Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verder nieuws: VW schandaal over CO2-fraude blijkt maat voor niets.

"De Volkswagen affaire neemt een nieuwe wending. Volgens een persbericht dat de groep zopas heeft verspreid, zijn de verdachtmakingen over de gemanipuleerde verbruiks- en CO2-waarden ongegrond. Voor de constructeur is dat goed nieuws want het ziet er naar uit ze op die manier de boete die op 2 miljard euro werd geraamd niet zullen moeten betalen."

Bron: gocar.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Verder nieuws: VW schandaal over CO2-fraude blijkt maat voor niets.

"De Volkswagen affaire neemt een nieuwe wending. Volgens een persbericht dat de groep zopas heeft verspreid, zijn de verdachtmakingen over de gemanipuleerde verbruiks- en CO2-waarden ongegrond. Voor de constructeur is dat goed nieuws want het ziet er naar uit ze op die manier de boete die op 2 miljard euro werd geraamd niet zullen moeten betalen."

Bron: gocar.be
      Die titel strookt niet met de inhoud van het artikel, en is voorbarig.
      Of dat schandaal is of niet, zal nog moeten blijken.

Voor het overige valt er zoal gewoonlijk niet veel te leren uit de communicatie van VW.

Comment

• Communicatie blijft vaag altijd idd. Wat weten we nu eigl zeker over heel die zaak? Niets.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Tja, de titel heb ik zelf niet bedacht, die is overgenomen uit het artikel, waarvan ik heb de bron vermeld heb.

In het artikel wordt gerefereerd naar een officiele perscommunicatie van VW, maar die krijgen we niet te zien. Nu ben ik de eerste om toe te geven dat de communicatie onhandig is en daardoor transparantie mist, maar ik verwacht toch ook niet dat VW regelrechte onjuistheden de wereld zal insturen omtrent dit schandaal, anders kunnen ze het later opnieuw gaan uitleggen aan hun aandeelhouders. Het is een opsteker, niet meer of minder.

Comment

• Onhandig is niet het woord dat bij me opkomt.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Nog wat leedvermaak voor de VW/D'Ieteren haters:

Het dieselschandaal dreigt in het gezicht van de Belgische VW-dealers te ontploffen. Al zeker elf gedupeerden eisen via de rechtbank elk duizenden euro’s terug van hun garagist. De eerste rechtszaken beginnen al volgende maand, melden Het Laatste Nieuws en De Morgen dinsdag.

Comment

• vreselijke zaak
                kan elke werknemer van elk bedrijf zomaar overkomen ben je verbrandt om redenen die je zelf niet in de hand hebt bloedt je ook

ik vind vw laatste dagen erg waardig en nederig reageren, niet fijn om zien hun hoofd te moeten zien buigen, maar laat het maar een les voor ieder zijn ze pakken je als je goed bezig bent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik vind vw laatste dagen erg waardig en nederig reageren, niet fijn om zien hun hoofd te moeten zien buigen, maar laat het maar een les voor ieder zijn ze pakken je als je goed bezig bent
                  Waardig en nederig reageren? Goed bezig zijn? Vanop welke planeet reageer je bobo?

Ze, zijnde VW, hebben wel fraude gepleegd hé, de boel bewust serieus belazerd en gedacht er nog mee weg te geraken ook, en alles wat al gevolg daarvan gebeurt is hun eigen schuld.

Al die garagisten moeten, en zullen meer dan waarschijnlijk, VW in vrijwaring roepen (dat is wat de advocaten van de eisende partijen ongetwijfeld willen) voor een eventuele veroordeling, en daar moeten ze volgens mij ook in kunnen slagen gezien de fout overduidelijk niet bij hen, maar bij de constructeur zelf ligt.

Comment

• ik lees buitenlandse pers, op z'n minst de telegraaf

omdat dat moet, nooit alleen je eigenlandse pers lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Waardig en nederig reageren? Goed bezig zijn? Vanop welke planeet reageer je bobo?

Ze, zijnde VW, hebben wel fraude gepleegd hé, de boel bewust serieus belazerd en gedacht er nog mee weg te geraken ook, en alles wat al gevolg daarvan gebeurt is hun eigen schuld.

Al die garagisten moeten, en zullen meer dan waarschijnlijk, VW in vrijwaring roepen (dat is wat de advocaten van de eisende partijen ongetwijfeld willen) voor een eventuele veroordeling, en daar moeten ze volgens mij ook in kunnen slagen gezien de fout overduidelijk niet bij hen, maar bij de constructeur zelf ligt.
                      T waren wel de ingenieurs van vw die fraude gepleegd hebben.
                      VW heeft hier geen schuld aan.
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

ik lees buitenlandse pers, op z'n minst de telegraaf

Dan lees je m.i. zéér selectief om zo'n besluiten te trekken.

ik lees andere zaken in de Duitse pers.

Comment

• nl-de

nooit ok conflict

Comment

De Telegraaf, het ochtendblad van wakker Nederland bedoel je? Die is nog erger dan HLN... lees dan het NRC (rechts), het Financieel Dagblad, Trouw of het Parool (links).

In het NRC van een paar dagen terug stond een aardig artikel over fraude en hoe daar mee om te gaan. VW heeft in de eerste reactie nogal wat fouten gemaakt volgens de PR-experts.

Het is interessant naar de verschillen te kijken tussen de communicatie van VW, d'Ieteren en PON. PON houdt z'n kaken zo stijf mogelijk op elkaar, d'Ieteren in iets mindere mate ook. Maar VW zelf begaat PR-technisch gezien aardige blunders.

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            T waren wel de ingenieurs van vw die fraude gepleegd hebben.
                            VW heeft hier geen schuld aan.
                            En dat geloof je zelf ook echt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                              In het NRC van een paar dagen terug stond een aardig artikel over fraude en hoe daar mee om te gaan. VW heeft in de eerste reactie nogal wat fouten gemaakt volgens de PR-experts.
                              Die PR experts weten duidelijk ook niet waar de klepel hangt. "Ze hadden nog geen idee wat er aan de hand was". VW heeft ongeveer een jaar de boel kunnen rekken nadat duidelijk werd dat de VS zich niet langer om de tuin liet leiden. Ik geloof geen moment dat begin 2014 ze niet doorhadden wat er aan de hand was, en zeker niet toen het veel later publiek werd. Maar hun argumenten over financien zijn waardevol.
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                De Telegraaf, het ochtendblad van wakker Nederland bedoel je? Die is nog erger dan HLN... lees dan het NRC (rechts), het Financieel Dagblad, Trouw of het Parool (links).

Het is interessant naar de verschillen te kijken tussen de communicatie van VW, d'Ieteren en PON. PON houdt z'n kaken zo stijf mogelijk op elkaar, d'Ieteren in iets mindere mate ook. Maar VW zelf begaat PR-technisch gezien aardige blunders.

En dat geloof je zelf ook echt?
                                Ja
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Dat was toch een grapje van de Telegraaf hé Bobo?

Comment

• de ambtenarenkrant van nl is er niet

wat moet ik hier nu op antwoorden ?

ik lees ook vooral hln, maar zeker ook de rest als het interessant blijkt

Comment

• De kwaliteit van de artikels is toch wel laag in zowel telegraaf als hln.

Zelfs lees ik ook alle kranten digitaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        De kwaliteit van de artikels is toch wel laag in zowel telegraaf als hln.

Zelfs lees ik ook alle kranten digitaal.
                                        Uiteindelijk maakt het niet uit wat je leest, zolang je maar kritisch genoeg blijft t.a.v. de inhoud en de bron van waar het komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Uiteindelijk maakt het niet uit wat je leest, zolang je maar kritisch genoeg blijft t.a.v. de inhoud en de bron van waar het komt.
                                          In veel kranten moeten journalisten X aantal artikels per tijdseenheid produceren. Een gedeeltelijke verklaring voor de belabberde kwaliteit.

Neem nu een artikel over iets waar jij persoonlijk veel van weet. Daar zal je zeker en vast de ene fout na de andere uithalen. Dat wil dus zeggen dat het in alle andere artikels, waar je weinig van weet, eveneens zo is.

Comment

Working...
                                          X