Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kijk Kijk , het conflict tussen Piech en de Board begin dit jaar ging voor een stuk over de VS. Dit wijst op zware interne druk om resultaten te behalen.
Comment
-
Bij m'n ouwe Volvo draaide ik ook aan het mengsel om door de keuring te geraken. En er is nog een trucje,....
Door de common rail heb je hogere temperaturen waardoor er meer Nox is .Via de egr wordt dat verminderd . Nox geeft zure regen.
Maar het gaat over roetuitstoot, denkelijk zal men het brandstofmengsel softwarematig aangepast hebben.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichtenlol ik ben benieuwd welke reactie je zal krijgen van vw...U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenKijk Kijk , het conflict tussen Piech en de Board begin dit jaar ging voor een stuk over de VS. Dit wijst op zware interne druk om resultaten te behalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenLol, verwacht u pas aan repliek als eerst de VW top alles op een rijtje heeft, dan pas zijn de invoerders op de hoogte, daarna de dealers en op het einde de eindklant. 't Zal waarschijnlijk eerder in de krant staan dan dat jij een brief of e-mail ontvangt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenNog zo'n reden waarom ik denk dat het om een afrekening gaat. Dan niet tussen autoconstructeurs, dan wel tussen twee toplui die elkaars postje wilden, en er nu eentje laatst lacht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenNeen, een liter brandstof mag van mij 5 keer duurder worden, OP VOORWAARDE uiteraard dat dan alle taksen worden afgeschaft.
Is er een simpeler manier dan te belasten op gebruik dan via brandstof? Neen toch. Je gaat er ineens ook de perverse effecten van bedrijfswagenmisbruik mee aan banden leggen (de zaterdag gaan shoppen in Roosendaal en de zondag naar Auchan edm)
Die pendelaar met zijn ecodieseltje in mijn voorbeeld glipt door de mazen van het net omdat hij de regels volgt. Die met zijn 5 liter V8 is dan gewoon een onnozelaar die maar een andere hobby moet zoeken. Da's in feite wat de huidige regels zeggen.
nu dat moderne auto's makelijk 1000 km kunnen rijden met een tank is het zelfs voor een brusselaar v voordelig om ff naar grens te rijden en terug als de fuel er 5 keer cheaper is.
en op EU vlak krijg je dat toch NOOIT geregeld
anders ging ik zeker akkoord... heel efficiënte goedkope belastingtechniek!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenNeen, een liter brandstof mag van mij 5 keer duurder worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenAhja? Of misschien zag de oude krokodil dat de nieuwe rampzalig bezig was en veel te grote risikos nam om uit de problemen te raken, en wilde hij hem er daarom uit. En is nu gewoon uitgekomen wat de oude zag aankomen. Ook maar fantasie.)
Comment
-
Waarom in godsnaam zou Piëch willen dat dit uitkomt? Zie eens wat er gebeurt met de aandelen van VW AG ? Piëch heeft er wel wat meer van dan de gemiddelde mens. Ik ben zeker dat dit voor hem (en de rest van de familie) lelijk pijn gaat doen.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenWe zullen nooit de ware toedracht van het hele verhaal kennen. Ik weet niet hoe het 'plots' is uitgekomen, ik kan alleen maar gissen. (en zoals je ziet, doe ik dat ruimschoots, zo laat op de avond)
Volkswagen zit diep in de problemen, dankzij het manipuleren van emissietesten met een slim stukje software. Maar hoe gebeurde dat? En wat zijn de gevolgen voor in Europa geleverde auto’s? We leggen het uit in dit artikel. Begin 2014 begint de International Council on Clean Transportation een onderzoek naar een aantal meldingen van Volkswagen dieselauto’s […]
De andere merken die ook zo een software gebruiken zullen deze nu al wel snel hebben aangepast. VAG is het eerste merk, zullen er nog wel volgen denk ikKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenKijk Kijk , het conflict tussen Piech en de Board begin dit jaar ging voor een stuk over de VS. Dit wijst op zware interne druk om resultaten te behalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenNeen, een liter brandstof mag van mij 5 keer duurder worden, OP VOORWAARDE uiteraard dat dan alle taksen worden afgeschaft.
Is er een simpeler manier dan te belasten op gebruik dan via brandstof? Neen toch. Je gaat er ineens ook de perverse effecten van bedrijfswagenmisbruik mee aan banden leggen (de zaterdag gaan shoppen in Roosendaal en de zondag naar Auchan edm)
Die pendelaar met zijn ecodieseltje in mijn voorbeeld glipt door de mazen van het net omdat hij de regels volgt. Die met zijn 5 liter V8 is dan gewoon een onnozelaar die maar een andere hobby moet zoeken. Da's in feite wat de huidige regels zeggen.
En begrijp mij niet verkeerd, ik versta wel waarom je het niet kunnen vindt dat louter het bezit moet belast worden, maar uw systeem zal echt ook de misbruiken van de bedrijfswagen er niet allemaal uithalen hoor, maar zal wel alle arbeiders treffen die nu een "kleine" privé wagen kopen om 's morgens vroeg naar het atelier te kunnen rijden, de moeder die nu 's morgens de kleine naar de creche/school brengt en dan vlug gaat werken en zelfs de liefhebber die de zondag z'n wagen uithaalt om eens naar zee of de Ardennen te rijden... je mag niet vergeten dat het grootste deel van de wagens nog steeds privé bezit zijn en dat de eigenaar/gebruiker alle kosten zelf moet kunnen betalen.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtend'Ieteren heeft alvast een eerste reactie via persbericht geplaatst.
http://files.newscenter.webdisclosur...P_NL_FINAL.pdfBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Ik lees hier dat de constructeurs zich in Europa aan de NEDC-testcyclus moeten houden en dat ze er toch niks aan kunnen doen dat deze test zodanig is gemaakt dat ze er zo mee kunnen foefelen. De constructeurs lobbyen om dergelijke tests te gebruiken en te blijven gebruiken, zeker als dit in hun voordeel werkt.
Hoog tijd dat men die test volledig gaat aanpassen zodat de door de constructeur verbruikscijfers veel realistischer worden net zoals de uitstoot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenwat een nietszeggend "wij doen zo iets niet hoor" berichtje. Band'ieteren ten top
Ja, van D'Ieteren hoef je echt niks te verwachten in deze, hun paraplu is direct opengeklapt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk lees hier dat de constructeurs zich in Europa aan de NEDC-testcyclus moeten houden en dat ze er toch niks aan kunnen doen dat deze test zodanig is gemaakt dat ze er zo mee kunnen foefelen. De constructeurs lobbyen om dergelijke tests te gebruiken en te blijven gebruiken, zeker als dit in hun voordeel werkt.
Hoog tijd dat men die test volledig gaat aanpassen zodat de door de constructeur verbruikscijfers veel realistischer worden net zoals de uitstoot.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Voor iedereen die al een tijdje de (officiële) verbruikscijfers vergelijkt tussen de drie duitse premiummerken is het duidelijk dat VW-Audi geen even lage testresultaten konden voorleggen als Mercedes en BMW; deze achterstand dateert al van voor de komst van de Euro5-norm. Blijkbaar was het trucje met de testsoftware een gemakkelijke manier om te doen blijken dat ze bij de start van Euro5 terug op niveau van hun concurrenten stonden, alhoewel ze feitelijk nog niet klaar waren; enkel zoiets kan uitleggen waarom ze zo een hoge risico genomen hebben, het was dat of miljarden aan zakencijfer zien verdwijnen. Opmerkelijk is dat enkel Euro5-motoren met de dubieuze software uitgerust zijn, met de komst van de Euro6 zou alles in orde zijn...Last edited by guyugy; 23/09/2015, 10:07.
Comment
Comment