Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenDeels wel ja, maar VW heeft met hun AdBlue ook vals gespeeld door deze in de testcyclus op volle toeren te laten draaien.
Iedereen zaagt over da hun auto 6l verbruikt ipv 5l, maar dat hij 30x meer NOx enzo uitstoot dat boeit hun niet. Ahnee, doet gene pijn aan de portemonnee. Enkel aan de gezondheid, maar dat is minder belangrijk voor vele zo te horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls je mijn posts in het (recente) verleden hier wat gevolgd hebt, dan zou je dat zeker niet zeggen. Ik ben uiteraard wel begaan met het milieu! Ik gebruik mijn wagen heel bewust (nooit korte vervuilende ritjes, zoveel mogelijk verplaatsingen met de fiets,...) en een DPF bewust gaan verwijderen is iets wat ik totaal niet kan vatten. En ja die NOx uitstoot is niet oké. En die NOx uitstoot is ook verbonden aan het verbruik hé.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDa's waar. Een gelijkwaardige benzine verbruikt in de praktijk nog altijd gemakkelijk een twee liter meer dan een diesel, en diesel is nog steeds goedkoper dan benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenTja, ik rij gewoon echt niet graag met een benzine. In toeren gaan intresseert mij niet, gewoon lui op koppel rijden. Ik heb nu maar een stomme 1.6tdi (ja idd zo eentje die 40x meer uitstoot dan op papier) maar ik rij veel liever met die dan met bvb de Polo GTI. Daar heb ik ook al wat km's in afgemaald. Das natuurlijk ook persoonlijk. Als 'speeltje' zou ik denk ik wel een naft beter kunnen apprecieren maar als daily blijf ik een diesel 'handiger' vinden.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichtenin België gaat diesel nog wel een tijdje populair zijn, of ze zouden ineens een heel goed alternatief moeten vinden.
Als ik de bestellingen bij ons zie binnen lopen is 80% diesel wat verkocht wordt. Natuurlijk is 75% wel leasing ook maar nog. Hebben een paar modellen in benzine op stock staan en geraken we aan de straatstenen niet kwijt.
Probleem is ook dat nog altijd teveel mensen denken dat ze een diesel 'nodig' hebben of dat ze het juiste 'profiel' hebben om diesel te kopen. Ik geef toe dat ik zelf ook perfect met een benzine zou kunnen toekomen ( 4x p/week Gent Zaventem en omgekeerd en voor de rest korte ritjes) en een 25k km/j. Maar ik rij nu eenmaal liever met een diesel auto dan een benzine.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenidd weg met de auto!! terug paard en kar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmisschien bij vermelden dat europa een tijd geleden een studie heeft gemaakt omtrent de gevolgen van de slechte luchtkwaliteit: die kost de ziekteverzekering in europa ongeveer 280 miljard euro op jaar basis.
dus zo'n faits-divers zou ik het dan toch niet noemen(..)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenAl gedacht hoeveel co dat volkspaard uitstoot?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtenvertel het ons.
Iemand die dit kan uitrekenen?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
Test aankoop gaat er zich mee moeien.
Het zal snel opgelost geraken.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Comment
-
politiek is idd hoofdschuldige in deze
eu wil de beste van zijn klas zijn, consumentenorganisaties schreeuwen om andere meetmethodes, politiek blijft oostindisch doof en draait een rad voor onze en de rest van de wereld hun ogen
allemaal gebaseerd op nonsens
36 mpg = 6.54 voor een golf tdi in us...4.4 in eu
33 mpg = 7.1 voor e250 bluetec in us...4.5 in eu
al onze kyoto beloftes...
Comment
-
Werpt in ieder geval een schaduw over de automobielindustrie en zal ongetwijfeld invloed hebben op de werkgelegenheid en dat omdat iemand wat 100110100110001101 heeft aangepast in de software.
En eigenlijk wordt het ook extra opgeblazen, wat jammer is want VW levert goede producten maar daar spreekt nu niemand meer over.
Maar nogmaals zij hebben het aan zichzelf te danken door hun voortdurende hoge druk op hun mensen om beter te presteren dan de rest.
Dan komt het briljant idee om te sjoemelen het is eigenlijk hun tweede natuur geworden en eens men op het tandvlees zit doet een mens rare dingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenAl gedacht hoeveel co dat volkspaard uitstoot?Last edited by Den Paarse Capri; 25/09/2015, 10:41.
Comment
-
Als ex werknemer in een Duits automotive bedrijf, kan ik me écht niet voorstellen hoe ze dit binnen het concern klaar gekregen hebben.
Als ik zag hoe wij destijds alles moesten verantwoorden, en dat er bij de minste verandering zooo veel mensen aan te pas kwamen om een beslissing te nemen, dan vind ik het een wonder dat dit niet eerder gelekt is.
Anderzijds bevestigt het voor mij nog maar eens de absolute arrogantie van de Duitsers als het op de bescherming van hun industrie aan komt.
Toevallig was ik gisteren nog in Wolfsburg en als je de mensen ter plaatse erover aanspreekt wikken ze hun woorden wel héél zorgvuldig. VW is daar echt heilig natuurlijk.
Ik ben toch wel erg benieuwd of dit uiteindelijk het tipje van de ijsberg zal zijn of niet.
Comment
Comment