Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs
Bekijk Berichten
En weer komt de discussie te boven over bedrijfswagens. En meestal zijn het mensen die zelf zo geen voordeel hebben. Wij rijden met een Volvo V70 uit 2004. Verbruik rond de 7L. 212000KM, waarvan we er 105000 zelf hebben gedaan. 105000*7* 1,2/100(1,2 is de gemiddelde dieselprijs genomen over de laatste 5 jaar) is gelijk aan 8820 euro aan diesel. Plus slijtage, banden, verzekering, onkosten die onvoorzien zijn, wisselstukken, werkuren, keuringsonkosten etc etc etc. Reken dat allemaal eens bij elkaar, en deel dat door 72 maanden, we hebben de V70 ongeveer zolang.. Geloof me, ik denk dat ik graag 200 euro van mijn loon wil afgeven. Zal me een pak goedkoper uitkomen. Kan misschien zijn dat ik de dieselberekening foutief heb gedaan, maar jullie snappen mijn punt. Moest ik nu een bedrijfswagen hebben, zou ik dan ineens dubbel aantal km' s per jaar gaan doen?? Nee, de enige verre afstanden die we op jaarbasis doen, is eens naar mijn ouders die in Maaseik wonen. 360km op een weekend. Gebeurt misschien maximum 10 x per jaar.
Comment