Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Hopelijk stopt VW nu ook met die megaloname geldverslindende projecten zoals Bugatti , Bentley ...waar de modale klant totaal geen boodschap aan heeft en steken ze hun geld in betaalbare propere technologie.

    Terechte opmerking. Hoeveel heeft VW niet in de Veyron geïnvesteerd enkel en alleen maar als prestigeproject. Dat ze dan beginnen sjoemelen met hun productieauto's is gewoonweg misdadig.

    Comment


    • Mijn zoon is deze zomer naar Kroatie gereden met zijn Outlander Plug-in-Hybride. Het resultaat is niet om naar huis te schrijven, zijn verbruik was op de hele reis boven de 7.5 liters. Hij heeft de wagen wel gekocht om deur-aan-deur bezoeken te doen, en dan is het voertuig wel zuinig... Alles valt of staat met het gebruik...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
        Vw 2.0 tdi's (euro 5) gaan serieus zakken in prijs tweedehands
        En al die 1.6 ecodozekes dan? Die waren toch ook betrokken. Ben benieuwd wat er gebeurd met reeds bestelde wagens. Als het zonder impact makkelijk aan te passen was deden ze het wel. Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen.
        Intussen blijven de fabrieken verderdraaien?

        Sent from my D5803 using Tapatalk

        Comment


        • Ge moet het niet geloven dat er in Europa veel gaat veranderen. Voor de klant maakt het niet uit. Want als die wat te hard begint te zeiken dan krijg je je auto na zijn smering terug met 50 pk minder om aan de normen te voldoen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
            En al die 1.6 ecodozekes dan? Die waren toch ook betrokken. Ben benieuwd wat er gebeurd met reeds bestelde wagens. Als het zonder impact makkelijk aan te passen was deden ze het wel. Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen.
            Intussen blijven de fabrieken verderdraaien?

            Sent from my D5803 using Tapatalk
            1.6 ook. De impact en schade los van de boetes voor VW wordt niet te overzien. Wil ook wel zien of al de eigenaars waaronder de leasemaatschappijen die er massaal in hun vloot hebben zitten, dit allemaal maar zo gaan laten al dat waardeverlies door gebrekkig product, want de restwaarde gaat er vast onder lijden, de lopende contracten zijn immers wat ze zijn.

            Comment


            • Ben nu niet zo zeker of de restwaarde er zal onder lijden eigenlijk. Alles hangt af van hoe dit opgelost wordt. Misschien betaalt VW een boete en moeten de auto's niet geregulariseerd worden. Denk dat het onbegonnen werk is om die auto's in orde te brengen...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                1.6 ook. De impact en schade los van de boetes voor VW wordt niet te overzien. Wil ook wel zien of al de eigenaars waaronder de leasemaatschappijen die er massaal in hun vloot hebben zitten, dit allemaal maar zo gaan laten al dat waardeverlies door gebrekkig product, want de restwaarde gaat er vast onder lijden, de lopende contracten zijn immers wat ze zijn.
                Tja, ik sprak een paar dagen geleden van een horror-scenario, en ik kreeg meteen spottende reakties zoals dat alles binnen een paar weken zou vergeten zijn...Nu worden de betrokken produkten in Zwitserland en in België uit de rekken genomen. Het kan paniek-voetbal zijn, maar zo onschuldig zal het ook niet blijven. Feitelijk zijn al de betrokken wagens niet enkel onwettig in het verkeer gebracht, ze kunnen ook materieel niet geregulariseerd worden. Als dat geen erge toestand is moet men mij vertellen wat rampzalig is. We shall survive zegt Matthias Müller, maar ik vraag mij wel af hoe !
                Er komen voor de VAG-groep een aantal magere jaren. En dat andere merken het ook zullen meemaken is geen troost !

                Comment


                • Het ware probleem blijkt uiteindelijk te zijn dat VW de Nox niet in staat is geweest drastisch te verlagen om de planning van de Euro-normen te respekteren. Het betekent dat er momenteel geen mogelijk bestaat om de wagens conform de wetgeving te maken, de oudere niet, en ook de nieuwe niet ! En met andere proporties de andere merken ook niet !!!
                  Het wordt een totale impasse...
                  Last edited by guyugy; 26/09/2015, 15:14.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Tja, ik sprak een paar dagen geleden van een horror-scenario, en ik kreeg meteen spottende reakties zoals dat alles binnen een paar weken zou vergeten zijn...Nu worden de betrokken produkten in Zwitserland en in België uit de rekken genomen. Het kan paniek-voetbal zijn, maar zo onschuldig zal het ook niet blijven. Feitelijk zijn al de betrokken wagens niet enkel onwettig in het verkeer gebracht, ze kunnen ook materieel niet geregulariseerd worden. Als dat geen erge toestand is moet men mij vertellen wat rampzalig is. We shall survive zegt Matthias Müller, maar ik vraag mij wel af hoe !
                    Er komen voor de VAG-groep een aantal magere jaren. En dat andere merken het ook zullen meemaken is geen troost !

                    Een oude wijsheid, de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend... Dat wordt een paar weken grote woorden en een aantal minnelijke schikkingen en dan de mantel der liefde... Vergeet niet dat Duitsland leeft van hun auto's en het zijn zij die de lakens uitdelen.

                    Comment


                    • Ik belet u niet het hoofd in het zand te steken...

                      Comment


                      • Er moet iets anders in t nieuws komen en t gaat idd vergeten zijn.
                        Bij toyota zijn terugroepacties was de commotie iets minder maar ze verkopen er ook niet minder door.
                        Een VW koper blijft heel zijn leven VW kopen.
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • Terugroepacties voor ongewilde gebreken zijn van een andere orde dan wetens en willlens overheden en consumenten oplichten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            Ge moet het niet geloven dat er in Europa veel gaat veranderen. Voor de klant maakt het niet uit. Want als die wat te hard begint te zeiken dan krijg je je auto na zijn smering terug met 50 pk minder om aan de normen te voldoen.
                            En dan zijn de wagens niet meer conform de verkoopsbeschrijving en kan de klant beginnen klagen wegens bedrog over de specifikaties. Misschien nog erger ! Terloops : mijn Q5 euro 4 kreeg onlangs een update van het motormanagement. Aanleiding waren onbegrijpbare foutmeldingen op de boordcomputer, maar voor zelfde prijs (zelf betaald) kan het ook een vroege reaktie zijn aan de dieselgate... Ik vraag mij wel af hoe de dealers er in zullen slagen om ( zoals nu beweerd)
                            zoveel wagen te behandelen binnen een aanvaardbare termijn. Ik wacht met nieuwsgierigheid op de brief van d'Ieteren

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Ik belet u niet het hoofd in het zand te steken...
                              Er is een verschil tussen het hoofd in het zand steken en realist zijn...

                              Comment


                              • juist op het nieuws...
                                door verkoopstop in swiss zouden er 180.000 autos in de showroom blijven. hahahah, man man... als je dat cijfert gelooft moet je toch wel heel goedgelovig zijn.
                                Pak dat zwitsers paar honderd duizend autos per jaar kopen (makkelijk te vinden), dan daarvan alleen die van VAG groep en enkel die met diesel... en dan nog alleen degene die al klaar staan en niet meer verkocht mogen worden... zal wel factor 100x fout zijn, zelfs 18000 geloof ik niet.

                                Comment


                                • In Zwitserland zijn 180.000 auto's die in aanmerking komen voor het probleem. Sommige redacties kunnen blijkbaar geen berichten correct vertalen.

                                  Edit : Blijkbaar stuurt de BBC dit foute bericht de wereld in en dat wordt allemaal maar klakkeloos overgenomen zonder nadenken.

                                  Dit zal er eerder op trekken al is geeft de tekst van Reuters wel aanleiding tot verwarring, het is niet hun beste bericht laten we zeggen omdat ze zeggen the ban could affect, ze bedoelden waarschijnlijk bv. issue of problem.

                                  Switzerland is temporarily blocking the sale of some Volkswagen-manufactured diesel cars suspected of being planted with the device that cheats emission tests. The ban could affect up to 180,000 vehicles manufactured between 2009 and 2014 under brands such as Seat, Skoda and Audi, the Federal Roads Office said in a statement.
                                  However, the ban would only apply to cars that are yet to be registered or sold in the country and does not cover those that are already in circulation. VW, the world's largest auto manufacturer by sales, has been grappling with an escalating fallout after US regulators revealed last week that the carmaker had sought to cheat emissions test results by using a so-called "defeat device" -- a software that can detect when a vehicle is being tested and manipulates its performance.

                                  Last edited by ; 26/09/2015, 16:02.

                                  Comment


                                  • de klantendienst gaat het toch druk krijgen

                                    wat als men de fout niet hersteld krijgt? Krijgt men dan van VW een andere auto?

                                    Ik wacht nog op de eerste consumentenorganisatie die de klachten van gedupeerden gaat groeperen en daarmee naar de rechtbank stapt als het antwoord van VAG niet als afdoende wordt gezien.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • die fout krijgt men simpel hersteld... alleen ga je een pak inboeten aan vermogen
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • dan is je auto niet meer conform het gelijkvormigheidsattest...
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          de klantendienst gaat het toch druk krijgen

                                          wat als men de fout niet hersteld krijgt? Krijgt men dan van VW een andere auto?

                                          Ik wacht nog op de eerste consumentenorganisatie die de klachten van gedupeerden gaat groeperen en daarmee naar de rechtbank stapt als het antwoord van VAG niet als afdoende wordt gezien.

                                          Max Warburton, an analyst with Bernstein Research, offered the following advice for VW’s new CEO:
                                          • Offer to buy back and scrap every 2.0 diesel sold in the U.S. – all 482,000 of them – cost $6 billion.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X