Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik blijf denken dat VAG op dit ogenblik geen onmiddellijke oplossing heeft om de betrokken wagens zonder de verdachte sotware en /of zonder vermogensverlies conform de norm (5 en mogelijk ook 6) te doen rijden. Ze verkeren in een pat-situatie, want anders hadden ze al lang de zaak geregulariseerd. Enkel het verwijderen van een paar sofware-regels zal in enkel geval het probleem niet als bij mirakel wegwerken... Wat nodig is en blijkbaar niet werkbaar is, is een ingreep waarmee de betrokken wagens vlekkeloos ( ook op de baan) de homologatie doorstaan ( of minstens in de buurt van de resultaten van de concurrentie komen)
    Hun probleem zal ook zijn dat ze ditmaal niet op het woord zullen geloofd worden, alles zal dubbelgechekt worden, in de labo alsook op de baan... Moeilijke oefening !!!
    Last edited by guyugy; 27/09/2015, 08:47.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Ik volg je,die generatie was oerdegelijk maar dat geld nu echt niet meer hoor.
      Dagelijks 2 Rovers,3 Volvo's en 2 Audi's gereden.
      kan je over alle merken wel zeggen. ford vond ik vroeger ook degelijk. ik heb een capri in de garage staan die over de 300 000km zit, en een sierra ook. men escort uit 78 is ook een keihard ding.
      maar sinds 1985 liep het toch goed fout en dan vooral op roest.

      mijn eerste auto was een opel ascona. dat ding ging fantastisch maar zoveel roestproblemen. dat ding was al rot op zen 12jaar en op zen 15jaar werd die afgevoerd. zelf de balken waren al weg toen. de motor (182 000km) dronk toen elke 1000km ongeveer 1liter olie en 2liter water. deed die al vanaf zijn 140 000km toen ik die kocht. ik had er geen probleem mee want die verbruikte maar 5,5liter bij zuinig rijden, 7liter gemiddeld en 10liter als je volgas ging (ter info, men capri verbruikt 10-15liter normaal rijden en 25-30liter als je plankgas gaat, nogal een verschil).

      mercedes was vroeger ook oerdegelijk, maar nu zie ik bepaalde generaties toch ook ferm roesten, en hebben ze vaak electronica problemen erbij (gerelateerd aan de roest misschien. als je massa punten wegroesten, loopt de electronica in het honderd).
      men broer rijd met een jongere golf (dacht een 4 of 5) en die hoor ik toch ook nooit klagen. als ik dan zie hoeveel leasewagens van VW komen, kan het toch ook zo slecht niet zijn

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Vriend van me werkt bij VW. Klanten lachen het weg, die weten ook dat niet alleen VW zo bezig is. Er is nog geen terugloop in verkopen alleszins.
        Tja, weglachen. Tot blijkt dat de aanpassing door VW minder elegant zou blijken dan nu voorgesteld. Bv. aanpassing van het vermogen om de uitstoot te verminderen. Dat zou de waarde van de wagen zeker beïnvloeden, want als een 2.0 bij Ford 150 kan geven, en bij VW maar 130, welke is dan aantrekkelijker.

        Ik zou wachten tot deze situatie helemaal duidelijk is.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Mensen zijn kuddebeesten haha. En was nazi Duitsland (de petvader van VAG al) al geen meester in propaganda? denk het wel hé
          Ola rustig, heel veel Fransen en Amerikanen kiezen ook steevast voor Franse resp. Amerikaanse wagens, dus de Duitsers verschillen niet zo gek veel van hen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Ik blijf denken dat VAG op dit ogenblik geen onmiddellijke oplossing heeft om de betrokken wagens zonder de verdachte sotware en /of zonder vermogensverlies conform de norm (5 en mogelijk ook 6) te doen rijden. Ze verkeren in een pat-situatie, want anders hadden ze al lang de zaak geregulariseerd. Enkel het verwijderen van een paar sofware-regels zal in enkel geval het probleem niet als bij mirakel wegwerken... Wat nodig is en blijkbaar niet werkbaar is, is een ingreep waarmee de betrokken wagens vlekkeloos ( ook op de baan) de homologatie doorstaan ( of minstens in de buurt van de resultaten van de concurrentie komen)
            Hun probleem zal ook zijn dat ze ditmaal niet op het woord zullen geloofd worden, alles zal dubbelgechekt worden, in de labo alsook op de baan... Moeilijke oefening !!!
            Ik stel me ook de vraag hoe "simpel" hun oplossing voor die motoren gaat zijn, want zo eenvoudig lijkt me die aanpassing niet.

            Daarnaast stel ik me ook nog altijd de vraag of een grote constructeur als VW dan wérkelijk de enige autobouwer was die er technisch niet in slaagde om die dieselnormen te halen en dus maar dit trucje moest toepassen.
            Met andere woorden, zijn de andere constructeurs daar dan probleemloos in geslaagd zonder (gelijkaardige) kunstgrepen?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Ik stel me ook de vraag hoe "simpel" hun oplossing voor die motoren gaat zijn, want zo eenvoudig lijkt me die aanpassing niet.

              Daarnaast stel ik me ook nog altijd de vraag of een grote constructeur als VW dan wérkelijk de enige autobouwer was die er technisch niet in slaagde om die dieselnormen te halen en dus maar dit trucje moest toepassen.
              Met andere woorden, zijn de andere constructeurs daar dan probleemloos in geslaagd zonder (gelijkaardige) kunstgrepen?

              Voor hetzelfde geld komt er een soort van deal waarbij Vw een paar miljard betaald als minnelijker schikking aan de USA en eventueel Europese Unie voor de extra uitstoot van alle tot nu toe geleverde wagens en zijn er voor de rest geen gevolgen voor de klanten. Persoonlijk denk ik dat het die richting gaat uitgaan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                Voor hetzelfde geld komt er een soort van deal waarbij Vw een paar miljard betaald als minnelijker schikking aan de USA en eventueel Europese Unie voor de extra uitstoot van alle tot nu toe geleverde wagens en zijn er voor de rest geen gevolgen voor de klanten. Persoonlijk denk ik dat het die richting gaat uitgaan.
                Zou goed kunnen.
                Als er geld binnen komt wordt het milieu al eens even opzij gezet.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Het "regelen" van de fout en de regularisatie van het verleden kan uiteraard het onderwerp maken van minnelijke schikkingen, maar daarmee is de zaak niet gesloten : vanaf nu dient de productie opnieuw gehomologeerd te worden, en met het voorval voor ogen zullen deze testen niet meer zo gemakkelijk vervalst kunnen worden. Dit is de kern van de zaak en hèt probleem van VAG. De enige hoop is dat er nu opnieuw controles (echte dan, dus op de baan…) opgelegd worden aan alle constructeurs, dan zal blijken dat er voor allen een duidelijke discrepantie bestaat tussen de norm en wat iedereen in de praktijk aankan. Alleen zo worden alle klokken op hetzelfde uur gebracht.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Ik stel me ook de vraag hoe "simpel" hun oplossing voor die motoren gaat zijn, want zo eenvoudig lijkt me die aanpassing niet.

                    Daarnaast stel ik me ook nog altijd de vraag of een grote constructeur als VW dan wérkelijk de enige autobouwer was die er technisch niet in slaagde om die dieselnormen te halen en dus maar dit trucje moest toepassen.
                    Met andere woorden, zijn de andere constructeurs daar dan probleemloos in geslaagd zonder (gelijkaardige) kunstgrepen?
                    Of andere constructeurs gelijkaardige praktijken hanteren, zal de toekomst uitwijzen, maar ik denk dat VW de hoofdvogel afgeschoten heeft.

                    Volgend artikel is er wel interessant bij:

                    Comment


                    • Eigenlijk toont dit ganse gegeven weer maar eens de onzin van de in België verplichte roettest aan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Het "regelen" van de fout en de regularisatie van het verleden kan uiteraard het onderwerp maken van minnelijke schikkingen, maar daarmee is de zaak niet gesloten : vanaf nu dient de productie opnieuw gehomologeerd te worden, en met het voorval voor ogen zullen deze testen niet meer zo gemakkelijk vervalst kunnen worden.
                        De testen WORDEN vervalst onder druk van de constructeurs en met medeweten van de overheid, dat is een feit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Ola rustig, heel veel Fransen en Amerikanen kiezen ook steevast voor Franse resp. Amerikaanse wagens, dus de Duitsers verschillen niet zo gek veel van hen.
                          Wat mij stoort aan Duitse merken is dat ze zich zelf zo veel beter voelen en eigenlijk enkel uitblinken in het premium gehalte tussen de oortjes......Aja,en ook in olieverbuik!
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • en wat er nu met de uitstooot gebeurt is ook al gebleken in de onafhankelijke tests op gebied van veiligheid. EuroNCAP (door de Duitse/Franse industrie gelobbyd)allemaal ok maar in de VS dikke buis voor de Duitse autootjes

                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • ik zie veel modellen die al een tijdje aan het rijden zijn en die ondertussen al vervangen zijn ofwel in het kort gaan vervangen worden door nieuwe modellen

                              en er is maar 1 veilig voertuig: een tank. Voor de rest zul je altijd wel ergens een hoek vinden waar een voertuig slecht op scoort.

                              En bovenal: als je boven een bepaalde snelheid rijdt, is het hek helemaal van de dam. Dan scoort geen enkel voertuig nog voldoende. Al wie denkt dat hij bij 120 km/h een zware crash zonder kleerscheuren kan overleven is heel naïef.

                              Aangaande het uitstootprobleem: als VAG het goed aanpakt, geen haan die er nog naar kraait binnen een paar maanden. Ze staan nu even in het oog van de storm, alle ogen op hen gericht. Maar dat blijft niet duren. En de politiek is altijd straf met straffe uitspraken. Als er uiteindelijk actie genomen moet worden, weet men direct waar het spreekwoord 'blaffende honden bijten niet' vandaan komt. Tenzij iemand het voor de rechtbank trekt en dan horen we er misschien binnen een jaar of 10 nog eens van als de definitieve uitspraak (na het zoveel keren in beroep te laten gaan) gevallen is.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ik zie veel modellen die al een tijdje aan het rijden zijn en die ondertussen al vervangen zijn ofwel in het kort gaan vervangen worden door nieuwe modellen

                                en er is maar 1 veilig voertuig: een tank. Voor de rest zul je altijd wel ergens een hoek vinden waar een voertuig slecht op scoort.

                                En bovenal: als je boven een bepaalde snelheid rijdt, is het hek helemaal van de dam. Dan scoort geen enkel voertuig nog voldoende. Al wie denkt dat hij bij 120 km/h een zware crash zonder kleerscheuren kan overleven is heel naïef.
                                Dat vind ik echt een foute inslag,sorry.
                                Als een wagen ontwikkeld word met oog op NCAP test en dus frontaal goed scoort maar in hoek op hoek tot schroot herleid wordt vind ik dat helemaal fout. Dit zijn nl de meeste ongelukken. Midden op midden gebeurt erg weinig hoor.

                                En in dat verhaal zie ik een duidelijke link naar de uitstootcrisis,die Duitse wagens zijn gemaakt met oog op de tests,niet met oog om echt goed te zijn.

                                Echt Proficiat voor relatief kleine constructeurs als Honda en Volvo die tegenwoordig zelfs al hun motoren in eigen huis ontwikkelen en bouwen om zo een mooie resultaten in de tests te halen.

                                Shame on Germany!
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Wat mij stoort aan Duitse merken is dat ze zich zelf zo veel beter voelen en eigenlijk enkel uitblinken in het premium gehalte tussen de oortjes......Aja,en ook in olieverbuik!
                                  http://www.automotive-werkplaats.nl/...g-olieverbruik
                                  Ik denk vooral dat het bij alle klanten van ieder merk tussende oren zit... Het kiezen van een merk en model is emotie...
                                  het zou moeten zijn: welke ruimte heb ik nodig, goedkoopste brandstof voor zijn specifiek gebruik, inclusief aankoopprijs betrouwbaarheid en veiligheid. De rest moet je achterwegen laten. En dan kom je in veel van de gevallen bij vw groep uit... Er zijn geen zekerheden meer... Vanaf dat een merk een pk monster heeft in het gamma, is het om zeep... En betaalt de kleine gebruiker de prijs. En alles draait tegenwoordig om omzet... Dat ze terug eens proberen om,goede auto's te maken... ieder merk!!! Dat verkoopt zichzelf, en dan heb je geen pk monster nodig...

                                  Comment


                                  • Geweldige zet van de Waalse regering met het oog op de nakende beslissing ivm Audi Vorst

                                    Het Waals Gewest overweegt gerechtelijke stappen tegen Volkswagen, nu blijkt dat de autobouwer jarenlang gesjoemeld heeft met de uitstoot van zijn dieselwagens. Dat heeft Waals minister van Milieu Carlo Di Antonio (CDH) zondag laten verstaan op RTL-TVI.
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                      Geweldige zet van de Waalse regering met het oog op de nakende beslissing ivm Audi Vorst

                                      http://www.standaard.be/cnt/dmf20150927_01889283
                                      Doofpotoperatie is gestart door SUpermasj

                                      Comment


                                      • Ik vind dat een invoerder ook moet nagaan of het geleverde product wel voldoet aan de normen!
                                        Als ik goederen ontvang controleer ik ook alles... Doe ik dit niet, moet ik na 7 dagen niet meer gaan reclameren...

                                        Als zelfstandige moet je ook steekproeven doen!!! Zijn de geleverde producten wel ok...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X