Dit wist je toch op voorhand dat het verhaal van schone diesels gebakken lucht is. Goed bezig in de VS op die spaardiesels te verbieden,die zijn echt schadelijker voor mens (opwarming aarde buiten beschouwing) dan een zware benzine motor hoor.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
#Dieselgate zet door: TDI verkopen Canada stilgelegd
Deze week zal blijken of gisteren nog maar het topje van de ijsberg was. Ook bij Volkswagen Canada zijn de 2.0 TDI verkopen bevroren.
#Dieselgate breidt zich inmiddels uit als een olievlek (har har) over Noord-Amerika. In afwachting van orders van de Duitse hermandad in Wolfsburg zijn per direct alle verkopen met betrekking tot de 2.0 TDI in Canada stilgelegd. Net als in de VS gaat het om de modellen Passat, Golf, Jetta, Beetle en de Audi A3. Inmiddels is de EPA ook een onderzoek gestart naar de satan-motoren die worden geleverd in de andere VAG-modellen. Onder andere de Porsche Cayenne en Audi A6 en Q5 worden onder een vergrootglas gelegd.
Naar aanleiding van het grote schandaal worden ook andere autofabrikanten binnenstebuiten gekeerd. Het bureau gaat namelijk diverse (Europese) auto’s die diesels leveren in de VS onder de loep nemen. Hierbij gaat het onder andere om BMW, Jaguar Land Rover en Fiat-Chrysler.
Toch gaat bij Volkswagen de orde van de dag gewoon door en een paar uur geleden werd de 2016 Volkswagen Passat facelift gepresenteerd. Minimale veranderingen, die vooral in het interieur zijn doogevoerd, maken het tot een kleine update. Wel is het voor het eerst mogelijk om bij een Amerikaanse Passat een R-line pakket te bestellen. En ja, de 2.0 TDI blijft in het gamma, hoewel je hem voorlopig even niet kunt bestellen.
http://www.autoblog.nl/nieuws/diesel...ilgelegd-80474
HuplaaClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
de "grap" is dat uitgerekend de TDI's zowat de enige motoren zijn waar je wél vrij eenvoudig het normverbruik mee haalt
Althans dat is mijn ervaring zowel met een 1.9 tdi 130, 2.0 tdi 136, 3.0 tdi 204 en 3.0 tdi 245
Met geen enkele andere auto ben ik ooit zo dicht gekomen bij het opgegeven verbruik als met deze tdi's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenDit wist je toch op voorhand dat het verhaal van schone diesels gebakken lucht is. Goed bezig in de VS op die spaardiesels te verbieden,die zijn echt schadelijker voor mens (opwarming aarde buiten beschouwing) dan een zware benzine motor hoor.
zou me niet verbazen moest de onlangs afgezette Piëch hier een vuile rol in spelen
Comment
-
als de praktijknormen gebruikt zullen worden zullen we met z'n allen een pakje meer BIV en rijtaks betalen.
en de firmawagenrijders een PAK meer VAA2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichtende "grap" is dat uitgerekend de TDI's zowat de enige motoren zijn waar je wél vrij eenvoudig het normverbruik mee haalt
Althans dat is mijn ervaring zowel met een 1.9 tdi 130, 2.0 tdi 136, 3.0 tdi 204 en 3.0 tdi 245
Met geen enkele andere auto ben ik ooit zo dicht gekomen bij het opgegeven verbruik als met deze tdi's.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenTijd om aandelen te verkopen.
VW heeft gisteren al meer beurswaarde verloren dan de maximale boete van 18 miljard USD
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenals de praktijknormen gebruikt zullen worden zullen we met z'n allen een pakje meer BIV en rijtaks betalen.
en de firmawagenrijders een PAK meer VAA
Pendelaar die met zijn 1.6 eco dieseltje 40.000km/jaar doet, betaalt in België maar een schijntje aan fiscale lasten. Maar een liefhebber die met zijn 5 liter V8 jaarlijks 2500km aflegt wordt hier wel leeggezogen.
Ze spreken al meer dan 20 jaar over "de vervuiler betaalt". Was in de vorige eeuw nog een Agalev slogan voor ze Groen werden.
Realiteit is: we staan gewoon nog nergens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk BerichtenMijn ervaring Is net dat je met de vw tdi's wel het opgegeven verbruik kan halen (itt tot andere diesels die ik reed). Het gaat hier echter niet over verbruik (co2) maar over nox. Blijkbaar weinigen die alles lezen.
Daarnaast denk ik ook dat de er op grote schaal gefoefeld wordt, nog in de hand gewerkt door de "groene" taxatie in de meeste landen. Zonder gunstige cijfers kom je niet meer aan de bak.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Bij een dieselmotor kan men NIET zorgen voor een lage roetuitstoot en NOx tezamen. Door allerhande trukken lukt dat wel maar dat is door nabehandelingen van het uitlaatgas enzovoort.
Zo'n stinkende diesel in de stad? Dat is NOx. CO2 hebben we nog nooit geroken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichtennormverbruik =///= NOx uitstoot en andere rommel
En als we het over deze boeg gaan gooien, waarom is tweetakt dan niet al jaren verboden? Dit is zowat de grootste smeerlapperij die er is. Fiets eens achter zo'n 2-takt brommertje...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenZo'n stinkende diesel in de stad? Dat is NOx. CO2 hebben we nog nooit geroken
Comment
-
[QUOTE=Rueff;5674082]de "grap" is dat uitgerekend de TDI's zowat de enige motoren zijn waar je wél vrij eenvoudig het normverbruik mee haalt
Althans dat is mijn ervaring zowel met een 1.9 tdi 130, 2.0 tdi 136, 3.0 tdi 204 en 3.0 tdi 245
Met geen enkele andere auto ben ik ooit zo dicht gekomen bij het opgegeven verbruik als met deze tdi's.[/QUOTE
Op een "ozone"-dag ben ik ooit met mijn 2,0 TDI van Brussel tot in Nevele genoodzaakt stipt 90km/u te rijden, op snelheidsregelaar. Op het einde van de beperkingzone was mijn verbruik gedaald tot 5,9 liters, exact de door de construkteur aangegeven waarde. Het niet halen van de norm heeft dus eerder te maken met de rechter voet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichtennormverbruik =///= NOx uitstoot en andere rommel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOp een "ozone"-dag ben ik ooit met mijn 2,0 TDI van Brussel tot in Nevele genoodzaakt stipt 90km/u te rijden, op snelheidsregelaar. Op het einde van de beperkingzone was mijn verbruik gedaald tot 5,9 liters, exact de door de construkteur aangegeven waarde. Het niet halen van de norm heeft dus eerder te maken met de rechter voet...
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenmet adblue wordt Nox wel geneutraliseerd, vandaar de laatste "clean diesels" met euro 6 normClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
Effe serieus: de Duitse overheid is er merkwaardig genoeg als de kippen bij om te verklaren dat zij alle dieselwagens "grondig" zullen testen. Sta me toe toch sceptisch te zijn als het een Duits onderzoek wordt. De Duitse minister van economie zei alvast op het journaal dat hij niet gelooft dat dit blijvende of principiële schade zal veroorzaken op de Duitse industrie.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenbij euro 6 staat een sterretje en daar was een opmerking bij in de tekst.
bij die test was euro 6 nog niet gelanceerd en waren dit 'voorspelde' waarden.
voor de rest zou de grafiek van euro1-5 wel correct zijnClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
recentste verklaring van VW
Volkswagen AG has issued the following information:
Volkswagen is working at full speed to clarify irregularities concerning a particular software used in diesel engines. New vehicles from the Volkswagen Group with EU 6 diesel engines currently available in the European Union comply with legal requirements and environmental standards. The software in question does not affect handling, consumption or emissions. This gives clarity to customers and dealers.
Further internal investigations conducted to date have established that the relevant engine management software is also installed in other Volkswagen Group vehicles with diesel engines. For the majority of these engines the software does not have any effect.
Discrepancies relate to vehicles with Type EA 189 engines, involving some eleven million vehicles worldwide. A noticeable deviation between bench test results and actual road use was established solely for this type of engine. Volkswagen is working intensely to eliminate these deviations through technical measures. The company is therefore in contact with the relevant authorities and the German Federal Motor Transport Authority (KBA – Kraftfahrtbundesamt).
To cover the necessary service measures and other efforts to win back the trust of our customers, Volkswagen plans to set aside a provision of some 6.5 billion EUR recognized in the profit and loss statement in the third quarter of the current fiscal year. Due to the ongoing investigations the amounts estimated may be subject to revaluation.
Earnings targets for the Group for 2015 will be adjusted accordingly.
Volkswagen does not tolerate any kind of violation of laws whatsoever. It is and remains the top priority of the Board of Management to win back lost trust and to avert damage to our customers. The Group will inform the public on the further progress of the investigations constantly and transparently.
Comment
Comment