Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    Blijkbaar is Mercedes-Benz nog erger dan VW...

    Mercedes, BMW en Peugeot stoten helft meer uit dan tests beweren http://s.hln.be/2470672
    Niet echt...
    We spreken hier over verbruikscijfers, niet over NOx.
    Daarbij blijken bepaalde merken op de meest optimale manier de regels in de testprocedure te gebruiken.

    Bij VW is er eenvoudig fraude in het spel.
    Leg een BMW, Mercedes, Peugeot aan een NOx-tester en het verschil tussen AdBlue en geen Adblue, moderne techniek,... zal duidelijk worden.

    Comment


    • Door electrische wagens (nog meer) te subsidieren via fiscale maatregelen, zullen we hetzelfde bereiken als met de zonnepanelen : de mensen kopen geen product, ze kopen een korting. Doen ze dat uit overtuiging ? Neen uiteraard, enkel voor het profijt. Als de tegemoetkoming verdwijnt of verschuift, veranderen de mensen van houding om hun winst te maximiseren. Het gaat niet om ecologie, gewoon om opportunisme...

      Comment


      • Echt wel een slechte tijd voor VAG want vanavond op de Nederlandse TV ging het over het olieverbruik bij de TFSI blokken. PON (de D'Ieteren van Nederland) heeft het niet makkelijk.

        “Mijn Audi verbruikt buitengewoon veel olie. Ongeveer 1 liter op 320 kilometer,” aldus de eigenaar van een Audi A4 TFSI… Terwijl men in Leusden al met de handen in het haar zit over #dieselgate, vanavond is besloten alle in voorraad staande auto’s met de zogenaamde sjoemelsoftware tot nader order niet te verkopen, gooit Avro-Tros’ Radar […]
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • Er is net bekend geworden welke aanpassing VW gaat doorvoeren aan de betrokken voertuigen. De "Bluemotion" batch wordt vervangen door "Blackmotion".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Door electrische wagens (nog meer) te subsidieren via fiscale maatregelen, zullen we hetzelfde bereiken als met de zonnepanelen : de mensen kopen geen product, ze kopen een korting. Doen ze dat uit overtuiging ? Neen uiteraard, enkel voor het profijt. Als de tegemoetkoming verdwijnt of verschuift, veranderen de mensen van houding om hun winst te maximiseren. Het gaat niet om ecologie, gewoon om opportunisme...
            Op zich weinig mis mee. Het is een uitdovende operatie die in 2020 stopt. Je moet iets doen als je als regio er met de huidige maatregelen niet in slaagt om de milieudoelstellingen van de EU te halen. Momenteel koopt iedereen diesel om exact dezelfde reden: omdat het goedkoper is. En dat diesel goedkoper is dan benzine, is niet omdat het goedkoper is om te produceren. Het prijsverschil komt door de hogere accijnzen op benzine. Helaas is het lastig om diesel duurder te maken, omdat je daarmee de transportsector nog meer onder druk zet. Bovendien heeft de Vlaamse overheid daar geen invloed op, omdat dat een federale materie is. Op zich is die premie dus niet noodzakelijk een verkeerde maatregel, op voorwaarde dat er een jaarlijks, kwartaalgebaseerd of maandelijks plafond op zit (zoals bijvoorbeeld met de verbouwpremie).

            Comment


            • Misselijkmakend die aanvallen door media en politiek. Iedereen springt er als aasgieren op.

              Hoe gaan ze reageren mocht VW uiteindelijk overkop gaan? Daarbij talloze werklozen en ongekende schade aan de economie van de motor van Europa?

              Gaan ze dan plots schrikken en met subsidies over de balk komen om te redden wat zij mee kapot gemaakt hebben?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Misselijkmakend die aanvallen door media en politiek. Iedereen springt er als aasgieren op.

                Hoe gaan ze reageren mocht VW uiteindelijk overkop gaan? Daarbij talloze werklozen en ongekende schade aan de economie van de motor van Europa?

                Gaan ze dan plots schrikken en met subsidies over de balk komen om te redden wat zij mee kapot gemaakt hebben?
                Dus de meeneemchinees mag zijn klanten ook bewus vergiftigen, zonder dat er reactie komt...
                De reactie dat deze meeneemchinees zal.krijgen is klein tov. Vw. Maar vw heeft door de grootte van het bedrijf nu eenmaal een groter gevolg op de samenleving.. Grote bomen... Als een klein bedrijf overkop gaat, eigen schuld, dikke bult... Vw ocharme, al die werknemers...het kan nog erger: bewust mensen vergiftigen met de dood tot gevolg, al die nabestaanden van mensen met longkanker kunnen een klacht indienen.. Wil je zelfs nog werken voor vw...
                Last edited by ; 29/09/2015, 07:32.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Dus de meeneemchinees mag zijn klanten ook bewus vergiftigen, zonder dat er reactie komt...
                  De reactie dat deze meeneemchinees zal.krijgen is klein tov. Vw. Maar vw heeft door de grootte van het bedrijf nu eenmaal een groter gevolg op de samenleving.. Grote bomen... Als een klein bedrijf overkop gaat, eigen schuld, dikke bult... Vw ocharme, al die werknemers...het kan nog erger: bewust mensen vergiftigen met de dood tot gevolg, al die nabestaanden van mensen met longkanker kunnen een klacht indienen.. Wil je zelfs nog werken voor vw...
                  Haal dan snel maar alle auto's, ouder dan 10 jaar van de weg, als je zo redeneert.

                  Ik zeg nergens dat VW geen boete moet betalen, maar dat het zover moet komen dat een concern van die omvang over de kop moet gaan?

                  Comment


                  • En voor je gaat praten over longkanker, dan zou ik eerst elders kijken dan naar auto's, maar soit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Door electrische wagens (nog meer) te subsidieren via fiscale maatregelen, zullen we hetzelfde bereiken als met de zonnepanelen : de mensen kopen geen product, ze kopen een korting. Doen ze dat uit overtuiging ? Neen uiteraard, enkel voor het profijt. Als de tegemoetkoming verdwijnt of verschuift, veranderen de mensen van houding om hun winst te maximiseren. Het gaat niet om ecologie, gewoon om opportunisme...
                      Die 5000 euro "korting" zal me echt niet doen overhalen om een electrische wagen van 40K te kopen.

                      Comment


                      • Moesten ondertussen niet alle nieuwe wagens EURO6 zijn?
                        Waarschijnlijk niet, maar hoe zat dat dan ook al weer...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Misselijkmakend die aanvallen door media en politiek. Iedereen springt er als aasgieren op.

                          Hoe gaan ze reageren mocht VW uiteindelijk overkop gaan? Daarbij talloze werklozen en ongekende schade aan de economie van de motor van Europa?

                          Gaan ze dan plots schrikken en met subsidies over de balk komen om te redden wat zij mee kapot gemaakt hebben?
                          +1 al moet er wel iets gebeuren
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Dus de meeneemchinees mag zijn klanten ook bewus vergiftigen, zonder dat er reactie komt...
                            De reactie dat deze meeneemchinees zal.krijgen is klein tov. Vw. Maar vw heeft door de grootte van het bedrijf nu eenmaal een groter gevolg op de samenleving.. Grote bomen... Als een klein bedrijf overkop gaat, eigen schuld, dikke bult... Vw ocharme, al die werknemers...het kan nog erger: bewust mensen vergiftigen met de dood tot gevolg, al die nabestaanden van mensen met longkanker kunnen een klacht indienen.. Wil je zelfs nog werken voor vw...
                            Nabestaanden van mensen die zijn overleden aan longkanker hebben dit al meerdere keren gedaan. En ook steeds fikse schadevergoedingen kregen. Wel in US, maar soit. Ik vind het zo belachelijk als de pest. Niemand verplicht u om een sigaret op te steken. Maar hier is de persoon die rookte, wel zelf de oorzaak,niet de fabrikant. in Dieselgate is het andersom.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                              Nabestaanden van mensen die zijn overleden aan longkanker hebben dit al meerdere keren gedaan. En ook steeds fikse schadevergoedingen kregen. Wel in US, maar soit. Ik vind het zo belachelijk als de pest. Niemand verplicht u om een sigaret op te steken. Maar hier is de persoon die rookte, wel zelf de oorzaak,niet de fabrikant. in Dieselgate is het andersom.
                              Die Europese test bestaat als sinds 1970 dus toen was er al een discrepantie met de werkelijkheid qua verbruik en uitstoot. Sedertdien zijn auto's sowieso "milieuvriendelijker" geworden.

                              Oudere auto's, waarvan er nog talloze rondrijden, stoten hoe dan ook veel meer uit.

                              Wat ga je daar dan mee doen?

                              Zoals het zal zijn:

                              1) nieuwe realistische tests = hoger opgegeven verbruik en uitstoot
                              2) Vlaamse regering nu al bezig met "vergroenen" verkeersbelasting = duurder maken voor alles wat niet elektrisch is.
                              3) resultaat = wij zullen in toekomst een pak meer BIV en VB betalen voor onze auto's.

                              Iedereen blij.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Misselijkmakend die aanvallen door media en politiek. Iedereen springt er als aasgieren op.

                                Hoe gaan ze reageren mocht VW uiteindelijk overkop gaan? Daarbij talloze werklozen en ongekende schade aan de economie van de motor van Europa?

                                Gaan ze dan plots schrikken en met subsidies over de balk komen om te redden wat zij mee kapot gemaakt hebben?

                                Wat gaat er gebeuren? Niets. Gewoon weer een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de auto-industrie. Zoals er zoveel zijn voorgegaan, en zoals er nog zoveel zullen volgen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Die Europese test bestaat als sinds 1970 dus toen was er al een discrepantie met de werkelijkheid qua verbruik en uitstoot. Sedertdien zijn auto's sowieso "milieuvriendelijker" geworden.

                                  Oudere auto's, waarvan er nog talloze rondrijden, stoten hoe dan ook veel meer uit.

                                  Wat ga je daar dan mee doen?

                                  Zoals het zal zijn:

                                  1) nieuwe realistische tests = hoger opgegeven verbruik en uitstoot
                                  2) Vlaamse regering nu al bezig met "vergroenen" verkeersbelasting = duurder maken voor alles wat niet elektrisch is.
                                  3) resultaat = wij zullen in toekomst een pak meer BIV en VB betalen voor onze auto's.

                                  Iedereen blij.

                                  Stop maar snel met hier de drama queen uit te hangen.

                                  Hoog tijd dat die tests veranderen want de auto industrie heeft het gewoonweg te ver gedreven. Daarom is het VW schandaal juist goed want nu kunnen ze niet anders dan iets doen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                                    Moesten ondertussen niet alle nieuwe wagens EURO6 zijn?
                                    Waarschijnlijk niet, maar hoe zat dat dan ook al weer...
                                    Helaas, als wij nu de euro6 wagens op de baan gaan controleren, zal blijken dat ze feitelijk nog allemaal teveel uitstoten

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Op zich weinig mis mee. Het is een uitdovende operatie die in 2020 stopt. Je moet iets doen als je als regio er met de huidige maatregelen niet in slaagt om de milieudoelstellingen van de EU te halen. Momenteel koopt iedereen diesel om exact dezelfde reden: omdat het goedkoper is. En dat diesel goedkoper is dan benzine, is niet omdat het goedkoper is om te produceren. Het prijsverschil komt door de hogere accijnzen op benzine. Helaas is het lastig om diesel duurder te maken, omdat je daarmee de transportsector nog meer onder druk zet. Bovendien heeft de Vlaamse overheid daar geen invloed op, omdat dat een federale materie is. Op zich is die premie dus niet noodzakelijk een verkeerde maatregel, op voorwaarde dat er een jaarlijks, kwartaalgebaseerd of maandelijks plafond op zit (zoals bijvoorbeeld met de verbouwpremie).
                                      Het is met een max van 5000€ berekend op de waarde van de auto dacht ik?
                                      Dat lijkt mij dan een premie voor de Tesla rijder.
                                      Deze kopers zitten al niet in de categorie van de gemiddelde werkmens.
                                      2000€ of minder op een Zoë is dan nog altijd niet aantrekkelijk want ze zijn heel duur in aankoopprijs.

                                      Als er wel veel opspringen zullen ze weer klagen dat ze een pak verliezen aan rijtaksen (biv?) en waarschijnlijk laden deze kopers hun wagen thuis op met hun zonnepanelen.
                                      Is het weer niet een beetje paniekvoetbal?
                                      Ik kan totaal verkeerd zijn hoor maar het is de eerste keer niet dat hun subsidies op lange termijn verkeerd uitpakken.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • En nu nog wat paniek-beslissingen van de vlaamse regering met de vergroening van de autofiscaliteit... Omwille van de VW-scandaal mogen alle dieselrijders zich maar aan een hogere jaarlijkse rijtaks verwachten. Maar de lease-rijders dan niet ! Ah, nee, "Trutelboom" had niet gedacht dat ze met hun contracten naar Brussel of Wallonie konden weglopen. Weeral kortzichtige politiekers, die niet verder kijken dan hun volgende verschijning op TV. Eigenlijk wordt gewoon van de opportuniteit gebruik gemaakt om de staatskas te spijzen, op de rug van wie zich niet kan verweren. Mijn euro4 tank heeft nog wat toekomst in mijn handen, wat ik (perfect legaal) met hem bespaard heb zal nog jaren dienen om de verdere fiscale aanvallen te dekken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Misselijkmakend die aanvallen door media en politiek. Iedereen springt er als aasgieren op.

                                          Hoe gaan ze reageren mocht VW uiteindelijk overkop gaan? Daarbij talloze werklozen en ongekende schade aan de economie van de motor van Europa?

                                          Gaan ze dan plots schrikken en met subsidies over de balk komen om te redden wat zij mee kapot gemaakt hebben?

                                          Dus omdat VW veel volk werk geeft mogen ze zomaar wegkomen met criminele daden? Dat is namelijk wat jij hier suggereert.

                                          Er zijn nog altijd mensen die wel om zuivere lucht en het milieu geven en hopelijk brengt deze zaak een echt verbetering in het verbruik en uitstoot van auto's teweeg.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X