Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ook bij BMW begint het te jeuken... .
Comment
-
begint alleen maar harder te stinken nu ook Audi en Seat
Donderdagmiddag raakte bekend dat vier modellen van Audi onder de loep worden genomen. De motor van het type EA 189, die mogelijk met fraudesoftware is uitgerust, is in de Audi-modellen A1, A3, A4 en A6 ingebouwd. Dat heeft een woordvoerder van Audi donderdag in Ingolstadt bekendgemaakt. Precieze bouwjaren van de betrokken wagens en aantallen kunnen nog niet genoemd worden.
De Spaanse VW-dochter Seat zou een half miljoen wagens uitgerust hebben met de software, aldus de Spaanse krant El Pais donderdag. Bronnen dicht bij het bedrijf zeggen aan El Pais dat Seat sinds 2009 meer dan een half miljoen van de EA189-motoren in zijn auto’s heeft gemonteerd.
Na zijn vervroegde aftreden door het milieuschandaal met de sjoemelsoftware, kan ex-Volkswagen-topman Martin Winterkorn aanspraak maken op zowat 60 miljoen euro. Dat heeft het Franse persagentschap AFP berekend. Een woordvoerder van de groep in Wolfsburg weigert alle commentaar.
de standaard
Ik denk dat er nu een paar dealers die net van D'ieteren hun aandelen en garage hebben moeten verkopen is dik gaan lachen.
Die anderen die net hebben overgenomen gaan zeer groen lachen.
Nu je in Belgie groepsvorderingen kan doen voor de rechtbank zou het wel is een dure grap kunnen worden voor D' ieteren.
Axelleke heeft ook altijd pechNa Dexia nu D' ieteren
Last edited by carman; 24/09/2015, 17:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenDit betreft dus de 2liters van VW. Ben eens benieuwd naar de resultaten van de 1.6tdi's.
Vw zal wel niet de enige zijn met geforceerde resultaten.
Anderzijds denk ik niet dat BMW er zo met sjoemelt (of ze doen het beter dan VW). In het oorspronkelijk onderzoek was er ook een X5 getest en die voldeed wel perfect aan de emissies.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOok bij BMW begint het te jeuken... .
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...?eid=1.2451032Het Duitse autoblad Auto Bild schrijft dat de dieselversie van de BMW X3 xDrive bij een test op de weg niet minder dan elf keer meer uitstoot dan de "Euro 6"-norm van de Europese Unie.
Ze moeten anders eens alle auto's testen en een lijstje maken met auto's die wel het normverbruik halen...
Comment
-
tesla moeit zich ook... met goedkeuring van de Duitse minister van Buitenlandse zaken
Comment
-
Da ze die testen dan aanpassen, iedereen weet toch dat hij ne liter mag bijtellen bij het vebruik en de consument ligt echt niet wakker van fijnstof of uitstoot zeKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
vindt het allemaal veel blabla om weinig, maar dat is mijn mening natuurlijk :pSkoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
misschien bij vermelden dat europa een tijd geleden een studie heeft gemaakt omtrent de gevolgen van de slechte luchtkwaliteit: die kost de ziekteverzekering in europa ongeveer 280 miljard euro op jaar basis.
dus zo'n faits-divers zou ik het dan toch niet noemen
die luchtvervuiling moet natuurlijk niet volledig op het conto van de automobilist geschreven worden, maar foefelen met uitstootgegevens welke wel degelijk hun weerslag hebben op de algemene gezondheid moeten in mijn ogen dan niet lichtzinnig opgenomen worden
280 miljard is geld dat anders gebruikt kan worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten't Is inderdaad veel blabla, maar wel terecht veel blabla. Mijn auto verbruikt gemiddeld 1,5 liter meer elke 100 km dan opgegeven. Ik vind dat verschil groot.
Bij mij geven ze 4,7l op en ik zit aan 5,5l... Als ik met den uwe zou rijden dan zou 5l zeker mogelijk zijn zonder moeite te doen...
Comment
-
Opgegeven verbruik is dan ook gemiddelde, 6,xx stads verbruik, 4,xx snelweg. En 5,xx gemmideld. Als gij veel snelweg doet haalt ge dat gemiddelde/komt ge in de buurt van het gemiddelde. Ams gij vooral stad rijdt zit ge aan 6,xx en dan is dat idd 1,5l meer dan het gemm maar is dat wel een perfect normaal verbruik.
Ik denk dat gewoon velen vergeten dat het opgegeven verbruik en gemiddelde is van verschillende situaties en dan denken dat die auto op 200/u ook maar 5,xx gaat verbruiken.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenTja, dan gebruik je hem verkeerd... Of niet waar hij voor gemaakt is...
Bij mij geven ze 4,7l op en ik zit aan 5,5l... Als ik met den uwe zou rijden dan zou 5l zeker mogelijk zijn zonder moeite te doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten't Is inderdaad veel blabla, maar wel terecht veel blabla. Mijn auto verbruikt gemiddeld 1,5 liter meer elke 100 km dan opgegeven. Ik vind dat verschil groot.
Ik rij met een pick up van 12 jaar oud die 11 liter verbruikt, het gaat mij dus niet over die 4l theoretisch of 5,5l praktisch, het gaat erom dat ze u machines aansmeren die niet kunnen wat ze beloven dat ze kunnen.
"Iedereen weet toch dat ze bij dat verbruik een liter moeten bijtellen", akkoord... Maar iedereen blijkt dat normaal te vinden dat er 10-duizenden euro's betaald wordt voor een wagen die meer verbruikt, en in veel gevallen minder vermogen heeft dan opgegeven. Ik vind dat niet normaal.
Het gaat natuurlijk over de uitstoot en niet over het verbruik, maar dit wou ik toch in de rapte even kwijt.
Ik laat er mijn slaap ook niet voor, maar principieel kan ik mij hier enorm aan ergeren.
Comment
Comment