Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• laat maar zitten. als er op mijn auto iets extra geinstalleerd word zal dat mijn keuze zijn en niet die van 1 of andere clown uit de regering
    lets have some more member berries

Comment

• Als ze constructeurs verplichten omdat standaard te installeren vanaf 2020 bvb, ga je nog weinig kunnen kiezen vrees ik.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• dan kopen we geen auto meer die na 2020 gebouwd is
        lets have some more member berries

Comment

• als je effectief een vervuilmeter wil, bereidt je voor op dure factuur

als benzer weet ik dat de ene liter verbruikt er vaak schoner kan uitkomen als een liter bij vw

maar das ontieglijk duur meetbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            als je effectief een vervuilmeter wil, bereidt je voor op dure factuur

als benzer weet ik dat de ene liter verbruikt er vaak schoner kan uitkomen als een liter bij vw

maar das ontieglijk duur meetbaar
            Sorry hoor, ik weet dat je al 67000 + posts hebt, maar kan je dit nu ook in verstaanbaar Nederlands omzetten? Of ben ik de enige die dit niet begrijpt wat je wil zeggen?

Comment

• ik werk in een chemische plant vol analysers om de verschillende componenten van een gas te weten, die analysers zijn 1 erg duur 2 dienen vaak gecalibreerd te worden wat ook duur is

er gaan ontelbare rechtszaken van komen om de calibratie ervan aan te vechten, zeker als er je tax van gaat afhangen
              Last edited by bobo; 26/12/2015, 14:49.

Comment

ik werk in een chemische plant vol analysers om de verschillende componenten van een gas te weten, die analysers zijn 1 erg duur 2 dienen vaak gecalibreerd te worden wat ook duur is

er gaan ontelbare rechtszaken van komen om de calibratie ervan aan te vechten, zeker als er je tax van gaat afhangen
                Waarom zouden ze dat doen? Ze spannen toch ook geen rechtszaken aan omdat je benzineverbruiksmeter een paar liter zou liegen?!
                Jou water, gas en elektriciteitsmeter als eens gecontroleerd?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• een mengsel analyseren is wat anders dan een debietsmeter

de ijking van een flitscam is al een omslachtig gebeuren, laat staan analysers om belastingen te heffen

Comment

een mengsel analyseren is wat anders dan een debietsmeter

de ijking van een flitscam is al een omslachtig gebeuren, laat staan analysers om belastingen te heffen
                    Als dat standaard in een wagen zit gaat daar geen mens overvallen. Het is gelijk het is. Trouwens, nu worden in veel wagens al indicaties gegeven van je al dan niet efficiënt gebruik. Het zou voor een constructeur maar een koudkunstje zijn om daar getallen/uitstootvermogens aan te koppelen.

Comment

• bij benadering ongeveer ja, maar das zeker en vast geen koud kunstje...de meetapperatuur van de controle doet zelfs geen analyse maar zuiver co of roet (en die fijne roet is voor dat duur spel nog onmeetbaar)

en als de benadering genoeg is kan ook alle vervuilingstax gewoon bij de prijs van de brandstof

Comment

• ....en het door de constructeur laten doen
                        kijk naar topictitel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Waarom zouden ze dat doen? Ze spannen toch ook geen rechtszaken aan omdat je benzineverbruiksmeter een paar liter zou liegen?!
                          Jou water, gas en elektriciteitsmeter als eens gecontroleerd?
                          maar die benzineverbruiksmeter wordt niet gebruikt om je belastingen op te heffen. dus het boeit niet of die nu 1 of 100% fout meet.

je gas en electriciteitsmeter worden wel gecontrolleerd. eigenlijk zou een teller vanaf een bepaald jaar afgekeurd moeten worden en vervangen. maar dat wordt nooit gedaan. een bepaald percentage van die tellers wordt geijkt en die zijn dan represantief voor de hele batch. als je vermoed dat jouw teller fout meet, dan kan je dat aankaarten en wordt je teller gecontrolleerd. als die echter correct blijkt te zijn, draai jij op voor die testen.
                          watermeter weet ik niet, de mijne werd toch ooit vervangen. die telde namelijk niet op. dat heeft geen 2dagen geduurd voor er een technieker aan de deur stond (toch enkele maanden gratis gehad).
                          ik ga ook nog een 3tal electrameters bijplaatsen. 1 voor bovenverdiep (wasmachiene, droogkast, boiler, electra vuurtjes...) , 1 voor gelijkvloers en 1 voor de garage zodat ik een idee krijg waar de grote verbruikers zitten. de som van die 3 zijn dan hetzelfde moeten zijn als mijn jaarverbruik

Comment

• heeft niet zoveel met draad te maken maar ik heb een nl huurder die niet verwarmt, zijn app blijft altijd ten minst 14° (in nl heel gewoon, in be ben je een schooier als het geen 20° is)
                            zijn gasmeter wordt om de 2 jaar vervangen

Comment

• over (uitlaat)gasanlyses
                              wij maken 1 product, van propaan polypropylene

we hebben daar zo'n 10 gaschromatograven voor nodig om de samenstelling van onze gassen te meten

goedkoopste zal zo'n 10k kosten, en zit met software welke dingen gemeten moet worden, wijkt dat te sterk af heb je een tweede nodig

een verbrandingsmotor draait contenu op andere omstandigheden, koud warm stadsverkeer of niet de uitstoot wisselt naargelang

als je random gassen wil gaan belasten kom je daar absoluut niet mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Als ze constructeurs verplichten omdat standaard te installeren vanaf 2020 bvb, ga je nog weinig kunnen kiezen vrees ik.

blijven rijden met wat ge hebt...

Comment

heeft niet zoveel met draad te maken maar ik heb een nl huurder die niet verwarmt, zijn app blijft altijd ten minst 14° (in nl heel gewoon, in be ben je een schooier als het geen 20° is)
                                  zijn gasmeter wordt om de 2 jaar vervangen
                                  Brrr
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    blijven rijden met wat ge hebt...
                                    Het is wel dat dat de regering zal bereiken met al deze zotte maatregelen. Het is al zo dat je met al de bestaande beperkingen geen performante wagen meer kan gebruiken, tenzij op circuit. Op de tempo die ik mijn materiaal nog kan gebruiken gaan mijn wagens (met inbegrip van mijn >40 j oud oldtimer) nooit kapot, tenzij onherstelbare informaticaprobleem. Mijn materiaal komt nog ooit in mijn erfenis ! De enige reden om een wagen te vervangen is zin in iets anders, een beetje zoals je je smartphone of uurwerk vervangt...

Comment

• en als je die "boete" betaald mag je wel met je oud gebakje in de stad. nu nog benieuwd naar de hoogte van die 'boete'.
                                      stel nu dat ze 50€ boete geven als je een zone inrijd waar je niet in mag. dan kan ik beter bij mijn oldtimer golf blijven rijden. voor die 1keer elke 2jaar dat ik in antwerpen kom, betaal ik wel die boete. is goedkoper dan een jongere wagen in te schrijven

Comment

• Iedereen zit nu altijd maar af te geven op VW omwille van dat "uitstootschandaal", maar ik vraag me af hoeveel mensen er echt zouden van wakker liggen dat hun auto in realiteit meer uitstoot dan op papier.

Comment

• niemand dus, want van de moment je wat sportiever rijd dan de testrit van fabriek, stoot je al meer uit

Comment

Working...
                                          X