Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zij doen dit niet zomaar hé. Hierdoor snijden ze direct in hun omzet, dus doen ze dit om gegronde redenen.
Meer dan waarschijnlijk heeft VW hen bepaalde informatie meegedeeld waardoor ze tot deze beslissing overgaan.
Begint te lijken op paniek-voetbal... Ik vraag mij af wat er met het rationaliseringsplan zal gebeuren... d'Ieteren zal in de komende maanden al hun dealers wel nodig hebben... Als dealer zou ik nog een beetje onderhandelen !
Begint te lijken op paniek-voetbal... Ik vraag mij af wat er met het rationaliseringsplan zal gebeuren... d'Ieteren zal in de komende maanden al hun dealers wel nodig hebben... Als dealer zou ik nog een beetje onderhandelen !
Had ik hier ook al eens geschreven. Dealers kunnen een partijtje gaan schaken met 'D Ieteren. 😁
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik weet niet of het hier gepost werd maar op autobild hebben ze een 50-tal EU6 diesels getest op NOx en de slechtste auto was een Volvo met 16 keer de limiet.
Alle merken komen er veelvuldig in voor, dus waarom iedereen nu zo hard focust op VW is me niet duidelijk.
Alle merken moeten ofwel gesjoemeld hebben ofwel lieten de tests inherent toe om de boel te verneuken ( maar we wisten allemaal dat de cyclus niet representatief was!!)
Mijn bedenking : als Volvo nog slechtere real word emissies heeft, wat hebben zij dan uitgestoken ???
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Ik vermoed dat de test-cyclus kan doorlopen worden zonder dat de turbo aangesproken dient te worden ? In het echte verkeer blaast die turbo nogal regelmatig en dan gaat de uitstoot ook exponentieel omhoog ?
Om de test-cyclus te rijden wordt er ook maar een fractie van het vermogen aangesproken. Een 10-20pk max? Logisch dan ook dat een auto volgens de cyclus 'clean' is.
Ik vermoed dat de test-cyclus kan doorlopen worden zonder dat de turbo aangesproken dient te worden ? In het echte verkeer blaast die turbo nogal regelmatig en dan gaat de uitstoot ook exponentieel omhoog ?
Om de test-cyclus te rijden wordt er ook maar een fractie van het vermogen aangesproken. Een 10-20pk max? Logisch dan ook dat een auto volgens de cyclus 'clean' is.
die motoren zijn ontwikkeld om hard mee te knallen he
Toch verbazend, vandaag weer eens ritje van 600km, gemiddelde snelheid 160km/u en verbruik slechts 7.3 liter. Doe dat ritje met een 1.0 ecoboost motor en je hebt gegarandeerd meer verbruik. Maar ja, op papier is dat klein moteurke veel schoner natuurlijk.
Dacht wel dat de nieuwe 30d motor van BMW slechts 119 gram co2 heeft in de 730d ?
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
De meest logische en eerlijke meting zou zijn tijdens een sprintje van 0 tot 100 km/u zoals vermeld in de specifikaties van de wagen. Dus met volle belasting om alle paardjes aan te spreken. Pas dan zouden wij even goed kunnen lachen met de resultaten.
De autolobby heeft er altijd alles aan gedaan om de grootverdieners die Europa besturen te vriend te houden en op die manier zo gunstig mogelijke testen te krijgen. Daar zitten dan ook de echte schuldigen: in het Europees Parlement en de Europese Commissie. Blijkbaar waren er verschillende nationale regeringen die er bij Europa op aandrongen om de verbruikstest zo gunstig mogelijk te maken voor de constructeurs. Als je zoiets weet dan besef je hoe machtig de auto-industrie is.
die motoren zijn ontwikkeld om hard mee te knallen he
Toch verbazend, vandaag weer eens ritje van 600km, gemiddelde snelheid 160km/u en verbruik slechts 7.3 liter. Doe dat ritje met een 1.0 ecoboost motor en je hebt gegarandeerd meer verbruik. Maar ja, op papier is dat klein moteurke veel schoner natuurlijk.
Dacht wel dat de nieuwe 30d motor van BMW slechts 119 gram co2 heeft in de 730d ?
Ja 119gr in een zwaar slagschip als een 7 reeks. Sounds legit
De meest logische en eerlijke meting zou zijn tijdens een sprintje van 0 tot 100 km/u zoals vermeld in de specifikaties van de wagen. Dus met volle belasting om alle paardjes aan te spreken. Pas dan zouden wij even goed kunnen lachen met de resultaten.
Ik zou ook wel eens willen weten wat je naar buiten jakkert bij plankgas van 0 naar 100 of 200. Of op de autobahn zo een hele tijd aan 250. Lol.
Uit die Adac tests komt ook naar voor dat zeker ook Renault/Nissan niet goed bezig is...
Misschien als ze alle resultaten eens grondig analyseren zullen ze hun conclusies trekken en dan geen motoren meer die niet minimaal 3.0L V6 of V8 zijn...
Veel beter!
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
De meest logische en eerlijke meting zou zijn tijdens een sprintje van 0 tot 100 km/u zoals vermeld in de specifikaties van de wagen. Dus met volle belasting om alle paardjes aan te spreken. Pas dan zouden wij even goed kunnen lachen met de resultaten.
Mm weet niet of dat meest representatief is.
Beter zou zijn :
- 10 km aan 130 op
Snelweg
- 10 km aan 50
- paar km van 0 - 50 en 50 - 90 op realistische tijden..
Dat likt me al wat representatief ?
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment