Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Dit wist je toch op voorhand dat het verhaal van schone diesels gebakken lucht is. Goed bezig in de VS op die spaardiesels te verbieden,die zijn echt schadelijker voor mens (opwarming aarde buiten beschouwing) dan een zware benzine motor hoor.
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #62
      #Dieselgate zet door: TDI verkopen Canada stilgelegd

      Deze week zal blijken of gisteren nog maar het topje van de ijsberg was. Ook bij Volkswagen Canada zijn de 2.0 TDI verkopen bevroren.
      #Dieselgate breidt zich inmiddels uit als een olievlek (har har) over Noord-Amerika. In afwachting van orders van de Duitse hermandad in Wolfsburg zijn per direct alle verkopen met betrekking tot de 2.0 TDI in Canada stilgelegd. Net als in de VS gaat het om de modellen Passat, Golf, Jetta, Beetle en de Audi A3. Inmiddels is de EPA ook een onderzoek gestart naar de satan-motoren die worden geleverd in de andere VAG-modellen. Onder andere de Porsche Cayenne en Audi A6 en Q5 worden onder een vergrootglas gelegd.
      Naar aanleiding van het grote schandaal worden ook andere autofabrikanten binnenstebuiten gekeerd. Het bureau gaat namelijk diverse (Europese) auto’s die diesels leveren in de VS onder de loep nemen. Hierbij gaat het onder andere om BMW, Jaguar Land Rover en Fiat-Chrysler.
      Toch gaat bij Volkswagen de orde van de dag gewoon door en een paar uur geleden werd de 2016 Volkswagen Passat facelift gepresenteerd. Minimale veranderingen, die vooral in het interieur zijn doogevoerd, maken het tot een kleine update. Wel is het voor het eerst mogelijk om bij een Amerikaanse Passat een R-line pakket te bestellen. En ja, de 2.0 TDI blijft in het gamma, hoewel je hem voorlopig even niet kunt bestellen.

      http://www.autoblog.nl/nieuws/diesel...ilgelegd-80474


      Huplaa
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #63
        de "grap" is dat uitgerekend de TDI's zowat de enige motoren zijn waar je wél vrij eenvoudig het normverbruik mee haalt

        Althans dat is mijn ervaring zowel met een 1.9 tdi 130, 2.0 tdi 136, 3.0 tdi 204 en 3.0 tdi 245
        Met geen enkele andere auto ben ik ooit zo dicht gekomen bij het opgegeven verbruik als met deze tdi's.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Dit wist je toch op voorhand dat het verhaal van schone diesels gebakken lucht is. Goed bezig in de VS op die spaardiesels te verbieden,die zijn echt schadelijker voor mens (opwarming aarde buiten beschouwing) dan een zware benzine motor hoor.
          goed ja, maar blijft de vraag, waarom VW en hoe is dit uitgekomen, vooral dit laatste zou ik wel eens willen weten

          zou me niet verbazen moest de onlangs afgezette Piëch hier een vuile rol in spelen

          Comment


          • #65
            als de praktijknormen gebruikt zullen worden zullen we met z'n allen een pakje meer BIV en rijtaks betalen.

            en de firmawagenrijders een PAK meer VAA
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
              de "grap" is dat uitgerekend de TDI's zowat de enige motoren zijn waar je wél vrij eenvoudig het normverbruik mee haalt

              Althans dat is mijn ervaring zowel met een 1.9 tdi 130, 2.0 tdi 136, 3.0 tdi 204 en 3.0 tdi 245
              Met geen enkele andere auto ben ik ooit zo dicht gekomen bij het opgegeven verbruik als met deze tdi's.
              normverbruik =///= NOx uitstoot en andere rommel
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Tijd om aandelen te verkopen.
                daar ben je dan rijkelijk laat mee
                VW heeft gisteren al meer beurswaarde verloren dan de maximale boete van 18 miljard USD

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                  als de praktijknormen gebruikt zullen worden zullen we met z'n allen een pakje meer BIV en rijtaks betalen.

                  en de firmawagenrijders een PAK meer VAA
                  Gewoon betalen volgens gebruik, ofwel door duurdere brandstof ofwel door rekeningrijden.
                  Pendelaar die met zijn 1.6 eco dieseltje 40.000km/jaar doet, betaalt in België maar een schijntje aan fiscale lasten. Maar een liefhebber die met zijn 5 liter V8 jaarlijks 2500km aflegt wordt hier wel leeggezogen.

                  Ze spreken al meer dan 20 jaar over "de vervuiler betaalt". Was in de vorige eeuw nog een Agalev slogan voor ze Groen werden.
                  Realiteit is: we staan gewoon nog nergens.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                    Mijn ervaring Is net dat je met de vw tdi's wel het opgegeven verbruik kan halen (itt tot andere diesels die ik reed). Het gaat hier echter niet over verbruik (co2) maar over nox. Blijkbaar weinigen die alles lezen.

                    Daarnaast denk ik ook dat de er op grote schaal gefoefeld wordt, nog in de hand gewerkt door de "groene" taxatie in de meeste landen. Zonder gunstige cijfers kom je niet meer aan de bak.

                    Sent from my D5803 using Tapatalk
                    Idd, het gaat over NOx. Het probleem van de dieselmotor is dat hoe efficienter deze is hoe meer NOx er geproduceerd gaat worden. De extreem hoge temperaturen in de verbrandingskamer zorgen voor de chemie reactie van het anders inerte stikstofgas met zuurstof. Een diesel werkt met luchtoverschot dus zuurstof is er ook in grote hoeveelheid aanwezig. De zeer fijne verneveling, hoge inspuitdrukken van de diesel zorgen voor een veel betere verbranding dan vroeger. Met als gevolg minder roet uitstoot, meer vermogen en meer NOx uitstoot

                    Bij een dieselmotor kan men NIET zorgen voor een lage roetuitstoot en NOx tezamen. Door allerhande trukken lukt dat wel maar dat is door nabehandelingen van het uitlaatgas enzovoort.

                    Zo'n stinkende diesel in de stad? Dat is NOx. CO2 hebben we nog nooit geroken

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      normverbruik =///= NOx uitstoot en andere rommel
                      Niet gelijk neen maar het hangt er wel mee samen.

                      En als we het over deze boeg gaan gooien, waarom is tweetakt dan niet al jaren verboden? Dit is zowat de grootste smeerlapperij die er is. Fiets eens achter zo'n 2-takt brommertje...

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        Zo'n stinkende diesel in de stad? Dat is NOx. CO2 hebben we nog nooit geroken
                        Komt de stank van de NO/NO2? Dat wist ik niet. Onze auto stinkt vreselijk bij het starten maar eens hij warm is stinkt hij niet. Ik vermoed dat dat meer met roet te maken heeft.
                        30 jaar Mr Yuge!

                        Comment


                        • #72
                          [QUOTE=Rueff;5674082]de "grap" is dat uitgerekend de TDI's zowat de enige motoren zijn waar je wél vrij eenvoudig het normverbruik mee haalt

                          Althans dat is mijn ervaring zowel met een 1.9 tdi 130, 2.0 tdi 136, 3.0 tdi 204 en 3.0 tdi 245
                          Met geen enkele andere auto ben ik ooit zo dicht gekomen bij het opgegeven verbruik als met deze tdi's.[/QUOTE

                          Op een "ozone"-dag ben ik ooit met mijn 2,0 TDI van Brussel tot in Nevele genoodzaakt stipt 90km/u te rijden, op snelheidsregelaar. Op het einde van de beperkingzone was mijn verbruik gedaald tot 5,9 liters, exact de door de construkteur aangegeven waarde. Het niet halen van de norm heeft dus eerder te maken met de rechter voet...

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            normverbruik =///= NOx uitstoot en andere rommel
                            met adblue wordt Nox wel geneutraliseerd, vandaar de laatste "clean diesels" met euro 6 norm

                            Comment


                            • #74
                              Het leedvermaak van de Amerikanen is weer begonnen...:

                              Comment


                              • #75
                                Tja er zullen weer velen in hun handen wrijven en een feestje bouwen.

                                Maar dit hebben ze wel zelf gezocht.
                                Last edited by Snelle; 22/09/2015, 11:31.
                                www.skodaforum.eu

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Op een "ozone"-dag ben ik ooit met mijn 2,0 TDI van Brussel tot in Nevele genoodzaakt stipt 90km/u te rijden, op snelheidsregelaar. Op het einde van de beperkingzone was mijn verbruik gedaald tot 5,9 liters, exact de door de construkteur aangegeven waarde. Het niet halen van de norm heeft dus eerder te maken met de rechter voet...
                                  Het gaat niet echt over het verbruik, wél over de uitstoot die blijkbaar tientallen keer hoger ligt dan opgegeven.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  met adblue wordt Nox wel geneutraliseerd, vandaar de laatste "clean diesels" met euro 6 norm
                                  hebben alle eur6 auto's adblue ? Zo ja, dan is het wél een redelijke farce als je de grafiek van fcapri op de vorige pagina bekijkt.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • #77
                                    bij euro 6 staat een sterretje en daar was een opmerking bij in de tekst.

                                    bij die test was euro 6 nog niet gelanceerd en waren dit 'voorspelde' waarden.
                                    voor de rest zou de grafiek van euro1-5 wel correct zijn

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten

                                      Effe serieus: de Duitse overheid is er merkwaardig genoeg als de kippen bij om te verklaren dat zij alle dieselwagens "grondig" zullen testen. Sta me toe toch sceptisch te zijn als het een Duits onderzoek wordt. De Duitse minister van economie zei alvast op het journaal dat hij niet gelooft dat dit blijvende of principiële schade zal veroorzaken op de Duitse industrie.

                                      .
                                      goede redenering inderdaad, in eerste instantie lijkt het een positive zet dat ze het ook zo snel willen onderzoeken ,maar idd, als het puur duits wordt (en dat moet het ook bijna zijn met hun budgetten en technologie, wie zou het er nog willen insteken?) dan kan de uitkomst wel eens gestuurd worden. had er zelf nog niet zo over gedacht maar goede reflex van u inderdaad!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        bij euro 6 staat een sterretje en daar was een opmerking bij in de tekst.

                                        bij die test was euro 6 nog niet gelanceerd en waren dit 'voorspelde' waarden.
                                        voor de rest zou de grafiek van euro1-5 wel correct zijn
                                        Dacht het al, ik heb niet direct een onderzoek gevonden die zegt dat met euro6/adblue de uitstoot nog hoger ligt.
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • #80
                                          recentste verklaring van VW

                                          Volkswagen AG has issued the following information:

                                          Volkswagen is working at full speed to clarify irregularities concerning a particular software used in diesel engines. New vehicles from the Volkswagen Group with EU 6 diesel engines currently available in the European Union comply with legal requirements and environmental standards. The software in question does not affect handling, consumption or emissions. This gives clarity to customers and dealers.

                                          Further internal investigations conducted to date have established that the relevant engine management software is also installed in other Volkswagen Group vehicles with diesel engines. For the majority of these engines the software does not have any effect.

                                          Discrepancies relate to vehicles with Type EA 189 engines, involving some eleven million vehicles worldwide. A noticeable deviation between bench test results and actual road use was established solely for this type of engine. Volkswagen is working intensely to eliminate these deviations through technical measures. The company is therefore in contact with the relevant authorities and the German Federal Motor Transport Authority (KBA – Kraftfahrtbundesamt).

                                          To cover the necessary service measures and other efforts to win back the trust of our customers, Volkswagen plans to set aside a provision of some 6.5 billion EUR recognized in the profit and loss statement in the third quarter of the current fiscal year. Due to the ongoing investigations the amounts estimated may be subject to revaluation.
                                          Earnings targets for the Group for 2015 will be adjusted accordingly.

                                          Volkswagen does not tolerate any kind of violation of laws whatsoever. It is and remains the top priority of the Board of Management to win back lost trust and to avert damage to our customers. The Group will inform the public on the further progress of the investigations constantly and transparently.
                                          autofans.be

                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                          Comment

                                          Working...
                                          X