Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Dacht het al, ik heb niet direct een onderzoek gevonden die zegt dat met euro6/adblue de uitstoot nog hoger ligt.
    wie zijn hond wilt slaan vindt wel een stok...

    benzine staat ook niet vrij van kritiek :

    "Uit praktijktesten van de Duitse mobiliteitsclub ADAC blijkt dat zelfs moderne benzinemotoren met directe injectie probleem hebben met fijn stof. Voor de test werden de emissies van en VW Golf 1.2 TSI (ecoscore 69 à 70) en een BMW 116i (ecoscore 69) in verschillende meetcycli geanalyseerd. Opmerkelijk was dat de uitstoot van fijn stof de wettelijke eisen overschrijden die gelden voor dieselauto's. De metingen werden uitgevoerd door de ADAC in opdracht van de Duitse milieuorganistaie Deutsche Umwelthilfe en Verkehrsclub Deutschlands (VCD). “Dit resultaat is niet verrassend voor deskundigen en bevestigt de weinige resultaten die tot nu toe werden gepubliceerd.” stelt men bij ADAC."

    Comment


    • #82
      Wereldwijd 11 miljoen voertuigen

      Die Software zur Manipulation der Abgaswerte ist nach Angaben des Volkswagen-Konzerns auch in weiteren Dieselfahrzeugen eingebaut. Weltweit seien elf Millionen Fahrzeuge betroffen, teilte Volkswagen in Wolfsburg mit. Die beanstandete Software beeinflusse aber weder Fahrverhalten, Verbrauch noch Emissionen. Für "notwendige Servicemaßnahmen" und weitere Anstrengungen, um das Vertrauen der Kunden zurückzugewinnen, wolle Volkswagen im dritten Quartal des laufenden Geschäftsjahrs 6,5 Milliarden Euro zurückstellen. Die Ergebnisziele für das Jahr 2015 würden "dementsprechend angepasst".
      Die US-Umweltbehörde EPA hatte am Freitag bekannt gegeben, dass Volkswagen eine Software entwickelt hat, mit der Vorgaben zur Luftreinhaltung zwar bei Tests, nicht aber beim normalen Betrieb der Dieselautos erfüllt wurden. Die Dieselfahrzeuge stießen folglich im regulären Straßenverkehr mehr gesundheitsschädliche Stickoxide aus als erlaubt.
      "Auffällig" seien Motoren vom Typ EA 189, teilte Volkswagen mit. Sie seien in rund elf Millionen Fahrzeugen weltweit eingebaut. Bei diesem Motortyp seien eine "auffällige Abweichung zwischen Prüfstandswerten und realem Fahrbetrieb" festgestellt worden. Volkswagen arbeite daran, diese Abweichungen "mit technischen Maßnahmen" zu beseitigen.
      Volkswagen betonte, der Konzern treibe die Aufklärung von Unregelmäßigkeiten "mit Hochdruck" voran. Volkswagen dulde keinerlei Gesetzesverstöße.

      Comment


      • #83
        The software in question does not affect handling, consumption or emissions.

        For the majority of these engines the software does not have any effect.


        => buuuuulllshit. Mooie PR praat
        Classic cars on demand

        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

        - It's time to make your dream come true -

        Comment


        • #84
          Alle fossiele brandstoffen zijn vervuilen, het is enkel dat gesjoemel dat eens mag stoppen en dat bij alle constructeurs. kan alleen maar hopen dat de stok om die hond te slaan dik genoeg is zodat de andere honden ook eens beginnen na te denken.(opgelet figuurlijk gesproken ben een dierenvriend )
          www.skodaforum.eu

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            wie zijn hond wilt slaan vindt wel een stok...

            benzine staat ook niet vrij van kritiek :

            "Uit praktijktesten van de Duitse mobiliteitsclub ADAC blijkt dat zelfs moderne benzinemotoren met directe injectie probleem hebben met fijn stof. Voor de test werden de emissies van en VW Golf 1.2 TSI (ecoscore 69 à 70) en een BMW 116i (ecoscore 69) in verschillende meetcycli geanalyseerd. Opmerkelijk was dat de uitstoot van fijn stof de wettelijke eisen overschrijden die gelden voor dieselauto's. De metingen werden uitgevoerd door de ADAC in opdracht van de Duitse milieuorganistaie Deutsche Umwelthilfe en Verkehrsclub Deutschlands (VCD). “Dit resultaat is niet verrassend voor deskundigen en bevestigt de weinige resultaten die tot nu toe werden gepubliceerd.” stelt men bij ADAC."
            Inderdaad. Directe injectie zorgt nu eenmaal voor fijnere partikels.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #86
              in Australië en Azië gaat men ook verder onderzoeken

              dus ook al doen ze in duitsland een doofpot operatie, dan nog zullen andere landen hun deel van de resultaten wel bekend maken

              of er effectief iets gaat veranderen is nog maar de vraag. Het is al jaren een kromme redenering dat autoconstructeurs zelf de testen mogen doen om te kijken hoe vuil hun auto is. Dat had men in europa al lang kunnen doen via een centrale instantie. Maar lobbywerk zal dat wel voorkomen hebben zeker?
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #87
                wil men NOx effectief aanpakken dan wordt het tijd voor gasinjectie bij diesels. Luchtoverschot wordt aangepakt alsook de roetdeeltjes worden erdoor verminderd.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #88
                  Lap, pak verlies voor vw in aantocht dus weer leveranciers uitpersen voor kosten te drukken. Belooft voor betrouwbaarheid :-S

                  Sent from my D5803 using Tapatalk

                  Comment


                  • #89
                    De vraag is wie er daar nu echt van wakker gaat liggen? Wat interesseert de gemiddelde mens nu hoeveel uitstoot zijn wagen heeft? Enkel omwille van de fiscale reden wordt er naar die cijfers gekeken. Die nu roepen en tieren zijn gewoon niet meer dan hypocrieten. Dus vanaf nu alle wagens uit de VW groep bannen!Want ze hebben met VW' gefoefeld. Dus misschien ook met Audi, Seat, Skoda maar ook Porsche en Lamborghini ... Maar het is weeral de moment om de geitenwollen kousendragers met hun elektrische telsa's dat zij nu kunnen juichen. In mijn ogen niet meer dan een storm in een glas water. Wel met zware financiële gevolgen voor VW

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                      VW riskeert 37.500 dollar boete per voertuig. Dat betekent dat de totale boete op 18 miljard dollar kan uitkomen.
                      Vraag me toch telkens af waar ze dat bedrag halen?
                      Waarom 37.500 en geen 1.000 of 10.000 of....

                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                        De vraag is wie er daar nu echt van wakker gaat liggen? Wat interesseert de gemiddelde mens nu hoeveel uitstoot zijn wagen heeft?
                        zou wel erg zijn dat je uw euro 3 norm auto hebt weggedaan omdat die antwerpen zogezegd niet binnenmag, en dan zou je nieuwe 'propere' wagen eigenlijk ook teveel vervuilen waardoor het beter was je oudere wagen te houden...
                        zeker als je dan ziet dat een euro 1 norm properder is dan euro2/3 en gelijk staat met euro4 IN PRAKTIJK.

                        voor de kenners, een 1.9D uit een golf 3 is een euro1 blok. zowat één van de beste en zuinigste blokken ooit.

                        80gr CO2 per km!!!!!!!!!!
                        Last edited by ; 22/09/2015, 19:21.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                          Gewoon betalen volgens gebruik, ofwel door duurdere brandstof ofwel door rekeningrijden.
                          Pendelaar die met zijn 1.6 eco dieseltje 40.000km/jaar doet, betaalt in België maar een schijntje aan fiscale lasten. Maar een liefhebber die met zijn 5 liter V8 jaarlijks 2500km aflegt wordt hier wel leeggezogen.

                          Ze spreken al meer dan 20 jaar over "de vervuiler betaalt". Was in de vorige eeuw nog een Agalev slogan voor ze Groen werden.
                          Realiteit is: we staan gewoon nog nergens.
                          ²²²²²
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #93
                            Tja VW toch je moet zoiets weten als je iets misdoet, datje vroeg of laat tegen de lamp loopt...
                            het aandeel heeft vandaag terug een serieuze duik gemaakt, alsook dat van porsche...

                            Comment


                            • #94
                              In een eerlijke wereld zou elke overheid nu met terugwerkende kracht extra wegentaks eisen van VW gezien de wagens door het knoeien met uitstootcijfers waarschijnlijk lager belast zijn!
                              Het rijtje is nu compeelt:

                              Het personeel van ACM/PCM bedriegt
                              ACM/PCM bedriegt
                              Dieteren bedriegt
                              VAG bedriegt
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #95
                                Zou't nu het moment zijn om wat VW aandelen te kopen?

                                Comment


                                • #96
                                  Video-Statement Prof. Dr. Martin Winterkorn . More on http://www.autoemotionen.tv

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Zou't nu het moment zijn om wat VW aandelen te kopen?
                                    Nog wat wachten, misschien moeten ze morgen wel bekennen dat ze zich misrekening hebben en nog wat miljoenen auto's meer betrokken zijn :-)

                                    De grootste worden zal zo toch ni voor direct zijn

                                    Sent from my D5803 using Tapatalk

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                      De vraag is wie er daar nu echt van wakker gaat liggen? Wat interesseert de gemiddelde mens nu hoeveel uitstoot zijn wagen heeft? Enkel omwille van de fiscale reden wordt er naar die cijfers gekeken. Die nu roepen en tieren zijn gewoon niet meer dan hypocrieten. Dus vanaf nu alle wagens uit de VW groep bannen!Want ze hebben met VW' gefoefeld. Dus misschien ook met Audi, Seat, Skoda maar ook Porsche en Lamborghini ... Maar het is weeral de moment om de geitenwollen kousendragers met hun elektrische telsa's dat zij nu kunnen juichen. In mijn ogen niet meer dan een storm in een glas water. Wel met zware financiële gevolgen voor VW


                                      Wat je zelf denkt, gaat daarom niet voor iedereen op.
                                      Moesten meer mensen dat inzien, zou de maatschappij in z'n geheel iets toleranter zijn.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten


                                        Wat je zelf denkt, gaat daarom niet voor iedereen op.
                                        Moesten meer mensen dat inzien, zou de maatschappij in z'n geheel iets toleranter zijn.
                                        Welke maatschappij ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                          De vraag is wie er daar nu echt van wakker gaat liggen? Wat interesseert de gemiddelde mens nu hoeveel uitstoot zijn wagen heeft? Enkel omwille van de fiscale reden wordt er naar die cijfers gekeken. Die nu roepen en tieren zijn gewoon niet meer dan hypocrieten. Dus vanaf nu alle wagens uit de VW groep bannen!Want ze hebben met VW' gefoefeld. Dus misschien ook met Audi, Seat, Skoda maar ook Porsche en Lamborghini ... Maar het is weeral de moment om de geitenwollen kousendragers met hun elektrische telsa's dat zij nu kunnen juichen. In mijn ogen niet meer dan een storm in een glas water. Wel met zware financiële gevolgen voor VW
                                          I don't agree. Oké ze bekakken de boel en heel de autosector doet dat. Maar het is goed dat hier nu een einde aan komt. Iedereen is bezig dat we de uitstoot moeten terugdringen voor het milieu. Als nu blijkt dat dit niet zo is, staan alle klimaatdoelstellingen op losse schroeven..

                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          In een eerlijke wereld zou elke overheid nu met terugwerkende kracht extra wegentaks eisen van VW gezien de wagens door het knoeien met uitstootcijfers waarschijnlijk lager belast zijn!
                                          Het rijtje is nu compeelt:

                                          Het personeel van ACM/PCM bedriegt
                                          ACM/PCM bedriegt
                                          Dieteren bedriegt
                                          VAG bedriegt
                                          Waarom met terugwerkende kracht ? Als ze dat doen, mogen ze dat geld halen bij VAG zelf. Wat kan de klant hier aan doen ? Niet veel hé.. De klant was hier niet van op de hoogte. Als ze dat doen zullen er véél VW'tjes te koop staan.
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X