Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenguy het gaat over euro 5 norm motoren hoor!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenZe hebben veel chance gehad (of de autoriteiten net lang genoeg aan't lijntje gehouden), want als dit een paar jaar eerder was uitgekomen hadden ze de deuren wel mogen sluiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenJa vitus&co, de software is fout vanuit milieustandpunt, maar voor de tiende keer, in welke mate heb je daar als bestuurder last van, rijden die wagens dan slechter? Ja, ze vervuilen meer dan 'toegestaan', boehoehoehoe, maar zolang ze de euro0-1-2-3 diesels en de 2-takten niet verplicht van de baan halen is dit voor mij een non-argument!
Comment
-
Gisteren ergens een beeldfragment gezien waarin er beweerd wordt dat zonder die 'sjoemelende software' eigenlijk euro3 motoren zijn ipv euro5.
In een euro3 zaten naar mijn weten nog geene dpf.
Dus nu kan mijn eigenlijk perfect uwen dpf laten verwijderen of wegschrijven, die mileuballon is nu toch dooprikt. Dus een lager verbruik en beter voor 't mileu .....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk BerichtenZouden ze bij D'ieteren de bui niet al hebben zien hangen? Ik vraag me anders af waarom ze out of the blue die beslissing namen om het grootste deel van hun dealernetwerk te schrappen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk BerichtenIk heb een euro 3 diesel
Je kunt ook het openbaar vervoer nemen. Binnen afzienbare tijd ga je overigens geen andere keuze meer hebben als je bepaalde stadscentra in wil.
Iedereen die het moet weten is er al jàààààààààààààààren van op de hoogte dat die testcycli een lachertje zijn en belazerd worden.
Maar nu ligt VAG op de grond en komen er velen met plezier op trappen.
Onderaan pagina 3
"Net als bij Euro5 dieselvoertuigen wordt bij Euro6 voertuigen selectief gebruik gemaakt van de systemen die de NOx uitstoot verlagen. De regelstrategie is zodanig dat EGR en SCR systemen tijdens de test FUNCTIONEEL zijn, maar onder praktijkomstandigheden om economische redenen (gedeeltelijk) worden UITGESCHAKELD"2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenWat is het verschil tussen vw vzo en vw SP?
Ene is 100€ en de andere 107.
Het gewone aandeel en het preferente aandeel. Dit heeft geen stemrechten maar wel een hoger dividend. In de DAX zit het preferente aandeel.
Overigens is een vijandige overname onmogelijk wegens een gifpilconstructie. Porsche Holding en deelstaat Nedersachsen hebben de absolute meerderheid van de stemrechten2.0 JTDm
Comment
-
Wel interessante materie trouwens die emissie reductie technieken en hun voor- en nadelen. Nog een mooie nadenker:
De EU heeft in 2001 besloten dat er vanaf 2005 (afgezwakt tot 2009) slechts "zwavelarme" diesel mag worden verkocht. Onder het mom van "beter voor het milieu".
Nu lees ik bij de "Lean NOx trap" (LNT) en bij "Selective catalytic reduction" (SCR) dat beide technieken te lijden hebben wanneer zwavel in de uitstoot zit. De LNT kan hierdoor vervuild raken en de SCR kan beschadigd raken door de zure eigenschappen van het verwekte zwavel (van SO2 naar SO3).
Dieselmotoren kunnen door EGR (uitlaatgasrecirculatie), LNT en SCR "schoner" gemaakt worden. Het was dus voor de auto-industrie noodzakelijk dat de zwavel uit de diesel ging. Met andere woorden. Het lijkt erop dat de EU zwavelarme diesel verbood "zodat" de auto-industrie op papier de uitstoot van hun diesels kon reduceren. Geen complot, maar welicht wel een mooi staaltje lobby-werk. Wie zal het zeggen...Wellicht ook weer allemaal de schuld van VAG??2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenDan heb je alvast geen reden om gespeeld verontwaardigd te doen over het VW-bedrog, net zomin als de andere milieuridders-sinds-een-week
Je kunt ook het openbaar vervoer nemen. Binnen afzienbare tijd ga je overigens geen andere keuze meer hebben als je bepaalde stadscentra in wil.
Iedereen die het moet weten is er al jàààààààààààààààren van op de hoogte dat die testcycli een lachertje zijn en belazerd worden.
Maar nu ligt VAG op de grond en komen er velen met plezier op trappen.
Onderaan pagina 3
"Net als bij Euro5 dieselvoertuigen wordt bij Euro6 voertuigen selectief gebruik gemaakt van de systemen die de NOx uitstoot verlagen. De regelstrategie is zodanig dat EGR en SCR systemen tijdens de test FUNCTIONEEL zijn, maar onder praktijkomstandigheden om economische redenen (gedeeltelijk) worden UITGESCHAKELD"
Comment
-
Voor iedereen die de uitstoot niet aan hun hart of longen denkt te laten komen: Vlaanderen is verantwoordelijk voor milieubeleid (zoals elke regio in België). En Vlaanderen slaagt er al jaren niet in om hun NOx-waarden laag genoeg te krijgen. Gevolg: boete-clausules van de EU treden in werking. En van welk geld worden die boetes betaald? Van belastingsgeld. Van mijn geld, en het uwe. En wie is daar mee de oorzaak van? Sjoemelende bedrijven, zoals Volkswagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe sensatie artikelen volgen elkaar snel op. Nu al artikel dat moderne bmw, Mercedes en Peugeot tot 50% meer verbruiken dan in tests.
Dat ligt aan de door de EU goedgekeurde tests en niet aan fraude. Toch lijken ze dat ietwat te insinueren.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenVoor iedereen die de uitstoot niet aan hun hart of longen denkt te laten komen: Vlaanderen is verantwoordelijk voor milieubeleid (zoals elke regio in België). En Vlaanderen slaagt er al jaren niet in om hun NOx-waarden laag genoeg te krijgen. Gevolg: boete-clausules van de EU treden in werking. En van welk geld worden die boetes betaald? Van belastingsgeld. Van mijn geld, en het uwe. En wie is daar mee de oorzaak van? Sjoemelende bedrijven, zoals Volkswagen.
Eigenlijk worden ze gedwongen om te sjoemelen, ze krijgen de diesel gewoon niet meer properder en wij willen er allemaal één terwijl EU de eisen hoger legt.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Dat ze dan de benzine prijzen wisselen met dieselprijzen, en vrachtwagens aan een ' gunstiger tarief (het huidge bv) laten tanken.
In mijn geval is diesel een dikke €1000 per jaar goedkoper dan benzine (als we 7 liter verbruik rekenen).
Dan mag de DPF na 5 jaar bv kapot zijn, doe ik me nog winst...
Ik weet dat dit kort door de bocht is, maar je snapt wat ik bedoel.
Meeste mensen blijven nog altijd naar pompprijzen kijken, elk ' ik zoek een 1e wagen topic' dat hier gestart wordt, bewijst dit ook.
Comment
-
De prijs van benzine zal nog héélwat moeten dalen alleen om het verschil in (werkelijk ;-)) ) verbruik te compenseren. Mijn wagen blijft om en bij de 8 liter per 100km verbruiken, de benzineversie met een zelfde cilinderinhoud doet het niet met minder dan 11,5/12 liter; benzine-cycluswaarden zijn evenzeer of zelfs meer afwijkend van de werkelijke cijfers. Zelfs plug-in hybrides met benzinemotor verbruiken meer dan diesels uitgenomen bij zeer specifiek gebruik. Zero-emissies wagens zijn de facto een klucht indien men rekening zou houden met de vervuiling van de electriciteit-centrales; raar dat deze vervuiling wel in aanmerking komt bij de bepaling van het EPB van een huis met electriciteitsverwarming :-((Last edited by guyugy; 28/09/2015, 18:43.
Comment
Comment