Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenDenk dat je geen realtime koers hebt, is nu €99.98. Ik ben er ingestapt aan €109.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb er ook al aan gedacht. Is wel altijd zeer risicovol he, ik ken er ook die in 2008 enorm veel aandelen van Fortis kochten aan iets van €2/stuk om ze dan naar enkele centen omlaag te zien vallen. Fortis was zogezegd ook to big to fail en dat denken er nu ongetwijfeld ook zeer veel over VW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichtenneen ik kijk op tijd.be, wat zie jij die real-time dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb er ook al aan gedacht. Is wel altijd zeer risicovol he, ik ken er ook die in 2008 enorm veel aandelen van Fortis kochten aan iets van €2/stuk om ze dan naar enkele centen omlaag te zien vallen. Fortis was zogezegd ook to big to fail en dat denken er nu ongetwijfeld ook zeer veel over VW.
Ik geloof er nog steeds in dat ik dij geld ga pakken vroeg of laat, ik heb tijd
Laat ons hopen dat ze niet bankroet gerakenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenWat is het verschil tussen vw vzo en vw SP?
Ene is 100€ en de andere 107.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenJa vitus&co, de software is fout vanuit milieustandpunt, maar voor de tiende keer, in welke mate heb je daar als bestuurder last van, rijden die wagens dan slechter? Ja, ze vervuilen meer dan 'toegestaan', boehoehoehoe, maar zolang ze de euro0-1-2-3 diesels en de 2-takten niet verplicht van de baan halen is dit voor mij een non-argument!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenJa vitus&co, de software is fout vanuit milieustandpunt, maar voor de tiende keer, in welke mate heb je daar als bestuurder last van, rijden die wagens dan slechter? Ja, ze vervuilen meer dan 'toegestaan', boehoehoehoe, maar zolang ze de euro0-1-2-3 diesels en de 2-takten niet verplicht van de baan halen is dit voor mij een non-argument!
Trouwens, wat de "feitelijke last" van de consument betreft, is je reactie ook nogal kortzichtig. De wagen is er niet kwalitatiever minder door, maar je moet wel iets verder kijken hé. Het gaat wel over het milieu en de kwaliteit van de lucht in een land met bijzonder veel wagens, waaronder heel wat diesels. Jij wordt door nu niet direct door geraakt, maar wat de toekomst brengt voor jou en je kinderen, weet niemand.
Ook dat is een valabele afweging in deze zaak.
Comment
-
Ik veronderstel niet dat men VW zodanig zwaar gaat beboeten dat het failliet gaat.
Het probleem is dat het op dit moment moeilijk in te schatten valt aan welk bedrag VW zich kan verwachten: administratieve boetes, individuele schadeclaims, collectieve schadeclaims van consumenten, schadeclaims van overheden, met daarnaast nog de kost om de bestaande en nieuwe motoren correct aan te passen.
Het kan de beurswaarde van VW wel zodanig naar beneden drukken, dat het concern een interessante overnameprooi wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk veronderstel niet dat men VW zodanig zwaar gaat beboeten dat het failliet gaat.
- Omdat sommige spelers gebonden zijn aan de wet en niet kunnen afwijken
- omdat er teveel spelers zijn
- omdat sommige spelers niet geinteresseerd zijn in minnelijke schikkingen
Dus denk ik dat er hier en daar een schikking zal zijn maar dat voor de rest de aandacht gaat naar hoe ge een noodlijdend bedrijf steunt, en ik weet niet wat er tegenwoordig mag in europa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenEr zal in elk geval genoeg motivatie zijn om faillissement te vermijden, maar dat betekent niet dat minnelijke schikkingen haalbaar zijn.
- Omdat sommige spelers gebonden zijn aan de wet en niet kunnen afwijken
- omdat er teveel spelers zijn
- omdat sommige spelers niet geinteresseerd zijn in minnelijke schikkingen
Dus denk ik dat er hier en daar een schikking zal zijn maar dat voor de rest de aandacht gaat naar hoe ge een noodlijdend bedrijf steunt, en ik weet niet wat er tegenwoordig mag in europa.
Als er geen schikking kan worden getroffen, dan beslist de rechter, en die kan rekening houden met de toestand van het bedrijf.
Noodlijdende steun zou kunnen onder de Europese regels, maar dit zal zeer erg afhangen van de situatie.
Als het bedrijf werkelijk noodlijdend wordt, dan zal het richting overnemer moeten kijken. Maar zover is het nog niet.Last edited by Vitus; 28/09/2015, 14:44.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIk veronderstel niet dat men VW zodanig zwaar gaat beboeten dat het failliet gaat.
Het probleem is dat het op dit moment moeilijk in te schatten valt aan welk bedrag VW zich kan verwachten: administratieve boetes, individuele schadeclaims, collectieve schadeclaims van consumenten, schadeclaims van overheden, met daarnaast nog de kost om de bestaande en nieuwe motoren correct aan te passen.
Het kan de beurswaarde van VW wel zodanig naar beneden drukken, dat het concern een interessante overnameprooi wordt.
want eigenlijk komt er het op dit moment op neer dat volkswagen geen motoren kan ontwikkelen/maken die aan de juiste nox eissen voldoen... en mogen ze er dus op dit moment GEEN MEER VERKOPEN !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenwant eigenlijk komt er het op dit moment op neer dat volkswagen geen motoren kan ontwikkelen/maken die aan de juiste nox eissen voldoen... en mogen ze er dus op dit moment GEEN MEER VERKOPEN !!!
Comment
-
Wat ik nooit begrepen heb is dat VAG wel hier en daar modellen hebben uitgerust met AdBlue... Ook in de voorbije jaren. Dan zouden ze deze technologie onder de knieën hebben, niet ? Retrofitting is uiteraard niet mogelijk, maar het zou wel de oplossing kunnen zijn voor de toekomst. Ze hebben wel een aantal jaren achterstand tov de concurrenten die meteen deze richting hebben genomen. Wij zien nu wat de gevolgen kunnen zijn van een (overmoedige...) beslissing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichteninvictus je hebt gelijk! euro 6 normen voldoen blijkbaar wel!
VAG heeft zich gewoon een kogel door de voet geschoten...
Comment
-
maar hieruit blijkt wel dat euro 6 motoren blijkbaar ook niet zo proper zijn als ze beweren ... ( maar misschien wel niet aangepast met software)
Comment
Comment