Ze zouden kunnen overwegen om die 500.000 stinkers binnen te roepen en de motor gratis te vervangen door een veel aangenamer rijdende aardgasmotor. Zou waarschijnlijk ook iets minder kosten dan die 30.000 euro boete per wagen die ze nu riskeren.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenZe zouden kunnen overwegen om die 500.000 stinkers binnen te roepen en de motor gratis te vervangen door een veel aangenamer rijdende aardgasmotor. Zou waarschijnlijk ook iets minder kosten dan die 30.000 euro boete per wagen die ze nu riskeren.
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenZoiets wordt toch onderhandeld met een leger advocaten, die er voor zullen zorgen dat de monsterboete afgezwakt wordt. De soep wordt nooit... enz enz...Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
shit just hit the fan
De Duitse regering heeft ‘grondige tests’ bevolen van alle dieselmodellen van Volkswagen nu de groep in opspraak is gekomen omdat ze in de VS valsspeelde bij milieutesten voor dieselwagens. Dat liet minister van Transport Alexander Dobrindt aan de krant Bild weten.
Duitsland laat alle dieselwagens van Volkswagen ‘grondig testen’
De Duitse regering heeft ‘grondige tests’ bevolen van alle dieselmodellen van Volkswagen nu de groep in opspraak is gekomen omdat ze in de VS valsspeelde bij milieutesten voor dieselwagens. Dat liet minister van Transport Alexander Dobrindt aan de krant Bild weten.
De federale dienst voor gemotoriseerd transport zal onmiddellijk specifieke en grondige testen moeten uitvoeren van de dieselmodellen van VW. Onafhankelijke experten moeten die testen uitvoeren, aldus de minister.
Berlijn eist opheldering, en wil weten of ook in Duitsland is vals gespeeld met de emissietests, klonk het eerder op de dag.
De automaker bouwde in de VS software in in dieselwagens, waarbij de uitstootbeperking van schadelijke gassen enkel wordt ingeschakeld bij testen. Er dreigen boetes tot 18 miljard dollar in het slechtste geval.
De groep heeft de verkoop van dieselwagens in de VS voorlopig opgeschort. Het gaat om auto’s van de merken Audi en Volkswagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
En de rest van de automerken kijkt er naar en bibbert. Hoe lang zal het duren voor alle emissiecijfers van de andere merken nu 'plots' naar boven bijgesteld gaan worden ?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
als de andere constructeurs ook kleur moeten bekennen, dan staat europa daar schoon met zijn CO² doelstellingen. Alle 'winst' die we zouden geboekt hebben in 1 klap weggevaagd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenDe verbruikswaarden van Europese wagens zijn perfect haalbaar, maar niet als je als een gek aan ieder verkeerslicht wegrijdt en een beetje anticipatief rijdt, en op voorwaarde dat je er niet alleen mee naar de bakker op de hoek rijdt. Zelf haal ik het normverbruik van mijn 520d (ik doe er geen korte ritten mee), zolang ik niet met een aanhangwagen rij, fietsen op 't dak heb staan of in een file stra.
met mijn opel astra 1.7dti destijds heb ik die opgegeven 4.4L/100km NOOOOIT gehaald. en heb nog zo een paar autos gehad waar de voorgeschreven fabriekswaarden echt sprookjes waren.
de enigen die een beetje deftig presteren waren men renault kangoo 1.5dci 69pk(zuinigste 4,2L/100km), men megane 1.5dci 85pk(zuinigste 4,3L/100km), men golfke (zuinigste 3,4L/100km, gemiddeld 4,4L/100km).
zelf die peugeot die ik naar duitsland nam begin dit jaar vond ik ferm tegenvallen.
en nu gaan ze VW eens goed doorlichten op dat vlak. ik denk dat er VEEEEEL fabrikanten met schrik zitten nu. GEENENKELE haald zijn opgegeven euronorm in de praktijk. die zijn allemaal geoptimaliseerd voor die specifieke test.
mijn golfkeop frituurolie zal nog de milieuvriendelijkste worden hier op t forum
Comment
-
Kan goed aannemen dat VW ook in Europa knoeide met de uitstootwaarden van zijn diesels. Met mijn vorige 2.0 tdi kwam ik slechts met zeer veel moeite enigszins in de buurt van het normverbruik (4.5 l/100 km). Met mijn huidige CNG Golf haalde ik , met Duits H-gas , al verschillende keren het opgegeven verbruik (3.6 kg/100 km) en dit zonder extreme inspanningen. Verderfelijke praktijken , laat ze maar boeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenKan goed aannemen dat VW ook in Europa knoeide met de uitstootwaarden van zijn diesels. Met mijn vorige 2.0 tdi kwam ik slechts met zeer veel moeite enigszins in de buurt van het normverbruik (4.5 l/100 km). Met mijn huidige CNG Golf haalde ik , met Duits H-gas , al verschillende keren het opgegeven verbruik (3.6 kg/100 km) en dit zonder extreme inspanningen. Verderfelijke praktijken , laat ze maar boeten.
Daarnaast denk ik ook dat de er op grote schaal gefoefeld wordt, nog in de hand gewerkt door de "groene" taxatie in de meeste landen. Zonder gunstige cijfers kom je niet meer aan de bak.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichtentja, is overduidelijk een afrekening in de VS
benieuwd of ze hier all the way gaan mee gaan en ook de andere constructeurs onderzoeken
m.a.w. ofwel wordt het een doofpotoperatie ofwel gaat dit stinkend potje een heuse beerput worden
Comment
-
Binnenkort wordt bij wet verplicht dat er op elke VW een sticker komt zoals op de pakjes sigaretten: "Schaadt uw gezondheid" met een foto van zwarte longen onder het TDI label :-)
Effe serieus: de Duitse overheid is er merkwaardig genoeg als de kippen bij om te verklaren dat zij alle dieselwagens "grondig" zullen testen. Sta me toe toch sceptisch te zijn als het een Duits onderzoek wordt. De Duitse minister van economie zei alvast op het journaal dat hij niet gelooft dat dit blijvende of principiële schade zal veroorzaken op de Duitse industrie.
De toon voor een doofpotoperatie is dus al gezet. Veel kritiek van de andere eurolanden aan het adres van het machtige Duitsland moeten we niet verwachten vrees ik. Hopelijk grijpen enkele alerte consumenten- en milieuorganisaties het momentum aan om het een en ander tegen het licht te houden. Eerlijke cijfers over de milieu-impact zijn een must imho. Met verbeteringen die enkel op papier bestaan, is niemand gebaat, behalve een (of meerdere?) malafide autoconstructeur(s).
Comment
-
Als ze software kunnen inbouwen om dat te manipuleren, wat zit er dan nog allemaal in onze wagen? Track and trace, zonder dat we het weten?
Lijkt er inderdaad op dat ze " geflikt" zijn. Maar eigenlijk maar goed ook. Zodat ze met zijn allen alert blijven en beseffen dat je, als je consumenten bedriegt, het op één of andere manier wel uitkomt.
Nu afwachten hoe lang het zal duren eer andere constructeurs gaan opbiechten dat ook zij niet de volledige waarheid hebben verkondigd.
Zo was er ooit een proces tegen Renault van een klant, omdat deze de opgegeven verbruikscijfers niet haalde. Wat daarvan geworden is, weet ik niet.
Het zal hier waarschijnlijk niet anders zijn. Stilletjes aan weer naar de vluchtelingencrisis in het nieuws. En snel vergeten wat ze ooit meldden over VW.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
Comment