Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
      Tijd om nog aandelen bij te kopen? Of al te laat?
      Ik zou toch wachten als t wat lager zakt, 120 ofzo, zal nog wel eens gebeuren.
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
        Lap daar gaan we weer... De NOX test komt helemaal niet overeen met werkelijke gebruikswaarden (maar getest bij lage snelheden). Dat er grote verschillen zijn met werkelijk verbruik op de autostrade is dan ook normaal. (...)
        Grote verschillen? 20% vind ik een groot verschil. Meer dan 1000% is totale nonsense. Dat is de boel belazeren.


        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
        Neen, deze vlieger gaat niet op. Bosch heeft VW formeel per aangetekend schrijven op de hoogte gebracht dat de "sjoemelsoftware" geschreven was voor labotests, en niet op de weg mocht gebruikt worden. Zo'n schrijven komt terecht bij de legal affairs manager, dus het topmanagement... Het management was dus wel op de hoogte volgens mij.
        Goed, het element van een aangetekend schrijven van een leverancier was mij onbekend. Dus ik moet toegeven niet volledig op de hoogte te zijn van de details in het dossier. Dat zo'n brief automatisch bij topmanagement terecht komt, daar ga ik zeker niet van uit. Toevallig vandaag in de krant een artikeltje dat de stelling van Prof. Buelens ("Ego's die geen tegenspraak dulden") nog verder ondersteunt:
        "In de Duitse pers werd geschreven dat ingenieurs niet durfden signaleren dat voormalig ceo Martin Winterkorn te hoge eisen stelde voor de reductie van CO2-uitstoot. Daarom sjoemelden ze met de testprocedure."
        (Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151201_01998683)
        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
        Ik ben zelf manager bij een multinational met meer dan 10 000 werknemers
        Een klein bedrijf dus. 60x kleiner van VAG.
        Uit mijn persoonlijke ervaring: top-management van grote organsiaties heeft een hekel aan micro-management. Top management kijkt maar naar 1 ding: resultaat. Die gaan heus niet elke communicatie met elke leverancier tegen het licht houden. En zo is het ook bij VW.
        Begrijp me niet verkeerd, het is in mijn ogen net dat wat fout is. Voor mij zijn het dus niet de engineering teams die verantwoordelijk zijn, maar de hele bedrijfstop. Zoals ook Prof. Buelens (http://www.vlerick.com/nl/research-a...y/marc-buelens) uitlegt in zijn artikel. Les krijgen van Prof. Buelens, een aanrader trouwens, zeker voor jou als manager :-)
        Last edited by ; 02/12/2015, 09:06.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Jawel. Bij alle merken is er een afwijking tussen de labotest en een vergelijkbare test op de baan. De afwijking is niet minimaal, het gaat over een uitstoot die meer dan TIEN KEER hoger ligt dan wat in het labo gemeten wodt.
          De truken van de foor, oppompen van banden, speciale olieeen, dicht-tapen van carroserienaden, minimaal tanken etc zijn zaken die het verbruik slechts minimaal drukken. Het kan voldoende zijn om net onder een bepaalde drempelgrens te vallen, maar het zijn geen structurele ingrepen. Wat blijft er nog over denk je? Puur de engineering van de wagen.


          Klopt, en daar heeft hij volledig gelijk. Ik heb mij ooit laten vertellen dat bij het rijden van het referentietraject geen enkele auto zijn turbo gebruikt! De wagen rijdt m.a.w. altijd in een equivalent van een noodloop programma.

          Zoals ik al eerder zei: de gelegenheid maakt de dief. Het feit dat onze wetgevers ervoor gekozen hebben om een onrealistisch referentietraject vast te leggen leidt tot dergelijk misbruik. Begrijp me niet verkeerd, de eerste verantwoordelijkheid ligt hier wel degelijk bij VW die fraude heeft geplaagd, en dat is onaanvaardbaar en niet te rechtvaardigen door een gebrek aan competente wetgevers.



          Er is niet zoiets als "onbewuste fraude". Men kan zich vergissen, maar een auto stoot niet per ongeluk 10x minder uit in een labotest. Daar zit bewuste engineering achter.
          Veel, zoniet alles, valt mijn inziens te herleiden tot niet gebruik turbo bij test-cyclus. Eens je gaat trappen kan de CO2 en NOx niet snel genoeg de atmosfeer in door de turbo
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Grote verschillen? 20% vind ik een groot verschil. Meer dan 1000% is totale nonsense. Dat is de boel belazeren.
            Hangt af van de test.
            Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Een klein bedrijf dus. 60x kleiner van VAG.
            Uit mijn persoonlijke ervaring: top-management van grote organsiaties heeft een hekel aan micro-management. Top management kijkt maar naar 1 ding: resultaat. Die gaan heus niet elke communicatie met elke leverancier tegen het licht houden. En zo is het ook bij VW.
            Begrijp me niet verkeerd, het is in mijn ogen net dat wat fout is. Voor mij zijn het dus niet de engineering teams die verantwoordelijk zijn, maar de hele bedrijfstop.
            Wel, mijn vorige werkgever had 500 000 werknemers wereldwijd. De CEO van mijn divisie (en zo waren er een tiental, lid van groepsdirectie), had toen ook veel aandacht voor detail op een aantal punten, onder meer milieu en de risico's op dat vlak (divisie was ongeveer 25 000 werknemers). VW is waarschijnlijk ook zo georganiseerd, en dus op zijn minst één lid van 't directiectee moest dit weten. En de CEO, want de CEO van een autobedrijf die zich niet bezig houdt met het milieuluik (en de genomen risico's) is per definitie totaal incompetent.
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Veel, zoniet alles, valt mijn inziens te herleiden tot niet gebruik turbo bij test-cyclus. Eens je gaat trappen kan de CO2 en NOx niet snel genoeg de atmosfeer in door de turbo
              Uiteraard! Is het niet raar dat alle autocontructeurs, zonder uitzondering op geen enkel moment gebruik maken van de turbo? De turbo dat is toch zowat het hart van de moderne dieselmotoren?

              Comment


              • dus in die (milieu-)stelling is het goed dat de 7g de mercedes diesels bij 50/70 aan 900/1100 toeren laat draaien ?

                Comment


                • Ja, maar bij koude motor is dat niet goed, motor moet rustig en zo snel mogelijk op temperatuur komen, een koude motot is ook vervuilender.
                  Maar eens warm gereden klopt t wel.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • bij koude is er extra-dieselinjectie, goed merkbaar , maar gaat niet sneller draaien

                    Comment


                    • Wat ik merk, met dit kouder weer is dat de VW in het begin aan 1000 toeren draait en eens op bedrijfstemperatuur aan 800 toeren stationair.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • Zal wel normaal zijn, wordt m sneller warm in de file.
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • De directie van het Volkswagenconcern is dit weekeinde in Qatar voor overleg. Topman Matthias Müller moet volgens Bild am Sonntag op het matje komen bij het staatsinvesteringsfonds van de Golfstaat (QIA), dat met een belang van 17 procent tot de grootste aandeelhouders behoort.

                          Comment


                          • VW Said To Be Ready To Sell Bentley, Lamborghini Or Ducati To Fund Dieselgate Loans


                            Another day, another page written in VW’s “Dieselgate” Scandal, as the carmaker is allegedly ready to sell some of its assets if it will stall on the 20 billion euro ($21.1 billion) credit loan it took.


                            Reuters reports that Europe’s largest car maker is under pressure to strengthen its finances, as it will be forced to sell assets if it doesn’t find another way to repay the one-year, multi-billion euro loan secured from 13 banks.


                            To top it off, the news site’s unnamed sources apparently stated that, under the terms of the loan, Volkswagen assured the lenders it would sell or list assets worth significantly more than 20 billion euros, if it doesn’t manage to find other sources of money.


                            Although Volkswagen declined to comment on the matter, one of the two sources said that "Volkswagen may also consider divesting luxury car brands Bentley and Lamborghini or motor bike brand Ducati, although these units don't really move the needle.”; while the other mentioned that "No specific assets have been discussed".


                            Still, you should take this info with a grain of salt, as Volkswagen has many other subsidiaries (like the non-truck parts of MAN) to throw under the bus, if things do turn from bad to worse. Furthermore, the Wolfsburg-based car maker has some additional plans dedicated to cutting costs. That said, it’s highly unlikely (or senseless, for that matter) for the company to get rid of the most valuable marques in its portfolio.

                            bron: carscoops

                            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                            Comment


                            • Nieuwsbericht van niks dus eigenlijk...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hummer_H2 Bekijk Berichten
                                Nieuwsbericht van niks dus eigenlijk...

                                Zolang ze hun worstenafdeling maar niet verkopen vind ik het ok !

                                Comment


                                • VW-schandaal strop voor Belgische importeur

                                  Gepubliceerd: 08 december 2015 10:30
                                  Laatste update: 08 december 2015 10:54


                                  Het emissieschandaal bij Volkswagen zadelt ook andere partijen in de autobranche met extra kosten op.

                                  Het terugroepen van wagens en het opschorten van verkopen kost de Belgische importeur van het Duitse automerk D'Ieteren dit jaar 19 miljoen euro, schat het bedrijf.

                                  De beursgenoteerde onderneming spreekt van een impact van 8 miljoen euro als gevolg van bijvoorbeeld compensaties en bonussen voor dealers. Daarnaast zet de groep 11 miljoen euro aan uitzonderlijke kosten in de boeken in verband met de terugroepacties.

                                  D'Ieteren schorste afgelopen kwartaal een tijdlang de verkopen op van VW-modellen die mogelijk betrokken waren bij de problemen. Het verlies aan bestellingen als gevolg hiervan raamt het bedrijf op 1.260 wagens.

                                  Dat komt neer op ongeveer 1 procent van de jaarlijkse verkopen. D'Ieteren gaat ervan uit dat de verkopen ook begin volgend jaar nog hinder zullen ondervinden.

                                  De Nederlandse importeur van VW, familiebedrijf Pon, was dinsdagmorgen niet bereikbaar voor een reactie.

                                  Door: ANP


                                  Bron: nu.nl

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                    VW-schandaal strop voor Belgische importeur

                                    Gepubliceerd: 08 december 2015 10:30
                                    Laatste update: 08 december 2015 10:54


                                    Het emissieschandaal bij Volkswagen zadelt ook andere partijen in de autobranche met extra kosten op.

                                    Het terugroepen van wagens en het opschorten van verkopen kost de Belgische importeur van het Duitse automerk D'Ieteren dit jaar 19 miljoen euro, schat het bedrijf.

                                    De beursgenoteerde onderneming spreekt van een impact van 8 miljoen euro als gevolg van bijvoorbeeld compensaties en bonussen voor dealers. Daarnaast zet de groep 11 miljoen euro aan uitzonderlijke kosten in de boeken in verband met de terugroepacties.

                                    D'Ieteren schorste afgelopen kwartaal een tijdlang de verkopen op van VW-modellen die mogelijk betrokken waren bij de problemen. Het verlies aan bestellingen als gevolg hiervan raamt het bedrijf op 1.260 wagens.

                                    Dat komt neer op ongeveer 1 procent van de jaarlijkse verkopen. D'Ieteren gaat ervan uit dat de verkopen ook begin volgend jaar nog hinder zullen ondervinden.

                                    De Nederlandse importeur van VW, familiebedrijf Pon, was dinsdagmorgen niet bereikbaar voor een reactie.

                                    Door: ANP


                                    Bron: nu.nl
                                    Dat heet dan rechtvaardigheid!!!! Na al hun smeerlapperij eindelijk de strop!
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • 1% van de jaarlijkse verkopen...dat is een klein druppeltje op een heel hete plaat! Maar als je het hier zo leest lijkt het precies om 99% te gaan. man man
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        Dat heet dan rechtvaardigheid!!!! Na al hun smeerlapperij eindelijk de strop!
                                        Verklaar U nader. Ik heb al jaren te maken met D'Ieteren, en wordt correct behandeld.
                                        Heb erger meegemaakt met Ford en Citroen, dus ik bestel met veel plezier terug een auto die van D'Ieteren komt.

                                        Doordat ze nu onder druk staan schat ik in dat hun klantgerichtheid misschien nog wat zal verbeteren.
                                        uiteindelijk werken er in België een pak mensen bij D'IEteren, en ik zou die niet graag sponsoren via een werkloosheidsvergoeding of brugpensioen.

                                        Comment


                                        • Los daarvan, D'Ieteren heeft het minst te vrezen, gezien het probleem bij Volkswagen ligt en D'Ieteren op zich geen fout heeft begaan.
                                          Hun kosten zullen dus altijd gedekt zijn door VW, en indien nodig kunnen ze zich altijd op VW verhalen, maar zover zal het vermoedelijk niet komen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X