Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Paniek is er zeker niet maar het vertrouwen is wel weg.
    Op de site van de invoerder staat: lopende bestellingen worden wel uitgevoerd.
    Dus diegene die al hebben besteld mogen wel bedrogen worden.
    Eens luisteren bij de dealer vlg week.
    Last edited by ; 05/11/2015, 20:28.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Op een zeker moment is zwemmen of verdrinken. We zullen nooit echt weten wat de beweegredenen waren van de betrokken mensen... Bedrijfsinfiltratie door derden, met als doel VW laten zinken?Een afrekening binnen het milieu? De druk van de concurrentie en winstmarge? Persoonlijk gewin? ...

      Marchione zorgt ervoor dat de VW aandelen in prijs blijven zakken tot hij een meerderheidsaandeel kan bemachtigen. Hij kan GM niet krijgen, dan is VW een troostprijs he...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        zou je zeggen dat een auto CONTINUE moet voldoen aan de uitstootnorm, dan zijn er geen nieuwe autos meer op de markt.
        test eens alle personeel in een bedrijf en wie niet voldoende kent volgens zijn ooit behaalde diplomas, gooi je maar buiten...
        Dat was/is de regel in Amerika.

        En dat is wat er in mijn sector gebeurd....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
          Idd en op vtm nieuws word er vermeldt dat je u lopende bestelling kan annuleren maar dit vind ik nergens anders trg.
          Mijn wagen met 1.4 tfsi word geleverd volgende maand maar na dit alles heb ik er niet veel zin meer in.

          Mogelijks is uw wagen met een nieuwe euro 6 motor uitgerust
          VW, Skoda, Audi, Seat geven door dieselgate getroffen klanten nieuwe motor




          Door: BV 28-09-2015
          D’Ieteren, de onafhankelijke invoerder van de door dieselgate getroffen merken Volkswagen, Skoda, Seat en Audi in ons land, schortte enkele dagen geleden al de verkoop van dieselvoertuigen met motorencode AE 189 op. Die wagens, uitgerust met een 1.2, 1.6 of 2.0 TDI dieselmotor die voldoet aan de Euro 5-emissienorm, zijn voorzien van een software die bij een emissiemeting valse resultaten produceert. D’Ieteren blokkeerde daarop de verkoop van 3.200 nieuwe en occasie voertuigen in stock.
          Oplossing voor nieuwe wagens
          Vandaag stelt de invoerder aan z’n klanten met een voertuig in bestelling dat nog niet uitgeleverd is, voor om de bestelling te wijzigen naar een gelijkaardig voertuig met een dieselmotor die reeds voldoet aan de Euro 6 emissienorm. Van die motoren beweert de Volkswagen Group dat die aan alle normen voldoen.
          Het betreft ongeveer 800 lopende bestellingen in België van voertuigen van de merken Volkswagen, Volkswagen Bedrijfsvoertuigen, Audi, Seat en Skoda. De kost van deze operatie, ten bedrage van ongeveer 2 miljoen euro, zal door de invoerder gedragen worden. Wie dergelijk voertuig in bestelling heeft, wordt geadviseerd contact op te nemen met z’n concessiehouder.
          De actie heeft geen betrekking op bestelde voertuigen in afwachting van levering die reeds zijn ingeschreven, of eerder al uitgeleverde wagens. Zij zullen indien nodig deel uitmaken van een eventuele terugroepactie.


          TAGS: Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, D'Ieteren, Diesel, VW Dieselgate, Economie, België


          bron : Auto 55.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Ik heb die cijfers gedubbelcheckt en tot mijn verbazing zijn deze correct. Dus VS zijn helemaal niet in de positie om anderen de les te spellen. Maar ze doen het toch en meer nog, ze raken er mee weg!
            Zoek de cijfers eens op voor West Europa... We hinken niet ver achterop, durf ik wedden.

            Comment


            • eu6 is verplicht sinds september

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Ze zijn niet beter maar in elke vergelijkingstest winnen ze of staan ze toch bovenaan.
                In die testen kijken ze wel niet naar nox of co2.

                De grootste adverteerder wint meestal, en wel om subjectieve redenen als het niet kan met cijfers...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                  Zoek de cijfers eens op voor West Europa... We hinken niet ver achterop, durf ik wedden.
                  zeker regio vlaanderen niet

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    eu6 is verplicht sinds september

                    niet voor lichte vracht...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Het R&D-budget 2014 van VW is het hoogste van de hele bedrijfswereld met 13,5 miljard... Toyota is de 2e autoproducent met 9,1 miljard en ik geloof dat Apple rond de 6 miljard zat. Daar zit dus wel marge om te besparen...
                      Toch wel raar dat ze dan toch geen eerlijke manier vonden om de CO2 te drukken.
                      En de andere autobouwers is dat wel gelukt met veel minder budget !?
                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                      Comment


                      • ja ik vraag me toch ook af waar dat budget naartoe gaat ? innovatief zijn ze toch niet echt

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                          De grootste adverteerder wint meestal, en wel om subjectieve redenen als het niet kan met cijfers...
                          Daar geloof ik al lang niet meer in.
                          Zeker niet als de testen wereldwijd unaniem zijn.
                          Eind jaren 80, begin 90 waren zo een testen dikwijls totaal verschillend in andere landen en dan klopte uw redenering wel.
                          Ze noemden een bepaald tijdschrift niet voor niets Hondaweek.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Mogelijks is uw wagen met een nieuwe euro 6 motor uitgerust
                            VW, Skoda, Audi, Seat geven door dieselgate getroffen klanten nieuwe motor




                            Door: BV 28-09-2015
                            D’Ieteren, de onafhankelijke invoerder van de door dieselgate getroffen merken Volkswagen, Skoda, Seat en Audi in ons land, schortte enkele dagen geleden al de verkoop van dieselvoertuigen met motorencode AE 189 op. Die wagens, uitgerust met een 1.2, 1.6 of 2.0 TDI dieselmotor die voldoet aan de Euro 5-emissienorm, zijn voorzien van een software die bij een emissiemeting valse resultaten produceert. D’Ieteren blokkeerde daarop de verkoop van 3.200 nieuwe en occasie voertuigen in stock.
                            Oplossing voor nieuwe wagens
                            Vandaag stelt de invoerder aan z’n klanten met een voertuig in bestelling dat nog niet uitgeleverd is, voor om de bestelling te wijzigen naar een gelijkaardig voertuig met een dieselmotor die reeds voldoet aan de Euro 6 emissienorm. Van die motoren beweert de Volkswagen Group dat die aan alle normen voldoen.
                            Het betreft ongeveer 800 lopende bestellingen in België van voertuigen van de merken Volkswagen, Volkswagen Bedrijfsvoertuigen, Audi, Seat en Skoda. De kost van deze operatie, ten bedrage van ongeveer 2 miljoen euro, zal door de invoerder gedragen worden. Wie dergelijk voertuig in bestelling heeft, wordt geadviseerd contact op te nemen met z’n concessiehouder.
                            De actie heeft geen betrekking op bestelde voertuigen in afwachting van levering die reeds zijn ingeschreven, of eerder al uitgeleverde wagens. Zij zullen indien nodig deel uitmaken van een eventuele terugroepactie.


                            TAGS: Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, D'Ieteren, Diesel, VW Dieselgate, Economie, België


                            bron : Auto 55.be
                            Hetgene wat u hier neerpent heeft volgens mij niks te maken aan wat er nu trg aan de hand is

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Daar geloof ik al lang niet meer in.
                              Zeker niet als de testen wereldwijd unaniem zijn.
                              Eind jaren 80, begin 90 waren zo een testen dikwijls totaal verschillend in andere landen en dan klopte uw redenering wel.
                              Ze noemden een bepaald tijdschrift niet voor niets Hondaweek.
                              blader door een tijdschrift met een test, en kijk eens naar de reclame vs het resultaat.

                              vaak zie je zo iets als "Hoewel de nieuwe ... goed presteert, gaan we voor ons gevoel toch voor de golf." of "we hebben toch meer vetrouwen in de kwaliteit van de audi" staan. totaal subjectief, en vaak komt er zelfs geen vw product in de test voor maar moet het toch vermeld worden....

                              IPV het R&D budget, zou ik eens een vergelijking in de reclamebudgetten willen zien tussen de merken...

                              Comment


                              • voor zij die denken dat ze amerikaanse bedrijven ongemoeid laten ...

                                New York start onderzoek naar mogelijke klimaatleugens ExxonMobil

                                HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                                Comment


                                • Reklame in de geschreven pers maakt deel uit van onze visuele landschap zoals reklame op de radio en TV deel uitmaakt van onze auditieve landschap. Het is een manier om het merk wat levend te houden, de innerlijke boodschap is bijkomstig en verwijst meestal naar een zwakte. Eigenlijk kijkt of luistert niemand meer naar wat er echt verteld wordt, wij weten dat het holle boodschappen zijn.

                                  Comment


                                  • we zijn net zo'n praatbarak als het parlement, maar vindt niemand het raar dat dietren op eigen houtje beslist om zijn goudhaantjes niet meer te verkopen ?
                                    ongezien

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      we zijn net zo'n praatbarak als het parlement, maar vindt niemand het raar dat dietren op eigen houtje beslist om zijn goudhaantjes niet meer te verkopen ?
                                      ongezien
                                      Ze zullen bij d'ieteren wel ingelicht zijn dat er met die auto's ook gesjoemeld is. Die gaan dat heus niet zomaar zelf beslissen op basis van wat de pers schrijft. Als ze zoals nu verkopen opschorten wil het gewoon zeggen dat er is mis is met die auto's en dat ze het weten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
                                        Ze zullen bij d'ieteren wel ingelicht zijn dat er met die auto's ook gesjoemeld is. Die gaan dat heus niet zomaar zelf beslissen op basis van wat de pers schrijft. Als ze zoals nu verkopen opschorten wil het gewoon zeggen dat er is mis is met die auto's en dat ze het weten.
                                        Zo lijkt het inderdaad. Als ze al preventief die wagens uit de handel nemen, dan is er vermoedelijk meer wat nog niet is boven gekomen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          we zijn net zo'n praatbarak als het parlement, maar vindt niemand het raar dat dietren op eigen houtje beslist om zijn goudhaantjes niet meer te verkopen ?
                                          ongezien
                                          Das niet op eigen houtje hé. Dat wordt hen wel aangeraden van Ingolstadt veronderstel ik.


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X