Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    mijn wagen verbruikt wat mercedes opgaf. pak nu nog dat de boordcomputer 0.5l/100km afliegt en je zit met kleine extra vervuiling. geen 10 tot 40 keer zoveel als opgegeven.
    uw auto kan perfect 7l/100km verbruiken en hierbij 182gr CO2 uitstoten en binnen de grenzen van NOx zitten.
    maar uw auto kan evengoed perfect 7L/100km verbruiken, hierbij 182gr CO2 produceren en 40x teveel NOx uitstoten. en dat gebeurd hier ook. NOx productie gaat omhoog als de auto beter en zuiniger rijd. het is dan ook niet de CO2 of het verbruik die 40x hoger ligt.

temperatuur en druk omhoog in de motor = verbruik en CO2 omlaag en NOx omhoog.
    als uw auto de opgegeven verbruiken of lager haalt, is het meestal een teken dat de NOx omhoog gaat. het wil dus niet zeggen dat uw auto minder vervuild.

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
    als ik nu een paar regels software in uw smartphone aanpas als fabrikant ervan (en enkele fabrikanten doen het mogelijks ook), die direct uw bankgegevens kopiëren en mij hiermee de kans geven met uw geld aankopen of afhandelingen te doen. is dat dan geen fout want het zijn maar een paar regels software EN andere done het ook?
    uw bankgegevens kopieren om aankopen te doen zullen ze wel niet doen, maar zijt maar zeker dat ELKE telefoonfabrikant aanpassingen in de software heeft gedaan in hun profijt.
    ik heb bijna al mijn telefoons opgekuisd vroeger. samsung is de ergste waarbij de settings van de acculader zodanig fout staan dat de accu 'vermoord' wordt binnen het jaar. na 3batterijen te verslijten in 2 samsung telefoons had ik er genoeg van en heb ik de android aangepast. laatste accu leeft nu nog altijd en presteerd goed (telefoon is ondertussen vervangen en niet omdat er iets versleten was)
    Last edited by ; 28/09/2015, 05:35.

Comment

• dat VW 40 maal meer uitstoot is gewoon omdat ze beweerden evenveel (of even weinig dan) NOx uit te stoten dan al de rest die dit deden met ad blue. VW kreeg dezelfde resultaten zonder ad blue. Iedereen krabt zich in het haar hoe ze het doen en vraagt zich af hoe VW het toch geflikt heeft.
      Het kan dus evengoed zijn dat het geen interne afrekening is binnen VAG maar wel dat ze door een concurrent aan de galg zijn gepraat... die liever anoniem wilde blijven om zelf buiten schot te blijven.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Als er andere merken ook aan meededen waren ze al door de mand gevallen denk ik. VAG is gewoon een arrogant fabriek. Zie maar eens naar hun afhandeling van garantie en goodwill,al speelt het onkundige Dieteren daar natuurlijk ook een slechte rol in
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Als er andere merken ook aan meededen waren ze al door de mand gevallen denk ik. VAG is gewoon een arrogant fabriek. Zie maar eens naar hun afhandeling van garantie en goodwill,al speelt het onkundige Dieteren daar natuurlijk ook een slechte rol in
          Die andere merken gingen ze nu toch allemaal beginnen controleren.
          Wat garantie betreft is dit in mijn geval het enige merk die daar nooit een probleem van gemaakt heeft.
          Melden en laten maken meer was het niet, zelf buiten de garantie periode.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• eigenlijk is er toch maar 1 echte oplossing voor het probleem: dat de overheid ingrijpt en zegt dat alle merken zich er echt moet aan houden en dit is perfect mogelijk wanneer alle wagens maximum ongeveer 100 pk zouden hebben! in belgie is het toch niet nodig om met een wagen van meer dan 100 pk te rijden (om de 100 meter zijn er verkeerslichten en er is overal file ) maar ja dat zullen de duitste merken wel niet willen zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
              eigenlijk is er toch maar 1 echte oplossing voor het probleem: dat de overheid ingrijpt en zegt dat alle merken zich er echt moet aan houden en dit is perfect mogelijk wanneer alle wagens maximum ongeveer 100 pk zouden hebben! in belgie is het toch niet nodig om met een wagen van meer dan 100 pk te rijden (om de 100 meter zijn er verkeerslichten en er is overal file ) maar ja dat zullen de duitste merken wel niet willen zeker
              Waar woon jij? Plaats genoeg in Belgie waar je met meer dan 100pk wel iets kan doen.
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Waar woon jij? Plaats genoeg in Belgie waar je met meer dan 100pk wel iets kan doen.
                Da's waar, maar daar wonen de meeste mensen niet.

Comment

eigenlijk is er toch maar 1 echte oplossing voor het probleem: dat de overheid ingrijpt en zegt dat alle merken zich er echt moet aan houden en dit is perfect mogelijk wanneer alle wagens maximum ongeveer 100 pk zouden hebben! in belgie is het toch niet nodig om met een wagen van meer dan 100 pk te rijden (om de 100 meter zijn er verkeerslichten en er is overal file ) maar ja dat zullen de duitste merken wel niet willen zeker
                  Verbied Tesla dan maar want die hebben 700PK maar wel zonder uitstoot, wat een onzinpost

Comment

• Ik lees hier best wat onzin eigenlijk. Beetje HLN niveau.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Ik lees hier best wat onzin eigenlijk. Beetje HLN niveau.
                      Fora = HLN niveau.

Comment

Ik lees hier best wat onzin eigenlijk. Beetje HLN niveau.
                        Het Vtm sensatie nieuws.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Met 2pk komen we ook toe hoor.
                          Met de fiets kunnen we ook allemaal onze plan trekken.
                          De luxe in uw huis heb je ook niet nodig hoor.
                          Afschaffen die handel dan maar?
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            dat VW 40 maal meer uitstoot is gewoon omdat ze beweerden evenveel (of even weinig dan) NOx uit te stoten dan al de rest die dit deden met ad blue. VW kreeg dezelfde resultaten zonder ad blue. Iedereen krabt zich in het haar hoe ze het doen en vraagt zich af hoe VW het toch geflikt heeft.
                            Het kan dus evengoed zijn dat het geen interne afrekening is binnen VAG maar wel dat ze door een concurrent aan de galg zijn gepraat... die liever anoniem wilde blijven om zelf buiten schot te blijven.
                            Die concurrent zou dan wel goed gek moeten zijn, zeker als deze zelf boter op het hoofd zou hebben. Het zou zo aan het licht gekomen zijn:

Volkswagen zit diep in de problemen, dankzij het manipuleren van emissietesten met een slim stukje software. Maar hoe gebeurde dat? En wat zijn de gevolgen voor in Europa geleverde auto’s? We leggen het uit in dit artikel. Begin 2014 begint de International Council on Clean Transportation een onderzoek naar een aantal meldingen van Volkswagen dieselauto’s […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Met 2pk komen we ook toe hoor.
                              Met de fiets kunnen we ook allemaal onze plan trekken.
                              De luxe in uw huis heb je ook niet nodig hoor.
                              Afschaffen die handel dan maar?
                              Ja afschaffen en torenhoge boetes en doodstraf! We betalen al genoeg voor die asielzoekers die hier ook frauderen!

- random hln comment op een bedje van licht off topic.

Comment

Ja afschaffen en torenhoge boetes en doodstraf! We betalen al genoeg voor die asielzoekers die hier ook frauderen!

- random hln comment op een bedje van licht off topic.
                                Grappig, enkele jaren terug zou het allemaal nog de schuld van de walen geweest zijn ....
                                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• er komen blijkbaar geen extra belastingen voor de VAG'ers... als ze ook het vermogen niet naar beneden trekken krijgen chiptuners dus vrij spel want welk argument kunnen ze dan nog gebruiken? extra vervuiling? naah
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

Waarom heeft iedereen het altijd over een 'fout'? Er is helemaal geen fout. Wat je hebt is een paar regels extra software die de boel in een testomgeving bedotten. Maar dat heeft dus geen hol te maken met hoe de auto in het dagelijkse verkeer rijdt. Ja hij stoot meer uit dan officieel opgegeven. Maar dat doen andere wagens ook (in meer of mindere mate). Gaan we dan nu van elk merk en elke wagen alle testresultaten in vraag beginnen stellen?

.
                                    Tuurlijk is er een fout.
                                    De wagen is zo geprogrammeerd dat hij in het dagelijkse verkeer X maal zoveel keer uitstoot dan wanneer hij merkt dat hij op een testbank of in testmodus staat. Dat is serieuze fraude. Deze motoren haalden totaal niet de waarden die VW beweerde, en op basis daarvan wordt verkeersbelasting, overheidspremies, eventueel steun aan constructeurs bepaald.

Als het nu nog niet duidelijk is?

Comment

• Ik zie niet onmiddellijk in wat voor oplossing VW kan brengen.

Ofwel halen ze het vermogen naar beneden, ofwel halen ze het verbruik omhoog, om de motoren alsnog conform de opgegeven waarden doen rijden. In beide gevallen gaat de consument hier niet zo tevreden mee zijn, want dat is niet wat hij gekocht had!

Bovendien, als de andere merken even "proper" blijken te zijn als ze beweerden, dan zal dit de tweedehandswaarde van deze wagens een ferme knauw geven: voor eenzelfde motor heb je bij VW ofwel minder vermogen, ofwel hoger verbruik.

Ook een puur financiële tussenkomst van VW t.a.v. de overheid/ consument zonder technische aanpassing zal het probleem van waardevermindering niet teniet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        er komen blijkbaar geen extra belastingen voor de VAG'ers... als ze ook het vermogen niet naar beneden trekken krijgen chiptuners dus vrij spel want welk argument kunnen ze dan nog gebruiken? extra vervuiling? naah
                                        Tja, de onwetende gebruiker mag vrijuit gaan. Niet de gebruiker die er voor betaalt... want dan is het moedwillig.
                                        Groot verschil in de rechtspraak...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Ik zie niet onmiddellijk in wat voor oplossing VW kan brengen.

Ofwel halen ze het vermogen naar beneden, ofwel halen ze het verbruik omhoog, om de motoren alsnog conform de opgegeven waarden doen rijden. In beide gevallen gaat de consument hier niet zo tevreden mee zijn, want dat is niet wat hij gekocht had!

Bovendien, als de andere merken even "proper" blijken te zijn als ze beweerden, dan zal dit de tweedehandswaarde van deze wagens een ferme knauw geven: voor eenzelfde motor heb je bij VW ofwel minder vermogen, ofwel hoger verbruik.

Ook een puur financiële tussenkomst van VW t.a.v. de overheid/ consument zonder technische aanpassing zal het probleem van waardevermindering niet teniet doen.
                                          Een hoger verbruik is ook een hogere co2 uitstoot...

Comment

Working...
                                          X