Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Niet enkel wat stinken tijdens het regenereren hoor ... ik heb het over uitlaatgassen constant die op je adem pakken, da's totaal wat anders.

    Vraag me trouwens af wat het actieplan gaat zijn van VAG, met zijn allen naar binnen voor een "update" niemand blij gaat van worden ?

    Comment


    • Dan gaan ze het opgegeven vermogen niet meer leveren...

      Comment


      • ze hebben iets aan de hand VW met die 1.6 en 2.0 diesels... volgens mij hebben ze het allemaal voor...
        dus ja dat gaat hun veeel geld kosten, hopelijk gaat dit niet te koste van de kleine man die bij VW werkt!!!!

        Comment


        • Breaking news:

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            heb er al betere gezien
            Vind er niks aan.
            De slechtste tot nu toe.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Dat zou commerciele schade betekenen die heel moeilijk nog kan worden goedgemaakt, men krijgt dan een sloompie terug na de aanpassing niet in lijn met de voorgespiegelde prestaties bij aankoop En wat zal bv. de impact op de restwaarde zijn.

              En eigenlijk zou dus het gewoon moeten aangepast worden voor de volksgezondheid.

              Maar ik wil het allemaal nog wel zien gebeuren.
              Last edited by ; 26/09/2015, 00:57.

              Comment


              • Wat het meest hallucinant is aan de hele historie: anno 2015 slaagt een groot automerk er niet in om een clean diesel te maken. Betekend dit dan dat diesels niet "proper" te krijgen zijn?
                Het feit alleen al dat dieselmotoren met dezelfde cilinderinhoud bijna het aantal pk's evenaren van benzine motoren was al een hint in de richting dat er iets raar aan de hand was.
                Als ze de dieselmotoren moeten gaan smoren om de emissiewaarden te halen, gaan we 20 jaar terug de tijd in. De tijd dat een 2.0 diesel 90 pk had. Eens zien hoe populair dieselmotoren dan nog zullen zijn op de markt.
                Ik kan ook moeilijk geloven dat andere merken ook geen trukkendoos hebben om de waarden te halen. De vraag is alleen waar en wanneer dit zal naar boven komen.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • Ik vraag me ook af wat de volgende stappen van VW zullen zijn. Gaan ze de verkoop van hun diesels tijdelijk staken? Gaan ze het probleem eerst aanpakken op hun nog te verkopen wagens? En wat dan met het feit dat ze misschien minder vermogen hebben? Wie wil er een Passat 2.0 met 90 pk? Of een 1.6 met 75pk?
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Wat het meest hallucinant is aan de hele historie: anno 2015 slaagt een groot automerk er niet in om een clean diesel te maken. Betekend dit dan dat diesels niet "proper" te krijgen zijn?
                    Het feit alleen al dat dieselmotoren met dezelfde cilinderinhoud bijna het aantal pk's evenaren van benzine motoren was al een hint in de richting dat er iets raar aan de hand was.
                    Als ze de dieselmotoren moeten gaan smoren om de emissiewaarden te halen, gaan we 20 jaar terug de tijd in. De tijd dat een 2.0 diesel 90 pk had. Eens zien hoe populair dieselmotoren dan nog zullen zijn op de markt.
                    Ik kan ook moeilijk geloven dat andere merken ook geen trukkendoos hebben om de waarden te halen. De vraag is alleen waar en wanneer dit zal naar boven komen.
                    Misschien wat kort door de bocht, dat van "er niet in slagen om cleane diesels te maken". Want in de queeste naar hogere vermogens uit kleinere slagvolumes hebben ook benzinemotoren steeds hogere inspuitdrukken. En dat veroorzaakt, ook bij benzine, een in de praktijk hogere NoX-uitstoot dan door de testcyclus wordt gemeten. Het is misschien dom, maar in heel hun streven naar een lagere CO2-uitstoot (=verbruik) en minder uitstoot zijn ze in de wetgeving een belangrijk item vergeten te reguleren: het gewicht van de auto (voor ICE-auto's). Mazda is een van de weinige fabrikanten die er actief aan werkt om het gewicht van hun auto's terug naar beneden te krijgen. Alle anderen: not so much. Op die manier blijft het vechten tegen de bierkaai, want je kan in de formule minder verbruik + minder uitstoot + zelfde gewicht + meer prestaties... uiteindelijk niet meer winnen.
                    Last edited by ; 26/09/2015, 07:08.

                    Comment


                    • Niet om VW goed te praten, maar net VW is als een van de eerste merken juist met gewichtsreductie aan de slag gegaan. Bv de golf 7 met 1.2 tsi is gewoon best zuinig, mede dankzij het lage gewicht.


                      Ivm de dieselmotoren, hun nieuwe euro VI motoren zouden wel in orde zijn, dus dat bewijst al min of meer dat het technisch mogelijk is. (wel m.b.v. adblue)
                      Ze lopen wel achter op de concurrentie, die al veel langer met commonrail bezig zijn.
                      Ik meen mij te herinneren dat ze overgegaan zijn naar commonrail, net omdat ze met hun Pompeduses niet aan de milieunorm geraakten. Maar wss was hun eerste generatie commonrail ook gewoon nog niet goed genoeg qua uitstoot, dus hebben ze een truukje moeten toepassen, waar ze net lang genoeg mee wegkwamen tot hun euro VI'en klaar waren, beetje ironisch. Ze kunnen dus gewoon nieuwe wagens blijven verkopen, en de nieuwe CEO (stroman?) mag het vertrouwen komen terugwinnen. De fraude dateert al van voor winterkorn's aantreden, dus die mens kan er wss niet eens aan doen...


                      Ze hebben geluk dat dit nu pas uitkomt en geen 3 jaar geleden. En audi mag z'n slogan wel eens veranderen...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Ik vraag me ook af wat de volgende stappen van VW zullen zijn. Gaan ze de verkoop van hun diesels tijdelijk staken? Gaan ze het probleem eerst aanpakken op hun nog te verkopen wagens? En wat dan met het feit dat ze misschien minder vermogen hebben? Wie wil er een Passat 2.0 met 90 pk? Of een 1.6 met 75pk?
                        Het gaat over de euro 5 auto's...
                        de ingreep die ze gedaan hebben is louter uit financiële overwegingen gedaan! Concurrentie is moordend, is hier letterlijk te nemen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          Ze beginnen het probleem al wat beter onder controle bij VW te krijgen, goed zo.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                          Dat zou commerciele schade betekenen die heel moeilijk nog kan worden goedgemaakt, men krijgt dan een sloompie terug na de aanpassing niet in lijn met de voorgespiegelde prestaties bij aankoop En wat zal bv. de impact op de restwaarde zijn.

                          En eigenlijk zou dus het gewoon moeten aangepast worden voor de volksgezondheid.

                          Maar ik wil het allemaal nog wel zien gebeuren.
                          Ik weet ook niet wat er gaat gebeuren,maar eigenlijk zijn die VW geen EURO V motoren. Ik hoor sommige mensen zeggen dat de boete ridicuul hoog is, maar de fraude is ook niet mis... Vraag is wel of die software ook in Europa nodig was om de normen te halen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Misschien wat kort door de bocht, dat van "er niet in slagen om cleane diesels te maken". Want in de queeste naar hogere vermogens uit kleinere slagvolumes hebben ook benzinemotoren steeds hogere inspuitdrukken. En dat veroorzaakt, ook bij benzine, een in de praktijk hogere NoX-uitstoot dan door de testcyclus wordt gemeten. Het is misschien dom, maar in heel hun streven naar een lagere CO2-uitstoot (=verbruik) en minder uitstoot zijn ze in de wetgeving een belangrijk item vergeten te reguleren: het gewicht van de auto (voor ICE-auto's). Mazda is een van de weinige fabrikanten die er actief aan werkt om het gewicht van hun auto's terug naar beneden te krijgen. Alle anderen: not so much. Op die manier blijft het vechten tegen de bierkaai, want je kan in de formule minder verbruik + minder uitstoot + zelfde gewicht + meer prestaties... uiteindelijk niet meer winnen.
                          Waarom niet? Er zijn voldoende manieren om dat wel te doen. Onder andere met hybride voertuigen, die wat meer wegen. 't Is niet aan de wetgeving om een emissiebeperking op te leggen door gewichtsreducties op te leggen. Emissienormen zijn en resultatsverbintenis, dat zou voldoende moeten zijn.
                          En Mazda is écht niet het enige merk dat aan 't gewicht sleutelt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Niet om VW goed te praten, maar net VW is als een van de eerste merken juist met gewichtsreductie aan de slag gegaan. Bv de golf 7 met 1.2 tsi is gewoon best zuinig, mede dankzij het lage gewicht.


                          Ivm de dieselmotoren, hun nieuwe euro VI motoren zouden wel in orde zijn, dus dat bewijst al min of meer dat het technisch mogelijk is. (wel m.b.v. adblue)
                          Ze lopen wel achter op de concurrentie, die al veel langer met commonrail bezig zijn.
                          Ik meen mij te herinneren dat ze overgegaan zijn naar commonrail, net omdat ze met hun Pompeduses niet aan de milieunorm geraakten. Maar wss was hun eerste generatie commonrail ook gewoon nog niet goed genoeg qua uitstoot, dus hebben ze een truukje moeten toepassen, waar ze net lang genoeg mee wegkwamen tot hun euro VI'en klaar waren, beetje ironisch. Ze kunnen dus gewoon nieuwe wagens blijven verkopen, en de nieuwe CEO (stroman?) mag het vertrouwen komen terugwinnen. De fraude dateert al van voor winterkorn's aantreden, dus die mens kan er wss niet eens aan doen...


                          Ze hebben geluk dat dit nu pas uitkomt en geen 3 jaar geleden. En audi mag z'n slogan wel eens veranderen...
                          'Vorsprung durch Betrug"'
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • Mocht een kleiner bedrijf op zo'n grote schaal sjoemelen, het zou failliet zijn. Wellicht zullen ze er nu wel op de één of andere manier mee wegkomen met behulp van de staat, lobbying, boete,... Het economisch belang is hier veel te groot.

                            Comment


                            • Laat ons maar hopen dat bedrijven er niet op failliet gaan. De economische schade zal dan wel de milieuschade overstijgen.
                              Ironisch genoeg gaat onze Belgische overheid 150 mio euro investeren in Audi Brussels. Om de werkgelengheid te verzekeren in de plant in België.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • Grootste probleem zal nog zijn om al die auto's conform te krijgen. Hoe ze dat gaan doen?

                                Comment




                                • Eindelijk worden ze wakker in Brussel ! Doelstelling : 40.000 CNG wagens tegen 2020. Nog veel te weinig mijns inziens. Wanneer gaan ze eens stoppen met subsidieren van vuile diesel bedrijfswagens en vol inzetten op betaalbare schone technologie. Ze zouden al eens kunnen beginnen met het aantal aardgastankstations drastisch uit te breiden en overal H-gas te voorzien en de belastingsvoordelen voor bedrijfswagens enkel toe te kennen aan bewezen propere wagens. Ook openstelling van de spitsstrook , vermindering van (toekomstig) tolgeld , vrijstelling aan parkeermeters zijn gemakkelijk haalbare oplossingen om de aankoop van schone voertuigen te stimuleren. De kostprijs van dergelijke maatregelen kan gemakkelijk opgevangen worden door de dieselprijs op het niveau van benzine te brengen.

                                  Comment


                                  • Het grote nadeel aan CNG is nog steeds de kleine actieradius. Is wel al beter op sommige modellen. Zo heb ik een tijd met een A3 rondgereden die maar 300km haalt uit een tank CNG.
                                    CNG is nu al fiscaal voordeliger ikv aftrekbaarheid.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                    Comment


                                    • Met alternatieven zijn er ook nog,wel,wat problemen.

                                      Hybride en plug-in hybride zijn niet persé schoner. De ecologische voetafdruk is vaak hoger dan een vuile diesel. Bij die laatste ligt dat aan het rijden, bij de hybride aan de productie. De outlander pehv zou 1,9 liter verbruiken en 45gr co2. Maar testverbruik ligtbuiteindelijk op 6,6 liter. Dat isneenpak meer dan een zuinige diesel. Het is dan wel benzine.

                                      Electrisch: nog te beperkte radius

                                      CNG: te weinig tankgelegenheid waardoor er een combinatie blijft van benzine en gas, te weinig aanbod en het aanbod dat er is, zou niet zo super rijden. Desondanks de 150pk, zou het minder indrukwekkend zijn als een andere wagen met 150pk. Maar het leuke voordeel ervan is dat ge een thuspomp kunt installeren en aan de prijs van uw aardgas thuis kunt tanken. Installatie zou rond de 5000 euro kosten. Aan de pomp is CNG duurder omwille de accijnzen.

                                      Zou het wel jammer vinden als diesels moesren verdwijnen. Rij al 20 jaar diesel en dat vond ik altijd plezanter als met benzine of LPG. Weet zelf ni waarom, maar voel dat zo aan. Maar iets anders zal ook wel wennen.

                                      in December wordt mijne DS5 geleverd met 180pk en 400nm en 110gr CO2. Vorig jaar had hij nog 118gr. Ik stel er mij ook wel wat vragen bij. Den deze heeft dan wel nog een apart reservoir voor urinezuur (sanitaire brandstof)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X