalde diplomas, gooi je maar buiten...
    Er is wel een verschil tussen het slagen voor een labo test, waarbij je vrij bent de parameters te bepalen (wagen uitkleden enz.), en slagen voor de test, zoals de meeste constructeurs ook in slaagden, en het toevoegen aan je motor van software die bewust de uitstoot tijdens de test onderdrukt en weer volop laat uitstoten buiten de testomgeving. Dat laatste is puur bedrog.

    In het eerste geval ligt de "foute testmethode" aan de regelgeving, in het tweede geval aan bedrog van de constructeur zelf.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

      in us gelden andere regels zowel naar etiek als naar recht
      Niet waar, naar Europese normen is wat VW doet evenzeer bedrog.

      Comment


      • wij schakelen onze rechtsbijstand nog niet in omdat onze auto meer verbruikt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
          De reden voor dit gedrag moet m.i. niet ver gezocht worden: de over-mijn-lijk-mentaliteit en de ongebreidelde competitiedrift van Ferdinand Piëch en zijn voormalige rechterhand Martin Winterkorn. Geen enkel middel was voor die heren off-limits om de concurrentie een hak te zetten. Geen wonder dat jarenlang uit vergelijkende tests bleek dat een VW-product met een op papier gelijkaardige motor als de concurrentie beter presteerde. En geen wonder dat VW er schijnbaar als enige in slaagde om zonder dure SCR een 2.0-liter diesel aan de Californische ULEV 2-norm te laten voldoen. Dat was gewoon in pure Lance Armstrong-stijl de Tour winnen...
          De Lance Armstrong vergelijking is goed gezien maar of Piëch en Winterkorn dezelfde beslissingen zouden nemen is een andere vraag. Er zijn varianten in 'over mijn lijk mentaliteit'. Ge kunt bijvoorbeeld eeb absoluut meedogenloze en vuile stijl hebben maar toch een aversie hebben van grote risicos. Ik denk dat er genoeg smeerlappen zijn die die beslissing niet genomen zouden hebben - omdat ze er van uitgaan dat er andere smeerlappen rondlopen die de boel gaan arrangeren dat het uitkomt. En als het uitkomt dan kunt ge het niet stoppen ook al hebt ge veel invloed op de politiek. Scheiding van machten is een goede zaak.
          30 jaar Mr Yuge!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
            Het grappige is dat mensen alweer een complottheorie zien in de boze USA die de Duitse industrie aanpakt...
            Is helemaal geen grap maar gewoon een feit. Maar verder dan 'omstandigheidsbewijs' ga je nooit geraken, zo slim/leep zijn ze dan wel
            2.0 JTDm

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              De publieke opinie is 'ja VW is stout geweest maar de Amerikanen zijn zelf grote hypocrieten (4% van de wereldbevolking maar 25% van de mondiale energieconsumptie!) en iedereen wist al lang dat al die emissie- en verbruikstests van geen kanten deugen"
              En die "sjoemelauto's" rijden ook helemaal niet verkeerd he. Het is niet dat ze onder je gat wegroesten zoals bij een niet nader genoemd premium merk...
              Ik heb die cijfers gedubbelcheckt en tot mijn verbazing zijn deze correct. Dus VS zijn helemaal niet in de positie om anderen de les te spellen. Maar ze doen het toch en meer nog, ze raken er mee weg!
              2.0 JTDm

              Comment


              • De Amerikaanse mentaliteit is heel anders dan de onze, dat blijkt nu ook weer.

                Het gaat er niet over dat andere merken dat eventueel ook doen (misschien is dat wel zo, maar tot nu toe is daar nog NIKS van gebleken). Het gaat er ook niet over dat Amerika een grote milieuvervuiler is. En het gaat er ook niet over dat die testen niet realistisch zijn, dat is zo voor VW en voor alle andere merken ook.

                Het gaat er simpelweg over dat VW bedrog heeft gepleegd. Dat kunt ge nu toch niet zomaar onder de mat vegen of negeren?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  De reden voor dit gedrag moet m.i. niet ver gezocht worden: de over-mijn-lijk-mentaliteit en de ongebreidelde competitiedrift van Ferdinand Piëch en zijn voormalige rechterhand Martin Winterkorn. Geen enkel middel was voor die heren off-limits om de concurrentie een hak te zetten. Geen wonder dat jarenlang uit vergelijkende tests bleek dat een VW-product met een op papier gelijkaardige motor als de concurrentie beter presteerde. En geen wonder dat VW er schijnbaar als enige in slaagde om zonder dure SCR een 2.0-liter diesel aan de Californische ULEV 2-norm te laten voldoen. Dat was gewoon in pure Lance Armstrong-stijl de Tour winnen...
                  Dit.

                  Bugatti Veyrons maken. Een VW maken die beter is dan een S-klasse. Audi moest en zou MB en BMW voorbij steken...

                  En ondertussen prullen met software, olieverbruik en -verlies, nokkenassen, ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                    De Amerikaanse mentaliteit is heel anders dan de onze, dat blijkt nu ook weer.

                    Het gaat er niet over dat andere merken dat eventueel ook doen (misschien is dat wel zo, maar tot nu toe is daar nog NIKS van gebleken). Het gaat er ook niet over dat Amerika een grote milieuvervuiler is. En het gaat er ook niet over dat die testen niet realistisch zijn, dat is zo voor VW en voor alle andere merken ook.

                    Het gaat er simpelweg over dat VW bedrog heeft gepleegd. Dat kunt ge nu toch niet zomaar onder de mat vegen of negeren?
                    Eén van de weinige die hier de feiten logisch opsomt. Waarvoor dank.

                    Comment


                    • De Amerikanen houden precies nog steeds van VW, verkoop met 5,8% gestegen in oktober dus temidden van alle heisa.



                      VW versucht, in den USA zu retten was zu retten ist. Hohe Rabatte, die rund 1000 Dollar je Wagen über dem Branchendurchschnitt liegen, sollen Absatzeinbrüchen entgegenwirken. Die VW AG konnte so überraschenderweise im Oktober in den USA rund 5,8 Prozent mehr Fahrzeuge absetzen. Ob die Rabatte ausreichen um das angeknackste Firmenimage aufzupolieren, wird sich zeigen...

                      Comment



                      • Slechte reclame is ook reclame
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten

                          Het gaat er simpelweg over dat VW bedrog heeft gepleegd. Dat kunt ge nu toch niet zomaar onder de mat vegen of negeren?
                          Natuurlijk niet, en dat wordt ook niet onder de mat geveegd of genegeerd. De markt straft onmiddellijk en neemt een voorschot op de boetes en juridische kosten die gaan komen, getuige de halvering van de beurswaarde van het VW-concern.

                          Maar wat wil men eigenlijk? VW helemaal op de knieën krijgen? Dan gaan er een paar concurrenten eens goed lachen denk ik. Sociaal bloedbad? Op de kap van de overheden (lees: belastingbetalers). Of toch een kans geven om de schade te herstellen?
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • Het feit dat dieselgate in de media blijft komen, is een zeer slechte zaak. Met horten en stoten komen er verschillende dubieuze zaken naar buiten. Bij crisissen zoals deze zou de korte pijn beter zijn: alles op tafel en hopen dat de storm snel gaat liggen.

                            Als VW dit overleeft dan kan het concern er sterker uitkomen maar de desastreuze invloed van deze heisa valt niet te onderschatten.
                            Trouwe klanten en liefhebbers zullen het merk/concern misschien niet de rug toekeren maar het zijn de dames en heren in de straat waarbij de vertwijfeling zal toeslaan, enerzijds door persoonlijk wantrouwen maar ook -en vooral- omdat ze niet geassocieerd en gezien willen worden in een merk omgeven door een aura van sjoemelitis.

                            Vanaf januari 2016 gaan we pas echt duidelijk de gevolgen kunnen waarnemen maar ik zie het vrij somber in. Niet alleen de verkoop maar vooral omdat het R&D departement hoogstwaarschijnlijk op droog zaad zal gezet worden. Dit belooft niet veel goeds voor toekomstige producten die ontwikkeld zullen worden met een niet aflatende besparingsdrift op de achtergrond.

                            Comment


                            • snap eigenlijk niet dat je na zoiets nog bij VAG zou willen shoppen... ze zijn al niet beter dan andere merken en als ze op dit vlak al bedrog plegen hoe moet dat dan niet zijn op andere zaken of richting de klant?
                              lapt mercedes zoiets ga ik er toch ook niet meer shoppen hoor.
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • Het R&D-budget 2014 van VW is het hoogste van de hele bedrijfswereld met 13,5 miljard... Toyota is de 2e autoproducent met 9,1 miljard en ik geloof dat Apple rond de 6 miljard zat. Daar zit dus wel marge om te besparen...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  snap eigenlijk niet dat je na zoiets nog bij VAG zou willen shoppen... ze zijn al niet beter dan andere merken en als ze op dit vlak al bedrog plegen hoe moet dat dan niet zijn op andere zaken of richting de klant?
                                  lapt mercedes zoiets ga ik er toch ook niet meer shoppen hoor.
                                  Ik ga ook niet meer naar de kerk en koop geen vlees in de supermarkt...
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    snap eigenlijk niet dat je na zoiets nog bij VAG zou willen shoppen... ze zijn al niet beter dan andere merken en als ze op dit vlak al bedrog plegen hoe moet dat dan niet zijn op andere zaken of richting de klant?
                                    lapt mercedes zoiets ga ik er toch ook niet meer shoppen hoor.
                                    Ze zijn niet beter maar in elke vergelijkingstest winnen ze of staan ze toch bovenaan.
                                    In die testen kijken ze wel niet naar nox of co2.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Begint nu echt wel zeer warm te worden daar
                                      BMW en Mercedes gaan goeie zaken doen


                                      De Belgische invoerder D’Ieteren Auto schort tijdelijk de verkoop op van modellen die mogelijk getroffen zijn door nieuwe onregelmatigheden met de CO2-uitstoot. Het gaat om zowat een kwart van de modellen die dit jaar op de markt werden gebracht.

                                      actueel gecommercialiseerde modellen van de merken Volkswagen, Audi, Seat en Škoda uitgerust met een dwars geplaatste TDI-motor en een cilinderinhoud van 1.4 l, 1.6 l en 2.0 l, of met een 1.4 TSI- of TFSI-motor, mogelijk eveneens getroffen zouden kunnen zijn door deze nieuwe onregelmatigheden.


                                      De Belgische invoerder D’Ieteren Auto schort tijdelijk de verkoop op van automodellen die mogelijk getroffen zijn door nieuwe onregelmatigheden met de CO2-uitstoot. Het gaat om zowat een kwart van de modellen die dit jaar op de markt werden gebracht.

                                      Comment


                                      • Idd en op vtm nieuws word er vermeldt dat je u lopende bestelling kan annuleren maar dit vind ik nergens anders trg.
                                        Mijn wagen met 1.4 tfsi word geleverd volgende maand maar na dit alles heb ik er niet veel zin meer in.

                                        Comment


                                        • niet te snel panikeren, kan goed zijn dat vlg week geen enkel model van alle merken verkocht mag worden, staat de eu-politiek met zijn broek op de enkels

                                          Comment

                                          Working...
                                          X