
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenTijd om nog aandelen bij te kopen? Of al te laat?Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenLap daar gaan we weer... De NOX test komt helemaal niet overeen met werkelijke gebruikswaarden (maar getest bij lage snelheden). Dat er grote verschillen zijn met werkelijk verbruik op de autostrade is dan ook normaal. (...)
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenNeen, deze vlieger gaat niet op. Bosch heeft VW formeel per aangetekend schrijven op de hoogte gebracht dat de "sjoemelsoftware" geschreven was voor labotests, en niet op de weg mocht gebruikt worden. Zo'n schrijven komt terecht bij de legal affairs manager, dus het topmanagement... Het management was dus wel op de hoogte volgens mij.
"In de Duitse pers werd geschreven dat ingenieurs niet durfden signaleren dat voormalig ceo Martin Winterkorn te hoge eisen stelde voor de reductie van CO2-uitstoot. Daarom sjoemelden ze met de testprocedure."
(Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151201_01998683)
Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk BerichtenIk ben zelf manager bij een multinational met meer dan 10 000 werknemers
Uit mijn persoonlijke ervaring: top-management van grote organsiaties heeft een hekel aan micro-management. Top management kijkt maar naar 1 ding: resultaat. Die gaan heus niet elke communicatie met elke leverancier tegen het licht houden. En zo is het ook bij VW.
Begrijp me niet verkeerd, het is in mijn ogen net dat wat fout is. Voor mij zijn het dus niet de engineering teams die verantwoordelijk zijn, maar de hele bedrijfstop. Zoals ook Prof. Buelens (http://www.vlerick.com/nl/research-a...y/marc-buelens) uitlegt in zijn artikel. Les krijgen van Prof. Buelens, een aanrader trouwens, zeker voor jou als manager :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenJawel. Bij alle merken is er een afwijking tussen de labotest en een vergelijkbare test op de baan. De afwijking is niet minimaal, het gaat over een uitstoot die meer dan TIEN KEER hoger ligt dan wat in het labo gemeten wodt.
De truken van de foor, oppompen van banden, speciale olieeen, dicht-tapen van carroserienaden, minimaal tanken etc zijn zaken die het verbruik slechts minimaal drukken. Het kan voldoende zijn om net onder een bepaalde drempelgrens te vallen, maar het zijn geen structurele ingrepen. Wat blijft er nog over denk je? Puur de engineering van de wagen.
Klopt, en daar heeft hij volledig gelijk. Ik heb mij ooit laten vertellen dat bij het rijden van het referentietraject geen enkele auto zijn turbo gebruikt! De wagen rijdt m.a.w. altijd in een equivalent van een noodloop programma.
Zoals ik al eerder zei: de gelegenheid maakt de dief. Het feit dat onze wetgevers ervoor gekozen hebben om een onrealistisch referentietraject vast te leggen leidt tot dergelijk misbruik. Begrijp me niet verkeerd, de eerste verantwoordelijkheid ligt hier wel degelijk bij VW die fraude heeft geplaagd, en dat is onaanvaardbaar en niet te rechtvaardigen door een gebrek aan competente wetgevers.
Er is niet zoiets als "onbewuste fraude". Men kan zich vergissen, maar een auto stoot niet per ongeluk 10x minder uit in een labotest. Daar zit bewuste engineering achter.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenGrote verschillen? 20% vind ik een groot verschil. Meer dan 1000% is totale nonsense. Dat is de boel belazeren.
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenEen klein bedrijf dus. 60x kleiner van VAG.
Uit mijn persoonlijke ervaring: top-management van grote organsiaties heeft een hekel aan micro-management. Top management kijkt maar naar 1 ding: resultaat. Die gaan heus niet elke communicatie met elke leverancier tegen het licht houden. En zo is het ook bij VW.
Begrijp me niet verkeerd, het is in mijn ogen net dat wat fout is. Voor mij zijn het dus niet de engineering teams die verantwoordelijk zijn, maar de hele bedrijfstop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenVeel, zoniet alles, valt mijn inziens te herleiden tot niet gebruik turbo bij test-cyclus. Eens je gaat trappen kan de CO2 en NOx niet snel genoeg de atmosfeer in door de turbo
Comment
-
Ja, maar bij koude motor is dat niet goed, motor moet rustig en zo snel mogelijk op temperatuur komen, een koude motot is ook vervuilender.
Maar eens warm gereden klopt t wel.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Wat ik merk, met dit kouder weer is dat de VW in het begin aan 1000 toeren draait en eens op bedrijfstemperatuur aan 800 toeren stationair.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
VW Said To Be Ready To Sell Bentley, Lamborghini Or Ducati To Fund Dieselgate Loans
Another day, another page written in VW’s “Dieselgate” Scandal, as the carmaker is allegedly ready to sell some of its assets if it will stall on the 20 billion euro ($21.1 billion) credit loan it took.
Reuters reports that Europe’s largest car maker is under pressure to strengthen its finances, as it will be forced to sell assets if it doesn’t find another way to repay the one-year, multi-billion euro loan secured from 13 banks.
To top it off, the news site’s unnamed sources apparently stated that, under the terms of the loan, Volkswagen assured the lenders it would sell or list assets worth significantly more than 20 billion euros, if it doesn’t manage to find other sources of money.
Although Volkswagen declined to comment on the matter, one of the two sources said that "Volkswagen may also consider divesting luxury car brands Bentley and Lamborghini or motor bike brand Ducati, although these units don't really move the needle.”; while the other mentioned that "No specific assets have been discussed".
Still, you should take this info with a grain of salt, as Volkswagen has many other subsidiaries (like the non-truck parts of MAN) to throw under the bus, if things do turn from bad to worse. Furthermore, the Wolfsburg-based car maker has some additional plans dedicated to cutting costs. That said, it’s highly unlikely (or senseless, for that matter) for the company to get rid of the most valuable marques in its portfolio.
bron: carscoops
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hummer_H2 Bekijk BerichtenNieuwsbericht van niks dus eigenlijk...
Zolang ze hun worstenafdeling maar niet verkopen vind ik het ok !
Comment
-
VW-schandaal strop voor Belgische importeur
Gepubliceerd: 08 december 2015 10:30
Laatste update: 08 december 2015 10:54
Het emissieschandaal bij Volkswagen zadelt ook andere partijen in de autobranche met extra kosten op.
Het terugroepen van wagens en het opschorten van verkopen kost de Belgische importeur van het Duitse automerk D'Ieteren dit jaar 19 miljoen euro, schat het bedrijf.
De beursgenoteerde onderneming spreekt van een impact van 8 miljoen euro als gevolg van bijvoorbeeld compensaties en bonussen voor dealers. Daarnaast zet de groep 11 miljoen euro aan uitzonderlijke kosten in de boeken in verband met de terugroepacties.
D'Ieteren schorste afgelopen kwartaal een tijdlang de verkopen op van VW-modellen die mogelijk betrokken waren bij de problemen. Het verlies aan bestellingen als gevolg hiervan raamt het bedrijf op 1.260 wagens.
Dat komt neer op ongeveer 1 procent van de jaarlijkse verkopen. D'Ieteren gaat ervan uit dat de verkopen ook begin volgend jaar nog hinder zullen ondervinden.
De Nederlandse importeur van VW, familiebedrijf Pon, was dinsdagmorgen niet bereikbaar voor een reactie.
Door: ANP
Bron: nu.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk BerichtenVW-schandaal strop voor Belgische importeur
Gepubliceerd: 08 december 2015 10:30
Laatste update: 08 december 2015 10:54
Het emissieschandaal bij Volkswagen zadelt ook andere partijen in de autobranche met extra kosten op.
Het terugroepen van wagens en het opschorten van verkopen kost de Belgische importeur van het Duitse automerk D'Ieteren dit jaar 19 miljoen euro, schat het bedrijf.
De beursgenoteerde onderneming spreekt van een impact van 8 miljoen euro als gevolg van bijvoorbeeld compensaties en bonussen voor dealers. Daarnaast zet de groep 11 miljoen euro aan uitzonderlijke kosten in de boeken in verband met de terugroepacties.
D'Ieteren schorste afgelopen kwartaal een tijdlang de verkopen op van VW-modellen die mogelijk betrokken waren bij de problemen. Het verlies aan bestellingen als gevolg hiervan raamt het bedrijf op 1.260 wagens.
Dat komt neer op ongeveer 1 procent van de jaarlijkse verkopen. D'Ieteren gaat ervan uit dat de verkopen ook begin volgend jaar nog hinder zullen ondervinden.
De Nederlandse importeur van VW, familiebedrijf Pon, was dinsdagmorgen niet bereikbaar voor een reactie.
Door: ANP
Bron: nu.nlBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
1% van de jaarlijkse verkopen...dat is een klein druppeltje op een heel hete plaat! Maar als je het hier zo leest lijkt het precies om 99% te gaan. man manKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDat heet dan rechtvaardigheid!!!! Na al hun smeerlapperij eindelijk de strop!
Heb erger meegemaakt met Ford en Citroen, dus ik bestel met veel plezier terug een auto die van D'Ieteren komt.
Doordat ze nu onder druk staan schat ik in dat hun klantgerichtheid misschien nog wat zal verbeteren.
uiteindelijk werken er in België een pak mensen bij D'IEteren, en ik zou die niet graag sponsoren via een werkloosheidsvergoeding of brugpensioen.
Comment
-
Los daarvan, D'Ieteren heeft het minst te vrezen, gezien het probleem bij Volkswagen ligt en D'Ieteren op zich geen fout heeft begaan.
Hun kosten zullen dus altijd gedekt zijn door VW, en indien nodig kunnen ze zich altijd op VW verhalen, maar zover zal het vermoedelijk niet komen.
Comment
Comment