Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
    Vind ik ook
    Dat is de enige oplossing, brandstofprijs omhoog
    niet wat meest vervuild of verbruikt ,maar wie het meest rijdt betaald het meest.
    Weinigen horen dit graag als je het over de verhoging van de brandstofprijs hebt ,maar kopen wel een auto van vb. 45.000 euro( de gebuur heeft ook zo ene) maar die auto mag dan max 5 liter verbruiken en hoogstens een 2 liter motor hebben want dat zou te veel verkeersbelasting kosten want het budget is op.
    zegt degene met wagens met een uitstoot van gemiddeld 350 en een verbruik van 20L :p ( geintje).

    En weer komt de discussie te boven over bedrijfswagens. En meestal zijn het mensen die zelf zo geen voordeel hebben. Wij rijden met een Volvo V70 uit 2004. Verbruik rond de 7L. 212000KM, waarvan we er 105000 zelf hebben gedaan. 105000*7* 1,2/100(1,2 is de gemiddelde dieselprijs genomen over de laatste 5 jaar) is gelijk aan 8820 euro aan diesel. Plus slijtage, banden, verzekering, onkosten die onvoorzien zijn, wisselstukken, werkuren, keuringsonkosten etc etc etc. Reken dat allemaal eens bij elkaar, en deel dat door 72 maanden, we hebben de V70 ongeveer zolang.. Geloof me, ik denk dat ik graag 200 euro van mijn loon wil afgeven. Zal me een pak goedkoper uitkomen. Kan misschien zijn dat ik de dieselberekening foutief heb gedaan, maar jullie snappen mijn punt. Moest ik nu een bedrijfswagen hebben, zou ik dan ineens dubbel aantal km' s per jaar gaan doen?? Nee, de enige verre afstanden die we op jaarbasis doen, is eens naar mijn ouders die in Maaseik wonen. 360km op een weekend. Gebeurt misschien maximum 10 x per jaar.

    Comment


    • [QUOTE=Vitus;5676190]
      Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten


      LOL..juist. Die journalisten gaan de straat op, vinden een paar man die resoluut geen VW meer moeten hebben, en dan is de onderbouwde conclusie "meer en meer mensen laten VW links lagen".

      Wat telt zijn de verkoopcijfers. Pas op, er zal zeker een onaangename dip in zitten, zeker als landen bepaalde diesels beginnen te verbieden, maar voor het overige zal dit een tijdelijk fenomeen zijn.
      Ik heb me alleszins niet laden verleiden door de recente gebeurtenissen. Na enkele merken vergeleken te hebben (aanschafprijs - korting - overname, comfort, verbruik *jawel verbruik, het betreft wel een benzine, en afwerking) heb ik resoluut voor VW gekozen en net een nieuwe Polo besteld. Andere autos in het lijstje dat ik afgewerkt heb waren de Mini 5 door, Audi A1, Mazda 2, Hyundai i20 en Fiat 500X.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik heb me net zo'n benzine gekocht... Een fijn stof spuwer maar wel weinig BIV en toch redelijk wat vermogen. Als ze de diesel duurder maken zouden ze dan de benzine goedkoper maken of gaan ze voor de volle winst?
        Mijn Q5 was mijn eerste diesel, ik kan dus goed vergelijken met alle benzinewagens die ik eerder heb gehad. Met een benzinemotor kan je enkel een zeer laag verbruik bekomen als je constant met en ei onder de gaspedaal rijdt. Dan is het de moeite niet om met 200pk's onderweg te zijn, er komen er maar 35 uit de stal bij 120/uur. En vooral niet optrekken aan de rode lichten !! ;-))

        Comment


        • ik ben mij thuis aan het voorbereiden om electrisch te gaan rijden in de nabije toekomst. Sinds ik met de i3 es uitgebreid heb kunnen kennismaken ben ik hoopvol naar de toekomst toe dat ondanks het gebrek aan verbrandingsmotor er nog steeds freude am fahren zal bestaan.

          Dus nu aan het kijken om een zonnepaneelinstallatie te laten leggen die én ons thuisverbruik én het elke nacht opladen van een elektrische auto voor woonwerk volledig kan dekken.

          en nu maar hopen dat we niet getaxeerd worden op thuis "tanken" omdat de staat inkomsten tekort komt omdat iedereen overschakelt op elektro.
          Laat ons hopen dat de zon nog steeds voor niets opgaat.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW;5677643
            Dus nu aan het kijken om een[B
            zonnepaneelinstallatie [/B]te laten leggen die én ons thuisverbruik én het elke nacht opladen van een elektrische auto voor woonwerk volledig kan dekken.
            hmmm, ik wil niet de spelbreker zijn, maar zonnepanelen en nacht opladen gaan niet samen .
            snap wel wat je wil zeggen, maar ik vermoed dat de overheid hier ook iets zal op vinden (rekeningrijden???). t zou te gemakkelijk zijn. ipv terug te leveren en hierdoor netwerkkosten te betalen, zou je het zelf kunnen oprijden

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              hmmm, ik wil niet de spelbreker zijn, maar zonnepanelen en nacht opladen gaan niet samen .
              gij pipo

              overdag ben ik met die auto weg hé

              's nachts opladen en overdag de teller laten terugdraaien hééé

              en als de staat iets extra wil taxeren omdat die teller terugloopt placeer ik mij een Tesla wall!
              Last edited by Tomski; 29/09/2015, 11:38.
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                hmmm, ik wil niet de spelbreker zijn, maar zonnepanelen en nacht opladen gaan niet samen .
                In combinatie met Tesla powerwalls of dergelijke toch wel?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
                  In combinatie met Tesla powerwalls of dergelijke toch wel?
                  hoeft zelfs niet, als je teller overdag terugloopt met de productie van die dag is het nachtverbruik ook weggewerkt.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten

                    En weer komt de discussie te boven over bedrijfswagens. En meestal zijn het mensen die zelf zo geen voordeel hebben. Wij rijden met een Volvo V70 uit 2004. Verbruik rond de 7L. 212000KM, waarvan we er 105000 zelf hebben gedaan. 105000*7* 1,2/100(1,2 is de gemiddelde dieselprijs genomen over de laatste 5 jaar) is gelijk aan 8820 euro aan diesel. Plus slijtage, banden, verzekering, onkosten die onvoorzien zijn, wisselstukken, werkuren, keuringsonkosten etc etc etc. Reken dat allemaal eens bij elkaar, en deel dat door 72 maanden, we hebben de V70 ongeveer zolang.. Geloof me, ik denk dat ik graag 200 euro van mijn loon wil afgeven. Zal me een pak goedkoper uitkomen. Kan misschien zijn dat ik de dieselberekening foutief heb gedaan, maar jullie snappen mijn punt. Moest ik nu een bedrijfswagen hebben, zou ik dan ineens dubbel aantal km' s per jaar gaan doen?? Nee, de enige verre afstanden die we op jaarbasis doen, is eens naar mijn ouders die in Maaseik wonen. 360km op een weekend. Gebeurt misschien maximum 10 x per jaar.
                    maar met een lease had je al 3wagens gehad. bij ons op de firma vervangen ze die elke 4jaar of bij 130-160 000km. ik heb 11 firmawagens gehad op 7-8jaar rijden.
                    ik rijd nu met mijn eigen wagens en zou toch geen firmawagen meer willen. mijn golf rijd VEEEEEL goedkoper dan zo een leasebak, en je moet niet met de schrik zitten als er eens iets gebeurd dat het op u verantwoordelijkheid valt (een kapotte velg, deuk of kras ergens erin). er zijn er 2tegen mijn golf gereden de laatste 3jaar, 2x in mijn recht en bijna 1400€ verzekeringsgeld gekregen (golfke 5jaar terug voor 200€ gekocht). ding is ook belastingsvrij en kan er ook oldtimermeetings mee doen.
                    hoef me ook geen zorgen te maken om er eens 2vuile kruiwagens mee te vervoeren of een paar grote brokstukken beton naar containerpark brengen.

                    het schone is, die golf staat minder in panne dan men nieuwe leasewagens destijds (de laatste stond op 1jaar tijd 11keer in de garage. 5x voor onderhoud, 6x voor technische problemen)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Mijn Q5 was mijn eerste diesel, ik kan dus goed vergelijken met alle benzinewagens die ik eerder heb gehad. Met een benzinemotor kan je enkel een zeer laag verbruik bekomen als je constant met en ei onder de gaspedaal rijdt. Dan is het de moeite niet om met 200pk's onderweg te zijn, er komen er maar 35 uit de stal bij 120/uur. En vooral niet optrekken aan de rode lichten !! ;-))
                      Voordeel is dat ik niet echt veel km per jaar doe. En nooit of bijna nooit korte afstanden. Als we rond de 10 liter blijven ben ik content. Misschien kan ik dan toch van tijd eens optrekken lol...(t is zo plezant hee)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Wat denkt ge zelf?
                        Ik denk dat ze benzine goedkoper gaan maken dan de huidige dieselprijs. Nee?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                          hoeft zelfs niet, als je teller overdag terugloopt met de productie van die dag is het nachtverbruik ook weggewerkt.

                          Hangt allemaal af van de omvang van je gezin, huis, installatie etc.
                          Met onze bescheiden installatie uit 2010 (vermogen 4,7 Kw) komen wij op jaarbasis ruimschoots toe
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                            Moesten ondertussen niet alle nieuwe wagens EURO6 zijn?
                            Waarschijnlijk niet, maar hoe zat dat dan ook al weer...
                            Ik wist ook niet dat er blijkbaar nog altijd nieuwe Euro5 verkocht werden. Dacht dat sinds vorig jaar al Euro6 verplicht was voor nieuwe wagens?
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • Het gaat hier altijd maar over personenwagens, maar wat als er ook gesjoemeld blijkt bij dochterbedrijven MAN en Scania? Zou van een nog veel grotere omvang zijn dan. Benieuwd of ze dat ook gaan onderzoeken nu.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • ze weten het dus al lang, ook wat hypocriet dus om nu moord en brand te schreeuwen
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  ze weten het dus al lang, ook wat hypocriet dus om nu moord en brand te schreeuwen
                                  Weten ze al heel lang, zie ook ecoscore.be zoals ervoor al heb aangehaald
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                    ze weten het dus al lang, ook wat hypocriet dus om nu moord en brand te schreeuwen
                                    Maar wat ze nog niet wisten is dat er zelf met software gesjoemeld wordt! ik besef idd al lang dat de testen niet overeen komen met de werkelijkheid ( maar elk merk zal wel 'radiatorrooster toeplakken' en de 'reserveband uit de koffer' halen in het labo... )

                                    maar vw haalt niet alleen de 'reservelband uit de koffer' en plakt het radiatorrooster toe (bij wijze van spreken) ze vervalsen de waardes ook eens...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Voordeel is dat ik niet echt veel km per jaar doe. En nooit of bijna nooit korte afstanden. Als we rond de 10 liter blijven ben ik content. Misschien kan ik dan toch van tijd eens optrekken lol...(t is zo plezant hee)
                                      Reken dat het niet veel minder zal zijn...
                                      Veel plezier met je grote prijs van de groene lichten..!

                                      Comment


                                      • Artikels uit 2008 en 2009 over de BlueTDI


                                        Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          maar ik vermoed dat de overheid hier ook iets zal op vinden (rekeningrijden???).
                                          Uiteraard, de overheid ziet de bui al wel hangen heel in de verte, de accijnsinkomsten moeten dan van elders komen om de kas toch min of meer te doen kloppen, dit gaat over zo massaal veel geld dat er wel rekeningrijden moet komen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X