Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Zonet op vtm nieuws mensen die nu vw links laten liggen... Men doet precies of de auto is slecht... Is gewoon een software voor labo's,dit veranderd niks aan de kwaliteit.
Ook grappig is dat ze een Golf 7 GTI lieten zien terwijl dat het over de diesels ging
Neen, VW heeft de voorbije dagen duidelijk bewezen een erg betrouwbare partner te zijn. Producten conform certifiêren is ook kwaliteit.
Een toeleverancier die zoiets uithaalt bij VW (zelfs iets dat 10 x minder erg is) wordt ook aan deur gezet., trust me
Zonet op vtm nieuws mensen die nu vw links laten liggen... Men doet precies of de auto is slecht... Is gewoon een software voor labo's,dit veranderd niks aan de kwaliteit.
Ook grappig is dat ze een Golf 7 GTI lieten zien terwijl dat het over de diesels ging
Spijtig dat het kwalitiet niet veranderd......haha ze zouden beter software ontwikkelen tegen olieverbruik en rammelde kettingen.
Zonet op vtm nieuws mensen die nu vw links laten liggen... [/,QUOTE]
Dat zijn ws dezelfde die destijds geen Renault meer gingen kopen..
LOL..juist. Die journalisten gaan de straat op, vinden een paar man die resoluut geen VW meer moeten hebben, en dan is de onderbouwde conclusie "meer en meer mensen laten VW links lagen".
Wat telt zijn de verkoopcijfers. Pas op, er zal zeker een onaangename dip in zitten, zeker als landen bepaalde diesels beginnen te verbieden, maar voor het overige zal dit een tijdelijk fenomeen zijn.
Dit zouden wel eens gouden tijden voor chiptuners kunnen zijn. Als VW effectief een terugroepactie gaat uitvoeren voor een ECU update en die auto's minder gaan presteren, om dan naar een chiptuner te gaan om terug het vol vermogen te krijgen...
Dit zouden wel eens gouden tijden voor chiptuners kunnen zijn. Als VW effectief een terugroepactie gaat uitvoeren voor een ECU update en die auto's minder gaan presteren, om dan naar een chiptuner te gaan om terug het vol vermogen te krijgen...
Of zou dit net heel slecht kunnen zijn voor de tuners? Aanpassen (en bedrog) van software is nu wel heel erg in the picture.
Dit zouden wel eens gouden tijden voor chiptuners kunnen zijn. Als VW effectief een terugroepactie gaat uitvoeren voor een ECU update en die auto's minder gaan presteren, om dan naar een chiptuner te gaan om terug het vol vermogen te krijgen...
Dan heb je een 2.0 TDI met 150pk die dan door VW wordt teruggebracht naar 130pk en door de tuner wordt deze dan 170pk ipv 190a200...nee dank u, dan hoeft die software van vw niet voor mij en wordt die brief verticaal geklasseerd! En zal ik tijdens onderhoud wel zeggen dat dit niet hoeft. Klant is koning.
Vriend van me werkt bij VW. Klanten lachen het weg, die weten ook dat niet alleen VW zo bezig is. Er is nog geen terugloop in verkopen alleszins.
de klanten die in showroom komen mss,maar er zullen er genoeg zijn die niet meer komen haha
VW is zoals de Belgische kust. We weten allemaal dat het Nederland en Frankrijk veel mooier dan aan de beton kust maar elk weekend staan er filles.
Ondanks met iemand gesproken die bij een Ford dealer werkt en een VW rijdt. De motor van de VW was defect en hij merkte op dat het bij Ford veel minder voorkomt dan bij VW waar hij vroeger werkte maar toch terug VW willen hé....
Mensen zijn kuddebeesten haha. En was nazi Duitsland (de petvader van VAG al) al geen meester in propaganda? denk het wel hé
ik heb een garage vol fords staan en ben ford liefhebber tot en met.
maar daily rijd ik met een VW golf 2. ik zocht destijds een oerdegelijke wagen, liefst zo goedkoop mogelijk alsook goedkope onderdelen, geen roesthok en als het kan belastingsvrij door +25jaar te zijn.
ford... helaas gaan die af. de fords van 85-90 zijn zowat de grootste roestmormels die je kan vinden. de 1.8D motor drinkt veel teveel en onderdelen van oude fords zijn niet makkelijk te krijgen.
opel: roesthokken, wel degelijke benzinemotoren, maar de diesels ken ik niet echt. de vectra zijn 1.7platte D was wel ok, maar de DTI's erachter minder.
audi: te duur en ook moeilijker voor de oudere om stukken te vinden.
BMW/mercedes: te duur.
VW: tja, de generatie 85-90 zijn OERDEGELIJK, zowat onverwoestbare 1.6 en 1.9D motoren, onderdelen masaal te verkrijgen. alleen jammer van de hoge aanschafprijs.
franse autos: nee dank je :-)
italiaan: schoon design maar moet ze ook niet hebben op betrouwbaarheid. en zeker de specialekes zijn duur in vervangingsonderdelen
en dan krijg je een golf2 diesel aangeboden voor 200€... moet je niet eens over twijfelen. VW heeft zeker een hoge reputatie van degelijkheid en ook voor service en onderdelen zijn ze best ok. alleen die dure aanschafprijs.
iemand die nu VW rijd, gaat zeker niet afstappen van het merk nu en de euro6 zijn weer in orde.
Mijn eerste 4-wieler was er eentje van bij Adam ... nadien kwam er, net zoals bij jou fcapri, een nagenoeg onverslijtbare Golf 2 ... ondertussen staat nummer 5 uit de VAG-stal op de oprit, tussendoor heb ik ook nog geprobeerd om twee sterren te verslijten.
Altijd Duits dus ... nooit geïmmobiliseerd geweest en altijd gevrijwaard geweest van abnormale kosten.
Moet mijn huidige euro 5 binnen voor een "update", dan zal hij binnen gaan ... zo eenvoudig is dat.
En dit alles heeft voor mij nul komma nul gevolgen voor toekomstige aankopen.
Met de laatste ontwikkelingen ben ik niet meer zo zeker dat de euro6-VAG-wagens zuiver tot op de graat zijn. De laatst geproduceerde wagens die nu uit de verkoop worden genomen zijn zeker euro6-versie, en d'Ieteren durft ze toch niet vrij te maken; er moet dus een ernstige reden voor zijn, die grap kost 80 miljoen euros als wij een gemiddelde prijs van 25.000 euros per wagen nemen. Kan goed zijn dat de beslissing om te sjoemelen op het feit zou berusten dat ze noch de euro5 noch de euro6-norm tijdig konden halen. En als de zaak zou kunnen rechtgezet worden mits een rappel, dan zou er geen reden zijn om deze productie aan te passen én te verkopen. Hoe VAG via zijn net dealers 11 miljoen wagens kan "bewerken" om ze conform te maken blijft voor mij een raadsel, én technisch, en qua planning. Ze zullen niet meer veel tijd hebben om aan bandenwissel te doen !!
Vanmiddag naar de opendeurdag geweest en er was heel veel volk.
Er is ook veel verkocht maar dan wel benzines.
Sommigen geloofden niet dat ze momenteel geen diesel konden bestellen.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Particulieren die ze op een opendeur een benzine kunnen verpatsen allemaal goed en wel. Toch eens benieuwd hoe de lease-markt gaat reageren als sommige diesels (tijdelijk) niet geleverd kunnen worden.
ik heb een garage vol fords staan en ben ford liefhebber tot en met.
maar daily rijd ik met een VW golf 2. ik zocht destijds een oerdegelijke wagen, liefst zo goedkoop mogelijk alsook goedkope onderdelen, geen roesthok en als het kan belastingsvrij door +25jaar te zijn.
ford... helaas gaan die af. de fords van 85-90 zijn zowat de grootste roestmormels die je kan vinden. de 1.8D motor drinkt veel teveel en onderdelen van oude fords zijn niet makkelijk te krijgen.
opel: roesthokken, wel degelijke benzinemotoren, maar de diesels ken ik niet echt. de vectra zijn 1.7platte D was wel ok, maar de DTI's erachter minder.
audi: te duur en ook moeilijker voor de oudere om stukken te vinden.
BMW/mercedes: te duur.
VW: tja, de generatie 85-90 zijn OERDEGELIJK, zowat onverwoestbare 1.6 en 1.9D motoren, onderdelen masaal te verkrijgen. alleen jammer van de hoge aanschafprijs.
franse autos: nee dank je :-)
italiaan: schoon design maar moet ze ook niet hebben op betrouwbaarheid. en zeker de specialekes zijn duur in vervangingsonderdelen
en dan krijg je een golf2 diesel aangeboden voor 200€... moet je niet eens over twijfelen. VW heeft zeker een hoge reputatie van degelijkheid en ook voor service en onderdelen zijn ze best ok. alleen die dure aanschafprijs.
iemand die nu VW rijd, gaat zeker niet afstappen van het merk nu en de euro6 zijn weer in orde.
Ik volg je,die generatie was oerdegelijk maar dat geld nu echt niet meer hoor.
Dagelijks 2 Rovers,3 Volvo's en 2 Audi's gereden.
De Rovers en de Volvo's geen enkel probleem mee. De ene Audi olieverbruik en bokkende DGS,de andere olieverbruik en opgerekte ketting. Mijn VAG ervaring!
VW-België moet nu een maand of 2 op zijn tanden bijten. Daarna is den Vlaam dat toch weeral vergeten en koopt hij toch weer zijn Golf diesel om rond de kerktoren te rijden.
Maar zoals hierboven al iemand zei: het is te zien wat de leasemarkt gaat doen.
Er gaan nog héél wat koppen rollen bij VW. http://www.standaard.be/cnt/dmf20150927_01888933 . Die illegale software is bij Bosch aangekocht en Bosch heeft VW in 2007 al gewaarschuwd dat die alleen voor intern gebruik was bestemd...
Ze moeten trouwens ook hun website nog een beetje bijwerken bij VW....
Bij de Volkswagen Golf heeft u de keus uit verschillende moderne TDI-dieselmotoren. Deze zijn ontwikkeld aan de hand van de meest recente technologie. Dit maakt deze motoren, die standaard zijn uitgerust met een roetfilter, krachtiger, zuiniger en schoner dan conventionele diesels.
De komma veranderen door een 'of'. Krachtiger ofzuiniger. Afhankelijk van de software
Comment