Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Is een 320de90 manueel, een f31 met automaat zou beter moeten doen...
    Niet dus.... .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
      Ik denk dat de "dieselmotor" an sich weleens zijn laatste roetwalmen zal uitproesten...,het wordt duidelijk dat de grenzen van de zelfontbrander gehaald zijn op het gebied van milieu eisen...

      Ik zie dieselmotoren enkel nog in 3.5ton+ gebruikt te worden in de toekomst.


      Wat ik wel zeer markant vind is het feit dat VW zo agressief reclame maakte met de vw diesels in de USA.Van hoogmoed gesproken
      i agree
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik kan begrijpen dat die opgegeven verbruikscijfers niet altijd perfect kunnen kloppen met de realiteit. Maar het valt wel op dat het in realiteit altijd MEER is dan de opgave. Het is m'n derde BMW diesel, en allemaal zaten ze rond de 1 à 1,5 liter meerverbruik.
        Verbruik in BE is niet representatief met al die hindernissen. Mijn verbruik scheelt meer dan 1l tov verbruik terwijl in Nederland rond te crossen.

        Sent from my D5803 using Tapatalk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
          Verbruik in BE is niet representatief met al die hindernissen. Mijn verbruik scheelt meer dan 1l tov verbruik terwijl in Nederland rond te crossen.

          Sent from my D5803 using Tapatalk
          Meen je dat? Ik merk praktisch geen verschillen met het buitenland hoor, toch zeker geen liter verschil. En als dat zo is, dan moeten ze hun opgegeven verbruik maar bijstellen per land.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            Ik snap u punt wel hoor, en ge hebt ook gelijk. Maar ik vind het persoonlijk dikke zever dat ze daar verplicht een getal op moeten plakken. Er zijn gewoon zooooooveel variabelen die daar in meespelen. Zet 3 identieke auto's naast 1 en rij er identiek het zelfde mee, dan gaat ge nog altijd 3x een verschillende verbruik hebben. Al die opgegevens verbruiken zijn imho dikke bullshit.

            U banden die wat te plat staan -> meer verbruik, benzine/diesel die wat vervuild is -> meer verbruik, die pizza margherita ipv slaatje die ge smiddags eet -> meer gewicht dat ge moet meesleuren -> meer verbruik, ik ben het nu wel wat in het belachelijke aan het trekken maar soit.

            Ze zouden van 1 model x aantal auto's aan x aantal mensen/gezinnen moeten geven, die daar een maand mee laten rijden en dan hebt ge al een beter beeld van wat verbruik het irl is ipv in een windtunnel.
            Het volgende dat ze een claim voor kunnen indienen is dat ze de opgegeven 0 naar 100 tijden niet halen.
            Die is ook in de allerbeste omstandigheden opgenomen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
            Er zal nog wel hier en daar iets volgen maar bij VAG is het echt wel kolossale en zware fraude. VAG komt deze klap nooit meer helemaal te boven.
            Dat geloof je nu zelf toch niet.

            Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Remember Renault die in België vertrok? Niemand ging nog een Renault kopen. Het jaar daarop had Renault zijn topverkoop sinds jaren.
            Het is negatieve reclame, maar het is reclame.
            VW is als eerste gesnapt, en zal ook als eerste vergeten worden. Duitsers liggen daar niet wakker van, net als de meeste consumenten...
            Klopt.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Het volgende dat ze een claim voor kunnen indienen is dat ze de opgegeven 0 naar 100 tijden niet halen.
              Die is ook in de allerbeste omstandigheden opgenomen.
              Dat halen ze wel vrij makkelijk, net als het opgegeven vermogen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                misschien bij vermelden dat europa een tijd geleden een studie heeft gemaakt omtrent de gevolgen van de slechte luchtkwaliteit: die kost de ziekteverzekering in europa ongeveer 280 miljard euro op jaar basis.

                dus zo'n faits-divers zou ik het dan toch niet noemen
                Volledig akkoord. Het zou al die mensen die hier zeggen dat het hun niks scheelt wat hun auto uitstoot, wél iets schelen. Wie ademt die brol terug in ? Wij allemaal..

                En nog iets, het gaat hier niet over een litertje meer tov het normverbruik, wel over extreem grote overschrijdingen van schadelijke gassen hé mannen ... Tot wel 30 keer zoveel als wat er opgegeven wordt. Dan is dat litertje meer 'peanuts'.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                  Volledig akkoord. Het zou al die mensen die hier zeggen dat het hun niks scheelt wat hun auto uitstoot, wél iets schelen. Wie ademt die brol terug in ? Wij allemaal..

                  En nog iets, het gaat hier niet over een litertje meer tov het normverbruik, wel over extreem grote overschrijdingen van schadelijke gassen hé mannen ... Tot wel 30 keer zoveel als wat er opgegeven wordt. Dan is dat litertje meer 'peanuts'.
                  Onrechtstreeks is dat wel met mekaar verbonden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat halen ze wel vrij makkelijk, net als het opgegeven vermogen.
                    Ja?
                    Zoals die M3's en Porsches die hun opgegeven pk's niet halen.
                    Onze Insignia was ook 2 sec trager dan opgegeven. (Slecht voorbeeld zeker ;-)
                    Of zoals bij de motoren, die halen die 2,8 sec wel..........als je een begenadigd Superbike coureur bent.
                    Wil maar zeggen dat er altijd verschil gaat opzitten.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Diesel is stilaan aan het verliezen. Benzine wordt hier de uiteindelijke winnaar. En hopelijk gaat me nu, meer dan ooit, op zoek naar alternatieven. Waterstof oa.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • Dit zou wel eens een kantel moment kunnen worden in de verkoop van benzines, hybrides en elektrische auto's...tegenover diesels.

                        De laatste jaren komt de dieselmotor negatief in de aandacht...fijn stof uitstoot en roetfilter/egr problemen.

                        Het zou wel eens hip kunnen worden (zoals destijds de prius in de states) om met eco friendly kar rond te rijden ipv pk's etc...voor "niet autoliefhebbers"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                          Dit zou wel eens een kantel moment kunnen worden in de verkoop van benzines, hybrides en elektrische auto's...tegenover diesels.

                          De laatste jaren komt de dieselmotor negatief in de aandacht...fijn stof uitstoot en roetfilter/egr problemen.

                          Het zou wel eens hip kunnen worden (zoals destijds de prius in de states) om met eco friendly kar rond te rijden ipv pk's etc...voor "niet autoliefhebbers"
                          tesla is maar al te blij met deze situatie...

                          Comment


                          • En Audi met hun electrische Q7
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • Volgend jaar komt de 'budget' Tesla voor een dikke 30k EUR op de markt. Ik wil wel electrisch, veel bruikbaar koppel.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Ja?
                                Zoals die M3's en Porsches die hun opgegeven pk's niet halen.
                                Onze Insignia was ook 2 sec trager dan opgegeven. (Slecht voorbeeld zeker ;-)
                                Of zoals bij de motoren, die halen die 2,8 sec wel..........als je een begenadigd Superbike coureur bent.
                                Wil maar zeggen dat er altijd verschil gaat opzitten.
                                De veel verkochte BMW dieseltjes doen het alvast goed wat opgegeven vermogen- en acceleratiecijfers betreft. Trouwens, die cijfers doen niets aan je portemonnee. Een meerverbruik, daar word je constant mee geconfronteerd en kost permanent meer centen.

                                Comment


                                • in België gaat diesel nog wel een tijdje populair zijn, of ze zouden ineens een heel goed alternatief moeten vinden.

                                  Als ik de bestellingen bij ons zie binnen lopen is 80% diesel wat verkocht wordt. Natuurlijk is 75% wel leasing ook maar nog. Hebben een paar modellen in benzine op stock staan en geraken we aan de straatstenen niet kwijt.

                                  Probleem is ook dat nog altijd teveel mensen denken dat ze een diesel 'nodig' hebben of dat ze het juiste 'profiel' hebben om diesel te kopen. Ik geef toe dat ik zelf ook perfect met een benzine zou kunnen toekomen ( 4x p/week Gent Zaventem en omgekeerd en voor de rest korte ritjes) en een 25k km/j. Maar ik rij nu eenmaal liever met een diesel auto dan een benzine.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                    in België gaat diesel nog wel een tijdje populair zijn, of ze zouden ineens een heel goed alternatief moeten vinden.
                                    Da's waar. Een gelijkwaardige benzine verbruikt in de praktijk nog altijd gemakkelijk een twee liter meer dan een diesel, en diesel is nog steeds goedkoper dan benzine.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                      j. Maar ik rij nu eenmaal liever met een diesel auto dan een benzine.
                                      serieus? ik heb zelf 3 diesels en 2 op benzine.

                                      maar ik rij veel liever benzine...lekker aan de gas en in de toeren gaan.Diesel heeft zo'n kleine powerband

                                      en het uitlaatgeluid van een benzine

                                      Comment


                                      • Na het vrijwillig ontslag van Volkswagen-CEO Martin Winterkorn zijn nu ook twee andere topmanagers van het bedrijf moeten opstappen door het milieuschandaal. Het gaat om Audi-directeur Ulrich Hackenberg (65) en zijn collega bij Porsche Wolfgang Hatz (56). Intussen menen analisten dat het schandaal een grotere bedreiging vormt voor de Duitse economie dan de Griekse crisis.


                                        Na het vrijwillig ontslag van Volkswagen-CEO Martin Winterkorn zijn nu ook twee andere topmanagers van het bedrijf moeten opstappen door het milieuschandaal. Het gaat om Audi-directeur Ulrich Hackenberg (65) en zijn collega bij Porsche Wolfgang Hatz (56). Intussen menen analisten dat het schandaal een grotere bedreiging vormt voor de Duitse economie dan de Griekse crisis.

                                        ‘Als de verkoop van wagens in Noord-Amerika de komende maanden instort, dan heeft dit niet alleen een impact op het bedrijf zelf, maar op de hele Duitse economie’, zegt ING-hoofdeconoom Carsten Brzeski aan Reuters.
                                        De boetes die Volkswagen riskeert in de Verenigde Staten kunnen immers oplopen tot 18 miljard dollar. Met een cashflow van 21 miljard euro kan het automerk de boete zeker aan, maar het schandaal zal ongetwijfeld een enorme impact hebben op de tewerkstelling in het bedrijf. Bovendien is het niet ondenkbeeldig dat ook andere Duitse automerken (zoals Daimler of BMW) die niet betrapt werden op emissiefraude, imagoschade zullen oplopen. Bovendien blijft de auto-industrie een belangrijke economische pijler voor de Duitse economie. Als de auto-industrie slabakt zou de vooropgestelde economische groei van 1.8% wel eens in het gedrang kunnen komen.
                                        ‘Dit schandaal is geen kleinigheid. De Duitse economie is geraakt in het hart’, zei Michael Huether, hoofd van het Duitse economische instituut IW.

                                        Kredietverlaging dreigt

                                        Ondertussen nemen ook de ratingbureaus Volkswagen in het vizier. Na Fitch dreigt oko S&P een afwaardering te geven. We anticiperen op boetes en kosten ten gevolge van het milieuschandaal, klinkt het bij Standard & Poor's. Als dat gebeurt zou het voor Volkswagen duurder worden om geld te lenen.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Onrechtstreeks is dat wel met mekaar verbonden.
                                          Deels wel ja, maar VW heeft met hun AdBlue ook vals gespeeld door deze in de testcyclus op volle toeren te laten draaien.
                                          Iedereen zaagt over da hun auto 6l verbruikt ipv 5l, maar dat hij 30x meer NOx enzo uitstoot dat boeit hun niet. Ahnee, doet gene pijn aan de portemonnee. Enkel aan de gezondheid, maar dat is minder belangrijk voor vele zo te horen.
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X