Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    VW zou die met die fraude begonnen zijn omdat de ontwikkeling van die milieuvriendelijke motoren veel te duur zou zijn geweest. Maar om een Bugatti Veyron te ontwikkelen hadden ze wel een paar miljard €'s te veel...
    2

Die lompe overzetboot is dan ook nog één van de meest belachelijke auto's die ooit gemaakt zijn. Dat ze bij Top Gear dat ding als 'car of the decade' noemen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      Ja er is gefraudeerd, laat ze boeten, maar let's move on aub!
      Bon, zeg dan ook niet zoals hierboven dat je nog altijd "geen fout" ziet, want die is er dus wel degelijk.

Dat er belang bij hebben dat VW een paar toontjes lager nu mag zingen, zal ongetwijfeld zo zijn. Maar dat neemt niet weg dat VW goed wist waar ze mee bezig waren, dus mogen ze nu toch wel even serieus op de blaren zitten.

Het is net nog iets te vroeg om te zeggen "move on". We kennen nog niet de volledige omvang van dit schandaal, noch hoe VW dit denkt op te kunnen lossen, noch hoe het met de andere constructeurs zit.

Comment

• Nu heb ik misschien een verklaring waarom mijn wagen meer verbruikt dan de BC opgeeft. Om te voldoen aan de EUR4-norm.
        Hoger verbruik, meer CO2, dat kan toch ook niet gezond zijn ... een verlaging van de NOx daarentegen dan wel. Welk is het meest schadelijk van de 2?
        Last edited by ; 28/09/2015, 11:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Ook onze verkeersbelasting houdt rekening met die Euronorm (uitstoot).
          Voer eens een simulatie uit, waar kom je daar de euronorm tegen bij de berekening van de jaarlijkse verkeersbelasting ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten

Die lompe overzetboot is dan ook nog één van de meest belachelijke auto's die ooit gemaakt zijn. Dat ze bij Top Gear dat ding als 'car of the decade' noemen ...
            Lompe overzetboot?
            Ondanks de 'over the top' kostprijs van het Veyron-project was het voor mij toch een technisch hoogstandje!
            Volledig terecht "car of the decade"!
            Last edited by ; 28/09/2015, 11:39. Reden: Foutje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Voer eens een simulatie uit, waar kom je daar de euronorm tegen bij de berekening van de jaarlijkse verkeersbelasting ?

https://belastingen.fenb.be/vfp-port...belasting.html
              Staat er toch bij dat er rekening mee wordt gehouden.

Comment

• Bij de BIV wel, ja ... maar niet bij de verkeersbelasting en daar had je het over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  als VAG overkop gaat is er gewoon uitverkoop en krijgen die arbeiders en bedienden een nieuwe baas... wat een redenering ook.
                  bedrijf X mag zoveel vervuilen of frauderen als ze willen omdat anders de werknemers hun job verliezen? nice tijd om een firma op te starten die zich bezich houd met nucleair afval
                  Een nieuwe baas? Voor een bepaald percentage zal dit zo zijn.
                  Ge zijt hier niet over de lokale supermarkt bezig he wat jobs betreft.

Net zoals de grote bedrijven geen belastingen betalen om de jobs hier te houden en ze er nog geld bij krijgen om hier te blijven.
                  Zeg je dan ook laat ze maar gaan we vinden wel een andere baas.

En wat dan met de vervuilende landen die gezonde lucht aankopen in andere landen.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Bij de BIV wel, ja ... maar niet bij de verkeersbelasting en daar had je het over.
                    Het punt is dus dat waar er rekening gehouden wordt met uitstootcijfers voor een bepaalde belasting, en die cijfers blijken niet te kloppen, de overheid zich bij VW daarvoor verhaal zou kunnen halen. Idem indien bv. ondernemingssteun zou zijn gekoppeld aan het respecteren van bepaalde normen.

Comment

• Sinds 1 maart 2012 werd de vernieuwde BIV in fases ingevoerd. In een overgangsregeling werd de BIV deels volgens milieukenmerken, en deels volgens het vermogen van het voertuig berekend. (volgens fiscale PK).

Vanaf 1 januari 2014 wordt de BIV nog uitsluitend berekend volgens de milieukenmerken.

Bovenstaande is niet van toepassing op lichte vrachtwagens en vrachtwagens ... wel op personenwagens, breaks en minibussen.

Comment

• Volgens mij gaat VW hier aan failliet gaan. Deze schade valt niet te overzien en is volgens mij onoplosbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                          Volgens mij gaat VW hier aan failliet gaan. Deze schade valt niet te overzien en is volgens mij onoplosbaar.
                          het is al heel moeilijk om failliet te gaan zolang de mensen je producten blijven kopen en willen, wat hier het geval is, dit is een duur akefietje die ze moeten oplossen, maar de cashflows blijft wel in orde, dit kan dus op enkele jaren financiële opgelost geraken, en een paar jaar later zelfs vergeten

het is pas als een merk gewoon zijn spul niet meer kwijt geraakt dat het echt in de penarie komt te zitten,
                          er zitten genoeg waardevol spul binnen de VAG groep die fortuinen waard zijn en blijven.

Comment

• Indien blijkt dat de fraude zich voordoet in meerdere landen, dan is VW zelf toch sterk in gevaar. Als ze al die boetes moeten betalen en al die wagens conform gaan moeten maken, dat lijkt me zelfs voor zo'n groot concern onmogelijk. Ik vermoed dat er een globale boete zal komen of zoiets. Kan niet geloven dat ze zo'n groot bedrijf failliet laten gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              En wat dan met de vervuilende landen die gezonde lucht aankopen in andere landen.

ja dat heeft er veel mee te maken...

Comment

• volgens mij ben je failliet wanneer je de bank niet meer kan betalen ongeacht je cashflow
                                lets have some more member berries

Comment

• Niet de bank... de schuldeisers in het algemeen. Hier kunnen in dit geval veel partijen geld eisen, tot zelfs de particulieren toe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    ja dat heeft er veel mee te maken...
                                    Het gaat toch over het milieu, dus ergens wel.
                                    Er zijn al andere dingen geschreven die er niks mee te maken hebben.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• [QUOTE=fcapri;5676865

uw bankgegevens kopieren om aankopen te doen zullen ze wel niet doen, maar zijt maar zeker dat ELKE telefoonfabrikant aanpassingen in de software heeft gedaan in hun profijt.
                                      ik heb bijna al mijn telefoons opgekuisd vroeger. samsung is de ergste waarbij de settings van de acculader zodanig fout staan dat de accu 'vermoord' wordt binnen het jaar. na 3batterijen te verslijten in 2 samsung telefoons had ik er genoeg van en heb ik de android aangepast. laatste accu leeft nu nog altijd en presteerd goed (telefoon is ondertussen vervangen en niet omdat er iets versleten was)[/QUOTE]

wow wou dat ik zo handig was...
                                      bne al blij als ik er een batterij fatsoenlijk uit krijg :-p

Comment

• De soep wordt nooit zo heet gegeten zoals ze opgediend wordt.
                                        Bosch hangt er bij tussen met zijn software.
                                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Vraag is of de personen die deze beslissingen namen niet beter ook gestraft worden. Het zijn tenslotte maar enkelingen die besloten hebben om over te gaan tot fraude. In feite zijn die mensen de grote schuldigen. Moest een kleine zelfstandige zoiets doen, ze staken hem in de gevangenis. Ben van oordeel dat die mensen in persoonlijke naam een proces moeten krijgen en gestraft moeten worden.

Comment

Working...
                                          X