Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
    Een gewone naphte motor is alvast het zuinigst op maximum koppel, dus als ge stevig-maar-niet-te-zot optrekt. Hoe dan ook, uw optrekstrategie gaat u niet de grote bezuiniging opleveren. Wel andere dingen, goed anticiperen zodat ge minder moet remmen. Grote versnelling bij constante snelheid.
    En zoals zoveel het geval is, als ge te ver gaat krijgt ge andere problemen: te dicht op de voorligger rijden om te besparen? Niet vertragen aan zijstraten? Spaart allemaal geld hoor, maar ik zou het niet doen.
    ik heb het idd misschien verkeerd uitgedrukt, ik trek ook niet zo traag mogelijk op maar ik jaag hem ook niet nodeloos in hoge toeren ( 4000-5000 toeren), heeft geen enkele zin!

ik rijd idd ook anticiperend/ defensief vb als je het in de verte ziet rood worden: gas los en niet terug schakelen in versnelling laten en dan wanneer het terug groen wordt in de juiste versnelling zetten en door ! ( eco-driving )
    en idd links gaan staan wanneer het rood is vind ik ook belachelijk! ( ik zet mij dan soms zelf 5de of 6de in de file rechts)

maar wat ik gewoon bedoelde met mijn eerste post: stel dat iedereen 100 pk zou hebben. dan kan je toch altijd mee met het verkeer? ( iedereen rijdt dan toch ongeveer even snel? )
    en als je sneller wilt rijden ( wat uiteraard niet mag ) kan je dit toch ook doen in zolder of nurburgring?

das net hetzelfde als die coyote's : waarom laten ze dit nog toe in belgie? sommige zeggen ja ik heb een coyote voor als ik per ongeluk eens te snel zou rijden... maar eigenlijk als je dit hebt wil je toch gewoon overal te snel rijden... niet?

iedereen vind veiligheid in het verkeer toch zo belangrijk.. maar als het dan op snelheid aankomt moet dit allemaal maar kunnen...

Comment

• ja kan hetzelfde stellen met een huis he... heb je een grote villa echt nodig om te leven? nee. heeft het voordelen? ja. idem met een wagen...
      en altijd maar die zeik van te snel rijden = onveilig... get a life! in stad aan 40 of 50km/h rijden zonder op te letten is al veel gevaarlijker dan 180 te gaan rijden op lege snelweg
      lets have some more member berries

Comment

• Snel rijden is niet altijd onveilig, onaangepaste snelheid wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          ja kan hetzelfde stellen met een huis he... heb je een grote villa echt nodig om te leven? nee. heeft het voordelen? ja. idem met een wagen...
          en altijd maar die zeik van te snel rijden = onveilig... get a life! in stad aan 40 of 50km/h rijden zonder op te letten is al veel gevaarlijker dan 180 te gaan rijden op lege snelweg
          schaffen we dan niet beter de snelheidslimieten af?

ps: gaan we sowieso niet naar wagens die een beperkt vermogen gaan hebben? vb de zelfrijdende wagens ( google) binnen 15-20 jaar? daar gaat toch zal toch geen sportstand of dergelijke inkomen vermoed ik..

Comment

• zijn het niet die regelmatig 180 doen, die bij 120 daarna in slaap dreigen te vallen wegens 'te saai' ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              zijn het niet die regelmatig 180 doen, die bij 120 daarna in slaap dreigen te vallen wegens 'te saai' ?
              . Ze zijn in ieder geval dikwijls alerter als andere mensen aan 120 :p

Comment

• reden te meer arbe met dat in gedachten, ge kunt dan wel van jezelf denken schumi te zijn, de rest is dat daarvoor niet

Comment

zijn het niet die regelmatig 180 doen, die bij 120 daarna in slaap dreigen te vallen wegens 'te saai' ?
                  idd zo heb ik een kameraad, diene heeft zijne bmw 1 perte total gereden op autosnelweg in lummen toen hij van een feestje kwam! was in slaap gevallen en had beetje gedronken...
                  rijdt verder ook nog met ne lotus!

Comment

reden te meer arbe met dat in gedachten, ge kunt dan wel van jezelf denken schumi te zijn, de rest is dat daarvoor niet
                    Yep. Doe ik ook. Rij regelmatig behoorlijk hard met de moto en moet zelden of nooit remmen op de autosnelweg, van Mechelen tot Sint-Truiden, door vooruitziend te rijden.
                    Ge "straft" dan uiteindelijk wel de mensen die serieus met autorijden bezig zijn omdat andere mensen dat niet zijn.

Uiteraard binnen redelijke grenzen, 200/u in Sterrebeek op ne maandag om 16u is crimineel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                      ik heb het idd misschien verkeerd uitgedrukt, ik trek ook niet zo traag mogelijk op maar ik jaag hem ook niet nodeloos in hoge toeren ( 4000-5000 toeren), heeft geen enkele zin!

ik rijd idd ook anticiperend/ defensief vb als je het in de verte ziet rood worden: gas los en niet terug schakelen in versnelling laten en dan wanneer het terug groen wordt in de juiste versnelling zetten en door ! ( eco-driving )
                      en idd links gaan staan wanneer het rood is vind ik ook belachelijk! ( ik zet mij dan soms zelf 5de of 6de in de file rechts)

maar wat ik gewoon bedoelde met mijn eerste post: stel dat iedereen 100 pk zou hebben. dan kan je toch altijd mee met het verkeer? ( iedereen rijdt dan toch ongeveer even snel? )
                      en als je sneller wilt rijden ( wat uiteraard niet mag ) kan je dit toch ook doen in zolder of nurburgring?

das net hetzelfde als die coyote's : waarom laten ze dit nog toe in belgie? sommige zeggen ja ik heb een coyote voor als ik per ongeluk eens te snel zou rijden... maar eigenlijk als je dit hebt wil je toch gewoon overal te snel rijden... niet?

iedereen vind veiligheid in het verkeer toch zo belangrijk.. maar als het dan op snelheid aankomt moet dit allemaal maar kunnen...
                      Ik gebruik de tegenhangers van Coyote en rij zelden eens te snel met de auto.
                      Wel word ik nu niet meer geflitst aan 52 als ik ergens rij waar ik onbekend ben en de paal niet gezien heb.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• zaag zaag...als je niet rijdt te suffen, zou je normaal gezien ook op onbekend terrein moeten weten welke de max speed is natuurlijk
                        daarmee ook altijd alertheid bij lage snelheden, das een deel van het autogebeuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Ik gebruik de tegenhangers van Coyote en rij zelden eens te snel met de auto.
                          Wel word ik nu niet meer geflitst aan 52 als ik ergens rij waar ik onbekend ben en de paal niet gezien heb.
                          ok, mag ik vragen hoeveel u dit gekost heeft bij aankoop en hoeveel je jaarlijks voor updates moet betalen! als je dit verrekend mag je misschien al een aantal boete's gehad hebben...

ik heb op 11 jaar rijden welgeteld 1 boete gehad wegens te snel rijden! daarvoor moet je toch geen coyote aankopen?

Comment

• Ik heb mijn coyote aangeschaft om dat ik 3x op een paar weken een boete had van 50€. 2x in de bebouwde kom aan 54 's morgens om 5u30 (51 gecorrigeerd, doemme toch) en dan op de E40 richting de kust aan 121 gecorrigeerd (weet de echte snelheid niet meer). Die laatste had mijn vrouw nog iets gezegd maar bij de E91 zat ik met 128 op de teller nog safe, met de E61 niet meer

Comment

• Mijnen auto wordt volgende week geleverd en daar zit coyote ingebouwd als app... Joepieeeeee! Tja, iedereen weet hier toch al da'k gene moraalridder ben lol.

Comment

• valt het niet op dat mensen steeds (vaak) voor 1 km te snel worden beboet...dat is natuurlijk niet op teller zit je een pak hoger...lijkt mij een manier van de wetgever om de absolute onzin van steeds maar dat laatste km-eterke op teller te snel willen rijden

Comment

• Ik zeg toch wat't op de teller was. En dat is geen pak hoger, dat is ook onzin he.

Het valt mij wel op dat al mijn boetes niet zijn van locaties met gevaarlijke situaties maar op rechte baan op onchristelijke uren door camera's. Kwestie van de kas te spijzen. En dat gebeurt me nu niet meer.

Comment

• Tsja, mijn laatste boete(al even geleden) was ook heel vroeg, een paar km te snel, op een bijna lege snelweg, en ik reed net even iets sneller omdat ik iemand voorbijgestoken had en dan blijf ik er niet graag naast hangen. Maar het is niet dat ze geen marge gebruiken. Ten eerste is er de teller die een marge heeft, en ten tweede gebruikt de politie een marge van 6%. Da's wel allemaal zonder coyotetoestanden.
                                    Vb, als ge 90 moogt, dan is dat op mijn teller 95. 6% erbij is ongeveer honderd. Dus ik weet dat er geen probleem is als ik 95 rijdt en dat het op het randeke is als ik 100 rijdt. Bij de andere auto is het 93 ipv 95. Ik gebruik de gps om dat uit te vissen.
                                    Last edited by Den Paarse Capri; 10/11/2015, 15:06.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• bij vorige auto's - ik beken - ijkte ik mijn km-teller nog met de gps, met de huidige vind ik het geeneens nog nodig, zoveel rijplezier geeft hij

en ik ben geen ridder, ik ben autist kan niet van anderen verwachten, vind ik, dat ze zich aan de regels houden (overal niet alleen verkeer) als ik ze zelf niet toepas

Comment

• Die 6% marge is helemaal niet overal volgens mij. Was op de teller 128 oid. Terecht geflitst, daar gaat't me niet om, enkel dat gezaag over verkeersveiligheid dat men er rond wil hangen is onzin.

Comment

• boete om 51 na correctie te rijden is toch even hoog als boete voor 55 ?
                                          daarmee dat ze steeds 51 op pv zetten

Comment

Working...
                                          X