Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    D'Ieteren, de Belgische invoerder van de Volkswagen-merken, zal deze week alle eigenaars van een wagen met gemanipuleerde software persoonlijk contacteren. Hun dieselwagens zijn veel vervuilender dan gedacht en dat heeft ook fiscale consequenties.
    De verkeersbelasting wordt immers berekend op basis van de uitstoot. Als die hoger is, zou ook de verkeersbelasting aangepast moeten worden. Maar minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) laat in De Morgen verstaan dat burgers en bedrijven geen fiscaal nadeel mogen ondervinden van de fraude van een autoconstructeur. "Ze waren zich op het moment van de aanschaf van geen kwaad bewust", zegt hij. Daarom laat hij onderzoeken of er via een omzendbrief fiscale tolerantie kan komen voor de VW-rijders die ook slachtoffer zijn van de fraude.

    dit zou straf zijn ook...fraude is ontdekt, uw auto verbruikt meer, dus betaalt ons maar meer. moesten die mensen echt plots meer betalen zou écht wel een mafiapraktijk zijn van de staat die teert op de leugen van het merk.
    Tja, die taxen zou zijn voor't milieu en dan moet't wel aangepast. De mensen die 5j geleden ne wagen kochten hadden ook niet op Di Rupo's maffiamaatregelen gerekend.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
      Denk dat je geen realtime koers hebt, is nu €99.98. Ik ben er ingestapt aan €109.
      neen ik kijk op tijd.be, wat zie jij die real-time dan?
      2.0 JTDm

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ik heb er ook al aan gedacht. Is wel altijd zeer risicovol he, ik ken er ook die in 2008 enorm veel aandelen van Fortis kochten aan iets van €2/stuk om ze dan naar enkele centen omlaag te zien vallen. Fortis was zogezegd ook to big to fail en dat denken er nu ongetwijfeld ook zeer veel over VW.
        Vw is wel iets groter dan Fortis hé, de sociale impact eveneens...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          neen ik kijk op tijd.be, wat zie jij die real-time dan?
          Beursduivel.be: steun en toeverlaat voor beleggers. Bekijk de beurskoersen, de laatste stand van de BEL 20 en lees het nieuws, de columns en de adviezen.

          Comment


          • Wat is het verschil tussen vw vzo en vw SP?

            Ene is 100€ en de andere 107.
            BMW X5 45e

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Ik heb er ook al aan gedacht. Is wel altijd zeer risicovol he, ik ken er ook die in 2008 enorm veel aandelen van Fortis kochten aan iets van €2/stuk om ze dan naar enkele centen omlaag te zien vallen. Fortis was zogezegd ook to big to fail en dat denken er nu ongetwijfeld ook zeer veel over VW.
              T leven is een kansspel en t leven is aan de durvers
              Ik geloof er nog steeds in dat ik dij geld ga pakken vroeg of laat, ik heb tijd
              Laat ons hopen dat ze niet bankroet geraken
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Wat is het verschil tussen vw vzo en vw SP?

                Ene is 100€ en de andere 107.
                Juist moest t u nog laten weten, deze avond
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Ja vitus&co, de software is fout vanuit milieustandpunt, maar voor de tiende keer, in welke mate heb je daar als bestuurder last van, rijden die wagens dan slechter? Ja, ze vervuilen meer dan 'toegestaan', boehoehoehoe, maar zolang ze de euro0-1-2-3 diesels en de 2-takten niet verplicht van de baan halen is dit voor mij een non-argument!
                  ze halen de euro 1 - 2- 3- 4 -5 wagens toch van de baan! mogen deze nog verkocht worden ( nieuw dan??? )

                  Comment


                  • GVD,nu gaan ze de vb ook hervormen,ben er vet mee met mijn V8

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Ja vitus&co, de software is fout vanuit milieustandpunt, maar voor de tiende keer, in welke mate heb je daar als bestuurder last van, rijden die wagens dan slechter? Ja, ze vervuilen meer dan 'toegestaan', boehoehoehoe, maar zolang ze de euro0-1-2-3 diesels en de 2-takten niet verplicht van de baan halen is dit voor mij een non-argument!
                      Voor de zoveelste keer, kun je niet eens alles door elkaar halen, zo kan je niet behoorlijk discussiëren.

                      Trouwens, wat de "feitelijke last" van de consument betreft, is je reactie ook nogal kortzichtig. De wagen is er niet kwalitatiever minder door, maar je moet wel iets verder kijken hé. Het gaat wel over het milieu en de kwaliteit van de lucht in een land met bijzonder veel wagens, waaronder heel wat diesels. Jij wordt door nu niet direct door geraakt, maar wat de toekomst brengt voor jou en je kinderen, weet niemand.

                      Ook dat is een valabele afweging in deze zaak.

                      Comment


                      • Ik veronderstel niet dat men VW zodanig zwaar gaat beboeten dat het failliet gaat.

                        Het probleem is dat het op dit moment moeilijk in te schatten valt aan welk bedrag VW zich kan verwachten: administratieve boetes, individuele schadeclaims, collectieve schadeclaims van consumenten, schadeclaims van overheden, met daarnaast nog de kost om de bestaande en nieuwe motoren correct aan te passen.

                        Het kan de beurswaarde van VW wel zodanig naar beneden drukken, dat het concern een interessante overnameprooi wordt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Ik veronderstel niet dat men VW zodanig zwaar gaat beboeten dat het failliet gaat.
                          Er zal in elk geval genoeg motivatie zijn om faillissement te vermijden, maar dat betekent niet dat minnelijke schikkingen haalbaar zijn.
                          - Omdat sommige spelers gebonden zijn aan de wet en niet kunnen afwijken
                          - omdat er teveel spelers zijn
                          - omdat sommige spelers niet geinteresseerd zijn in minnelijke schikkingen

                          Dus denk ik dat er hier en daar een schikking zal zijn maar dat voor de rest de aandacht gaat naar hoe ge een noodlijdend bedrijf steunt, en ik weet niet wat er tegenwoordig mag in europa.
                          30 jaar Mr Yuge!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                            Er zal in elk geval genoeg motivatie zijn om faillissement te vermijden, maar dat betekent niet dat minnelijke schikkingen haalbaar zijn.
                            - Omdat sommige spelers gebonden zijn aan de wet en niet kunnen afwijken
                            - omdat er teveel spelers zijn
                            - omdat sommige spelers niet geinteresseerd zijn in minnelijke schikkingen

                            Dus denk ik dat er hier en daar een schikking zal zijn maar dat voor de rest de aandacht gaat naar hoe ge een noodlijdend bedrijf steunt, en ik weet niet wat er tegenwoordig mag in europa.

                            Als er geen schikking kan worden getroffen, dan beslist de rechter, en die kan rekening houden met de toestand van het bedrijf.
                            Noodlijdende steun zou kunnen onder de Europese regels, maar dit zal zeer erg afhangen van de situatie.

                            Als het bedrijf werkelijk noodlijdend wordt, dan zal het richting overnemer moeten kijken. Maar zover is het nog niet.
                            Last edited by Vitus; 28/09/2015, 14:44.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Ik veronderstel niet dat men VW zodanig zwaar gaat beboeten dat het failliet gaat.

                              Het probleem is dat het op dit moment moeilijk in te schatten valt aan welk bedrag VW zich kan verwachten: administratieve boetes, individuele schadeclaims, collectieve schadeclaims van consumenten, schadeclaims van overheden, met daarnaast nog de kost om de bestaande en nieuwe motoren correct aan te passen.

                              Het kan de beurswaarde van VW wel zodanig naar beneden drukken, dat het concern een interessante overnameprooi wordt.
                              als ik van vw was zou ik gewoon de software in de wagens laten (voor bestaande klanten,de mensen hebben dan een verlies aan vermogen maar de wagens zijn wel in orde kwa nox ) en tegelijk zou ik zo snel mogelijk nieuwe motoren ontwikkelen die wel in orde zijn! ( ze moesten er deze nacht met 1000 ingenieurs al aan bezig zijn! )

                              want eigenlijk komt er het op dit moment op neer dat volkswagen geen motoren kan ontwikkelen/maken die aan de juiste nox eissen voldoen... en mogen ze er dus op dit moment GEEN MEER VERKOPEN !!!

                              Comment


                              • Gelukkig gaat VW de verliezen meer dan goedmaken door de verkoop van die slimme 'testmode/roadmode' switches aan tuners.
                                30 jaar Mr Yuge!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                  want eigenlijk komt er het op dit moment op neer dat volkswagen geen motoren kan ontwikkelen/maken die aan de juiste nox eissen voldoen... en mogen ze er dus op dit moment GEEN MEER VERKOPEN !!!
                                  Waar komt deze info vandaan? Voor zover ik weet gaat dit hele verhaal enkel over een bepaald type euro5 motor. Ze hebben ondertussen ook al euro6 motoren.

                                  Comment


                                  • invictus je hebt gelijk! euro 6 normen voldoen blijkbaar wel!

                                    Comment


                                    • Wat ik nooit begrepen heb is dat VAG wel hier en daar modellen hebben uitgerust met AdBlue... Ook in de voorbije jaren. Dan zouden ze deze technologie onder de knieën hebben, niet ? Retrofitting is uiteraard niet mogelijk, maar het zou wel de oplossing kunnen zijn voor de toekomst. Ze hebben wel een aantal jaren achterstand tov de concurrenten die meteen deze richting hebben genomen. Wij zien nu wat de gevolgen kunnen zijn van een (overmoedige...) beslissing.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                        invictus je hebt gelijk! euro 6 normen voldoen blijkbaar wel!
                                        nope !!! Het zijn juist de euro6 die het slechts scoren voor Nox. Anders zou d'Ieteren niet stoppen met de verkoop van 3200 wagens die wel euro6 zullen zijn, maar toch uitgerust met de verdachte soft om de te hoge uitstoot te verbergen.
                                        VAG heeft zich gewoon een kogel door de voet geschoten...

                                        Comment




                                        • maar hieruit blijkt wel dat euro 6 motoren blijkbaar ook niet zo proper zijn als ze beweren ... ( maar misschien wel niet aangepast met software )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X