Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Staat inderdaad ontegensprekelijk vast dat er fraude is gepleegd ... ben eigenlijk best wel eens benieuwd hoeveel Belgische "slachtoffers" er zijn en bij welk percentage van deze mensen de uitstoot van de auto bovenaan op het prioriteitenlijstje stond op het moment van aankoop ?
    Ik ken alvast niemand.
    Nog nooit iemand horen praten over wat een auto uitstoot.
    Waarschijnlijk wel bij de leasing rijders.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
      Lompe overzetboot?
      Ondanks de 'over the top' kostprijs van het Veyron-project was het voor mij toch een technisch hoogstandje!
      Volledig terecht "car of the decade"!
      Met het geld dat verkwist is aan Bugatti hadden ze 'andere' dingen kunnen doen.

      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      het is al heel moeilijk om failliet te gaan zolang de mensen je producten blijven kopen en willen, wat hier het geval is, dit is een duur akefietje die ze moeten oplossen, maar de cashflows blijft wel in orde, dit kan dus op enkele jaren financiële opgelost geraken, en een paar jaar later zelfs vergeten

      het is pas als een merk gewoon zijn spul niet meer kwijt geraakt dat het echt in de penarie komt te zitten,
      er zitten genoeg waardevol spul binnen de VAG groep die fortuinen waard zijn en blijven.
      De Wolfsburgers hebben 68 miljard euro obligaties uitstaan. Het grootste deel van de schuld moet in de komende drie jaar worden afgelost, en dus op een moment dat VW extra hoge boetes zou moeten ophoesten.

      Plus nog eens die boete, het zou erom kunnen gaan spannen. Wel denk ik niet de ze VW direct de hoogste boetes gaan opleggen. Daar zal op het hoogste politieke niveau over onderhandeld worden.

      Comment


      • @ Gixxer: bij de particulieren ken ik alvast ook niemand.

        Comment


        • Oei, het gaat ook om 2,1 miljoen Audi's:

          Im Skandal um manipulierte Abgaswerte ist jetzt klar, wie stark Audi und Skoda betroffen sind. Bei beiden Herstellern geht es ebenfalls um Millionen Fahrzeuge - allein bei Audi in Deutschland sind es 577.000.

          Comment


          • in de VS zijn de advocaten erop gesprongen als vliegen op een stront. Daar worden eigenaars gevraagd om zich te verenigen om zo met een grote groep van 'gedupeerden' richting rechtbank te trekken.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • haddock is daarmee de kous af?? uiteindelijk gaat het hier om een veel grotere milieu vervuiling dan toegelaten...
              dit betekent dus slechter voor jouw en mijn gezondheid!! als iemand binnen jouw familie longkanker ofzo krijgt ga je hier dan nog zo over denken
              ( en zeker als je dan voor u uw super degelijke maar ' zeer vervuilende' VW ziet staan ) . ( ps ik wens het niemand toe om kanker te krijgen)

              Comment


              • Verkeersbelasting

                Een van de maatregelen die al bekend is, is een "vergroening" van de verkeersbelasting. Wie een nieuwe auto koopt met een vervuilende dieselmotor, zal zowel een hogere belasting op inverkeersstelling (BIV) als een hogere jaarlijkse belasting moeten betalen. Het zou gaan om een forse verhoging.

                Voor milieuvriendelijke auto's wordt de belasting verlaagd, om de meerkost voor de aankoop van zo'n wagen te compenseren. De verlaging wordt wel degressief. Dat betekent dat als "groene" wagens goedkoper worden de premie ook kleiner zal worden.
                Link

                Maar wat met Euro6 diesels met Urea ? Die hebben een lage CO² en NOx uitstoot en zouden in principe niet moeten boeten voor de dieselgate affaire ....
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                Comment


                • Het gaat in een zeer snel tempo van kwaad naar erger voor VAG:

                  Het Duits openbaar ministerie is met een onderzoek gestart naar de rol van Martin Winterkorn, de vorige topman van Volkswagen. Die moest vorige week door het dieselschandaal aftreden. De onderzoekers bekijken of er sprake is van fraude. Intussen komen de vakbondsleiders in Duitsland in het verweer tegen het mogelijke miljoenenbedrag dat Winterkorn uitbetaald zou krijgen als gevolg van zijn terugtreding.


                  De aandelenkoers stuikt in elkaar als een kaartenhuisje.

                  Comment


                  • Een milieu vervuiling die in het ene land toegelaten is en in het andere verboden.
                    Daar kan ik niet bij.
                    Dat bedoel ik dan ook met de zever van wij doen niet mee en we kopen wel gezonde lucht van een land waar ze wel hun best doen.
                    Dan draait het gewoon weer om geld hebben en geld krijgen.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • En nu zullen de opportunisten en alle volgelingen van ecolo afkomen met hun eisen en voorstellen van alle aard : het begint met Ben Weyts die de electrische wagens fiscaal zal bevoordelen ( wat kan nog meer dan 120% aftrekbaarheid en onbeduidende VAA? ) om VAG-Vorst te ondersteunen, dit om een wagen te bevoordelen die blijkbaar 100.000 euros zal kosten zoals de Tesla... Om de slappe lach van te krijgen ! En nu ook vlug Antwerpen in zone 30 omtoveren, terwijl de geesten gunstig zijn. Wat een bende stommerikken, zeg !

                      Comment


                      • Het NOx probleem was blijkbaar al VEEL langer algemeen gekend ... Hieronder vermeld ecosocre.be in maart al dat de NOx uitstoot niet klopt. Hun data is gebaseerd op cijfers van 2010 en 2014


                        Unlike other emission classes, there is a problem with NOx emissions from diesel cars. Recent tests show that in practice, any diesel car emits more NOx emissions than he should according to its Euro standard. The relationship between the Euro standard and the actual emissions is no longer existing. As a result, unlike with eg CO2, it is not the case that the more recent the emission standard, the lower the NOx emissions will be in real traffic. This is clear from the figure below (left). This problem is not existing for petrol cars (see right figure).
                        Ik ontken niet dat VW gefraudeerd heeft, maar het is wel heel opportuun om een zondebok te vinden natuurlijk ...

                        Ik heb me destijds mijn wagen deels aangeschaft op basis van zijn ecoscore. Basisvoorwaarde voor mij was om boven de 75 uit te komen. Sindsdien is mede door die NOx aanpassing mijn score van 76 naar 63 gezakt. Benieuwd hoe onze roverheid gaat reageren hierop, want ze mogen nu wel aanhalen dat de eindklant niet moet opdraaien voor de fraude van de constructeur; maar sinds maart 2015 hebben ze wel al alles klaargezet en berekend.
                        Gezien de tijd en het werk dat al jaren in die ecosocore wordt gestoken moet het niemand verbazen dat we hierop gaan getaxeerd worden binnenkort, en uiteindelijk veel dieper in de buidel gaan mogen tasten.
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Het gaat in een zeer snel tempo van kwaad naar erger voor VAG:

                          Het Duits openbaar ministerie is met een onderzoek gestart naar de rol van Martin Winterkorn, de vorige topman van Volkswagen. Die moest vorige week door het dieselschandaal aftreden. De onderzoekers bekijken of er sprake is van fraude. Intussen komen de vakbondsleiders in Duitsland in het verweer tegen het mogelijke miljoenenbedrag dat Winterkorn uitbetaald zou krijgen als gevolg van zijn terugtreding.


                          De aandelenkoers stuikt in elkaar als een kaartenhuisje.
                          Tijd om aandelen te kopen ik heb ze nog lager gekocht
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                          Comment


                          • Als je het allemaal realistisch bekijkt : de auto-industrie is de motor van de Duitse economie. Indien je die gaat aanvallen en de Duitsers zo zwaar in hun portemonnee raakt zal het snel over zijn met de goodwill. Indien de Duitsers hun centjes op zak houden en er mee stoppen om iedereen te sponsoren zit de EU binnen enkele weken op zijn achterste.

                            Verwacht je nog maar aan een beetje geroep en getier maar als het er op aan komt denk ik niet dat er een zinnige EU-lidstaat, buiten de Grieken misschien, het gaat riskeren de Duitsers dermate te bruskeren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                              Tijd om aandelen te kopen ik heb ze nog lager gekocht
                              Als je wil aasgieren ben je nog veel te vroeg ... de bodem is nog lang niet bereikt en zal zich verder uithollen naarmate de omvang en de gevolgen duidelijker worden.
                              Vandaag ook al weer -7%
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                              Comment


                              • D'Ieteren, de Belgische invoerder van de Volkswagen-merken, zal deze week alle eigenaars van een wagen met gemanipuleerde software persoonlijk contacteren. Hun dieselwagens zijn veel vervuilender dan gedacht en dat heeft ook fiscale consequenties.
                                De verkeersbelasting wordt immers berekend op basis van de uitstoot. Als die hoger is, zou ook de verkeersbelasting aangepast moeten worden. Maar minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) laat in De Morgen verstaan dat burgers en bedrijven geen fiscaal nadeel mogen ondervinden van de fraude van een autoconstructeur. "Ze waren zich op het moment van de aanschaf van geen kwaad bewust", zegt hij. Daarom laat hij onderzoeken of er via een omzendbrief fiscale tolerantie kan komen voor de VW-rijders die ook slachtoffer zijn van de fraude.

                                dit zou straf zijn ook...fraude is ontdekt, uw auto verbruikt meer, dus betaalt ons maar meer. moesten die mensen echt plots meer betalen zou écht wel een mafiapraktijk zijn van de staat die teert op de leugen van het merk.
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten

                                  De aandelenkoers stuikt in elkaar als een kaartenhuisje.
                                  Ik zie toch iets anders. Stond vorige week dinsdag 95€, vrijdag al weer 115€ en ondanks de mate waarin het dit weekend is geëscaleerd as we speak nog steeds 108,25€.
                                  Da's dan toch maar een raar kaartenhuisje.
                                  2.0 JTDm

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                    Tijd om aandelen te kopen ik heb ze nog lager gekocht

                                    Ik heb er ook al aan gedacht. Is wel altijd zeer risicovol he, ik ken er ook die in 2008 enorm veel aandelen van Fortis kochten aan iets van €2/stuk om ze dan naar enkele centen omlaag te zien vallen. Fortis was zogezegd ook to big to fail en dat denken er nu ongetwijfeld ook zeer veel over VW.

                                    Comment


                                    • Ja vitus&co, de software is fout vanuit milieustandpunt, maar voor de tiende keer, in welke mate heb je daar als bestuurder last van, rijden die wagens dan slechter? Ja, ze vervuilen meer dan 'toegestaan', boehoehoehoe, maar zolang ze de euro0-1-2-3 diesels en de 2-takten niet verplicht van de baan halen is dit voor mij een non-argument!
                                      2.0 JTDm

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Ik zie toch iets anders. Stond vorige week dinsdag 95€, vrijdag al weer 115€ en ondanks de mate waarin het dit weekend is geëscaleerd as we speak nog steeds 108,25€.
                                        Da's dan toch maar een raar kaartenhuisje.

                                        Denk dat je geen realtime koers hebt, is nu €99.98. Ik ben er ingestapt aan €109.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                          De verkeersbelasting wordt immers berekend op basis van de uitstoot
                                          als ik dat zie in een artikel lees ik zelfs niet meer verder, vb is op basis van cilinderinhoud

                                          er wordt weer wat afgeluld in de media dezer dagen, zoals gewoonlijk totaal niet gehinderd door kennis van zaken
                                          2.0 JTDm

                                          Comment

                                          Working...
                                          X