Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Was dat allemaal maar een kleintje en zouden er geen erge gevolgen verwacht, waarom zou dan de baas van VW moeten aftreden, ondanks de super-goede resultaten die hem te danken zijn ? De klucht kost nu al over de 30 miljarden...dat is de helft van het fortuin van Bill Gates !! En dat zijn maar de meetbare eerste gevolgen, het immaterieel moet nog komen en becijferd worden. Tja, als dat bijkomstig is weet ik het niet meer...

Comment

• de eerste grapjes komen

De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• de eerste op facebook die ik zie
        www.peugeotforum.be

Comment

• Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            En nu weet iedereen waarom een diesel stationair niet hoger klimt dan 2500 0/m... Niet om de mechaniek te beschermen, wel om de normen niet te overschrijden... Wat gaan wij nog allemaal te weten komen over manipulatie van de "embedded" electronica, o.m. wat geprogrammeerde veroudering betreft ? Heb 3 VAG-Audi producten gehad, nooit het minste probleem gehad tijdens de 4 eerste jaren, telkens wel nadien...Tja, de gebruiker moet toch aangespoord worden om van wagen te veranderen, of niet ?
            Is ook bij benzines hoor, mijne Lexus ging niet hoger en mijne collega zijn honda accord ook niet, meer een anti-Johny maatregel
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• De koers van VOLKSWAGEN AG (Aandeel, FSE) met nieuwsberichten, columns, agenda, forum, kerncijfers, opties, turbo's, speeders, sprinters en adviezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Is ook bij benzines hoor, mijne Lexus ging niet hoger en mijne collega zijn honda accord ook niet, meer een anti-Johny maatregel
                mijne moto draait 950 toeren stil in neutraal, tegen 70 in 5de 1800 toeren ofzo..
                en dat is benzine!
                2500 ralentie... lijkt me wel erg hoog!

Comment

• In neutraal als je dan gas geeft he! En t gaat over auto's

Comment

Bij de mijne gaat dit ook niet.
                    Esp uit, sport stand aan en pas dan gaat het.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik blijf het een interessante denkpiste vinden dat Piech en supporters Winterkorn opzij wilde omdat hij te roekeloos bezig was. Niet in de eerste plaats omdat VW het slecht deed in de VS, maar om hoe ver Winterkorn ging om dat te fiksen.
                      Blijkbaar was er in april (tijd van het conflict) al een recall mailing
                      voor de software. Die software zat er wel al jaren in.
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Dergelijke boete gaat wel een effect hebben, in combinatie met een (tijdelijk) verlies aan omzet door imagoschade.

De boete zal er mee toe leiden dat ze qua onderzoek en ontwikkeling een en ander zullen terugschroeven of trager ontwikkelen, en dat is jammer voor de consument natuurlijk.

Comment

• als consument kijk je daar toch niet achter? was het mercedes geweest in plaats van VAG had ik mijn benz zeker niet weggedaan en zou zeker blijven shoppen bij mercedes.
                          die uitstoot intresseert mij niet.
                          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            als consument kijk je daar toch niet achter? was het mercedes geweest in plaats van VAG had ik mijn benz zeker niet weggedaan en zou zeker blijven shoppen bij mercedes.
                            die uitstoot intresseert mij niet.
                            95% denkt zo waarschijnlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Dergelijke boete gaat wel een effect hebben, in combinatie met een (tijdelijk) verlies aan omzet door imagoschade.

De boete zal er mee toe leiden dat ze qua onderzoek en ontwikkeling een en ander zullen terugschroeven of trager ontwikkelen, en dat is jammer voor de consument natuurlijk.
                              onderzoek in verbeterde 'software' bedoel je? :-)

Comment

In neutraal als je dan gas geeft he! En t gaat over auto's

uuuups. ff dom geweest!
                                sorry :-D

Comment

• Ik denk dat de gemiddelde mens cynischer wordt voorgesteld dan hij /zij is. Tuurlijk zijn de meeste mensen niet bereid om veel meer te betalen voor een properder auto, maar totaal ongeinteresseerd zijn ze nu ook weer niet.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    uuuups. ff dom geweest!
                                    sorry :-D
                                    T is u vergeven

Comment

• Wat velen verwachtten wordt momenteel waarheid: dieselgate breidt zich verder uit. Daags na het vertrek van CEO Martin Winterkorn stelt de Duitse minister van Verkeer dat het VW-concern ook in Europa heeft gefraudeerd met testresultaten. Minister Dobrindt, bij ons vooral bekend als architect van de Duitse tolplannen, stelde zojuist in Berlijn dat Volkswagen in Europa […]

(Het paniekvoetbal rond) dieselgate raakt de hele Duitse industrie: toen BMW vandaag werd genoemd in een publicatie over te hoge uitstootwaarden klapte het aandeel aan de Duitse beurs prompt met 13% omlaag. Vanochtend suizde het aandeel BMW in 40 minuten tijd van 82 euro naar 72,40 euro (naslag). De vermoedelijke reden? De naam van BMW […]

En we zijn vertrokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        Was dat allemaal maar een kleintje en zouden er geen erge gevolgen verwacht, waarom zou dan de baas van VW moeten aftreden, ondanks de super-goede resultaten die hem te danken zijn ? De klucht kost nu al over de 30 miljarden...dat is de helft van het fortuin van Bill Gates !! En dat zijn maar de meetbare eerste gevolgen, het immaterieel moet nog komen en becijferd worden. Tja, als dat bijkomstig is weet ik het niet meer...
                                        Dat is heftig natuurlijk, maar oa door die paniekreactie op een potentiële monsterboete gaat hier ook een fortuin in rook op (pun intended), wat een soort 'self fulfilling profecy' vormt natuurlijk. Laat ons niet vergeten waarover het gaat. Het gaat niet over gaspedalen die blijven hangen of airbags die niet correct functioneren... mijn 'boerenverstand' vat het nog niet allemaal, noch de boete, noch de beursgang staan -denk ik- in verhouding tot de werkelijke schade. En wat bovendien een rol speelt is dat het mij sterk zou verwonderen dat enkel VW zich hieraan zondigt, in een wereld waarbij de autoindustrie fel beroep doet op toeleveranciers en men bij wijze van spreken allemaal uit dezelfde winkel z'n ingrediënten kan halen. Indien andere constructeurs nu niet meteen in het vizier komen, dan zou ik zelfs in complottheorieën beginnen te geloven.

Voorlopig denk ik dat heel het debacle een opportuniteit is om een paar VW aandelen te kopen, op de lange termijn gaat dat zich toch herstellen. Iets waar onze Joods-Amerikaanse vrienden misschien zelfs op rekenen. (bam, complottheorie #1)
                                        Last edited by ; 24/09/2015, 13:42.

Comment

• Of het moment om BMW aandelen te kopen tijdens de paniekverkoop. Het zou straf zijn als de andere merken even ver gegaan zijn. Ik geloof het nog niet.
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X