Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Ik denk dat gewoon velen vergeten dat het opgegeven verbruik en gemiddelde is van verschillende situaties en dan denken dat die auto op 200/u ook maar 5,xx gaat verbruiken.
    Inderdaad, opgegeven gecombineerd verbruik = 4,7l. Mijn reëel gecombineerd verbruik = 6,1l. Dus dat is om precies te zijn 1,4l meer verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Inderdaad, opgegeven gecombineerd verbruik = 4,7l. Mijn reëel gecombineerd verbruik = 6,1l. Dus dat is om precies te zijn 1,4l meer verbruik.
      Ik snap u punt wel hoor, en ge hebt ook gelijk. Maar ik vind het persoonlijk dikke zever dat ze daar verplicht een getal op moeten plakken. Er zijn gewoon zooooooveel variabelen die daar in meespelen. Zet 3 identieke auto's naast 1 en rij er identiek het zelfde mee, dan gaat ge nog altijd 3x een verschillende verbruik hebben. Al die opgegevens verbruiken zijn imho dikke bullshit.

U banden die wat te plat staan -> meer verbruik, benzine/diesel die wat vervuild is -> meer verbruik, die pizza margherita ipv slaatje die ge smiddags eet -> meer gewicht dat ge moet meesleuren -> meer verbruik, ik ben het nu wel wat in het belachelijke aan het trekken maar soit.

Ze zouden van 1 model x aantal auto's aan x aantal mensen/gezinnen moeten geven, die daar een maand mee laten rijden en dan hebt ge al een beter beeld van wat verbruik het irl is ipv in een windtunnel.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• De NEDC wordt gedefinieerd in de Europese Richtlijn 70/220/CEE. De meting verloopt over 4 stadscycli (overgenomen van de ECE-15) en een cyclus buiten de stad. Alles gebeurt doorgaans in een laboratorium, met aan de bedieningsknoppen een geschoold ecorijder of zelfs een robot. Maar de procedures zijn wel erg strikt omschreven. Ze volgen een scenario met optrekken, vertragen en stukken met constante snelheid, met een kleine tolerantie. Elke test duurt 20 minuten (1.200 seconden), waarvan de eerste 780 dezelfde zijn als de oude ECE-15-stadscyclus.
        De cyclus moet worden uitgevoerd met een auto die koud staat, bij een omgevingstemperatuur tussen de 20 en de 30 graden Celsius. Tijdens de 195 eerste seconden gaat de auto rustig optrekken en vertragen tot snelheden van 15, 30, 50 en 35 km/h, waartussen telkens korte periodes van stilstand komen. Tijdens dit hele deel wordt een gemiddelde snelheid gehaald van 18,35 km/h. Als je de stops niet meerekent, is dat 25,93 km/h. Die operatie wordt 3 keer herhaald. Dat zijn dan de 4 stadscycli. De buitenstedelijke cyclus volgt dezelfde logica, met momenten van constante snelheid aan 70, 50, 70, 100 en 120 km/h. Daarbij worden gemiddelde snelheden gehaald van respectievelijk 62,59 en 69,36 km/h, waarbij een totale afstand van 11 kilometer wordt afgelegd.

wie veel autosnelweg doet haalt dus zijn normverbruik niet: aan 120 km/h zit ge bijna automatisch aan een hoger verbruik. De cyclus buiten de stad stemt weinig overeen met het bijna dagdagelijkse gebruik van de auto hier in België. En dat zonder rekening te houden met de files. Net omwille van het vele optrekken en remmen gaat ge automatisch meer verbruiken dan opgegeven. Gemiddeld genomen dan wel over alle chauffeurs in België.
        www.peugeotforum.be

Comment

• maar in feite gaat het niet over wat wij stoken maar dat vw, vrijwilig chiptunend

en volgens mij mag dat
          een auto wordt gehomologeerd op zijn testcyclus

Comment

Ik snap u punt wel hoor, en ge hebt ook gelijk. Maar ik vind het persoonlijk dikke zever dat ze daar verplicht een getal op moeten plakken. Er zijn gewoon zooooooveel variabelen die daar in meespelen. Zet 3 identieke auto's naast 1 en rij er identiek het zelfde mee, dan gaat ge nog altijd 3x een verschillende verbruik hebben. Al die opgegevens verbruiken zijn imho dikke bullshit.
            Ik kan begrijpen dat die opgegeven verbruikscijfers niet altijd perfect kunnen kloppen met de realiteit. Maar het valt wel op dat het in realiteit altijd MEER is dan de opgave. Het is m'n derde BMW diesel, en allemaal zaten ze rond de 1 à 1,5 liter meerverbruik.

Comment

Ze zouden van 1 model x aantal auto's aan x aantal mensen/gezinnen moeten geven, die daar een maand mee laten rijden en dan hebt ge al een beter beeld van wat verbruik het irl is ipv in een windtunnel.
              spritmonitor zou al een verplichting moeten zijn om te raadplegen als je een nieuwe auto koopt. Moeten er wel al voldoende eigenaars zijn natuurlijk om een vergelijk te kunnen maken.
              www.peugeotforum.be

Comment

• IK denk dat er nog zullen volgen. Is volgens mij iets waar we nog het laatste niet van gezien hebben...
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• idd, en veel volk leeft daarvan

Comment

• Gaat een serieuze 'bom' worden in de auto industrie.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Er zal nog wel hier en daar iets volgen maar bij VAG is het echt wel kolossale en zware fraude. VAG komt deze klap nooit meer helemaal te boven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        maar in feite gaat het niet over wat wij stoken maar dat vw, vrijwilig chiptunend

en volgens mij mag dat
                        een auto wordt gehomologeerd op zijn testcyclus
                        Da's ook een interpretatie natuurlijk.

Maar ze pleiten zelf schuldig. Toch ongezien dergelijk crimineel gedrag door zo'n bedrijf.
                        Het vertrouwen van de aandeelhouders zal nooit meer volledig hersteld kunnen worden denk ik, hoe het überhaupt mogelijk is dat dergelijke lijken uit de kast kunnen vallen? En dan nog met een CEO die alle vertrouwen genoot.

Als er nog meer aan het licht zou komen en er bijgevolg meer claims kunnen volgen wordt het helemaal een catastrofe.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Gaat een serieuze 'bom' worden in de auto industrie.
                          Denk dat dat in Europa alvast, maar een bommetje gaat zijn. Duitsland gaat niet spelen met de job van miljoenen inwoners.
                          Daar zijn volgens mij al heel wat topontmoetingen geweest om de lont uit het vat te halen.
                          Er zal hier en daar wel eens een groene langs de kant staan roepen maar dat gaat in Europa zonder veel herrie opgelost worden. Allé ik denk dat hé.

Comment

• het zijn onze politici die zo'n test bijeendoctoren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                              Er zal nog wel hier en daar iets volgen maar bij VAG is het echt wel kolossale en zware fraude. VAG komt deze klap nooit meer helemaal te boven.
                              Over een jaar spreekt niemand daar meer over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                het zijn onze politici die zo'n test bijeendoctoren

Ge moet al wreed naïef zijn om te denken dat je het opgegeven verbruik van om het eender welke auto in een dagdagelijkse situatie kunt halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Dan ga je heel voorzichtig het gaspedaal mogen bedienen hoor. Met normaal te rijden (langere gecombineerde ritten) geraak je nooit aan die 5 liter. Trouwens, uw kar liegt ook met 0,8 liter hé.
                                  Is een 320de90 manueel, een f31 met automaat zou beter moeten doen...

Comment

• Remember Renault die in België vertrok? Niemand ging nog een Renault kopen. Het jaar daarop had Renault zijn topverkoop sinds jaren.
                                    Het is negatieve reclame, maar het is reclame.
                                    VW is als eerste gesnapt, en zal ook als eerste vergeten worden. Duitsers liggen daar niet wakker van, net als de meeste consumenten...
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Over een jaar spreekt niemand daar meer over.
                                      De aandeelhouders volgend jaar zeker nog wel want het dividend zal gene vette zijn. Ook de arbeiders zijn de dupe want die kunnen volgend jaar fluiten naar hun bonus.

Als men als bedrijf de overheid bedrogen heeft, wordt men in het vervolg ook al helemaal gedissecteerd, want fraude met de uitstoot waarom dan ook geen fraude met andere zaken?

Comment

• Ik denk dat de "dieselmotor" an sich weleens zijn laatste roetwalmen zal uitproesten...,het wordt duidelijk dat de grenzen van de zelfontbrander gehaald zijn op het gebied van milieu eisen...

Ik zie dieselmotoren enkel nog in 3.5ton+ gebruikt te worden in de toekomst.

Wat ik wel zeer markant vind is het feit dat VW zo agressief reclame maakte met de vw diesels in de USA.Van hoogmoed gesproken
                                        Last edited by ; 24/09/2015, 20:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                          Da ze die testen dan aanpassen, iedereen weet toch dat hij ne liter mag bijtellen bij het vebruik en de consument ligt echt niet wakker van fijnstof of uitstoot ze
                                          Het laat u dus volledig koud wat voor rommel u wagen allemaal uitstoot. Vergeet niet dat we het allemaal wel weer inademen ook....
                                          Ik laat mijn slaap er niet voor maar ik volg de zaak wel.
                                          Je zou verschieten wat voor gevolgen die vervuiling allemaal heeft, zonder dat je het doorhebt. Dus iemand die dan bewust kiest voor clean diesel, wordt opgelicht.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                          Er zal nog wel hier en daar iets volgen maar bij VAG is het echt wel kolossale en zware fraude. VAG komt deze klap nooit meer helemaal te boven.
                                          VAG komt dat in mijn ogen wel te boven. Er rijden er veel te veel rond, en let's face it, ze maken (buiten dit geval) gewoon goeie karren. Indien dat dit wat achter de rug is,zal jan modaal wel terug VW rijden/kopen/leasen.

Comment

Working...
                                          X