Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten6% van de toegelaten snelheid is de technische correctie, met een minimum van 6 km/u.
Dit betekent 7,2 km/u op de autosnelweg indien je 120 mag op die plek en op dat tijdstip!
Bedenk ook wel dat dit een technische correctie is, en dat dus de flitstoestellen evenveel mogen afwijken en dat ge geen recht van klagen hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KurtisWarsha Bekijk BerichtenElke nieuws over VW Scirocco 2011? Er is een probleem met dit model ook?lets have some more member berries
Comment
-
daimler neemt afstand en zetsche zegt dat dieselgate een klap is voor hele duitse auto-industrie
en vw stopt produktie passat diesel in vs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten6% van de toegelaten snelheid is de technische correctie, met een minimum van 6 km/u.
Dit betekent 7,2 km/u op de autosnelweg indien je 120 mag op die plek en op dat tijdstip!
Volgens mij klopt dat niet. Het is toch 6% van de gemeten (en niet toegelaten) snelheid?
Volgens jou krijg je een boete als je op de autosnelweg (120 toegelaten) 127,3 rijdt. Volgens mij niet.
Want: 127,3 - 6% = 119,66
128 'mag' nog, 129 niet (het omslagpunt ligt tussen 128,7 en 128,8, ermee rekening houdend dat bij snelheden boven de 100km/h de overtreding slechts wordt vastgesteld zodra de maximaal toegelatensnelheid met meer dan een volledige km/hwordt overschreden).
Dit alles volgens de omzendbrief.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
tel daar dan bij dat 121 of 129 na correctie nog steeds maar 50 is, en je teller nog eens afwijkt moet je al serjeus gaan deurperen om een hoge boete te halen
als ze geld willen halen zet je beter een dienaar aan eender welk rond punt om de niet pinkeraars eruit te halen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenPaar maanden geleden aan de kant gezet op de baan Kinrooi-Bree.
Op de teller reed ik toen +\- 105.
Gemeten snelheid volgens hun was 97, op pv stond een gecorrigeerde snelheid van 91.
50 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenDe Coyote kan afgesteld worden zodat hij piept bij elke overschrijding van de plaatselijke snelheid, met of zonder marge
Wat ik soms wel ergerlijk vind is vb zone 30 met een vast bord, waarom niet overal een dynamisch bord! ' s nachts om 3 uur 30km/u moeten rijden vind ik er op sommige plaatsten toch ook wel over!
en wat ik ook een goede regel zou vinden is: BEBOUWDE KOM 50 km/u en dan ANDERE WEGEN 80 km/u en wegen met een 2x2 gescheiden door midden berm 120 km/u
zou dit niet veel gemakkelijker zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengeen richting aangeven rondpunt vind ik geen belgisch bedragSmilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk BerichtenWat ik soms wel ergerlijk vind is vb zone 30 met een vast bord, waarom niet overal een dynamisch bord! ' s nachts om 3 uur 30km/u moeten rijden vind ik er op sommige plaatsten toch ook wel over!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk BerichtenNiet gebruiken van richtingaanwijzers bij het verlaten van een rotonde is een overtreding van de eerste graad: onmiddellijke inning 55 euro.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenok, mag ik vragen hoeveel u dit gekost heeft bij aankoop en hoeveel je jaarlijks voor updates moet betalen! als je dit verrekend mag je misschien al een aantal boete's gehad hebben...
ik heb op 11 jaar rijden welgeteld 1 boete gehad wegens te snel rijden! daarvoor moet je toch geen coyote aankopen?
Lifetime gratis updates.
Ik heb er op 28 jaar 2 gehad.
2 heel onnozele dus daarom heb ik dat gekocht.
Verdere voordelen zijn dat de snelheid voor uw neus staat zoals bij een head up display, de straatnaam is zichtbaar zonder dat ik naar beneden moet kijken.
Ongevallen, files, wegwerkzaamheden enz worden er ook op gemeld.
Heb dit dus niet gekocht om te gaan vlammen maar om bij een onoplettendheid niet verrast te worden door één van de vele nutteloze flitspalen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
German car regulators are expanding their investigation into suspected diesel emissions manipulation beyond Volkswagen to more than 50 models from brands including BMW, Mercedes, Ford, Volvo, Nissan and Jaguar Land Rover.
The Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) regulator said on Wednesday it would run tests on models made by 23 German and foreign car brands on suspicion of further manipulation of nitrogen oxides emissions.
The Volkswagen emissions scandal explained
KBA said the tests were triggered by Volkswagen’s admission it had rigged such tests but also cited “verified indications from third parties regarding unusual pollutants emissions“.
“Since the end of September, KBA has been investigating whether further manipulation of emissions, of nitrogen oxides in particular, is taking place in the market,” KBA said in a statement.
The watchdog said it has been comparing readings in a test setting with those from portable meters in real-life tests and two-thirds of the measurements had already been taken.
Germany’s transport minister, Alexander Dobrindt, said in a newspaper interview last weekend that diesel vehicles, including those from foreign manufacturers, would be subjected to strict checks.
VW could face billions in car tax repayments over latest CO2 scandal
VW admitted in September to cheating tests for emissions of nitrogen oxides and the scandal widened with the company’s revelation last week that it had also understated carbon dioxide emissions.
Diesel car brands being investigated by KBA
BMW: 3 Series, 5 Series
Mini Daimler Mercedes: C-Class, CLS, Sprinter, V-Class, Daimler Smart Fortwo
Fiat Chrysler: Alfa Romeo Guilietta, Panda, Ducato, Jeep Cherokee
Ford: Focus, C-Max
Geely: Volvo V60
GM Opel: Astra, Insignia, Zafira
GM: Chevrolet Cruze
Honda: Honda HR-V
Hyundai: iX35, i20
Jaguar Land Rover: Land Rover Evoque
Mazda: Mazda 6
Mitsubishi: ASX
Nissan: Navara
Peugeot: Peugeot 308
Renault: Dacia, Kadjar
Toyota: Auris
VW: Golf, Beetle, Passat, Touran, Touareg, Golf Sportsvan, Polo, Crafter, Amarok; Audi A6, A3; Porsche Macan
http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA1023841111.PDF
We zullen dus binnenkort wel weten of er nog merken cheatsoftwarehebben, zoals sommigen hier beweren. Het Amerikaanse EPA heeft totnogtoe geen andere cheaters kunnen vinden en ze zijn volop dieselvoertuigen aan het testen.
Comment
-
De kans dat VAG in het merkenbestand moet snoeien om een enigszins rooskleurige *herstel* geen poepbruine toekomst tegemoet te gaan, is aanzienlijk. De liefhebber van de meer emotionele automobiel zou daarbij weleens het haasje kunnen zijn. Of de geluksvogel, net hoe je ’t bekijkt. Niet elke Seat-fan hoeft immers fan te zijn van VAG. Genoeg […]
Comment
Comment