Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je heel veel kilometers doet op een jaar, is het verbruik van de moderne benzinewagens nog altijd niet te negeren, en is het moeilijk om alsnog voor een benzine te kiezen, hoe graag je dat ook zou willen.
    Men zou de taksen moeten aanpassen zodat de pompprijzen dichter bij elkaar liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Volgens hun eigen persmededeling betreft de verkoopsstop van D'Ieteren inderdaad Euro 5 motoren (en niet Euro 6):

http://www.dieteren.com/en/newsroom/...ation-vehicles
      oeps... bedankt voor de rechtzetting !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        De prijs van benzine zal nog héélwat moeten dalen alleen om het verschil in (werkelijk ;-)) ) verbruik te compenseren. Mijn wagen blijft om en bij de 8 liter per 100km verbruiken, de benzineversie met een zelfde cilinderinhoud doet het niet met minder dan 11,5/12 liter; benzine-cycluswaarden zijn evenzeer of zelfs meer afwijkend van de werkelijke cijfers. Zelfs plug-in hybrides met benzinemotor verbruiken meer dan diesels uitgenomen bij zeer specifiek gebruik. Zero-emissies wagens zijn de facto een klucht indien men rekening zou houden met de vervuiling van de electriciteit-centrales; raar dat deze vervuiling wel in aanmerking komt bij de bepaling van het EPB van een huis met electriciteitsverwarming :-((
        Ik verbruik 100% groene stroom, hoezo zero-emission een klucht?

Comment

• Gaan ze nu echt benzine goedkoper maken en diesel duurder of gewoon diesel duurder? Hmm?

Comment

• diesel duurder natuurlijk

het gat in de begroting moet ergens mee gevuld worden. Dit voorval is een mooie kans om nog wat extra belastingen te heffen. Vlaamse regering en milieu gaan niet goed samen (zie maar naar ons Joke).
            www.peugeotforum.be

Comment

• Als ik met een floeren voetje rij op middellange afstanden met mijn EURO5 dan zit mijn verbruik rond 5.5 - 5.7 liter/100km ... wanneer ik niet op de verbruiksmeter let en er mee rij zoals er voor mijn part mee moet gereden worden, dan mag je daar een litertje bij tellen.

Twee weken geleden naar de Ring gereden met een aantal pieken tot 190 km/u: verbruik 5.5 liter/100km.

Comment

• En het is zover, vlaanderen gaat de vervuilende auto's zwaarder taxeren.

Vlaanderen gaat vervuilende wagens extra belasten http://www.demorgen.be/s/atamI6
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Als ik met een floeren voetje rij op middellange afstanden met mijn EURO5 dan zit mijn verbruik rond 5.5 - 5.7 liter/100km ... wanneer ik niet op de verbruiksmeter let en er mee rij zoals er voor mijn part mee moet gereden worden, dan mag je daar een litertje bij tellen.

Twee weken geleden naar de Ring gereden met een aantal pieken tot 190 km/u: verbruik 5.5 liter/100km.
                  Ik win 4.5 liter met de corolla zonder echt moeite te doen.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Tuurlijk win je ... jouw gemotoriseerde brooddoos weegt dikke 400 kg minder !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Tuurlijk win je ... jouw gemotoriseerde brooddoos weegt dikke 400 kg minder !
                      Mijn vrouw haar doos ik heb niets buiten een oud wrak

Comment

• Dat oud wrak ?? ge bedoelt toch de auto

Wel met mijn autootje 1.4 TSI is dat 8L met de ritjes rond de kerktoren
                        www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chaosGP Bekijk Berichten
                          Ik verbruik 100% groene stroom, hoezo zero-emission een klucht?
                          hoezo groene stroom ? Wat je met je zonnepanelen produceert en op het net plaatst komt terug naar je stopcontact als gewone stroom, dus gemengd met "vuile" stroom, in een verhouding die je niet kent. En als je enkel voor groene stroom (duur) betaalt is dit even virtueel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                            En het is zover, vlaanderen gaat de vervuilende auto's zwaarder taxeren.

Vlaanderen gaat vervuilende wagens extra belasten http://www.demorgen.be/s/atamI6
                            ja, en dan zullen ze verbaasd zijn dat de oude (waardeloos geworden, maar perfect werkende) vervuiilende wagens zo lang mogelijk zullen behouden worden. Wat zijn dat naïeve mensen, die politiekers...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten

ik heb een week mogen rijden met zo'n A1 TFSI Ultra die 3,9 liter zou verbruiken... ook met een fluwelen voet is dat 6,5 in normaal gebruik; en deze had geen verdachte soft ;-))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                Dat oud wrak ?? ge bedoelt toch de auto

Niet slecht voor rond de kerktoren te rijden, 6 liter moet dan toch haalbaar moeten zijn en dat doe je ook met een 2l diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                  En het is zover, vlaanderen gaat de vervuilende auto's zwaarder taxeren.

triestig, alsof co2 enige vervuilende stof is van een wagen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    hoezo groene stroom ? Wat je met je zonnepanelen produceert en op het net plaatst komt terug naar je stopcontact als gewone stroom, dus gemengd met "vuile" stroom, in een verhouding die je niet kent. En als je enkel voor groene stroom (duur) betaalt is dit even virtueel

Voor elke Kwh die ik gebruik betaal ik 0.25 Euro (wellicht net als u), maar wordt er bij mij 1 Kwh op het net geplaatst geproduceerd uit zon, wind, water-energie, en bij u komt het wellicht van Tihange of Doel (als deze een keer werken). Bij mij ruiken de stopcontacten wellicht hetzelfde als bij u, daar heb je een punt.
                                    Maar goed ik vond het wat misplaatst om zero-emmision voertuigen (zoals mijn elektrische oldtimer bv.) en groene stroom 'een klucht' te noemen, in een topic dat gaat over mogelijks de grootste klucht uit de geschiedenis van de automobiel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                      Ik win 4.5 liter met de corolla zonder echt moeite te doen.
                                      you loose, 4,46L ALLES gemengd. dus zowel het zuinig rijden als extreem optrekken als zware aanhangers sleuren. de laatste jaren gebruik in de auto dan ook enkel om 5km van bij mij thuis naar het station te rijden, en savonds weer terug. hoofdzakelijk stadsverkeer dus.
                                      als ik moeite doe haal ik minder dan 3,5L (beat that nieuwe wagens) met autosnelwegkm's.

en met de benz haal ik 5,96L op dit moment (ik hoop morgen beter te doen want ga +1000km halen met 1 tankbeurt). en dat voor een 1400kg zware 2.2turbo cdi automaat
                                      Last edited by ; 28/09/2015, 21:40.

Comment

• Vroeger moest iedereen aan de diesel, nu weer benzine, dan weer elektrische auto's...

Kijk naar Nederland en hun bijtelling, vanaf volgend jaar worden hybrides weer trg wat afgestraft.

Blijkbaar is Mercedes-Benz nog erger dan VW...

Mercedes, BMW en Peugeot stoten helft meer uit dan tests beweren http://s.hln.be/2470672
                                        Last edited by Liquid Li0n; 28/09/2015, 22:20.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                          Voorlopig geef ik de andere fabrikanten toch het voordeel van de twijfel.

1. Andere merken gebruiken bewezen oplossingen om NOx terug te schroeven, zoals AdBlue.
                                          Het feit dat dit een vrij kostelijk systeem is, moet extra aantonen dat het effectief helpt.
                                          Wie had ooit gedacht ( en hoe zijn ze er toch achter gekomen )
                                          Dat in een tank pissen goed is voor de uitstoot

Comment

Working...
                                          X